Audi S4 -99 rakentelua

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

Audi S4 -99 rakentelua

ViestiKirjoittaja okkim » 30.11.2004 9:26

Tuli viimeinkin pitkäaikainen unelma toteen ja sain hommattua ässän. :) Seuraavaksi sitä pitääkin sitten alkaa rakentelemaan, pakosarjat on jo tekeillä, turbot pitäis vaihtaa varmaan siinä samalla kun kone on irti.

Kuva

Suunnittelin CADilla kuvat laipoista ja ne leikattiin plasmalla. Tuli kerralla oikean kokoiset ja muutenkin hyvät.

Seuraavaksi sain mestästää sopivia mutkia ja putkea, ei löytynyt ihan suoraan hyllystä mutta sainpa tarvikkeet kuitenkin.

Sitten tein sarjoille jigin johon aloin kasaamaan pakosarjaa.

Osat on nyt heftissä , seuraavaksi pitäisi kokeilla että meneekö se sinne paikalleen. Kaverilla on onneksi kone irrallaan jossa voin sitä käydä kokeilemassa. Tuossa meni yhteensä noin 6 tuntia kun pääsin tähän vaiheeseen. Vielä puuttuu loppumutkat turbon laippoihin jotka teen pakosarjan sovituksen jälkeen.

Kun vielä muistaisi ottaa "oikean" digikameran mukaan pajalle niin saisi vähän parempia kuvia. :)

Täällä kaikki kuvat: http:www.valitalo.org

PS: Kiitoksia Victorille kun löi mun päähän älliä ja tajusin ostaa oikean auton enkä virittää sitä vanhaa ;)
Viimeksi muokannut okkim, 29.7.2005 10:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 30.11.2004 10:20

Ihan jees, Meinasitkos ottaa paljonkin lisää jerkkua?

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 30.11.2004 10:55

:)) Sanoo Oppelimies "henkeen ja vereen"... ;) Sulla tais vielä eilen kotvanen vierähtää tallilla...

ART
-
Viestit: 514
Liittynyt: 28.7.2003 13:39

ViestiKirjoittaja ART » 30.11.2004 11:06

Makia peli, onneksi olkoon! Onko turbojen voitelua tarkoitus parantaa samalla? Vai muistanko väärin että tuossa 2.7 biturbomyllyssä olis vähän heikkoa alunperin niitten turbojen voitelun kanssa?

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 30.11.2004 11:18

Tuosta tehosta nyt tiedä, kai tuo vakiollakin kulkee...

Tallilla meni tosiaan "kotvanen" mutta sinänsä ei pahasti kun sain aika paljon aikaiseksi.

Kyllä niissä vissiin jotain voiteluongelmia on ollut, kai liian pienet öljyputket. Pitäis kysellä tuota tarkemmin ja etsiä isompaa putkea. Nekin maksaa varmaan 500€ kpl alkuperäisenä ;)
Viimeksi muokannut okkim, 23.5.2005 23:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

VRookie
-
Viestit: 362
Liittynyt: 6.1.2004 3:15

ViestiKirjoittaja VRookie » 1.12.2004 22:09

pidähän kansa hereillä rojektin kanssa, näyttää meinaa mielenkiintoselta.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 2.12.2004 12:35

tämähän näyttää hyvältä ja mielenkiintoiselta projektilta.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 2.12.2004 14:57

Vähän päivitystä: tilasin uutta putkea, kun tuo mitä ensin sain oli seinämältään pienempää kuin mutkat. Alkoi häiritsemään liikaa ja oli pakko hommata samankokoista. Sitä vaan joutui tilaamaan kuuden metrin kangen vaikka olisin tarvinut 60cm! :) Onneksi en ollut vielä hitsannut kaikkia kiinni ja pultannut niitä autoon. Tänään käyn hakemassa lämpösuojamattoa ettei kaikki lämpö säteile ympäristöön.

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 7.12.2004 15:56

koska lisää juttua?

tahtoo lisää kuvia.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 8.12.2004 8:39

Kamera jäi kotiin niin nyt joutuu selittämään (melkein) tuhannella sanalla ;)

Eli kävin eilen hitsaamassa toisen pakosarjan "puoliksi" valmiiksi. Nyt on putket laipassa kiinni ja kartio tehtynä toiseen päähän. Seuraavaksi pitää alkaa sovittelemaan kartiolta turbolle meneviä mutkia. Eli toinen on melkeestä valmis, eikä ole ollut paha rasti! :) Lauantaina olis tarkoitus mennä tekemään enemmän kerralla, nyt on ollut vähän liikaa kiirettä. Laittelen varmaan sitten lisää kuvia. Tuossa on nyt muutama uusi joukossa: http://www.valitalo.org/manifold.htm

Tästä lähtien kaikki kuvat tulee tuonne: www.valitalo.org ja sieltä project pictures...

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 8.12.2004 10:01

Ja aloitussivulla saa meikäläisen pelti hiomavärin pintaan... :)

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 10.12.2004 16:50

Tarkistin noiden öljyputkien hinnan, USA:sta 330€ + tulli ja ALV! On kyllä hinnat kohdillaan! Pitää kysellä kotimaasta, ei nuo nyt noin kalliita _voi_ olla? Missä noita voisi teettää?

Mopedi
-
Viestit: 131
Liittynyt: 25.7.2003 17:25

ViestiKirjoittaja Mopedi » 10.12.2004 19:03

Mä nyt näin yhtäkkiä väittäisin, että pneumatiikkapajat osaa tehdä sulle sopivat putket mittojen mukaan. Eikä varmasti maksa 300€.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.12.2004 20:31

300€ jostain öljyputkista.... Mikä niissä niin erikoista on? Paine- vai paluupuolen?

Sport6N
-
Viestit: 871
Liittynyt: 23.7.2003 14:52

ViestiKirjoittaja Sport6N » 10.12.2004 21:29

Miten toi pneumatiikkapaja liittyy öljyputkiin ??

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 10.12.2004 23:58

ilmeisesti hydrauliikka :)

Onnea projektiin ja pidetään meidät kiinnostuneet ajan tasalla..

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 11.12.2004 0:06

Joo, kyllä minä tänne laitan juttua kunhan pääsen taas tekemään. :) (olin pari päivää kuumeessa (mutta en autokuumeessa)) ;) Jospa huomenna olis taas iskussa, tekis mieli jo saada ne valmiiksi.

Tuolla ne noita putkia myy, molemmat tulo ja lähtöputket pitäisi vaihtaa: http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pag ... gory=Turbo

Halbaa...! Pitää käydä vaikka Hytarilla tuollaisen putken kanssa kysymässä osaako ne tehdä sellaista. Kuumaahan sen pitäisi kestää aika reippaasti.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 11.12.2004 13:19

Eihän tuossa ole mitään järkeä, että jenkkilästä tilaa kalliita letkuja. Okkim, Jyväskylästäkin löytyy Hiflex, sieltä luulisi löytyvän tarvittavat letkut ja hieman halvemmalle.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 11.12.2004 15:04

Minkä kokoset paluuputket on vakiona? Luulis, että ne kuitenkin riittää vakionakin, jos ne on vaan +8mm
Mää oon maksanu tollasista hiflex putkista 20-25e/kpl. Toisessa päässä panjopultti ja toisessa kara, jonka voi kiertää turboon/laippaan. Kannattaa vaan kattoo, että niissä panjoissa on reijät tarpeeks isot.

Mopedi
-
Viestit: 131
Liittynyt: 25.7.2003 17:25

ViestiKirjoittaja Mopedi » 11.12.2004 16:56

Hydrauliikkapa hyvinkin. Senat sakaisin.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 12.12.2004 12:52

Eipä niillä alkuperäisilläkään öljyputkilla paljon tilaa tuolla konehuoneessa ole. Mutta tee hyvät sabluunat niin kyllä hydrauliikka puoti sulle putket tekee. ais olla jenkkien malleissa sitä öljyn kierto ongelmaa tuossa 2.7 T koneessa.

Jokos muuten olet tehnyt öljyn huohotin järjestelmään lämmityksen ettei talvella puske öljyjään kartanolle? :)

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 12.12.2004 20:24

Onko siis ettei noita Saksan mallisia putkia tarvisikaan alkaa vaihtamaan? Nehän vissiin voi mennä tukkoon jos käytetään huonoja öljyjä? Ei kai siinä muuta ole?

En ole huohotinta rassannut, mitä sille kannataa tehdä?

Nyt on taas projekti edennyt, lisää kuvia http://www.valitalo.org/manifold.htm Eli pakosarja on melkein valmiiksi hitsattu, ainoastaan loppumutka ja kartio on irti. Täytyy käydä vielä sovittamassa ennenkuin sanoo lopullisen "aamenen" ;) Aika tiukkaa mutkaa on tuo loppu.
Kuva
Viimeksi muokannut okkim, 29.7.2005 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 14.12.2004 13:45

Mulle on jostain jäänyt semmoinen kutina että öljynkierto ongelmaa olisi vain esiintynyt jenkkimalleissa. Ja hyviä öljyjä todellakin kannattaa käyttää.
Huohottimeen joutuu laittamaan lämmitysvastuksen ja ostamaan uuden pätkän letkua. Vastus ja liitin noin 100 eetua ja letku VW:llä 50 eetua ja tarvikkeena 6 eetua :) Hiukan joutuu siinä askartelee ostaa sen letkun kummasta tahansa. Ja öljykorkki kannattaa heti vaihtaa semmoiseen ylipaineventtiilillä varustettuun versioon. Hinta sille 20 eetua.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 14.12.2004 19:02

Onko nuo kaikki osat siis ihan VW-tiskiltä? Onko noille olemassa jotain osanumeroita, vai osaako ne ihan "S4 huohottimen lämmitysvastus" -nimellä sieltä ne antaa? Ja tuo öljykorkki samoin?

Missäpäin se huohotin edes siellä on, ei ole vielä tullut niin paljon tuota tutkittua että olisi osunut silmään? Löytyisikö kuvaa?

Saako tuohon muuten lohko- tai letkulämmitintä (edullisesti? ;)

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 15.12.2004 11:39

Ei tuohon autoon saa mitään osaa edullisesti... ;) Kannattaa hyväksyä se tosiasia tai vaihtaa mallia. "Erikoismalli"=erikoishintaiset osat...

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 15.12.2004 12:56

Jaa mitä, ei saa edullisesti?! Minä kun luulin että tuo on sellainen "budjettipeli" ;) No, täytyy tehdä nekin itse... ;)

Kävin sovittamassa pakosarjoja, se oli milleistä kiinni että olis mennyt "heittämällä". Vähän joutuu vielä säätämään.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 15.12.2004 18:14

Jeesh :)

068906391A lämpövastus 75,48€
037906240 Liitinkotelo 15,47€
000979133 Liitinkoteloon johto 2,72€
öljykorkinnummeroa en muista mutta se loppuu E kirjaimeen eli on S4 malliin. ja hinta 20€

Ja se letkun voit ostaa vaikka tarvike liikkeestä kuhan se on noin 18-19mm ja siinä on kahteen suuntaan 90 asteen kurvi. Siis erisuuntiin kuitenkin tai jos löydät vaikka letkun missä on yksi 90 asteen kurvi niin pärjäät silläkin. Kunhan se vaan on tarpeeksi pitkä. Suoraa osuutta tarvitset 15-20cm siinä letkussa. Ja huohitin on se musta motikkä eli kalvorasia joka tulee imuputkiston kurviin kiinni siinä koneen takaosassa.

Ja sitten lopuksi muistat vetää sähkötkin sinne vastukselle.
Eikä se niin kauheesti haittaa jos se pukkaa öljyt ulos koneesta :) Päästää paremmat savut kun ne menee suoraan putkistoon :)

Rolle varmaan kertoo miten mukava tuohon on se lohkolämmitin laittaa. Jos sen koneen otat irti niin laita silloin se lämmitin. On nimittäin aika ahas paikka sekin kun vilkaisin sitä.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 15.12.2004 20:24

Kiitos paljon tiedosta! Kun olet noin avuliaalla tuulella niin tuletko myös vaihtamaan ne mulle? ;)

Tuohon siis saa _lohko_lämmittimen? Meinasin kun tuossa Audin SSP 198 dokussa mainitaan näin "An auxiliary heater is not available
as an option for the S4 and the A6,
due to the constraints on space." Eli mitä tuo sitten oikein tarkoittaa?

porhio
-
Viestit: 151
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja porhio » 15.12.2004 21:30

Ilmeisesti polttoainelämmitintä.

Ahonen
-
Viestit: 16
Liittynyt: 23.7.2003 13:52

ViestiKirjoittaja Ahonen » 16.12.2004 1:16

Kyllä se lämmitin aika helposti sinne napsahti paikoilleen huollossa. Siis lohkolämmitin.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 16.12.2004 2:24

Mutta meillähän onkin osaavaa huoltoporukkaa :)

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 16.12.2004 7:48

Ilmastoinnin kompura on tiellä, mutta kyllä sen pakkaspropun sieltä kaivaa...

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 16.12.2004 13:28

Jess, nyt pakosarjat istuu paikolleen! Ei vaatinut kovasti hommia, mutta kuitenkin.... Täytyy vaan toivoa ettei K04 ole ulkomitoiltaan kovasti suurempi? Seuraavaksi pitää hitsata loputkin saumat kiinni ja käyttää sarjat laippojen oikaisussa.

Pitää varmaan hankkia samalla se lohkolämmitin, ei tarvii leikkiä niin paljoa gynekologia ;)

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 16.12.2004 20:04

Isketä vaan autollas tänne mun luo niin laitan ne paikoilleen samalla :) Maksanko ne vielä lisäksi :D

Voin samalla myydä jotain kamaa sulle autoosi ja halavalla :)

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 16.12.2004 20:11

No olen jo tulossa, mihin päin ajan? ;) Pistä osat tulille! ;))

Kytkin pitäisi varmaan hommata seuraavana ettei tarvii sitä varten sitten konetta purkamaan kun se luistaa. Onko RS4 kytkin järkevä valinta, vai saako samaan rahaan parempaa?

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 17.12.2004 8:58

Aja tänne Tornioon vaan :D

www.ecstuning.com

käys tuolta kattomassa mikä sinne kannattaa laittaa :)

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 22.12.2004 21:53

Nyt on sarjat kokonaan hitsattu, ja ne jopa sopii paikalleen ;) Seuraavaksi pitää jyrsiä pakosarjan laipan reiät kartioksi ja päällystää sarjat Black Satinilla. Sitten vaan odotellaan turboja, tulis jo...

Mistäs muualta saa Audi varaosia, on vähän hinnakas tuo nokkahihnapaketti virallisessa liikkeessä...?

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 23.12.2004 0:36

Mistäs muualta saa Audi varaosia

http://www.merteil.fi/

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 23.12.2004 0:56

Mistäs muualta saa Audi varaosia, on vähän hinnakas tuo nokkahihnapaketti virallisessa liikkeessä...?

Audikerhon kautta.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 31.1.2005 21:28

Taas on vähän edistystä tullut, sain hommattua Ebaysta RS4 turbojen öljyputket, kuin uudet 49€. Ei paha hinta. Lisäksi nokkahihna ja rullat on hommattu. Myös RS4 kytkin ja vauhtipyörä odottaa tallissa. Vauhtipyörään pitäisi sorvata uusi pinta koska siinä näkyy pieniä "hotspotteja". Muuten nuo on timmissä kunnossa.

aasi-htr

ViestiKirjoittaja aasi-htr » 1.2.2005 18:21

sattuukos olemaan äänekoskella päin tää pirssi ? :)

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 4.2.2005 21:50

Ei ole, mutta kerran olen Hirvaskankaalla sillä käynyt. Tai siis ajoin siellä rekasta ulos ja kotiinpäin...

Kuis niin?

speedster
-
Viestit: 506
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja speedster » 5.2.2005 10:15

Tässä on tekemisen meininki! Lisää vaan kuvia, kyllä tuollaisesta kärrystä niitä kehtaa ottaa!

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 6.2.2005 20:01

Nojoo, eipä ole pahemmin kameran kanssa nyt tullut pyörittyä tuon luona, mutta tässä muutama talvikuva. Sisustasta kyllä kehtaisi kuvia ottaa, mutta enpä tajunnut.

Vanteet on kauheat, tiedetään... ;) Ensi talveksi sitten paremmat.

http://www.valitalo.org/images/audis4/S4_RS4_RS4.jpg
http://www.valitalo.org/images/audis4/s4.jpg
http://www.valitalo.org/images/audis4/interior2.jpg

Lexus valot tuohon jo olisi, mutta en tiedä laitanko niitä vai en.

Kuva

Täytyy odotella lämpimämpiä kelejä noiden pakosarjojen vaihtoon.
Viimeksi muokannut okkim, 29.7.2005 12:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 6.2.2005 20:10

Lexus valot tuohon jo olisi, mutta en tiedä laitanko niitä vai en.


Älä.

ART
-
Viestit: 514
Liittynyt: 28.7.2003 13:39

ViestiKirjoittaja ART » 6.2.2005 20:41

Hieno siitä tulee kun lexus-valot laittaa. Sitten vielä tarttee valoluomet, jätesäkkitummennokset ympäriinsä ja mitä vielä.. ..niin joo alumiininen kattospoileri tietysti! Perää pitäis vähän nostaa ja keulaa laskea, ja huomiovalot ois komiat.

...eli älä helkkarissa ainakaan mitään lexus-valoja, hyhhelevetti. :-o

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 6.2.2005 21:18

Joo, kukaan ei ole vielä kehunut noita valoja, mutta kun kaveri niitä tuossa tuputtaa niin pitää niitä edes kokeilla.

Jätesäkkitummennoksia ei tule, mutte ehkä 50% kalvot. Luomia ym. Simoni Racing kamaa ei tule! :)

Parannukset jäävät enimmäkseen tuonne konehuoneen puolelle.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 6.2.2005 22:31

Teet sillain niille leksus valoille että irroitat niistä sen ulkolasin (esim. vasaralla). Sitten maalaat kaikki ei "heijastavat" kromipinnat auton väriin ja laitat paikalle ilman sitä lasia.

vesap
-
Viestit: 96
Liittynyt: 29.1.2004 23:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja vesap » 7.2.2005 23:57

"Taas on vähän edistystä tullut, sain hommattua Ebaysta RS4 turbojen öljyputket, kuin uudet 49€. Ei paha hinta. Lisäksi nokkahihna ja rullat on hommattu. Myös RS4 kytkin ja vauhtipyörä odottaa tallissa. Vauhtipyörään pitäisi sorvata uusi pinta koska siinä näkyy pieniä "hotspotteja". Muuten nuo on timmissä kunnossa."

Noita turboja on mennyt myös A6 2.7T:ista joissa on samat öljyputket kuin RS4:ssä, joten sieltä ei liene parannusta tule. (nimim yhdet ahtimet A6:een vaihtanut.)
Pienet "hotspotit" voit jättää sorvaamatta.

P.S. Vihtavuoresta löytyy RS4:n ehjät uudenmalliset pakosarjat...

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 9.2.2005 8:44

Vai on mennyt? Onko vika juuri ollut noissa öljyputkissa vai jossakin muussa? Saahan ne rikki paahtamalla punaiseksi ja sammuttamalla koneen. Ainakin ne netissä väittävät että noita öljyputkia on parannettu.

Tulipahan jo sorvattua tuo vauhtipyörä, en viitsinyt niitä "spotteja" katsella ;) www.valitalo.org/rs4_flywheel_machining.htm Laitan lisää kuvia kunhan käyn taas pajalla.

Pakosarjoja en luule tarvitsevani...

PS: Vesa, pitäisi tulla hakemaan sitä lämpöeristysnauhaa (niinkuin oli puhe), mutta kun ei ole vielä ollut akuuttia tarvetta niin en ole saanut aikaiseksi.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 9.2.2005 10:54

Eikös noissa veekoneissa turbot hajota se ylenmääränen lämmön koteloituminen ahtaaseen konehuoneeseen? Turssithan on tosi ahtaasti siellä.. Tarpeeksi kuumana kun turssin öljy on, se muuttuu sellatteeksi tervaksi, joka saattaa ajan myötä aiheuttaa virtauspaineen nousua ja vajaata voitelua.

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 9.2.2005 14:26

Onhan niissä turboissa sentäs vesijäähdytys ja vedenkierto erillisellä pumpulla turbojen läpi (toimiiko ajon aikana vai ainoastaan moottori sammutettuna hetkenaikaa??)

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 9.2.2005 15:06

Joo, kyllä niissä on vesijäähdytys ja lisäpumppu mutta se ei toimi kuin kone sammutettuna ja kun kone on tarpeeksi kuuma (112C) Eikä se mitään auta siinä vaiheessa jos öljynpaineet häviää ja turbot hohkaa punaisena ja pyörii kovasti. Eli kun kone sammutetaan heti kovasta ajosta. Mutta ei kai ne tietääkseni muuten ole herkkiä hajoamaan, samojahan ne on muissakin vehkeissä.

http://www.audiworld.com/tech/eng59.shtml

Ja mitä vielä, onhan siellä tilaa hurumykke! ;)

vesap
-
Viestit: 96
Liittynyt: 29.1.2004 23:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja vesap » 9.2.2005 17:10

Kun lämmöt nousevat yli 112 pumppu vaihtaa ahtimille menevän veden virtaussuunnan.
Nauhaa löytyy vielä.

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 14.2.2005 8:10

Säiettä lainaten omaan tarpeeseen: saikos noihin jotain bolt-on kartiofiltteri -ratkaisua??

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 14.2.2005 10:45

O.T Passattiin 2.7bitbo? Thumbs up \o/

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 14.2.2005 14:48

Kuva

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 14.2.2005 14:52

Tuota minäkin harkitsin ennen Audin ostoa. Kuinka hyvin se sinne upposi? Onko auto kilvissä?

Noista VV-suodattimista en tiedä mitään, enkä ole varmaankaan sellaista laittamassa. Edellisessä autossa VV-suodattimesta ei tullut hyviä kokemuksia.

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 14.2.2005 16:00

Projekti on vielä vaiheessa (tarkkaavainen voi huomata kuvan oikeassa yläkulmassa nipun moottoriboksille/kojetaulun alle meneviä johtoja) - piuhojen arvonta olis seuraavana vuorossa. Kyl tuo on toistaiseksi ollut juurikin täysin pulttaa kiinni -tyyppinen homma. Ei o vielä muutoskatsastettu.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 15.2.2005 13:14

pv: Ois mielenkiintoista jos tekisit tuosta projektistasi topikin sitten kun alkaa olla valmista. Uskon että nuita swappeja aletaan tehdä enemmän jahka v6-passatit ja 2.7-tekniikat halpenee, varsinkin jos on noin plug'n'play. Onkohan tuo konversio jätetty uutena tekemättä ettei taas kerran "astuttaisi Audin varpaille"?

Mutta varsinaiseen topikkiin, hieno on auto kunhan et nuita lexusvaloja laita ;) Hatunnostonarvoista on myös tuo käsityö nuiden pakosarjojen kans...

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 15.2.2005 18:58

Joo, kiitos kommenteista. Käsityö jatkuu, nimittäin ajattelin tehdä kaksoismassa vauhtipyörästä yksimassaisen ja samalla keventää sitä. Nyt vauhtipyörä on purettu, ja seuraavaksi pitäisi jollakin repiä sisukset irti.

Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta muutoksesta? Mitä pitäisi ottaa huomioon? Kuinka osat kannattaa kiinnittää toisiinsa? Mistä saa sopivia tappeja joilla osat on niitattu toisiinsa? Kuvia tulee kunhan muistan ottaa kameran mukaan...

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 17.2.2005 23:46

Kyllä nyt joku on tehnyt tämän ennen minua?

Tuli mieleen että jospa ottaisi koko takaosan pois ja siirtäisi siitä ne hammas- ja pulssikehät etulevyyn. Tulisi kevyt, mutta miten kiinnitys ja kestääkö? Periaatteessa kyllä, koska kaikki vääntö menee etuosan kautta kuitenkin.

Kuinka paljon nuo värähtelyt vaikuttaa haitallisesti?

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 18.2.2005 8:17

Eikös siinä kuitenkin ole jousitettu kytkinlevy (vai vaihtuuko sekin race -henkiseen)? Kätevä sinänsä, että passatissa on jousittamaton (onkohan tuollaiselle levylle joku oma nimikin?) levy. Periaatteessa kuvittelis useampisylinterisen moottorin aiheuttavan vähemmän värähtelyä kuin vähempisylinterinen.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 18.2.2005 8:44

Joo, kyllä siinä on jouset. Alkuperäisen RS4 levyn siihen laitan. Ja onhan niissä sintterilevyissäkin jouset. Sitä minäkin mietin ettei se niin paljoa värähtele kuin nelari (todistelen vain itselleni että kyyyllä sen sinne voi laittaa...) Ja näyttäisi myyvän ECS-Tuningkin kiinteää vauhtipyörää:
Kuva
Kuva
Tuo ECS:n limppu näyttäisi painavan n.5.5 kg, eli kai siihen pitäisi pyrkiä... Ja tuokin on "takaa ontto", eli pitäisiköhän vaan heittää se takaosa pois ja siirtää hammaskehä etuosaan...? Silloin se näyttäisi aikalailla samalta.

Onpas jännä että Passatissa on jousittamaton levy.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 27.2.2005 22:58

Nyt sain taas vauhtipyöräprojektia eteenpäin. Avasin limpun erilleen ja poistin sisältä kaikki turhat osat. Kevennystä tuli 33% eli 12 -> 8 kg. Vielä tekisi mieli keventää lisää, mutta kannattaako? Sitä varten joutuisi ohentamaan takalevyä, tai jättämään sen kokonaan pois. Kuva

Täällä on taas kuvia tuherruksesta.

KimmoN
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.9.2003 0:32

ViestiKirjoittaja KimmoN » 27.2.2005 23:53

Toivottavasti tuo vauhtipyörä kestää, kytkin räjähdys tekee nimittäin melkoista tuhoa. Onneksi sinulla on kone pitkittäin niin kappaleet eivät hakeudu autoon sisälle...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 28.2.2005 0:32

No ei kai sitä mikään pitkittäiskoneisessakaan estä

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 28.2.2005 15:38

No tuota etuosaa mikä tuon varsinaisen väännön ottaa vastaan, en ole keventänyt oikeastaan yhtään, ainoastaan pinta on "raapaistu" puhtaaksi. Eli sen puolesta sen pitäisi kestää niin kuin vakiokin. Ainoastaan nuo "romut" tuolta sisältä on hävinneet. Ainut ero mikä tuohon tulee on etulevyn kiiinnitys takalevyyn. Siihen pitää keksiä jotain. Normaalistihan se kiinnittyy siihen jousilevyyn, mikä taas on ulkokehältään kiinni takalevyssä.

Toivottavasti kestää joo, ei viitsisi alkaa etsimään laatikkoa...

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 14.3.2005 12:34

Lisää "huipputunigia" tuli harrastettua ;)

Vaihdoin parkit ledimallisiin, eivät näytä enää niin erivärisiltä kuin xenonit.

Vanha
Uusi

Vaihdoin samalla Toyguyn shortshifterin, helppo homma jos ei pyöristä sen kiinnityspulttia ;) Samalla tiukensin sitä "pallotukea" missä se keppi heiluu. Se on ilmeisesti ihan tehtaalta vähän väljä, ja tekee epätarkkuutta keppiin.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 27.4.2005 11:43

Lisää edistystä, tällä kertaa pakoputkisto pitäisi tehdä.

Tarkoituksena on tehdä koko putkisto itse, myös downpipet. Aikani etsin sopivia vaimentajia tuohon, mutta en löytänyt. Päätin sitten tehdä ne itse niin saa juuri sellaiset kuin haluaa. Elikäs aloitin projektin teettämällä reikälevyt rosterista kun muuten sitäkin olisi pitänyt ostaa kaksi neliötä kerralla.

Saan vielä oikeaa vaimentimissa käytettävää basalltikivivillaa ettei tarvitse tunkea sisään mitä tahansa karhuvillaa.

Täällä on kuvia ja vähän selostusta hommasta: http://www.valitalo.org/true_dual_stainless_exhaust.htm

Katit vielä puuttuu, niitä kun on vaikea tehdä itse ;)

Edit: Sain vielä inspiraation tehdä putkenpäätkin itse kun tuli hyvä idea mieleen. Minä tykkään sellaisista paksuseinämäisestä päästä missä on kartio. No, pari aivosolua kohtasi toisensa ja laitoin kaksi putkea sisäkkäin joista sisemmän reuna on käännetty ulospäin. Tein tuota varten oman työkalun jolla se oli helppo tehdä. Kunhan saan ne hitsattua ja kiilloitettua niistä pitäisi tulla "tehtaanvertaiset".

Lisäilin kuvia ja selostusta tuonne sivuilleni.

Niin ja ahtopainemittari tuli myös asennettua: http://www.valitalo.org/boost_gauge_installation.htm

Edit: projekti etenee...

Nyt olis sivuja päivitetty. Kävin eilenkin vielä "säätämässä". Tuli vapunaattona väsyneenä heftattua takapöntön laippa ja putket 180 astetta väärinpäin :(. Onneksi kävin vielä kokeilemassa auton alle niin huomasin ennenkuin kaikki saumat olis vetäisty kiinni.

Nyt on koko takaputki hitsausta vaille valmis. Pirun tarkkaa säätämistä tuo kyllä on että saa kummatkin putket kolisematta kohdilleen. (miksihän sitä pitää aina tehdä kaikki niin vaikeasti, kun yhdellä isollakin putkella pärjäisi...?)

Torstaina pitäis TIGgailla ja hapottaa.

Vieläkin mietin noita downpipen kokoja, meinasin tehdä kolmetuumaisesta mutta onkohan se turhan iso? Ahdasta sen kanssa kyllä tulee, mutta meneekö se liioitteluksi? Toisaalta, eipähän ainaan ahdistaisi... Iso lähtöhän siinä on turboilla, ainakin se kolme tuumaa suoraan kattiin. Kommentteja?

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 9.5.2005 9:31

Pakosarjatkin etenee, hiekkapuhalsin pinnat viikonloppuna ja nyt ne on uunissa jännityksen poistossa. Seuraavaksi pitää oikaista laipat ja laittaa Black Satin pintaan ja MCS aluskeraami sisälle.
Kuva

Pakosarjan kuvia

Myös pakoputkiston loppuosa tuli valmiiksi, pinnasta tulee aika hieno hapotuksen jälkeen:
Kuva
Viimeksi muokannut okkim, 29.7.2005 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 9.5.2005 15:34

Mistäs tuota black satinia ajattelit hommata ja mitä se maksaa?

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 9.5.2005 23:41

Hommasin sitä jo, täältä sitä saa

Pullo satinia oli 90€ ja MCS 30€.

Nyt on sarjat tulleet uunista, vähän oli pinta jostain kohti hilseillyt, joten pitää ehkä tehdä vielä kevyt hiekkapuhallus uudestaan.

takapihan tarzan
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.11.2005 21:47

ViestiKirjoittaja takapihan tarzan » 8.11.2005 20:20

Morjens!

En tiä meneekö off topicin, mutta kuitenkin...

Tuli hommattua s4 -99 kuulin oston jälkeen audi meettingissä pakosarja ongelmistä ja yllätys yllätys auto pitää pärinää repsikan puolelta ääni tulee jostain turbon/pakosarjan paikkeilta...?? kylmänä pärisee paljon ja lämpösenä ei juuri lainkaan.. nyt on vinkit kullan arvosia!!

onko down pipessä mahdollisesti catteja jotka pärisee vai voinko alkaa suoraan etsimään pakosarjoja..?

jos vielä joku kertois mistä kannattas ryhtyä kyseleen kyseisiä tuotteita??

Kiitos jo etukäteen!

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 8.11.2005 22:50

onko down pipessä mahdollisesti catteja

:) Ei.
Kehottaisin tähyilemään jo valmiiksi uusia pakosarjoja...Onkos tuo sun S4 facelifti vai ei? Ei siellä oo oikeestaan muuta kuin downpipen lämpökilpi joka sitä pärinää vois pitää.

takapihan tarzan
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.11.2005 21:47

ViestiKirjoittaja takapihan tarzan » 9.11.2005 10:40

ei oo facelift.. se on sitä mallia missä on etuvalot "kahdessa osassa"..? ja sisusta on vanhan mallinen..

VW1
-
Viestit: 10
Liittynyt: 28.1.2004 7:12

ViestiKirjoittaja VW1 » 17.1.2006 22:10

Mikäs tämän projektin tilanne on vai onko se salaisuus niinkuin audiclubilta voisi päätellä? Itelläkin yksi ässä kiikarissa niin sillä tuli tätä tutkittua.

ps. Katoin että miten oli niin tutun näkönen jannu naamari päässä ja sit hokasin että saman firman miehiä.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 31.10.2006 12:10

No juu, eipä ole tullut tänne forumille paljoa infottua. Koko helkatin pitkä kertomus löytyy Audiforumilta.

Nyt se kuitenkin alkaa olemaan melkolailla valmis. Eli tuli pistettyä Audi _kokonaan_ uusiksi. Pientä levitystäym tuunaustatuli harjoiteltua. Hommassa meni päivää vaille vuosi että sain taas liikenteeseen.

Projektisivut löytyy tuolta: http://www.valitalo.org/audi_s4_widebody.htm

VW1
-
Viestit: 10
Liittynyt: 28.1.2004 7:12

ViestiKirjoittaja VW1 » 31.10.2006 12:29

On tuo kyllä aivan mielettömän hieno!!! Muutama päivä sitten jo parkkihallissa piti pysähtyä ihastelemaan.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 31.10.2006 13:05

ihan v*tun magee =| veti ihan sanattomaksi miten hiano tosta on tullu ja ei itellä kyllä riittäis rahkeet laittaa "uus" auto atomeiks ja saumaa tilalle =)

Tape
-
Viestit: 61
Liittynyt: 21.1.2004 18:03

S4

ViestiKirjoittaja Tape » 31.10.2006 13:16

Aivan sairaan hieno! Myös omaan makuun aivan täydellinen.

Saisiko sisustasta parit fotot? Penkit näkyikin jossain kuvassa.

Mitäs moottorille on tehty?

Mut *peukku*

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 31.10.2006 14:00

Kiitos kehuista, lämmittää mieltä näin pakkasilla! ;) Täytyy ottaa kuvia sisustasta kun ehdin, nyt se on vielä hieman purettunakin kun ilmastoinnin läpät jumittaaa.

Moottori on aivan vakio. Tai no, onhan siinä uudet lambdat ;)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 31.10.2006 14:27

Iso käsi hienosta työstä!! Toiset tekee mitä osaa, toiset mitä haluaa... tämä on tätä jälkimmäistä, käsityö kunniaan.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 31.10.2006 14:45

Hyvää jälkeä näyttää syntyvän! Isot plussat siitä!
Mielenkiinnolla odotetaan lisää, ilmeisesti moottori menossa uusiksi vai?

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 31.10.2006 15:06

Joo minulla on toinen kone jonka pistän osiksi ja teen täysremontin. Pitäähän senkin olla "uusi" kun kaikki muukin on ;)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 31.10.2006 17:33

ihan v*tun magee =| veti ihan sanattomaksi miten hiano tosta on tullu ja ei itellä kyllä riittäis rahkeet laittaa "uus" auto atomeiks ja saumaa tilalle =)


eiköhän toi tullu vähän niinku pakon sanelemana


Auto kyllä pirun asiallinen tullu audiclubilla selattua sun topiccia

Koneeseenko ei vaihdeta mitään muuta kuin alkuperäis osia? :):)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 31.10.2006 18:13

Itse vaihtaisin ehdottomasti talvivanteet kesävanteiksi ja päin vastoin. Tai sitten toisenlaiset kesävanteet. Mutta on kyllä hieno audi.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 31.10.2006 18:39

AAAW SHIT!! :O Aivan p*rkeleen hieno!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 31.10.2006 20:28

Mitäs tälle Audille on sattunut, kun noin ruttuun on menny?

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 31.10.2006 20:37

Oho, onpas komee audi! miten tällänen jäänytkin huomaamatta.. :)

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 31.10.2006 21:47

hienolta näyttää. en kerennyt lukemaan tarinaa, mut ensimmäisenä ihmetyttää, että miksi ihmeessä et hommannu RS:ää? :)

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 31.10.2006 22:03

Nuo kesävanteet oli vain väliaikaiset että sain auton liikenteeseen. Ensi kesäksi tulee sitten jotain muuta...

Jaa miksi en ostanut Risaa? Se on liian kallis, tämähän tuli "paaaljon" halvemmaksi ;) Ja Risa olisi kuitenkin pitänyt maalata että saa "oman" värin. Sitäpaitsi se on painavampikin ;))

No tulee siihen koneeseen himpun isommat männät kun se porautetaan :D

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 31.10.2006 22:47

Täytyy kyllä hattua nostaa tästä projektista.

Värikin on todella herkullinen!

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 1.11.2006 19:51

tämähän tuli "paaaljon" halvemmaksi ;)


niin sitä vähän meinasinkin ;)

eihän sitä aina voi mennä helpoimman kautta, tosi mielenkiintoinen projekti.

luin tarkemmin projektisivua ja älyttömän kunnioitettava työmäärä. etenkin takakaarien toteutus oli mielenkiintoinen koska se on itellä ollut haaveena jo jonkin aikaa, auto vaan on sedan joten ovet on vähän monimutkaisemmat..

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 1.11.2006 21:26

Joo, tässä kohti ei kyllä menty siitä mistä aita on matalin, moneen kertaan kyllä olis tehnyt mieli!. Tuo lähtökohtakin oli jo tarpeeksi vaikeutettu...

On tuossa vielä melkolailla paljon kaikenlaista pienempää rassausta joista en ole edes viitsinyt kirjoitella. Tunteja en ole laskenut, mutta päivää vaille vuosi siinä meni, ja tallilla kävin ehkä 75% 364:sta. Mutta lopputulos miellyttää omaa silmää, ja ilmeisen monta muutakin, niin täytyy olla tyytyväinen!

Ei se sedan itseasiassa vaikeuta työtä ovien kannalta ollenkaan. Jos nyt en ole täysin väärässä niin noissa on samat ovet. Ainakaan aktesta ei löydy eri osaa avant/sedan, ja muualtakin olen tuollaisen käsityksen saanut.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.11.2006 21:57

Hienoa työtä. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että olishan samalla työmäärällä tehnyt jotain hieman persoonallisempaa kuin RS kopion.

Peilit eritoten saa oossomia.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 2.11.2006 10:39

Joo, no olishan siitä voinut tehdä jotain ihan muuta, olen nähnyt B5->B7 RS4 korimuutoksen ja siinä ei muodot mätsää toisiinsa kovinkaan hyvin. Vaikka taidolla se näyttää tehdyn. Nuo muodot on minusta niin hyvät ettei niitä kannata alkaa pahemmin muuttamaan. Siellä mistä en tykännyt niin muutin. Niin, ja jos tuota työmäärää miettii, niin olisihan se kasvanut vielä lisää kun olisi pitänyt tehdä erilaisia muotteja kokonaan tyhjästä.

Mutta en tiedä onko se liika persoonallisuuskaan välttämättä hyvä, esim. marimekkokuosista en pidä yhtään.

Noissa peileissä on muuten huonoin lakkapinta koko autossa, se "kupli" uunissa. Pitää lakata ne myöhemmin uusiksi.

Mylläri
-
Viestit: 102
Liittynyt: 29.3.2004 16:42

ViestiKirjoittaja Mylläri » 2.11.2006 13:14

Ihmettelinkin mihin sininen ässä on hävinnyt, kun aina välillä tuli sitäkin nähtyä liikenteessä. On äijällä taitoa, tuli jo aikaisemmin sitä toisen 'kerhon', sen aikaista vihreää tuotettakin ihailtua aikanaan. Eihän se ole kuitenkaan mitään tämän rinnalla. Toivottavasti tulee useammin nähtyä tätä laitetta.

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 3.11.2006 10:49

Edit: Topikin Audi on tyylikäs kokonaisuus (ettei mene ihan ohi aiheen)
Viimeksi muokannut Joksa, 10.11.2006 21:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 3.11.2006 11:14

tämä kuuluu taas helvetin hyvin aiheeseen, mutta kuinka monessa autossa olet sitä nähnyt?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa