Läm. kennon vaihto Golf vs. Corrado?(kuvia)

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

Läm. kennon vaihto Golf vs. Corrado?(kuvia)

ViestiKirjoittaja j0ne » 2.5.2006 9:28

Eli onko toi teksti osion "http://ffp-motorsport.com/tuning/mk2kenno.php" juttu miten pitkälti pätevä corradoonkin? Vai onko otettava jotain muutakin huomioon? Eilen tuli yht.äkkiä vedet sisään eli eikös se meinaa sitä et se kenno pamahti?
Viimeksi muokannut j0ne, 9.5.2006 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jeo_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 11.5.2004 22:12

ViestiKirjoittaja Jeo_ » 2.5.2006 11:48

mä löysin vwvorteksilta ohjeen siihen vaihtoon. mutta eiköhän se ohje päde ihan tohonkin. Aikamoinen duuni vaan on. Itsellä meni n.12h kokonaisuudessaan ko osan vaihtoon, tosin itsellä on etupäässä poppilaitteita yms turhaa niin johtojen asettelussa meni taas varmaan 1h ylimääräistä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.5.2006 12:18

Jos tuli nesteet sisään ja lämmintä ilmaa ei tule niiin kyllähän se rikki on. Oliko lämpiämisteho kennossa millaista ennen tapahtumaa? Uudella ja hyvällä kennolla ilmaa voisi kuvailla "lähes polttavaksi".

T.Hell:n kenno räjähti kanssa pari viikkoa sitten, mutta se teettei vaihdon JPM autohuollossa. Oli kuulema aikasta työläs homma, toivottavasti omasta ei räjähdä, koska itse en haluaisi sitä vaihtaa, enkä toiselle työstä maksaa :)
Viimeksi muokannut Levis, 2.5.2006 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 2.5.2006 14:07

No voi helevetti, oisitte nyt ees sanonu et helppo homma se on... Ei riitä nyt kyl into mihinkään 12h hommaan jota ei ees osaa kunnol tehä, pakko varmaan laitattaa jossain. Paljo se suunnilleen makso laitattaa siel firmassa?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.5.2006 14:11

^Kysy T.Hell:ltä. En muista enää hintaa, mutta ei se mitään halpaa ole kun aikaa menee tolkuttomasti. Tosin toisella kerralla se varmasti luonnistuu helpommin jo :)

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 2.5.2006 20:58

Nyt o puol sisustaa purettuna enkä silti tajua miten tää homma toimii. Löydä ees koko kennoo, pitää huomen ihmetellä lisää jos kiinnostaa =)

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 2.5.2006 22:22

Joo eli viime kesänä kyseisen homman tein ja kyllähän sekin on aika helppo kun vain on hyvät ohjeet :)

http://club.corrado.free.fr/fiches/tdb/tdb.htm

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.5.2006 22:59

Helmi homma jo pelkistä kuvistakin katsottuna...

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 3.5.2006 9:03

Ei ainakaan golffissa paha homma ollut omasta mielestä.. Johtunee varmaan siitä ettei ollut eka kerta kun puoli autoo purkaa :)

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 3.5.2006 20:38

No kiitos rohkaisusta, jaksaa ehkä edes yrittää. Onko toi kojelauta siis pakko repiä kokonaan irti? Vaikka kyllä on kiva istua turbo saabbejen kyydissä ku oma volski ei toimi ;)

reply: ja viimeset kuvat nois ohjeissa ei edes toimi :D

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 3.5.2006 21:20

Jaa kyllä minulla toimii kaikki kuvat. Ja golffiin on paljon helpompi vaihtaa kenno kuin corradoon juurikin tuon takia että kojelauta pitää corrossa ottaa irti.
Ei toikaan mikään paha homma ole jos on vain aikaa tehdä.

Jeo_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 11.5.2004 22:12

ViestiKirjoittaja Jeo_ » 4.5.2006 16:20

juu no oppipahan taas uusia asioita autostaan ja siinä sivussa tietää että mihin ens talvi menee ku alkaa sisustaa rakentelee. :D

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 5.5.2006 10:58

Kojelauta on jo käytännössä irti mutta johto helvetti pitää viel sitä paikallaan + onkohan se nyt cruisen boxi josta en saa johtoja irti. Tänään jatkuu purku...

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 6.5.2006 1:55

No nyt on kojelautakin irti... Onkohan muuten ilmastointi vehkeessä jotain eroo tohon ohjeeseen kun jotain eroo tuntus olevan?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.5.2006 16:57

^toi ei yllättäs yhtään! Ainahan näissä on jotain speciaalia :)

VAihda samalla se puhaltimen motti jos se sattuu vinkumaan tai ainakin rasvaa se. Mulla autto rasvaaminen kesäkäyttöön. Viime kesän lopulla purin motin esiin ku se hieman rallatti ja piti laahaavaa ääntä. Rasvasin sen WD40:llä ja oli kuin uusi, ei mitään ääntä.

Tuli talvi ja kylmät ilmat ni alkoi vinkumaan ku käynnisti puhaltimen. Välillä ajon aikanakin vinkui, etenkin jos kengitti autoa (ihme ilmiö?). Kevät tuli ja taas on puhallin täysin äänetön joka nopeudella! Mystinen ilmiö. Ennen siis voitelua oli puhallin äänetön talvellakin, mitä nyt ykkönen oli hieman äänekkäämpi.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 7.5.2006 20:24

No nyt on kaikki tehty niinkun tossa ohjeessa mutta ei silti lähe toi mustalaatikko irti... Vissiin noi ilmastoinnin putket pitäs irrottaa kans? Yritin kyllä mutta eihän ne minnekkään lähe. Puhaltimen sain öljyttyä ja sieltä kautta sentään näky ees se kenno ekaa kertaa =)

reply: toi puhallin systeemi on ainakin ihan erinäkönen ->
http://club.corrado.free.fr/fiches/tdb/tdb22.jpg

ja tossa kohin o kaks pulttia ja ilmastoinnin putket jotka aiheuttaa päänvaivaa ->
http://club.corrado.free.fr/fiches/tdb/tdb25.jpg

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 9.5.2006 11:30

Tos ois kuvia tosta mun raadon purusta:

toi ilmastoinnin hässäkkä se minua vastustaa: http://personal.inet.fi/koti/jouni.miettinen/1.JPG

johtohelvetti: http://personal.inet.fi/koti/jouni.miettinen/IMG_0001.JPG

lisää: http://personal.inet.fi/koti/jouni.miettinen/IMG_0003.JPG

tosiaan puola yms. oli tossa tiellä: http://personal.inet.fi/koti/jouni.miettinen/2.JPG

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 15.5.2006 19:40

Se ite kenno makso sit vaan 45E, hirvee duuni vaan tuossa oli tai on vieläki ku en oo jaksanu kasata kokonaan =)

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 28.7.2006 0:01

Itsekin nyt päivä kennon hajoamisen aiheuttaman komean sisäsumuefektin jälkimainingeissa...

Tuloksena yksi Corrado, ilmastoinnilla tietysti, tuhannen palasina sisältä; kojelauta on irti ja johtoviidakko suunnaton. Ruuvejakin löytyy enemmän kuin Würthin varastolta...

On muuten ton lämmityskennon kotelon irrottaminen hieman hankalaa, jos ei tajua ottaa kaikkia kolmea pulttia irti konehuoneen puolelta.. Ja tokihan ilmastoinnin putket olivat niin ihanassa paikkaa, että ihan erikoistyökalu piti siihen väsätä että sai väännettyä mutterit auki...

Huomenna kun uusi kenno tulee, alkaa uusi kokoperheen seurapeli: "Arvaa osan paikka"

Toivottavasti kokoaminen on helpompaa kuin purkaminen.. Miksi muuten saksalainen insinörtti on älynnyt laittaa kaiken alipaineistetuksi?

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 28.7.2006 0:43

Noi alipaine jutut kyl itteeniki kummastutti ku golffissa oli vaijereita... Kokoaminen melkei helpompi ku purkaminen, ihme homma sisänsä. Osia jäi kyllä hieman yli ja töötin johto jäi laittamatta kiinni ja se hävis jonnekki kojelaudan sisään :D Noh sitä ei tarvita...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.7.2006 1:12

Toi kuulostaa just siltä hommalta mitä en ikinä halua tehdä tai teettää. Mä olen oikea spesialisti unohtaa osien kasausjärjestyksen ja saan tehdä monet purkamiset asennuksen aikana ku jotai unohtuu välistä. Onko tuo kojetaulun irroitus muuten sitten aivan pakko homma vai onnistuisiko se muutenkin jos tietää mitä tehdä?

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 28.7.2006 17:49

Ainakin omassa ilmastoidussa CorRAADOssa ilmastoinnin putket ja se lämppärin moottorin laatikko on niin hankalasti että pakko se kojelauta on eestä poies ottaa..

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 28.7.2006 19:03

Levis kirjoitti:Toi kuulostaa just siltä hommalta mitä en ikinä halua tehdä tai teettää. Mä olen oikea spesialisti unohtaa osien kasausjärjestyksen ja saan tehdä monet purkamiset asennuksen aikana ku jotai unohtuu välistä. Onko tuo kojetaulun irroitus muuten sitten aivan pakko homma vai onnistuisiko se muutenkin jos tietää mitä tehdä?

Ei se käsittääkseni onnistu ilman kojelaudan irroitusta mitenkään.

Tää lämppärin kennohan on perinteisesti se osa, jonka ympärille autoa aletaan tehtaalla kasata :) Kenno laitetaan ilmaan leijumaan, ja siitä se sitten alkaa… ;)

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 28.7.2006 22:27

Kojelauta on todellakin pakko purkaa, ilmastoinnillisessa vielä isompi se kennon kotelo kun siel o se ilmastoinninki kenno sisällä... Hankala pyöritellä sitä muovilaatikkoo kun on tosiaan aika iso. Kenno sinänsä vaan nostetaan siitä ulos kun letkut on irti.

sammio
-
Viestit: 82
Liittynyt: 5.9.2003 13:49

ViestiKirjoittaja sammio » 29.7.2006 2:55

Ainakin tuollaisessa ei ilmastoinnillisessa onnistui ilman kojelaudan irroitusta. Ei siis vaikea juttu, jos omaa gynegologin taitoja ja pää alaspäin työskentely sujuu.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 31.1.2007 19:15

Ja nyt se sitten tapahtui, ihana makean katku leijaili hetken ja ajattelin jo että joku letku se vaan on tuolla konehuoneessa. No eipä mennyt montaa sekunttia sitä ja PUFFFF kabiini täynnä sumua ja juuri kun olin kaupan pihaan menossa... no siinä sitten hetken tuulettelin ja putsasin pahimmat höyryt ja kävin kaupassa. Vielä ei edes ketuta koko homma, jotenkin se oli odotettavissa kuitenkin, ilman autoa siis vierähtää viikko pari. Huomenna täytyy tarkistaa VW:n hinta ja Motonetin... Onni koko hommassa oli se, että kotio ei ollut kun kilsa matkaa.

sammio voisi kertoa jos vain osaa, että miten se onnistuu ilman koko auton purkamista, kun itseäni ei pelota alkaa yrittää sitä vaikeinta reittiä. Ois nyt pamahtanut paria viikkoa aikaisemmin, kun oli jo purku puolitiessä hälyä laitellessa...

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 2.2.2007 17:13

Terve!

Eipä tarvi kojelautaa irrotella.
mittaristo kuskinpuolen puhaltimen suutin ja sille suuttimelle menevä putki saa jäädä kiinni. M

uuten kaikki irti kojelaudasta:hanskalokero, keksikonsolista kaikki irtoova, puhaltimenputket ja lämppärinkennon kotelo on sitten konehuoneen puolelta kiinni. kohtuu helppo irroittaa, jos haluat tarkempia ohjeita niin kysele ihmeessä :)

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.2.2007 20:39

Huomenna iltaakohden on tarkoitus purkaa, uusi on laatikossa odottamassa, mallia motonet, toivottavasti se on kelvollinen. Jos joku menee pieleen, niin sitten täytyy kysellä. Omassa ei ole ilmastointia, ehkä se helpottaa hommaa hiukan.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 3.2.2007 19:29

Joo itelläkään ei ilmastointia ole, ja tosiaan sitä tilaa ei montaa senttiä jää ylimäärästä kojelaudan ollessa paikallaan, mutta kyllä se mahtuu :) ite laitoin kans motonetin kennon ja on se ainakin puolvuotta kestäny :D

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 3.2.2007 19:31

Juu onhan tuo motonetin kenno kohta kaksi vuotta itelläkin kestänyt joten voihan se olla ihan kelvollinen vehe..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.2.2007 21:40

Mulla ei ole vielä pamahtanut. -91 auto ja 220tkm mittarissa. Jokohan kohta on mun vuoro? Mulla vaan on toi ilmastointi ja sekös taas auttaakin kennonvaihdossa...

sammio
-
Viestit: 82
Liittynyt: 5.9.2003 13:49

ViestiKirjoittaja sammio » 4.2.2007 13:23

Jep, AziZ tuossa kertoilikin aika kattavasti, eli kaikki irtoava + tietysti lämppärin kaapelit. Puhaltimen moottori kannattanee ottaa myös irti, kun se helposti lähtee. Lämppärinkenno oli muistaakseni kolmella pikku mutskulla kiinni konehuoneen puolelta. Radion irroitus helpottanee myös operaatiota.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 4.2.2007 21:33

Joo no ite otin koko keskikonsolin kojelaudasta irti, niin mankka lähti siinä sivussa :)

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 8.2.2007 9:31

Heh, kylläpäs naurattaa näil pakkasilla lukee tätä vanhaa topiccia =) Onneks ei oo nyt mitää volkkaria omistuksessa nii jos selviäis ilman kennon vaihtoo tän talven, noista volkkareista kun mulla on kennot 100%:n todennäköisyydellä hajonneet :D

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 13.2.2007 9:54

Homma eteni muutoin ihan kivasti, mutta lämppärin letkujen kanssa meni vähän hermo ja kädetkin verille, niin kivassa paikkaa siellä ne jousiklemmarit. En purkanut kuin sen mitä pakko, eli kaikki keskikonsolista ja hanskalokeron ja alusmuovit. Kyllä se hökötys ulos tuli, vaikkakin kohtalaisen kovakouraisesti sai repiä. Ihmettelin tosin sitä, että minulla se tuuletinkanava kyllä oli klipsuista hiukan rikki ja vain etupuolelta kiinni, eli ilmeisesti joskus ko. kanava oli otettu pois aikaisemmin. Otin siis sen ensin irti erikseen. Kokonaisaika kun oli hyvä kuvamateriaali noin viisi tuntia irti-kiinni, tosin vielä vähän pitää kasata, kun on vielä kesken...

Mutta yksi hyvä kysymys: pitääkö sen lämmityslaitteen paneelin tosiaan olla sellainen punaisilla narujohdoilla piuhoitettu ja johdot tungettu erääseen lampunkantaan, veikkaan että ei. Pitäisi se paaneeli vaihtaa, kun osa valoista on pimeänä, mutta tuo taitaa olla jonkin Golf/Jetta kakkosen?

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 13.2.2007 11:04

Joo ne klemmarit oli kyl pers**stä... Eiköhän se oo et siitä paneelista on menny ne omat valot ja patentoitu joku poltin sit siihen?

wimi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.12.2005 21:47

ViestiKirjoittaja wimi » 21.4.2007 20:44

Muuttui corrado turkkilaiseksi saunaksi ja onneksi lähes kotipihassa. Siihen se onni loppukin, alkoi armoton purkaminen. Päädyimme ratkaisuun, jossa yksi mies purki kuskinpuolta ja toinen repsikkaa. Kojelautaa käännettiin repsikan puolelta auton sisäänpäin ja kuskinpuoli lepäsi ratin päällä. Johtoja irroitettiin mahdollisimman vähän. Ja sit minä pienimpänä sullouduin auton uumeniin ottaan pois koteloa, jossa kenno on. Kenno vaihtoon ja taas jokainen kasasi oman osuutensa. Kolme iltaa meni rattoisasti. Aika paikkaan ovat kennon laittaneet ja vielä niin surkean onnettoman version. Kaikki muu saatiin toimimaan, mutta moottorin lämpötilan varoitusvalo vilkkuu jatkuvasti. Mikähän meni pieleen??

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 23.4.2007 19:22

Kolme iltaa? Mites siinä niin kauan sai aikaa kulumaan ;)
Ite vaihdoin työkaverin kanssa tuohon omaan passattiin lämppärinkennon 3.5 tunnissa ;) (On ilmastointi.)

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 27.6.2007 19:36

Jep Itäväylälle tuli tuollainen liikkuva turkkilainen sauna. Helvetti oli hieman tuliset paikat kun vettäkin tuli taivaalta ihan kiitettävästi. Nyt kyllä jännittää et saanko sunnuntain aikana koko prosessin tehtyä. (sen verran käsi olen et tuskin on vielä joulunakaan kunnossa) ;) JEE!

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 2.7.2007 10:36

Jep eli ihan vielä voisin omat kokemukset tähän lisätä, on muuten aika raskas homma noin kokonaisuudessaan, hetki meni löytää mistä tuo kojetaulu lähtee irti tuolta konehuoneen puolelta,

Se mihin en osannut vaurautua oli se että kenno oli puskenut kaikki nesteet pelkääjän puolen jalkatilaan ja siellä oli "hyvin märkää" eli kuivaamiseen meni eniten aikaa. En tiedä kuinka pitkään sitä nestettä sinne oli tullut koska vaikutti että
siellä hyvin paljon enemmän kuin ihan vaan tältä kerralta, mutta mitään pahempaa korroosiota ei ollut päässyt tapahtumaan.(ainakaan silmämääräisesti.)

Kaikki puhaltimen putket oli täynnä sellaista limaista/maatunutta siemeniä yms. muuta roinaa joka lillu jäähdytin nesteessä.

Eilen aloitin tossa kahden pintaan ja lopetin joskus ysin aikaan illalla. Homma jatkuu vielä tänään mutta voiton puolella ollaan jo reippaasti. (loppu on oikeestaan vaan oikeiden johtojen pujottamasti edes lähellekään oikeille paikoille)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 2.7.2007 10:53

Itse vaihdoin etukäteen kun hälytintä asentelin. Helppo homma vaihtaa kun on kojelauta hilppeineen irti :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.7.2007 12:26

itsekin vaihdoin kyseisen osan kun kojelauta irti. vaikka vanha näytti ihan hyvältä niin varmuuden vuoksi. =D

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 6.10.2007 1:05

Juu tänään sitten minun Corrado muuttui saunaksi, eikai siinä, vielä joutu ~20km ajaan kotia, vaihto näyttää suuritöiseltä mutta ei tässä kiirekkään ole koska elokuussa saan kortin :P

Ärh, mistäs ton kojelaudan saa irti sieltä konehuoneen puolelta? en löydä mistään mistä se irtois

EDIT. onkelma ratkaistu, kiitos |rahina|:n
Viimeksi muokannut Kipe_, 8.10.2007 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 8.10.2007 19:14

Noniin, nyt se on irti mutta lattiamatto on märkä sieltä alta, ei tuo kuivatus varmasti vaikeaa oo ko raottaa sitä ja antaa tuulettua lämpimässä tallissa mutta haiskahtaako teillä se matto vielä sittenkö auto lämpiää? itse enoo siis vielä kasannut mutta semmonen pelko on perseessä että sain juuri pysyvän wunderbaumin tuohon autoon..

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 8.10.2007 19:59

Suosiolla parempi vaihtoehto ois nostaa eristeet ulos autosta, pesasta ne muutamaan kertaan vedellä-kuivattaa ja laittaa takaisin ja saman tempun voi tehdä tietysti myös matolle.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 9.10.2007 17:22

No mitä tuossa kattelin niin pelkän lattiaverhoilun nostaminen pois autosta on niin helvetin iso homma joten pistin tuon sisäilmalämmittimen kuivattaan tuon jalkatilan yhden kohdan ( 10cm x 10cm kokoinen alue, muut alueet kuivu kun raotin mattoa ja jätin yön yli lämpimään talliin) ja sitten jos koittas vielä hinkata sitä jollaki puhtaammaksi niin katotaa miten onnistuu

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 9.10.2007 20:26

^ Penkit, keskikonsoli, kynnyslistat, vyöt ja etureunasta kiinnikettä/muovia irti reunoilta niin sieltähän se matto tulee ulos autosta, ei mielestäni tuohon kennonvaihtoon verrattuna niin "helvetin iso homma"-ole. Kannattaa sitten ne ilmakanavat ainakin pestä kunnolla, kun osat on irti.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 2.6.2008 19:14

Tadaadadaa!!! Olen onnellinen seuraava täysosuman voittaja!! Omistan juuri saksalaisen höyrysaunan! Tuoksuisi edes eucalyptus vaan kun ei, tuoksuu vaan vittu glykoli :D
Mä olen niin onnellinen...
Jooh, kävin tuossa muuan korjaamolla niin 8-10h ja 65e tunti. Halpaa kuin saippua. Helvetti kun ei oikein itse viitsisi alkaa tuota purkamaan ja korjaamolla maksaa niin pirusti.
Sattusko kukaan tietämään Helsingin seudulta pajaa jolta tuo kävisi oikeen näppärästi muutamassa tunnissa ja ei olisi pahaksi vaikka olisi ihan puoli-ilmainen paikka...Sen kummempia vaatimuksia ei oikeastaan edes ole... ;D

edit. Ja niin, tässä kapistuksessahan on sitten vielä tuo ilmastointikin kiusana (ja se saatana ei edes toimi...)

edit. MItäs jos nappaisi noi tulipeltiin menevät letkut irti ja tekisi niiden päähän U-mallisen putken jolla yhdistäisi ne. Näin ollen auto olisi edes ajokuntoinen vaikka lämmitys ei toimisikaan. Vaan voiko kyseinen operaatio aiheuttaa jotain muita ongelmia?

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 3.6.2008 8:50

No ei se nyt NIIN paha case ole (tosin mulla ei oo tota ilmastointia riesana) ja sitä paitsi
pääset tutustumaan autoosi paremmin. =)

Aikaahan se vei itselläni, varsinkaan kun en ollut aikasemmin purkanut noi pitkälle tota autoa mutta silloin kun vuos sitten ton vaihdon niin tuttu korjaaja sano sitä että toi on sen verran paskamainen homma että sen takia siitä myös veloitetaan vähän enemmän.

Toi osa ei mun muistaakseni 30€ enempää maksanut mätänetissä ja viikonlopuks on luvattu hyvää ilmaa, joten asennuskaljaa ja vähän pitempää pinnaa niin saat sen itsekkin tehtyä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.6.2008 16:58

Juu, 34e makso uus kenno. Eivät tosiaan riemusta kiljuneet korjaamollakaan kun kävin tuota vaihtoa kysymässä. Itse kai tuo on koitettava vaihtaa. Nämä ohjeet kyllä varmaan auttaa aikalailla. Babelfish käänti vielä aika selkeäksi englanniksi tuon koko sivun.
Niin eihän tuo varmaan mikään kauhean paha homma ole, mutta jokseenkin vaan työläs ja vittumainen.
Ajattelin nyt tekaista putken pätkän noiden letkujen päihin millä ohitan tuon kennon kokonaan niin pystyy nyt ainakin ajamaan tuolla autolla. Kun ei millään nyt ehdi tuota alkaa korjaamaan kun kaikki aika menee töissä. Ja sinnekin pitäisi päästä jollain kulkemaan.
Niin sanokaan nyt viisaammat kerjäänkö itselleni ongelmia kun tuollaisen patentin ajattelin väliaikaisesti tehdä?
Täytyy sitten tässä jossain välissä järkätä sen pari päivää aikaa (ja pari koria asennusolutta) että ehtii tuon kennon vaihtaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.6.2008 19:08

Äh, millläs pirulla tuon toisen tulipeltiin menevän letkun saa irti. Nahkapöksy kun on tietysti laittanut sen klemmarin niin päin että sitä joutuu alhaaltapäin puristamaan ja eihä sinne mahdun pihdeillä ei sitten millään. (Ja tahallaan tietysti, ihan vaan vittuillessaan kun tietää että joskus se kenno laukee, siellä se on vaan myhäillyt natsipartaansa tehtaan uumenissa)
Eikös tuo putken pää mihin letku menee ole jo sitä itse kennoa? Ajattelin vaan että jos rautasahan terän saisi ujutettua sinne niin sahaan sen poikki siitä juuresta.
Toisen sain väännettyä niin päin että pääsi sivusta puristamaan. Ja senkin tilan saamiseksi irrotin paisuntasäiliön ja puolan(vai mikähän se olikaan)
Viimeksi muokannut Eemeli, 3.6.2008 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 3.6.2008 19:26

Eikös tuo putken pää mihin letku menee ole jo sitä itse kennoa? Ajattelin vaan että jos rautasahan terän saisi ujutettua sinne niin sahaan sen poikki siitä juuresta.


Heh, nuinhan se onnistuu, itelläkin piti rautasahan terällä hinkata poikki toinen niistä

Se tulipellin läpi tuleva kennon kiinikekkin piti sahata sisäpuolelta irti, ko se ei muuten halunnut irrota.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 3.6.2008 19:48

Mulla oli kenno niin rapeassa kunnossa, että tuota u-putkipatenttia tehdessä molemmat kennon putket katkesivat käsiin ihan klemmareiden irroittamista suunnitellessa :D

Se kennon ohittava kierto on muuten ihan turvallinen patentti, itselläkin oli koko kesän käytössä ja vasta syksyllä ilmojen kylmettyä oli pakko ryhtyä auto-pura-ja-kokoa -hommiin.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.6.2008 19:53

Jep, kiitän tiedosta. Täytyy tekaista tuollanen patentti nyt väliaikaisesti tuohon.

Saattaa olla että toi putki menee poikki kun vaan vääntää. Kun aika rapealta mullakin näyttää ainakin se toinen minkä sain irti.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.6.2008 18:54

Patentti rakennettu ja ainakin toistaiseksi toimii. Piru kun aika iso mutka tuli putkista letkujen päähän niin meinasi aika ahtaaksi mennä.
Töissä putkimies tekas mulle parista 22mm kupariputken 90 asteen kulmasta mutkan siihen.
Hitto kun jostain sais ihan putkesta taitetun kulman niin tulisi pienempi.
Ei suorasta putkesta voinut vääntää kun täytyy lämmittämällä varmaan tehdä, koska ei tuo putki muuten kestä niin jyrkkää taitosta mitä toi vaatisi, eikä sillä ollut vermeitä siihen mukana.
Mutta jospa tuo nyt tuolla kestää sen aikaa että saa tuon kennon vaihdettua.
Tietysti jos joku kertoo mistä saa 20-22mm putkesta tehtyjä 180 asteen mutkan minkä säde olisi putken keskeltä keskellä vaan jotain 40-50mm luokkaa niin voisi sinne sellaisen vaihtaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.10.2008 19:19

Jooh, niinhän siinä kävi että tuota kennon vaihtoa tuli lykättyä ja lykättyä kunnes nyt alkaa olemaan aika vilpoista ajella ilman lämppäriä. Aika siis vaihta kenno. Viikonloppuna pitäisi sitä alkaa purkamaan.
Nyt sitten saa antaa viime hetken vinkkejä koskien tuota ilmastointia. Noissa ohjeissa kun ei käsitellä sen tuomaa osuutta laisinkaan. Tarvitseeko sen purkamiseen nyt jotain "erikoistyökalua"?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 25.10.2008 10:41

Noniin, homma paketissa, lähti ilmastoinnin putketkin suht kivuttomasti irti.
Aamulla yhdeksän jälkeen aloitin ja tuossa kuuden aikaan oli homma valmis, joten sellainen reilu 8 tuntia siihen meni ja ehti vielä reilun ruokatunninkin pitämään välissä.
Paljon helpompi homma tuo oli mitä kuvittelin, vaan sen verran vittumainen silti, että ei ihan heti huvittaisi alkaa uudelleen tekemään....
Noi kuvalliset ohjeet autto kyllä pirusti.

edit. ja ei muuten edes jäänyt kuin pari prikkaa ylimääräisiä osiakaan :D

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 17.11.2008 7:41

Huoh, se on sitten täällä päin toiseen kertaan kennon vaihto menossa.
Toisaalta kolmas Corro ja kahdesta viimeisestä kenno kajahtanut.

Eipä siinä purkaminen oli tälläkertaa puolet nopeampaa, tällä ilmalla ei vaan meinaa saada kuivumaan lattiiaa millään. Tänään jos saisi auton takaisin ajoon :)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 17.11.2008 15:32

No sehän pitäs mennä jo rutiinilla sitten ;)

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 20.2.2010 13:16

Jaahas, vaihdettiin veljen kans eilen mk3 golfiin lämppärinkenno. Huolimatta haynes:n kuvauksesta: vaativat ja monimutkainen työ, selvittiin tuosta noin kuudessa tunnissa, eikä kyllä ollut edes hankala jopi.
Suoraan päätettiin irroittaa kojelauta. Ainut ikävä oli kaivaa ne kolme pulttia tuolta tulipellin eristeen sisästä esille. Muutenhan tuossa ei mitään ihmeellistä ollut. Se kojelaudan tukirauta meinaa hieman olla tiellä, muttei kyllä jaksettu sitä irroitella. Tuota kojelaudan irroitusta tunnutaan vierastavan, mutta eipä siinä kyllä mitään ikävää ollut.

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 24.10.2010 19:08

Omia kokemuksia... vaihtoon meni tunteja noin 10 koko työhön, purkuun ja kasaukseen. Ensimmäistä kertaa koskaan purin mk3 kojelautaa. Piti purkaa kaikki pois edestä eli kojelauta, keskikonsoli, se tukirauta yms yms. Kaikki mahdollinen irti edestä. Eniten aikaa meni melkein tiettyjen ruuvien irroitukseen kun on niin mukavassa paikassa.. Niin ja autoni on Golf vr6 -92.

En kyllä ymmärrä kuka saa sen tuolta hantinpuolen jalkatilasta ujutettua.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.10.2010 9:27

Tuossa näppäilemäni "ohje" kolmosen kennon vaihtoon.


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa