Lisää edistystä, tällä kertaa pakoputkisto pitäisi tehdä.
Tarkoituksena on tehdä koko putkisto itse, myös downpipet. Aikani etsin sopivia vaimentajia tuohon, mutta en löytänyt. Päätin sitten tehdä ne itse niin saa juuri sellaiset kuin haluaa. Elikäs aloitin projektin teettämällä reikälevyt rosterista kun muuten sitäkin olisi pitänyt ostaa kaksi neliötä kerralla.
Saan vielä oikeaa vaimentimissa käytettävää basalltikivivillaa ettei tarvitse tunkea sisään mitä tahansa karhuvillaa.
Täällä on kuvia ja vähän selostusta hommasta:
http://www.valitalo.org/true_dual_stainless_exhaust.htm
Katit vielä puuttuu, niitä kun on vaikea tehdä itse ;)
Edit: Sain vielä inspiraation tehdä putkenpäätkin itse kun tuli hyvä idea mieleen. Minä tykkään sellaisista paksuseinämäisestä päästä missä on kartio. No, pari aivosolua kohtasi toisensa ja laitoin kaksi putkea sisäkkäin joista sisemmän reuna on käännetty ulospäin. Tein tuota varten oman työkalun jolla se oli helppo tehdä. Kunhan saan ne hitsattua ja kiilloitettua niistä pitäisi tulla "tehtaanvertaiset".
Lisäilin kuvia ja selostusta tuonne sivuilleni.
Niin ja ahtopainemittari tuli myös asennettua:
http://www.valitalo.org/boost_gauge_installation.htm
Edit: projekti etenee...
Nyt olis sivuja päivitetty. Kävin eilenkin vielä "säätämässä". Tuli vapunaattona väsyneenä heftattua takapöntön laippa ja putket 180 astetta väärinpäin :(. Onneksi kävin vielä kokeilemassa auton alle niin huomasin ennenkuin kaikki saumat olis vetäisty kiinni.
Nyt on koko takaputki hitsausta vaille valmis. Pirun tarkkaa säätämistä tuo kyllä on että saa kummatkin putket kolisematta kohdilleen. (miksihän sitä pitää aina tehdä kaikki niin vaikeasti, kun yhdellä isollakin putkella pärjäisi...?)
Torstaina pitäis TIGgailla ja hapottaa.
Vieläkin mietin noita downpipen kokoja, meinasin tehdä kolmetuumaisesta mutta onkohan se turhan iso? Ahdasta sen kanssa kyllä tulee, mutta meneekö se liioitteluksi? Toisaalta, eipähän ainaan ahdistaisi... Iso lähtöhän siinä on turboilla, ainakin se kolme tuumaa suoraan kattiin. Kommentteja?