Shellin V-Power bensa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 10.7.2006 0:25

Muuta en tiedä mutta ilmeisesti oli taas aika saada "uusi" polttoaine markkinoille, sopivaan hintaan rikastuttamaan valtion kassaa.
Paljonkohan tuosta todellisuudessa on veroa jos tämä v-power maksaa 1.46e/l? Yli sen 75% kuitenkin erilaisia veroja.
Tuskin tulee tämänkään v-powerin hinta laskemaan, eihän valtiolla ole varaa pudottaa minkään kassaa rikastuttavan tuotteen hintaa koskaan.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 10.7.2006 1:09

No nyt taittiin mennä arvostelussa aika metsään, vaikka polttoaineverot kaikkia vituttaakin.

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 10.7.2006 9:21

Viikonlopun aikana sain verrattua kohtuullisen tarkasti kulutuslukemia v-powerin ja 98:an välillä. Menomatka (~530 km) v-powerit tankissa, kulutus sekä ajotietokoneen että laskennan mukaan hiukan alle 6.7 l/100km. Paluumatka lähes identtistä reittiä ysikasit tankissa, kulutus 7.1 l/100 km.

Vahvisti siis uskoa siihen mitä on aiemmin jo todennut. Autona edelleen Golf III 2.0 gti.

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 11.7.2006 21:11

Saksassa näytti olevan myös diesel v-poweria, ei taida kotimaasta vielä saada?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 12.7.2006 19:05

eikös sillä diesel v-powerin voimalla voitettu Le Mans viime kerralla.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 12.7.2006 19:11

Nyt on muutama tankillinen ajettu V-powerilla. V GTI menee lähes 100km enemmän tankilla ku regulaar 98:lla. On se hassua. Paras kulutus matka-ajossa 6.7l, en tosin ite ajanut :)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 12.7.2006 21:47

Hassua, mulla nousi kulutus noin 5 litraa/100km kun nyt kokeilin viikonloppuna tuota vormulapensaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 12.7.2006 21:54

Hieman OT, mutta jotenkin harhaanjohtavaa tuo Shellin mainonta. Äkkiseltään voisi kuvitella, että F-Ykkösissä käytettäisiin juurikin tätä samaa litkua. Todellisuudessahan siellä käytetään 102-oktaanista bensaa, kukin talli omalta toimittajaltaan.

Edit: tuli vaan mieleen tuosta "vormulapensaa" -sanasta :)

JPeltsi
-
Viestit: 839
Liittynyt: 18.6.2004 17:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja JPeltsi » 12.7.2006 22:09

Ruohonleikkuri kävi ihan hyvin, eikä sammunut ihan niin helposti kuin yleensä. Kulutuksesta en osaa sanoa

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 12.7.2006 22:12

SS, eikai tuo nyt mitään oikeeta formulabensaa ole. Tuohan 99.7oktaania vai mikäs oli raja - on alaraja. Eli bensa voi olla siitä yli helposti mutta alle 99.7oktaanista erää ei pitäisi löytyä.

Tuttava lanseeraustilaisuudessa olisi kuullut että käytännössä pitäisi olla yli 100oktaanista... tiedän.. tuttu kuullut.. :D

Edit: SS - Tarkoitin että ei kai kukaan oikeasti edes luule? ;)
Viimeksi muokannut Jacques, 13.7.2006 7:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 12.7.2006 22:26

SS, eikai tuo nyt mitään oikeeta formulabensaa ole.
Juuri näinhän minä totesinkin.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 12.7.2006 22:52

Meneekö ne muka "vaan" 102 oktaanista?
Ei muuten, mutta me käytetään vesijeteissäkin (Superstockeissa) alimmillaan 103 oktaanista VP Racingin litkua...

mikkokai
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.1.2006 0:04

ViestiKirjoittaja mikkokai » 13.7.2006 1:54

Kun nyt kerran bensoista puhutaan, niin mainitaanpa sekin kun joskus kevari-iässä n.10v.sitten eräälä tutulla -85 Suzuki GS 125 (nelaripotpotin) tiputti huippunopeuden 115kmh:sta 110kmh:een jos sattui laittamaan silloin paljon mainostettua Terraa tankkiin, normaalisti se käytti nesteen tavaraa (vai oliko se kesoil..) Sen jälkeen oon tankannu Tepoililla vaan pakon edessä, jotenkin jäi tavaksi..

DyyD
-
Viestit: 123
Liittynyt: 29.12.2005 18:59

ViestiKirjoittaja DyyD » 13.7.2006 6:54

Nyt on testattu täälläkin. Mielestäni perstuntuman mukaan olisi hieman iloisempi ajettava tuo kosla. Samaten tyhjäkäynti rauhottui aikapaljon, käy erittäin tasaisesti nyt. Perstuntuma on aina vähän huono mittari, mutta eipä ole muutakaan käytössä. Vielä pitää seurata kulutus. :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.7.2006 10:15

Meneekö ne muka "vaan" 102 oktaanista?

Sääntöjen mukaan ajettaessa kyllä:
Unit Min Max test method
Octane 95 102 ASTM D 2699-86&2700-86
Oxygen %m/m 2.7 elemental analysis
Nitrogen %m/m .02 ASTM D 3228
Benzine %v/v 1.0 EM 238
vapour
pressure kPa 450 600 ASTM D 323
Lead g/l .005 ASTM 3237
Density @15'c kg/m3 720 775 ASTM D 4052
Oxygen
stability minutes 360 ASTM d 525
Gum mg/100m l5.0 5.0 EM-ISO/DIS 14596
Sulpher ppm 50 150 ISO 8754
Electric
conductivity pS/m 200 ASTM D 2624
Distillation
at 70'C 20 48
at 100'C 46 71
at 140'C 75 ISO 3405


Poimittu täältä: http://www.f1-forum.fi/vb/printthread.php?s=a302f9d414eb4325b1b9ffacde56a236&threadid=7554&perpage=40

Kun nyt kerran bensoista puhutaan, niin mainitaanpa sekin kun joskus kevari-iässä n.10v.sitten eräälä tutulla -85 Suzuki GS 125 (nelaripotpotin) tiputti huippunopeuden 115kmh:sta 110kmh:een jos sattui laittamaan silloin paljon mainostettua Terraa tankkiin, normaalisti se käytti nesteen tavaraa (vai oliko se kesoil..) Sen jälkeen oon tankannu Tepoililla vaan pakon edessä, jotenkin jäi tavaksi..
Oliko oktaaniluku sama? Eikös Terraa ollut aluksi vain 95-oktaanisena. Lisäksi tuon kanssa oli jotain ongelmia, liimasi ooppeleiden venttiilejä ja sai uuden nimen Tarra-bensa :) Itse kyllä tankkaan usein TB:llä, ihan samanlailla ainakin auto kulkee sillä kuin muillakin litkuilla.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.7.2006 12:34

Tankkasimpa ittekkin veepoweria. Edelleen pielessä olevan sytkän takia nakutus väheni vähän. Menopuoleen en osaa sanoo mitään. Kulutusta tarkkailen, varmaankin mun koslassa ainoo asia missä näkee eroa ysikasiin.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 13.7.2006 15:13

Tankkasinpas kokeeksi. Hinnasta en osaa sanoa mitään, ei suuremmin ole tullut hintoja katseltua, alkaisi kuitenkin vain vituttamaan. ¨- Ja saihan tuosta S-Bonukset kotiin:)

Aavistus lisää alavääntöä, muutoin erot melko pieniä.. Kasvaneen alaväännön mielestäni huomasi aika helposti. Kait tuota voi jatkossakin tankkailla, kunhan vain ko. polttoainetta on lähistöllä saatavissa.

mikkokai
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.1.2006 0:04

ViestiKirjoittaja mikkokai » 13.7.2006 15:14

Joo ysivitosta oli aina Suizan tankissa. En oo kyllä itekään havainnu nykyään että se Teboililainen olis jotenkin huonompaa, mut vähän on kyllä kieltämättä liian pinttyny tapa..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 13.7.2006 16:04

Onkos täälä nyt ketään muita ku minä joka on laittanu v bensaa vr6:seen? Nyt en saa keskikulutusta tankkauksien välillä alle 10litran:( ennen oli 95:lla jotain 9 litraa. On ajettu ihan samalla lailla. Taidanpa vaihtaa takasin 95:seen...

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 13.7.2006 19:42

Tankillinen ajettu VR6:lla.

- "Kylmä"käynnistyksen jälkeinen nakutus katosi 95%:sti, ihanaa!
- Työmatkan keskikulutus 10.3 --> 9.5
- Vääntö tuntuisi olevan parempi, esim. ramppia ylös isolla vaihteella menee jouhevammin.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 13.7.2006 20:19

Ajotietokonen näytti 80km/h vauhdissa kulutukseksi 6.2l, 100km/h kulutusta 7.1 litraa. Tankissa V-Poweria...

[JM]
-
Viestit: 148
Liittynyt: 21.2.2006 19:15

ViestiKirjoittaja [JM] » 13.7.2006 23:52

olis mielenkiintosta nähä ihan jtn penkitys tuloksia,jotka olis mittailtu jonku foorumilaisen autosta.
Ekaks esim. tulokset 98:lla ja sitte v-powerilla.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 14.7.2006 0:00

Ajotietokonen näytti 80km/h vauhdissa kulutukseksi 6.2l, 100km/h kulutusta 7.1 litraa. Tankissa V-Poweria...


..verrattuna mihin..?

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

ViestiKirjoittaja Zerocco » 14.7.2006 11:01

<- Sen verran houkuttelevalta nämä topicin kokemukset kuulostavat, että uskaltaisinko kokeilla tätä ihmelitkua tuohon kärryyni ilman pelkoa "sivuoireista"? Yleensä olen tankannut Jetin 95:ttä.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 14.7.2006 11:10

että uskaltaisinko kokeilla tätä ihmelitkua tuohon kärryyni ilman pelkoa "sivuoireista"? Yleensä olen tankannut Jetin 95:ttä.


Kukas sut sitten on saanut vakuuttuneeksi siitä et JETin bensa on hyvää:-)

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.7.2006 12:21

Minua hiukan jo huvittaa nämä "tyhjäkäynti parani" ja "kulutus putosi litralla" asiat, bensaa se vaan on, jos auto on vakio, niin edes suomen pikku helteessä ei vaikutusta varmasti kummoisesti ole. Toki viritetyssä kovalla ahdolla olevassa koneessa jota ajetaan nakun äärirajoilla voi vaikutuksen havaita, mutta että matka-ajossa nakuttaa, niin oliskos jo aika vähän säätää muutakin?

Ja kotimaisilla asemilla myytävä bensa on varmasti sen verran tasalaatuista ja puhdasta, että tuskin vanhassa Audissa joka kulkee muutenkin 95E:llä on mitään hyötyä laittaa enää tuota V-Poweria, tai jos rahaa on liikaa, niin sitten.

PS. Koeajoin itsekin tuota ainetta ja kaupunkiliikenteessäkään en Corradossa eroa havainnut. Kulutusta pitäisi tarkkailla aika pitkällä jaksolla ja eri olosuhteet juomioiden, ei puolen tankin ajolla.

Odotellaan testejä lehdissä.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 14.7.2006 12:38

Kyllä tuota vois koittaa tankata lähes tyhjään tankkiin vähäsen, jos vain täällä olis SHELL. Ku ei oo, niin eipä tuu tankattua...
No sitte ku joskus taas rahaa tulee, vois koittaa josko naapurikunnan shellillä jo myytäs...
Ei sitä tiiä jos vaikka mullaki paranis Omegasta tyhjäkäynti (tyhjäkäyntimoottorissa/säätimessä/mikäli lienee kuitenkin vika:)

M.V.
-
Viestit: 166
Liittynyt: 18.8.2003 12:57

ViestiKirjoittaja M.V. » 14.7.2006 13:40

Tankkasin kanssa kovin tyhjään tankkiin sillä menovesi loppui kun juuri pääsin pois työpaikan pihasta ja jouduin kävelemään huoltsikalle. Shell oli lähin joten pääsin testaamaan Super-petroolia. Tankkasin vielä hieman lisää palauttaessani kanisteria ja näin muutaman kilometrin perusteella tyhjäkäynti parani ja alavääntö myöskin. Normaalilla bensalla tuolla määrällä minkä tankkasin pitäisi päästä ajotietokoneen mukaan aika tarkasti 200km, joten pitää verrata kun mittari näyttää jälleen nollaa mikä on silloinen km-määrä ja keskikulutus.

Toisaalta palvelu oli NIIN pohjalta ja töykeää että luulen että Simpukkahuoltoasemalla käynti unohtuu meikäläiseltä tästä eteenpäin hyvinkin useasti.

Ja olihan sillä hintaakin. Joku 1.514 / l muistaakseni.

Kilpailijoiden vastauksia jään odottamaan.

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

ViestiKirjoittaja Zerocco » 14.7.2006 13:41

Kukas sut sitten on saanut vakuuttuneeksi siitä et JETin bensa on hyvää:-)

Tarkoitin lähinnä sitä, että voisiko tuosta aiheutua mitään komplikaatioita, kun on normaalisti syöttänyt autolle 95:ttä ja sitten heittäisi yhtäkkiä 99+ -oktaanista tankkiin. Konekin kun on ihan ns. perusmylly.

Ei minulla ole juurikaan käsitystä JETin löpöjen laadusta, mutta se vain sattuu olemaan lähes aina halvinta mitä Kotkassa saa, joten sitä tulee siksi tankkailtua. =)

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 14.7.2006 14:00

Tuskimpa mitään haittaa koituu kunhan autosta löytyy nakutuksen tunnistin niin että auto osaa säätää ennakot ja muut kohdalleen. Jos ei löydy niin en kyllä itse ainakaan 99 käyttäisi...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.7.2006 14:10

^No ei siitä nyt ainakaan haittaa ole, vaikkei mitään nakutustunnistinta olisikaan. Ei kyllä välttämättä hyötyäkään.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 14.7.2006 19:12

Oon kuullu puhuttavan että suurempioktaaninen ei haittaa, mutta mahdollisesti ongelmia tulee jos auto on tarkotettu esim. 98:lle ja tankkaa vain 95:ttä.. Tiiä sitte onko essonbaarin juttuja mutta kuitenki...
Ja oli mulla tosiaan se Fiesta, siinä luku bensaluukussa että MIN 97 OCT. ja ihan 95:ttä lorottelin, toimi ok.
Moni on kyllä sitä sanonu että ku normaalisti 95:ttä tankkaavat että ovat perstuntumalla huomanneet 98:n tankkaamisen jälkeen koneen olevan pirteämmän, ite en huomannu moista millään autolla kylläkään :)

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 14.7.2006 19:25

No, korkeampi oktaaniluku tarkoittaa että se bensa kestää enemmän puristusta ennen kuin alkaa nakuttaa. Nakutus taas saattaa olla tuhoisaa. Jos moottori on suunniteltu ysikasille, se alkaa kuormitettaessa nakuttaa ysivitosella. Taitaa vaan kaikki uudet moottorit olla varustettu nakutustunnistimilla jotka pudottavat sytytysennakkoa nakutuksen ilmetessä. Tällöin nakutusriski pienenee, mutta myös hyötysuhde ja suorituskyky putoavat. Suunniteltua korkeammasta oktaaniluvusta taas ei ole haittaa. Eri asia on, kannattaako siitä korkeammasta oktaaniluokituksesta aina maksaa sitä ekstrahintaa.

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 15.7.2006 0:31

Tässä nyt täytyy muistaa että toisten autossa tämä ihmelitku ihan oikeasti tuntuu muuttavan toimintaa - vääntö paranee - kulutus tippuu.
Käsittääkseni mikäli auto on varustettu nakutustunnistimella JA ruiskun ohjelma salliin sytkän muutokset isompi-oktaanisella bensalla. Euroopassahan tämä litku ei ole mitään uutta, tai vastaavat korkeaoktaaniset bensat.

Itse huomasin välittömän eron kulutuksessa ja nyt olen tankannut jo ~10tankillista, eikä ero tunnu syntyneen ainakaan ajotavan muutoksesta.

Referenssiksi 100kmh nopeudella ajoin länsiväylää edestakas tapiolasta kivenlahteen(hiljensin toki tietöiden takia) ja keskikulutus näytti 6.9l/100km. Tämä vakionopeudensäätimellä.
140-150kmh vauhdissa kulutus on vasta 10l/100km.


Käsittääkseni eräs henkilö on S4 Audilla katsonut että sytkäennakko muuttui selvästi v-powerin tankkauksen jälkeen verrattuna 98.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 15.7.2006 0:35

Eli lyhyesti:
Jos sun autossa on turbo JA nakutustunnistin, saatat saada hyötyä. Suurin etu uusimmissa laitteissa joissa tuo sytkän (yms juttujen) säätö on "reaaliaikainen".
Ahtopaine periaatteessa on sama kuin isompi puristussuhde, eli jos bensa ei kestä tarpeeksi puristusta alkaa nakutustunnistimen takia ennakot pienenemään => Vähemmän tehoa ulos.
Toisaalta, jos on turbo muttei tunnistinta, voi ahtopaineita nostaa hiukan (mikäli moottorinohjauksen systeemit antaa myöden => Lastu), mutta raja tulee siinäkin vastaan.
Vapareissa uskoisin hyödyn olevan jotain marginaalisen ja nollan välillä, ellei ole joku über -siisti moottorinohjaussysteemi käytössä...

Tosimoottoreihin (ilman kattia) voisin suositella avgas 100LL:ää, jolla saa sitten ahtaa ihan kunnolla ;-)

turbofriik
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.2.2004 19:32

ViestiKirjoittaja turbofriik » 15.7.2006 8:40

Käsittääkseni eräs henkilö on S4 Audilla katsonut että sytkäennakko muuttui selvästi v-powerin tankkauksen jälkeen verrattuna 98.

Nakutus väheni.

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 15.7.2006 13:44

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 15.7.2006 13:54

Minimissään 99.7, yli *saa* mennä vapaasti.

Edit: krhm. :) esson paarista kuultua. Shellin edustaja olisi sanonut kaverille lanseeraustilanteessa.

En lähde väittämään että mun mutuja pitäis vetää yhtään yli Shellin tiedoitteiden. Mutta onko Shellillä velvollisuus täysin tarkkaan ilmoittaa netissä noita tietoja, esim autotehtaiden suorituskyky - kulutus ilmoitukset?

Totuutta jos lähdetään etsimään niin pitäisi ottaa näyte bensasta ja tutkia(saivartelua). :)
Viimeksi muokannut Jacques, 15.7.2006 18:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 15.7.2006 14:20

Jacquesilla ilmeisesti parempaa tietoa kun shellillä :)
http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... _power.pdf

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 18.7.2006 3:11

Sikäli mielenkiintoista tietoa löysinkin, että Ruotsissa yleisemmin käytetyn E85:n oktaaniluku on 106!


Se johtuu siitä kun se on 86% etanolia, 11,6% bensiiniä, 2% MTBE ja 0,4% isobutanolia. Talvella bensan osuus on n. 20%. Bensaa siksi, että kylmäkäynnistys paranisi. Tätä sai vuodenvaihteessa n. 300 huoltoasemalta ympäri ruotsin (vuoteen 2010 mennessä 2400 asemaa) ja se on 20-35% halvempaa kuin bensa, riippuen siitä onko se minkälaista sekotusta.

Saabin mukaan sama moottori tuottaa 30hp/40Nm enemmän tehoja E85 kuin Shell 99+ bensalla, samoihin lukemiin on päässyt myös Volvo ja Ford. Kulutus on korkeampi Saab 9-5 E85 mallissa verrattuna tavalliseen bensaan. Autoon voidaan tankanta joko E85 tai tavallista korkeaoktaanista bensaa. Mutta jokatapauksessa kokonais polttoainekustannukset on noin 15% alhaisemmat nykyisellä hintatasolla.

Ruotsissa bioautot saa vielä verohelpotusta, eli auton hankintahinnassa säästää joitakin prosentteja ja vuotuinen käyttövero on reilusti alhaisempi.

Rama
ffp jäsen
Viestit: 147
Liittynyt: 7.9.2003 22:30

ViestiKirjoittaja Rama » 18.7.2006 16:23

Muutaman tankillisen olen V-powerilla ajanut enkä ole mitään eroa huomannut.

DyyD
-
Viestit: 123
Liittynyt: 29.12.2005 18:59

ViestiKirjoittaja DyyD » 18.7.2006 17:45

Noniin, testi omalta kohdalta toistaiseksi ainakin ohi. Ehkä himpun verran alavääntöä tuli lisää ja tyhjäkäynti tasottui. Ei kuitenkaan hintaan nähden iloa tuottavaa litkua, ainakaan näillä hinnoilla. :)

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 18.7.2006 20:11

Ööötota.. Siis käykö toi E85 normaaliin moottoriin vai pitääkö olla eri moottori joka on E85:lle suunniteltu?
Jos toimii normaalimoottorissa, niin pitänee koittaa joskus tehä litkua jossa on 86% etanolia, 11,6% bensiiniä, 2% MTBE ja 0,4% isobutanolia...
Tai sitten jos vain etanolia kaatas vähän tankkiin...

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 18.7.2006 20:52

kyllä se ihan normaalissa ottomoottorissakin toimii.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.7.2006 21:09

Toimii, mutta harvassa koneessa tiivisteet ja letkut kestää tuota "mömmöä".

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 18.7.2006 23:00


Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 19.7.2006 0:51

Ei saatanan saatana....

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 19.7.2006 1:41

Taas joutuu ottamaan lopputilin kun palkka ei riitä töissä käymiseen... Noh, kerrankos jos sitten toisenkin.
BTW: Metanoli ei enää suhteessa ole niin kallista ;-) Hiukan tosin vaatii muutoksia kumiosiin, mutta silti...

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 19.7.2006 10:58

Itselle tulee onneksi "palkankorotusta" huonoon palkkaan, kun työmatkakuluja vuodessa tulee pyöreä nolla. Maastopyörällä kesät / talvet taittuu komeasti matka, mammalla myös. :) Kesällä tulee myös rullaluistimilla potkittua monesti töihin....

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 19.7.2006 11:11

1.7euroa litralta?? ja miehän en ysivitosella aja! (aina 98). pitää vissiin alkaa kunnostamaan omaa pappatunturia että raaskii ajella :)

LeeNa
-
Viestit: 76
Liittynyt: 28.2.2006 11:18

ViestiKirjoittaja LeeNa » 19.7.2006 11:30

No huh huh!

Pikkusen kirpasee jo tollanen bensan hinta. Ja 98:a menee tankkiin...Mut en mie autoilua silti lopeta...Varppina en lopeta.

Mites se on, tietääkö kukaan...En ihan ajatuksella lukenu tätä topikkia läpi. Oulu on kuulemma pohjoisin paikka, missä saa tankata tätä v-poweria. Olen huhuja kuullut, ettei pohjoisemmas välttämättä tule ollenkaan kyseistä litkua....Harmi sinänsä, täällä ylempänäkin on kuites markkinoita tuolle aineelle :(

stopsi
-
Viestit: 153
Liittynyt: 22.2.2005 14:57

ViestiKirjoittaja stopsi » 19.7.2006 11:40

Sehän on ihan varma, että yksityisautoilu ei lopu vaikka bensa maksaisi 2 euroa litra... Ehkä vain vähenisi hieman hetkellisesti, ja lopulta palautuisi lähes ennalleen.

Autokanta saattaisi uudistua, tulisi enemmän uusia vähänkuluttavia autoja katukuvaan.

Henk. koht. olen sitä mieltä että auton omistamisen verotus pitäisi lopettaa (autovero hankittaessa ja ajoneuvovero) ja vero pitäisi siirtää kokonaan "käytön verottamiseen" eli polttoaineeseen. Sitten bensa maksaisi varmaan sen 2 euroa, mutta autot olisi halvempia hankkia/pitää.

V-power dieseliä odotellessa.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 19.7.2006 13:12

Olen huhuja kuullut, ettei pohjoisemmas välttämättä tule ollenkaan kyseistä litkua


niinpä...tosin Kemistä Rovaniemelle ajaessani oli tienvarressa Vpower mainos..minkähän takia? Rovaniemeltä ei kyseistä litkua saa...(ainakan vielä.)

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 19.7.2006 21:27

Olikos tätä ihmelitkua tarjolla Joensuun seudulla? Törmälän Shellillä ei ollut ainakaan

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 20.7.2006 17:39

ei ainakaan joensuun seudulla kukaan mainosta v-poweria,johtuiskohan uuron lopettamisesta(huhua) ja ABC tilalle.tahtois kyllä kokeilla.

proxy23
-
Viestit: 50
Liittynyt: 14.11.2003 21:25

Kylläpäs vain Joensuussa mainostetaan V-poweria!

ViestiKirjoittaja proxy23 » 22.7.2006 7:26

Jukolan portin kohdalla Joensuussa on ollut mainos V-powerista. Enteilisköhän se sitä että Veetä aletaan lähitulevaisuudessa myydä Joensuussakin?

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 22.7.2006 9:44

olisi ihan jees jos ihmelirkettiä saisi täällä susirajallakin,voisi tankillisen kokeilla.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 23.7.2006 14:55

^Jos veeärrään meinaat kokeilla niin itellä kulutus nousi. Nyt ku on taas 95 tankis niin kulutus on keskimäärin 9,5l kaupunki ajossa

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 24.7.2006 21:55

no mulla 300km matkalla oli mennessä 8.4 ja sitte ku tulin takas vpowerit tankissa ilmastointi päällä oli 8.3....että silleeee..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 24.7.2006 22:35

Se ilmastoinnin kompura käy vaikka ei napista ilmastointi olisi päälläkään. Eli toi sun desin "säästö" on aika pieni ku maksaa kumminki noin 20cnt enemmän litralta verrattuna 95:seen. Niin oli aika paljo sun keskikulutus jos oli 8.3l/100km. Ite pääsen johonki 7.5litraan...

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 25.7.2006 0:17

jos sulla oli tankissa yli 10% muuta bensaa niin tuo v-power ei "toimi" niinkuin pitäisi eli tankissa tulis olla vain sitä että pelittää kuin verrari, näin olivat kuulemma shelliltä kertonut.

Viikonloppuna katson miten auto kuluttaa kun nyt tankissa on jälleen teboilin 98, viimeksi maantiellä 99+ kulutti 8litraa lämpötilan ollessa 22-24astetta joten toivotaan et keli olisi nyt suurinpiirtein sama, reitti toki on eri mutta maantietä kuitenkin.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 25.7.2006 6:24

Kokeilin huvikseen tankillisen (tankkasin 51 litraa) omalla kulkineella. Kylmänä käynnistettäessä kuuluva nakutus/"kalkatus" hävisi, nykiminen kylmänä vähempää, auto kulkee kuin ferrari ;) (lue paremmin), kulutus pieneni ~0.4l/100 km reippaassa moottoritie/ maantieajossa sen ollessa nyt 6.3l/100km. Ysivitosella kulutus ollut tasaisesti 6.7-6.9 välillä.

Siinä omakohtaiset kokemukset kyseisestä bensasta. 1.51€/litra tuntui kovin suolaiselta, joten tankkillisen jälkeen palasin takaisin 95:seen. Mutta eiköhän 95 maksa kohta tuon saman puolitoista egua...

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 25.7.2006 7:07

Orm: Jos tuo kulutus oikeasti aleni 0.4 eikä pelkästään ajotavan pienestä muutoksesta, kannattaa laskea onko se V-bensa niin kallista.

Litrahinta on toki korkeampi, mutta tärkeätähän on minkä verran kilometrejä sillä euromäärällä pääsee.

Tosiasia on että jos ei kulutuksessa ei tapahdu tippumista, on tuota turha tankata.

tonzu
-
Viestit: 232
Liittynyt: 23.7.2003 8:45

ViestiKirjoittaja tonzu » 25.7.2006 9:16

Diesel versiota odotellessa mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua. Kovasti olen ihmetellyt kun bensa vehkeillä porukka ajaa tosi tarkoilla kulutuksilla. Itse ole kiisseliä saanut koskaan kulkemaan niin tarkasti samoja lukemia että pystyisin sanomaan mitään kulutuksesta. Puolisen litraa heittää ihan normi ajossakin kulutus. Joskus yritin katsella ilmastointilaitteen vaikutusta mutta mitään eroa en saanut kun normi ajossa tuli jo tarpeeksi suuret heitot vaikka tasasesti motarilla yritti seurata.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 25.7.2006 9:26

^ Meinaatko että nakutus vähenee V:n diiselillä ;-DDD

Niin, mitäs ihmeitä se diisel versio oikein sitten tähän muailmaan tuo? Korkeampaa oktaania tuskin...

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 25.7.2006 9:52

Tonzu, kyllä mulla on aika tarkka käsitys syntyny mitä auto kuluttaa.
Ajotietokoneen kanssa tulee aktiivisesti seurattua tilannetta.

Kyllä ne puolen litran tai suuremmatkin erot yleensä selittyy suoraan oikean jalan oikaisuilla tai liikennevaloilla tms.
Tankillisessa pääasia on että suurinpiirtein vakioreittejä ajelee ja samalla tavalla kuina aina ennenkin.

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 25.7.2006 16:59

arska: no niihän ne sanoo et auton tehot häviää noin 20-30% ku ilmastointi on päällä...ja mulla on juuri näin..jos yli 100- 120 paukuttaa menemään ni ohjekirjan mukaan kulutus on just toi. 120 ajaa ni 9 litraa satasel

sepe2000
-
Viestit: 18
Liittynyt: 5.12.2004 22:12

ViestiKirjoittaja sepe2000 » 25.7.2006 23:16

^ Meinaat, että vr6 puskee ~135heppaa, kun ilmastointi on päällä?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 25.7.2006 23:23

sanotaan että 5kW:n paikkeilla muistaakseni ilmastointi vie, sitten on jotain pahasti autonvalinnassa pielessä jos se on jo 30% tehoista ;)

Joskus olen ajanut Ford Ka:ta pienimmällä koneella, ilmastoinnin kompuran käytön aikana huiput tippui kympin verran, eli muistaakseni 120km/h:hon :)

sepe2000
-
Viestit: 18
Liittynyt: 5.12.2004 22:12

ViestiKirjoittaja sepe2000 » 26.7.2006 1:28

Joskus ajelin 1.4 vitosgolffia ja perstuntumalla ilmastointi pois päältä auto tuntuisi hieman pirteämmältä... Todenneköisesti eroa ei todellisuudessa ole niin paljon, että suoritusarvoissa mitään huomaisi :)

Edit: Ja kyseisen golffin huippunopeus oli 170km/h oli sitten ilmastointi päällä tai ei :P

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 26.7.2006 6:24

Ajotapa oli samanlainen kuin ennenkin. Maantiellä kulutus ollut tosiaan aina sen 6.7 tai 6.8. Ihmetyttänyt itseäänkin että aina se sama, suurempia heittoja ei ole ollut. Joo, voisihan sitä laskeskella että miten paljon pitemmälle pääsee tankillisella. Äkkiä laskettuna tolla 0.4 litran erolla rahallinen hyöty on aika lailla +/- 0 (olettaen V-power 1.51€/l ja 95 1.41€/l).

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 26.7.2006 12:07

Ilmastointi kuluttaa mulla noin 0,4-0,6 l/h.

Tarkan polttoaineen kulutuksen voisi varmaan mitata jossakin hyvin säädetyssä dynossa. Ajaisi vaikka 5:lla 3000rpm ja vastuksella, jonka olettaa olevan motari nopeudessa. Sitten vaihtaa polttoaineen ja tekee saman uudelleen.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 26.7.2006 12:41

sanotaan että 5kW:n paikkeilla muistaakseni ilmastointi vie


Vai olisko niin, että ilmastointi pystyy siirtämään lämpöä autosta ulos 5kW:n teholla.?

Koska kyse on kylmäkoneesta on sen hyötysuhde tyypillisesti 3-3,5, jolloin tuohon 5kW:n "kylmätuottoon" kompura nappaa moottoritehosta n. 1,5kW:a.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 26.7.2006 12:43

^ Eli sen, mitä V-Power bensa antaa paukkuja lisää. V-Poweria tankissa, ilmastointi päällä vastaa siis E98:lla ajavaa ilmastointi pois kytkettynä. :) :)

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 26.7.2006 12:49

Siis jos tota v-poweria menee 0.4l/100km vähemmän kuin 95:tä, ja rahallinen hyöty on 0.00 euroa, pääsee tankillisella silti pidemmälle...

75 litran tankilla 7,5l/100km kulutuksella pääsis 95:llä sen 1000km.
75 litran tankilla 7,1l/100km kulutuksella pääsis 99+:lla 1056km.
Jos kulutus tippuis 6,5l/100km:iin, pääsis 99+:lla 1153km.

(arvot käyttöautonani olevasta Opel Omegasta vm88 jonka keskikulutus tällä hetkellä taitaa olla 7.0l/100km, 95E bensalla.)

Ei siinä paljoa lisäkilometrejä tule, mutta tulee kuitenkin JOS kulutus laskee.
Kaikkea ei kannata mitata rahassa.

Alexi
-
Viestit: 31
Liittynyt: 1.6.2005 14:32

ViestiKirjoittaja Alexi » 26.7.2006 13:25

Olen jokusen kerran V-poweria testannut ja kulutus on noussut. Tankillisella on päässyt noin 60km vähemmän verrattuna 98:iin ja pääosa on ollut matka-ajoa samalla reitillä. Vähän ihmetyttää. Tehoista on ahteridynolla vaikea sanoa.

Mites muilla 1.8t:n omistajilla?

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 26.7.2006 13:55

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 17:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 26.7.2006 15:24

Esim. mun passatin (R12 Sanden SD709) kompura ottaa 2hv tyhjäkäynnillä ja 6000rpm 8hv eli aikalailla lähelle 6kw.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 26.7.2006 17:43

No joo, selitin vähän huonosti. Siis hyöty +/- 0 kun ottaa huomioon tankillisella pidemmälle pääsyn, näin tämän oman kulkineen kohdalla. Mutta kun sitten huomioi sen että kylmänä auto toimii paremmin niin voisi jopa kuvitella tankkaavan tota jatkossakin...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 26.7.2006 20:45

Tuli kokeiltua perjantaina kanssa tota V-power pensiiniä omaan.
Hetken toimi hienosti sitte ryntäytti reilummin kierroksia ja sammus. Nyt ei lähe enää käymään ja vikavalokin jäi palamaan. Eipä sitten keritty testaamaan tehoa/kulutusta..
Hinuri vei autoni huoltoon, lupasivat soitella kun selviää mikä vaivaa. Onneksi on takuu voimassa, Shelliinkin olin yhteydessä eivät osanneet sanoa mitään, niillä oli vissiin perjantai hulina jo alkanut kun siellä vaan, naurettiin...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 26.7.2006 21:40

^Ei ihmekään, kun kerran bensaa diiseliin laitoit :-D

Vai onko profiilin kulkineesta edes kyse?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 26.7.2006 21:55

^^toivottavsti tosiaan ei ollut tuo profiilin auto.Silloin on kyllä turha takuuseen korjausta haikailla ja saattaa ne shellin päässä vähän nauraakkin.

Yllättävän paljon muuten tuota sattuu että tankataan väärää ainetta.Ja huomataan se kun auto sammuu hetken kuluttua vikavalot palaen.Tosin aina se ei ole tankaajankaan syytä.Ei tästä kovin kauaan ole kun paikallisen kylmäaseman bensasäiliö täytettiin dieselillä.Siinä riitti hinausautoille keikkaa;)

jari_koski
-
Viestit: 62
Liittynyt: 25.8.2004 19:48

ViestiKirjoittaja jari_koski » 26.7.2006 22:13

OT:

Janne, niitä tosiaan tuntui riittävän.. :D
Yllättävän moni kuitenkin huomaa kassalla maksaessaan tankanneensa väärää tavaraa, onneksi. Tai samahan se mulle, töitä se vaan tuo :)

/OT

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 26.7.2006 22:24

Nyt tankkasin neljännen kerran hesusbensaa, ja kulutukset on ollu laskussa koko ajan.. Neljän viimesen tankkauksen saldot: 7.30, 7.04, 6,69 ja 6.37..:) Ennen käytin halvinta 95:sta, ja nykyään v-poweria, mistä sattuu saamaan.. Kyllähän se hirvittää kun tankatessa kattelee 1.549e/litra hintaa, mutta tankilla pääsee yli sata kilsaa pidemmälle, ja laskin että tässä viime tankilla käteen jäi ~5e, vaikka kakku kalliimpaa onkin..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 26.7.2006 22:41

No okei, paskaahan toi oli..

Noita vaan tuntuu olevan taas liikkeellä, useasta diisselistä taas imetty penssiniä pois töissä.. Itte en o vielä hairahtunu, sen verran tullu tota pistoolia heilutettua. Joskus meinaan olin asemalla töissä, silloin kun vielä asiakasta palveltiin tankkaamalla kulkineet..

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 26.7.2006 23:14

Moniko 95 käyttäjistä on verrannut kulutuslukemia 98:lla? jos tuolla 99+ saa 0,4l/100km säästöä niin paljon on tullut 98:lla joka kuitenkin on huomattavasti lähempänä 95 hintaa.

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 27.7.2006 21:09

joo eipähä se teho ihan noin paljoo tipu mut kyl sen ihan selvästi huomaa ku ilmastointi on pääl....:) vanhemmilta ukoilta oon joskus kuullu eli koskee varmaa ihan järkyttävän vanhoja autoja missä on ollu ilmastointi...ehkäpä...

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 27.7.2006 23:52

Ajokkina on VW Corrado G60 -90.

Ajan kaksi kertaa viikossa Rovaniemi-Jyväskylä-väliä. Aiemmin ajoin Teboilin 95 oktaanisella bensalla, jolla pääsin tankillisella noin 150km päähän JKL:sta.

Nykyisin ajan TB:n 98:lla ja tankillisella pääsen Rovaniemeltä JKL:ään ja vielä jää hieman ylikin... ;)

Eli nopeasti laskettuna: 95:n kulutus: 12,5 l/100km, 98:n kulutus 9,0l/100km

ps. ja kuka sitä nyt rekkojen ja jonojen taakse 4-tiellä jää? ;)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 29.7.2006 15:27

Jep toi v-bensa ei todellakaan toimi ainakaan mun vr6:sessa että olis hyötyä. Nyt ku on 95:sta tankissa niin keskikulutus 400km n.9l kun v-bensalla en päässy alle 10l:)

Hasa
-
Viestit: 124
Liittynyt: 6.9.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Hasa » 30.7.2006 8:59

En kyllä mitään eroa huomannut. Huonommin tykittää, ku st1 bensalla. kulutuski oli isompi. Ihan paskaa tavaraa. En ainakaa minä tankkaa tuota kuraa uudelleen.
Liekkö sattunu huono erä, mut mitään tän topikin eduista en nähny.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 30.7.2006 22:42

Kyllä tuo omassa pensaurpossa näytti säätävän ennakkoa yläkierroksilla parempaan päin vaikka oli vielä 1/4 98:a tankissa. On se vaan uskottava että hyvää litkua se on, kallista tosin, nyt kyllä hinta on tulossa onneksi hieman taas alaspäin..

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 31.7.2006 0:02

Itä-suomi vissiin jää ilman toistaiseksi.


Ainakin loviisassa on saannut v-poweria jo pari viikkoa, ehkä kuukauden, en muista...

edit:
<--- Tosin ei ole paljon hyötyä... lol

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 31.7.2006 0:05

Huonommin tykittää, ku st1 bensalla. kulutuski oli isompi. Ihan paskaa tavaraa. En ainakaa minä tankkaa tuota kuraa uudelleen.


Heh...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.7.2006 3:21

Sen mitä olen Moppe Muscle lehtiä lukenu, niin isot pojat puhuu vaikka oktaani on pysyny samana, niin kaikkien hapetusten yms takia nykyinen 95 ei vastaa n.10 vuotta vanhempaa bensiiniä. Eli vaikka oktaani on pysyny samana niin bensiinin laatu yleensä on kärsiny.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 31.7.2006 9:58

Muutama viikko sitten 99+:lla Rauma-Veteli-Rauma 8l/100km (85km/h) ja nyt viimevkloppuna Rauma-Himos-Rauma 7,6l/100km (85km/h) polttoaineena Teboilin 98, shell siis kulutti enemmän mutta saattaa selittyä sillä että tuon reissun jälkeen huomasimme katin olevan inan löysässä eli raitista ilmaa on voinut päästä siitä putkistoon.
Ensivkloppuna saanee shell vielä yhdeen mahdollisuuden näyttää kyntensä muussa tapauksessa tankkiin lorahtelee teboilia jatkossakin.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 31.7.2006 12:44

Eikö sitä sanottu ettei se joka autossa tehoakaan :)
Mun pitäs jossain vaiheessa tuota päästä koittamaan kans, en niin usko kulutusta laskevan mutta perspotkua se vois enempi antaa Omegaan kun nyt sattuu RON plugi olemaan "98" asennossa aikasemman "95" asennon sijaan (vastuksilla säätää motronicia, ääretön vastus eli 5% enempi bensaa, 5 astetta sytytys myöhässä(?) antamaan paremman paineen bensalle tjsp..).

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 31.7.2006 13:32

Juu, ei varmaan tehookkaan mut muutamilla tuntuu hydr.nostimien kalkatuskin lähteneen puhumattakaan useiden litrojen kulutuksen pudotuksesta samalla kun teho on noussut huomattavasti jopa lasinpyyhkijöissä:-)

Zikke
-
Viestit: 21
Liittynyt: 15.3.2005 19:11

ViestiKirjoittaja Zikke » 2.8.2006 20:43

Sorruin tankkaamaan V-Poweria tänään Lauttasaaren Shellillä hintaan 1,47/L.
Jotakuinkin 100 km kerkesin päivän aikana ajelemaan,tosin kaikki pää-asiassa kehäteillä.Kulutuksesta ei vielä osaa sanoo mitään,mutta ihan kun mjootori kävis vähän siistimmin!?Hirveemmin autoa repimättä tuntui että kiihdytyksissä veto olis vähän tasasempaa ja "ehkä"alavääntö olisi pikkasen parantunut(tai sitten ei).Noh...pitää katella mitä näyttää tän tankin jälkeen litkua menneen...
Ajoin tankin enne tankkausta niin tyhjäksi että näyttö näytti jäljellä olevan ajomatkan määräksi 20 km.

ISH
-
Viestit: 241
Liittynyt: 23.7.2003 9:37

ViestiKirjoittaja ISH » 28.8.2006 11:22

1.412 oli tänään enää hintaa (Itäkeskuksessa)

Ps. Shell myy syyskuun ajan joka tiistai V-Poweria 95 hinnalla.

Se pitää mainita että kun täällä osa on sitä mieltä että ero on suuri ja osa että ei mitään eroa niin kannattaa muistaa että osa tyypeistä ajaa yleensä 95:llä ja osa 98:lla. Itse kun siirryin suoraan 95 --> V-Power niin ero on huomattava, niin tehon, väännön kuin kulutuksenkin osalta.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.8.2006 11:34

Juuri äsken meni 50 litraa V-Poweria tankkiin. 1.36 litrahinnalla.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa