Ajan haaskausta... [21.8.09 - Muutoskatsastettu!!]

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

Ajan haaskausta... [21.8.09 - Muutoskatsastettu!!]

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 3.8.2005 2:04

Vaihtelu virkistää :)

Kevyttä ja hinta/laatu-suhteeltaan edullista piristystä kaverin nipponiin:

Joka pojan unelma:
Kuva

Lisäksi nurkissa pyörii läjä erinäistä romua, joita olisi tarkoitus leipoa kiinni kyseiseen kulkineeseen.
Viimeksi muokannut Lehtilä, 22.8.2009 1:51. Yhteensä muokattu 14 kertaa.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 3.8.2005 4:07

eka kuvan perusteella ei kiinnosta mutta jopas jotakin kun katsoi tuon seuraavan! =)

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 3.8.2005 8:41

Tästä tulee varmasti mielenkiintoinen projekti...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.8.2005 8:58

hehheh... asiaa :)

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 3.8.2005 9:18

Tota noin, jos sä ton rusetin laitat tonne ni johan alkaa kippo lentämään. Kieltämättä aika erikoinen projekti;)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 3.8.2005 9:58

Saattavat nuo 145:set hiukan kärsiä pito-ongelmista. ;)

carman
-
Viestit: 162
Liittynyt: 19.4.2005 8:25

ViestiKirjoittaja carman » 3.8.2005 11:28

Ei mikään hullumpi viritys jos toimii. Korikin näyttää olevan "näyttely" kunnossa eli ei-mätä?

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 3.8.2005 12:44

taitaa tosiaan "baarumia" alkaa vituttaa kun paineet nousee..

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 3.8.2005 16:43

Nooh, eiköhän tässä projektissa tule väistämättä alustan ja ajo-ominaisuuksien reilu parantelu eteen. :) Ei muutako laittakaahan mikroauto kulkemaan ja pitäkää ulkonäkö nykysellään.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 3.8.2005 17:40

ootellaan innolla! tapahtuuko
korille mitään?

Hebe
-
Viestit: 122
Liittynyt: 23.7.2003 23:28

ViestiKirjoittaja Hebe » 3.8.2005 17:48

OT: Mistä vehkeestä toi cooleri on? Sain viime viikolla käsiini samanlaisen, joka olisi tarkoitus laittaa venton keulaan lähiaikoina...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.8.2005 17:59

Näyttäisi hieman VW/Audin kennolta. Päätyjä en tunnista, varmaan joku uudempi diesel?

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 3.8.2005 20:08

Asia kinneri. Parhaita puolia taitaa vakiona olla sama ilmiö kuin 100A:ssa, ei tarvii ylittää 80km/h nopeutta ja jo pelottaa. Tätähän on tehty Jaappanissa ihan originaalina turbolla, tosin onks siittä sitten mitään iloa Suomen leimalaitoksella. Sitten tätä kysely iän tuomaa...
Mitkä on tehotavoitteet, remontoitteko kiukaan paineille, mikä puhallin ja riittääkö kaasari vai nälän kasvaessa Squirttia?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 3.8.2005 20:26

Ei tietoa, mikä on coolerin alkuperä. Samalta romikselta löytyi, kun tuo Dellortokin.

Peruskoneeksi on hakusessa facelift-micran 1200:nen kone, johon ei ainakaan aluksi tehdä muuta muutosta, kuin pudotetaan puristuksia kaksinkertaisella kannentiivisteellä.

Kori on tosiaan ihmeen hyväkuntoinen ja varustettu kenties jo uutena näinkin hienolla korisarjalla, joka on nyt vaihtunut jo edellä nähtyihin orkkispuskureihin aidomman sleeper-vaikutelman vuoksi :)

Tehotavoite pysyy vielä toistaiseksi ihan lain sallimissa rajoissa, eli max 72 hevosvoimassa ja tärkein asia tässä vaiheessa on saada kippo toimimaan luotettavasti, koska autolla ajetaan joka viikko Tku-Tre -väliä.
Leiman jälkeen sitten voi kokeilla, miten pitkään orkkis kytkin kestää.

Periaatteesa tuota voisi verratakin orkkikseen Super Turbo-malliin (930cc, sekä mekaanisella-, että turboahtimella varustettu, n. 110hv + 20% = 132hv), mutta koska moisen vehkeen orkkis jarruja sun muita on todella vaikea saada ja budjettikin yritetään pitää mahd. pienenä, niin saa jäädä tältä kertaa.

Nissaniclubin pojat tosin olivat sitä mieltä, että diesel-Sunnyn etujarrut sekä Cherryn takajarrusylinterit vastaisivat kyseisiä tehoja. Katsotaan nyt, mitä tuleman pitää, kuten sanoin, ensin tars saada kone yleensäkin toimimaan luotettavasti :)

Puhallin on pikkuruinen Mitsun TD025.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 3.8.2005 22:31

Näyttää himskatin hauskalta projektilta :D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.8.2005 10:48

Tuon mallinen kuuleri kiinnostaa, kun siinä on lähdöt samassa päässä. Kennohan tuossa on tosi järeä, koska se on paksu ja ilmeisesti sisärivoitettu.
Tuollaista sovittelin kädiin viikonloppuna, ja olisihan se mahtunut laturin eteen, mutta toisen pään letku ei oikein sopinut kulkemaan. Nyt se on *mainos* huutonetissä kaupan *mainos*
Viitsitkö vilkaista, onko siinä mahd. osanumeroa esim. 4A0 XXX XXX X eli 3x3:n numeron sarjaa+kirjain. Osaisi etsiä omaan käyttöön samanlaisen.

Suppari
-
Viestit: 22
Liittynyt: 25.7.2005 22:51

ViestiKirjoittaja Suppari » 4.8.2005 11:10

Saab og 900 turbossa on ainakin sellainen kuuleri missä on lähdöt samassa päässä.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.8.2005 14:36

Samaten 10V 200 turbossa, muuten toi 200:n kuuleri on suolesta. Ei kuulemma kestä edes kunnon paineita :D

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 4.8.2005 14:43

No mitäs se 200:sen cooleri sitten kestää...?

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 4.8.2005 21:35

Menee kyl paljon oftopikiks, mut joillakin on korkannu päädyt jo 1bar, mulla on kestäny ko painetta jo 10tkm.

Ja ite tohon hassaniin, kyl noita kipeitä kinnereitä näköjään sikiää. Vaasaan on tulossa vihreä 127 fiiu hyvinkin vastaavanlaisella setillä :D

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.8.2005 22:17

Pitänee koittaa katsoa niitä tekstejä siitä kennosta.
Ainakaan VW/Audi-logoja ei kennossa ole.

Tänään aloin työstämään vehkeeseen dumppia..
Säästää siinäkin jonkun pennin, kun tekee ite :)

Mites, kun tuohon olis ajatuksena tehdä myös paukku. Tarviiko se jonkun lisäsuuttimen, vai mahtaako toimia ihan perus kaasarilla.
Virranjakaja olis tarkoitus tulla olemaan sisältä käsin käännettävissä myöhäiselle.

Suppari
-
Viestit: 22
Liittynyt: 25.7.2005 22:51

ViestiKirjoittaja Suppari » 4.8.2005 22:33

Mikä kaasari toi on? Paineistettu?

Vaijerillako meinaatte säädön toteuttaa? Mikä pensa pumppu ja säädin tulossa?

EDIT: Nyt ku tota cooleria kattoo niin taitaa olla saabin.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.8.2005 22:41

Tuo on Lorton FRDC34. Ei ole paineistettu, mutta semmoinen rojekti tarttis koittaa tehdä. Muitakin kaasariaihioita olis tarjolla, mutta kokeillaan nyt ensin tuota.

Tarjolla olis myös wanhan Turbo-Rellun Solex DIS32, mutta hinta vähän pompsahtaa.

Tarkoitat varmaan paukun säätöä? Jos sellainen tulee, niin kiinteällä tangolla tai jopa jollain solenoidilla/vastaavalla.

Voishan se periaatteessa vaijerillakin toimia, jos pistää jonninlaisen palautusjousen.

Pumppu ja paineensäädin on vielä hakusessa, mutta luultavasti joku Malpassin säädin.

Motonetistä saa uusia pumppuja aika edukkaasti. Tiedä sitten, mihin semmoiset riittää.
Kenties jostain romikselta jonku ruiskusaapin pumppu :)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 5.8.2005 1:06

Kaasarin paineistaminenhan nyt on niin helppo homma, että porukka turhaan siitä vauhkoaa, ehkä helpoin tossa olis laittaa vaan laatikko sen ympärille.

Mitä pumppuun tulee, niin ruiskuauton pumppu ja sitte vaan paluuletkulla oleva paineensäädin. Freetechnics tai moposport auttaa noissa paineensäätimissä vallan mainiosti :)

Suppari
-
Viestit: 22
Liittynyt: 25.7.2005 22:51

ViestiKirjoittaja Suppari » 5.8.2005 9:12

Lähinnä tarkoitin tota sytyn säätöä... Mutta tulihan toi paukkukin selväksi.. :)
Tilasin itelleni moposportista Lotuksen säätimen.Ei taida olla kyllä paluu linjalla.. Mut ei ollu kalliskaan 42euroo..
Mikäs toi seosmittari on ja paljon joutui kustantamaan?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 5.8.2005 23:54

Seosmittari on AutoGauge Motonetistä 59€.

Sytkän alipainesäätö pitänee ottaa pois käytöstä, mutta keskipakosäätö pysyttelee ennallaan.

Tänään edistyi dumppirojektikin. Pitänee laittaa kuvaa tuossa myöhemmin.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 6.8.2005 12:42

Eikös URS4 ole tollanen väli jäähdytin

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 6.8.2005 12:50

Tuohon kun laittaa 215/40/16 pyörät niin ei pito lopu ollenkaan, kuin mikroautoa ajais.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 6.8.2005 13:10

Kiva projekti, peukku sille. Aikoinaan turbotettiin yhdessä illassa Fiat 127. Se oli aika helppo tehdä. Imusarjakin on kannen sisällä valmiina. Tais olla Toyotan CT20 turbo, johon laitettiin Nurmi-putkella Volvon Strömberg kaasari turbon imupuolelle, jottei sitä tarvinnu paineistaa. Oli ainakin seokset homogeeniset :D
Hyvin se ihan meni 127 fiiatiksi. Ei siinä tehoja paljoa ollut ehkä 60hv vakion 47hv sijasta, mutta vääntöä tuli kivasti.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 6.8.2005 13:34

Mites, kun tuohon olis ajatuksena tehdä myös paukku. Tarviiko se jonkun lisäsuuttimen, vai mahtaako toimia ihan perus kaasarilla.
Puhunkohan nyt ollenkaan samasta asiasta, mutta "oikea" paukkusysteemihän suihkii bensaa pakopuolelle. Vai onko tarkoituksena vaan päästellä mukavia ääniä ilmoille? :)

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 6.8.2005 14:07

Eikös paukku kuitenkin myöhäistä/katko sytkää ja sitä kautta päästä kakkua pakopuolelle palamaan?

MikaK
-
Viestit: 225
Liittynyt: 23.7.2003 17:13

ViestiKirjoittaja MikaK » 6.8.2005 15:00

Mielenkiintoinen projekti micraanhan saa pistettyä suhkot kätevästi turbo cherryn 1.5 koneen

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 6.8.2005 18:46

miksu87: Ei ole tuollainen UrS4:n cooleri.. lähdöt vastakkaisissa päädyissä ja päädyt ei ole muovia.. 200sx nipponissa vois ollakkin tuommoinen

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 18.8.2005 23:52

Mitenkäs teitillä pelittää tuo autogaugen seosmittari?
Kaverin Ladaa (1200L, pyöreälamppuinen, 1500cc padalla ja weberin kakskurkkuisella) on tässä kesän mittaan turboahdettu, ja siinä on samanmoinen mittari. Mittarissa palaa tilanteesta riippuen 2-6 lediä yhtä aikaa, mikä tekee näyttämästä hieman epätarkahkon, onko normaalia toimintaa?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.8.2005 9:18

Eipä ole vielä pääasty mittaria kokeilemaan, koska koko paketti on vielä osina tallin lattialla.
Tars löytää halpa, toimiva (kilvetönkin käy) 1.2 micra (ei kattimalli), johon setupin vois ruuvata kiinni ja sitten yhdessä tai kahdessa illassa vaihtaa tuohon kaverin käyttöpeliin.

Lambda-anturi ja sen sijainti voi kenties vaikuttaa myös mittarin toimintaan.

Jännitelähteellä ja yleismittarilla saa aika hyvin tutkittua mittarin näytön oikeellisuutta.

Lambda antaa 0-1V joka on suoraan verrannollinen ledien palamiseen. (jos 10 lediä, niin 0V palaa eka ja 1V palaa viimeinen led)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.8.2005 9:26

Dumppikin on pikkuhiljaa valmistumassa

Enää pientä viimeistelyä, mm. jousi + sen säätö, pari liitintä ym.
Saa nähdä, miten toimii, kun kaikki mitat on hietetty hatusta :D

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Lehtilä, 23.3.2006 0:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tee Koo
-
Viestit: 125
Liittynyt: 25.12.2003 21:57

ViestiKirjoittaja Tee Koo » 22.8.2005 13:38

Mielenkiintoinen projekti micraanhan saa pistettyä suhkot kätevästi turbo cherryn 1.5 koneen

Olisiko sinulla MikaK tietoa mitä kaikkea tämä tekniikanvaihto vaatii? Mitä siis on "suhkot kätevästi"?

Lehtilälle peukut pystyyn projektin ansiosta :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 22.8.2005 19:46

Kaverin autohan tuo on ja Hänelle ne peukalot kuuluu, mutta yhdessä tuota periaatteessa väkerretään..

VRookie
-
Viestit: 362
Liittynyt: 6.1.2004 3:15

ViestiKirjoittaja VRookie » 23.8.2005 13:37

kavereilla on kanssa micra projektina. tosin koneena B230FT ja samaisen 760 volvon akselit :) eihän sitä kilpiin saa mutta eipä semmosta joka pojalla oo...

Tee Koo
-
Viestit: 125
Liittynyt: 25.12.2003 21:57

ViestiKirjoittaja Tee Koo » 23.8.2005 20:12

kavereilla on kanssa micra projektina. tosin koneena B230FT ja samaisen 760 volvon akselit :) eihän sitä kilpiin saa mutta eipä semmosta joka pojalla oo...


Olisiko kuvia?

Micraanhan on kyllä tungettu Roverin V8 konekin mutta se nyt ei ollut Suomessa. Suomesta tiedän Bemarin 2 litraisen kutosen ja Nissan Maximan/300ZX:n 3 litraisen V6 Micran, kumpikaan ei (yllätys yllätys) rekisterissä.

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 17.9.2005 12:21

Eteneekö tää tuleva Remarin syöjä?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 17.9.2005 23:51

Itseasiassa juuri tänään työstettiin vähän laippoja ah(dis)timeen.

Ja tuossa keskiviikko-torstai akselilla kaveri kävi ostamassa tulevaan rojektiin aihion. -89 1.2 Micran :)
Näillä näkymin tehdäänkin koko setti siihen uuteen koppaan ja vanha jää kakkosautoksi.

Eilisiltaisesta spekuloinnista/päähänpistosta johtuen kaasari pistetään näillä näkymin myyntiin ja Megasquirttiä tilalle :)

Niin se homma paisuu käsiin ennen, kuin on edes aloittanut..

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 18.9.2005 21:40

pullataikinaa. se on sitä hiivaa sisältävää asennusjuomaa mikä saa asiat pais(t)umaan

VRookie
-
Viestit: 362
Liittynyt: 6.1.2004 3:15

ViestiKirjoittaja VRookie » 18.9.2005 23:51

on mulla muutamia kuvia jos välttis halajaa, kuhan sais vaan johonkii niitä upittua.
E: http://img182.imageshack.us/my.php?imag ... 3387vy.jpg siinä vähän esimakua :) ja anteeksi topicin lainaamisesta mutta yleisönpyynnöstä.

Tee Koo
-
Viestit: 125
Liittynyt: 25.12.2003 21:57

ViestiKirjoittaja Tee Koo » 19.9.2005 0:33

VRookie, laitoin privalla sähköpostiosoitteeni jos voisit laittaa lisää kuvia tuosta..

Ei kyllä tuon kuvan perusteella ole ainakaan keulassa Micrasta jäljellä enää paljon yhtään alkuperäistä. Tankinkin on varmaan joutunut ottamaan pois että perä mahtuu ja vaihteiston takia ehkä vähän leikkelemään lattiaa. Varapyöräkotelokin taitaa olla perän tiellä...

VRookie
-
Viestit: 362
Liittynyt: 6.1.2004 3:15

ViestiKirjoittaja VRookie » 19.9.2005 15:22

lähinnä juu ihan silkalla putkirunko rungon sisälle periaatteella tota on tehty :) mutta onhan se sitte micran näkönen ku valmistuu... ehkä

Tee Koo
-
Viestit: 125
Liittynyt: 25.12.2003 21:57

ViestiKirjoittaja Tee Koo » 19.9.2005 15:53

Kiitokset kuvista! Hyvä että sentään ihan turvakaaretkin siinä samalla tulee laitetuksi, voi olla tarpeen Micran turvallisuuden tuntien...

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 19.9.2005 15:55

herranjumala mitä rojekteja =) ite keskityn vaa pitämään ton vessan käyttökunnossa =)
mutta aina sitä pitää pientä näpertelyä olla

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 24.11.2005 21:34

joko kulkee ja kyykyttää?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 25.11.2005 16:03

Ei kulje vielä.. Eilen kaveri sai MS:n rakennussarjan ja sitä tars alkaa työstämään.
Aikataulu on näillä näkymin jossain ensikesän kahinoissa.. Kenties talvella saa savut koneesta, mene ja tiedä :)

"Ahdinta" ja cooleria on jo soviteltu paikoilleen.

Moottori hyökkää pois paikaltaan ihan näinä päivinä (ellei ole hypännyt jo)
ja se laakeroidaan ja muutenkin huolletaan kondikseen.
Samalla vois tasapainottaa ja hieraista kiertokankia hiemasen..

Kuvia voisin pistää vaikka viikonlopun aikana, jos muistan/ehdin..

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 25.11.2005 17:51

Hyvä että muistit noi lainausmerkit, ettei mee puurot ja vellit sekasin :)

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 25.11.2005 18:16

Katos katos... on täällä muillakin asiallisia projekteja :)
Itselläkin juuri alkanut samantasoinen projekti mutta aihiona 3 pyttynen 1.2 sutkutin Subaru Justy 4x4.
Vois siitäkin jonkinlaisen projekti topicin tehdä kun saa jotain näytettävää...
Ahdin ja cooleri siihen ainakin tulee ;)
Viimeksi muokannut mks900, 26.11.2005 12:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 26.11.2005 10:05

^Tee ihmeessä.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 26.11.2005 11:51

Jees, elikä romujen sovittelua:

Yleiskuva autosta
Cooleri
"The Thing!" ;)

Hukkaporttiin pitänee tehdä pientä säätöä, koska tuo toimii alipaineella..
Suuttimiksi tulossa kenties Turbo-Unon suuttimet.

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 27.11.2005 16:27

Hyvän näköistä jälkeähän sieltä tulee...

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 27.11.2005 23:07

Hyvältä näyttää!
Missäs kaikki "tuo on laitonta, miten meinasit leimata?" kommentit on?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.11.2005 23:09

Eikös tu ole sen ikäinen että kunhan ahtoluvan hankkii niin on sen jälkeen melki mahdotonta tehdä laittomaks :)

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 27.11.2005 23:53

Mites teit dumpin männälle tiivistyksen? O-renkailla luultavasti, mutta sorvastiko urat dumpin runkoon vai mäntään? Jos tekis MKS900:n Justeeri rojektiin dumpin jossain välissä.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.11.2005 0:51

Heh.. Ei nyt aleta spekuloimaan siitä laillisuudesta jooko :)

Dumpin männässä on O-renkaalle ura.. Kai se silikonirasvalla voideltuna jonkin aikaa toimii..
Enpäs muuten muista, oliko peräti molemmissa päissä mäntää O-renkaat..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 13.12.2005 23:32

Lauantai-sunnuntai välisenä yönä alkoi Megasquirtin stimulaattorin rakennus..

Myös kone on kenties sunnuntaina irronnut ja sen purkaminen voinee alkaa lähiaikoina..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.12.2005 23:40

Aha... Mitä te käytitte stimulanssina? :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 15.12.2005 0:36

Nuoruuden intoa :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 6.1.2006 23:49

Squirtin rakentelu edennyt kellopiiriin asti ja hyvin toimii..
Viikonlopun aikana kenties saa toosan valmiiksi.

Pata roikkuu vartaassa ja odottaa perusteellista pesua sekä purkua.

Pakosarjan rakentamista on harkittu valusarjan tilalle, aika näyttää. Imusarja pitänee tehdä kokonaan itse.

Kellään tietoa, mistä voisi kysellä järeämpää kytkintä tällaiseen?

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 7.1.2006 12:48

Itsellä kanssa tossa Justy projektissa ollut kytkin ongelmana kun parempaa ei saatavana.... mutta mutta! Kuulemma joku firma pinnoittaa kytkimiä jossain pääkaupunki seudulla (en nyt muista millä aineella?? Oisko ollut kupari?). Kaveri oli imprezan kytkintä käyttänyt ja kuulemma pitää!!
Ja mikä parasta impun kytkimen pinnoitus maksoi "vain" 60€. Omasta mielestä melko edullista kun sillä rahalla tuskin saa vakio kytkintä. Tosin suosittelivat että uuden kytkimen lähettää niille... tiiä sit onko välttämätöntä?
Itse ainakin sinne uuden ajattelin lähetää kun asetelmaa ei saanut motonetistä erikseen... saa sit nähä kuinka pitää :)

Ps. Kysyn se firman nimen nii ilmoitten sit sulle.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 7.1.2006 14:08

Mut kylhän ne tekee halvalla mittatilaustyönä sintteri levyjä noin 130e ja sit asetelmaan vaan 2 asetelman jousta pällekäin niin varmasti pitää, tollasia tehty volkkareihin

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 7.1.2006 14:44

Mut kylhän ne tekee halvalla mittatilaustyönä sintteri levyjä noin 130e ja sit asetelmaan vaan 2 asetelman jousta pällekäin niin varmasti pitää, tollasia tehty volkkareihin


No niin mutta eikös se olekkin jo yli puolet kalliimpi? Ja tuskin tollasen mopon kytkimestä ottavat edes sitä 60€. Kun näissä rojekteissa "pitäisi" kustannukset pysyä jossainmäärin aisoissa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 8.1.2006 2:29

Minkälaisia kytkimiä Ojennuksen Pasi tekee? (PO-Metal)?
Ei taida olla nettisivuja kyseisellä puljulla?

Niin ja tänään squirtti nytkähti pykälän verran eteenpäin.
Inputtivaihe tehtynä ja testattu. Moottorin, imuilman lämpötila, kaasuläpän potikka sekä MAPpi pelittää, mutta kierrosluku näyttää vain sitkeästi nollaa kun stimulaattorilla testailee.

Pitäisi vaan selvittää, johtuuko vika stimulaattorista vai squirtistä..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.1.2006 0:51

Megasquirtti valmis ja todettu toimivaksi.

Moottori vaihtoi myös osoitettaan Micran konehuoneesta moottoripukkiin, jossa sen alakerta avautui. Alakerta näyttäisi olevan siistissä kunnossa. Laakeripinnat kiiltelee uutuuttaan.
Ensiviikonloppuna irtoaa luultavasti kansi ja loput alakerran romuista.

Koko auto meinasi tänään pudota 10 metriseen "rotkoon", mutta onneksi jäi pohjastaan killumaan reunalle.. :) Että semmosta pientä.

Valokuviakin napsin eräitä. Jos huomenna laittais niitä interwebbiin kun jäi tuo kamera autoon yöksi.

Myöskin ahtimen riittävyyttä tuossa spekuloitiin (lue: epäiltiin). Kokeillaan nyt kuitenkin sillä aluksi ja pistetään sitte isompi, jos ei riitä.
Tuosta saa oivan turssin vaikka johonki nelitahticrossiin..

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 16.1.2006 16:47

Kytkimen pinnoitusta:

http://www.ape-import.com

Tekee kupari pinnoitettuja 3 lapaisia levyjä. Vakio asetelmalla kuulemma pitää. Hinta 117€ (hinta siis koko levylle. Ei pysty pinnoittamaan vanhaa.)
Myy myös pelkkiä kuparipintalevyjä hintaan 90€ mistä voi sorvata itse vanhaan levyn keskiöön käypäisen.

ja

http://www.kitkaliimaus.fi/

Pinnoittaa vanhan kytkimen hintaan noin 50-60€ ja on "vakio" kytkinpinnoite mutta todella paljon parempi laatuinen kun normaalit h-auto kytkimet ja pitäisi riittää "lievään tehon nousun" lääkkeeksi.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.1.2006 23:33

Kiitos tiedoista, nuo pitää tsekata.

Ja niitä kuvia.

Tässä se kone nyt sitten makaa jonkin aikaa..
Suuttimet Turbo-Unosta.

Ja lopuksi vielä pari Money-Shottia, että näkee vähän perspektiiviä mistä on pienet Nissanit tehty..
Kytkin, "ahdin" sekä downpipe, joka on muuten nykytrendeistä poiketen kaasulla hitsattu ;)
(Kaksikymppinen siksi, että se viisisatanen olisi ollut pröystäilyä ;)

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 17.1.2006 11:52

eihän tuo ahdin kaikista isoin ole ;)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 30.1.2006 23:22

Pientä pähkäilyä tässä vaiheessa...

Mitsubishi TD025 -> KKK K03???
:)

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 30.1.2006 23:48

Pientä pähkäilyä tässä vaiheessa...

Mitsubishi TD025 -> KKK K03? :)


Mullakin ois Justyyn tollanen KO3:nen menossa. ;)
Oishan se vähän passelimpi ku tuo mitsu.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 20.2.2006 23:45

On se Mitsubishi aika pahuksen pienen näköinen jopa K03:n rinnalla... :)

KUVA

Laippojakin ollaan vähän mitoiteltu ja piirrelty tieteiskoneella cädimuotoon..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 24.2.2006 15:51

Nyt on laipat piirretty.

Imusarja
Kuva

Pakosarja
Kuva

KKK K03 pako sisään
Kuva

KKK K03 pako ulos
Kuva

Läppärungon laippa VW 030 133 064 f
Kuva

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 25.2.2006 0:35

siistii jälkee =)

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 25.2.2006 15:21

Tuossa lyhyt kertomus Fiestan turbottamisesta, aikaa kuulemma meni alle 12 tuntia :D

nafta-
-
Viestit: 64
Liittynyt: 9.8.2005 20:40

ViestiKirjoittaja nafta- » 25.2.2006 15:52

^ "Ole hyvä ja anna käyttäjätunnus sekä salasana kirjautumiseen"

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 26.2.2006 10:59

Anteeksi, unohdin ettei juttu ole kaikkien luettavissa :(
Sopi vaan niin hyvin tähän, kuvineen kaikkineen ;)

Pitääpä neuvotella jos saataisiin tuo "Keskustelua muista merkeistä" - osio näkymään rekisteröitymättömillekin !

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 26.2.2006 12:11

Nyt pitäisi näkyä ^, kokeilkaapas :)

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 8.3.2006 13:27

misäs vaiheessa micra on?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 8.3.2006 22:49

Kytkin on tällähetkellä ihmettelyn aiheena.

Sintteripalat oli tupsahtanut postista ja nyt tarttis kehittää kytkinlevyn navan ja sintteripalojen väliin jotain :) Aika näyttää, mitä siihen keksitään.
Tarviikohan tuo kytkin+vauhtipyörä+kampiakseli-hässäkkä tasapainottaa jotenkin?

Myöskin kannentiivisteen kanssa on ollut suurta pähkäilyä. Ehdotuksia? Orkkistiivisteen lisäksi tarvitaan noin 1.5mm, jotta puristukset putoaisi sinne kasin paikkeille.

Myöskin nuita laippahommia tars viedä eteenpäin, elikä leikkaukseen..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.3.2006 0:56

Saiskohan tommosista romuista mitään aikaiseksi?-)
Alkuperäinen Nissanin kytkinlevyn napa vähän modifioituna ja riisuttuna + muutama sintteripala + sirkkelinterä + kasa niittejä.

Kuva

Pari suunnitelmaa:

Kuva
Kuva

Suapi nähä miten äijien käy..

VRookie
-
Viestit: 362
Liittynyt: 6.1.2004 3:15

ViestiKirjoittaja VRookie » 23.3.2006 11:08

on siinä teillä idean tynkää :) mitäs autosta puuttuu tällä hetkellä? joko se kohta käy ja kukkuu?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.3.2006 16:58

Jos tuon kytkimen nyt saapi tehtyä suunnitellulla tavalla valmiiksi, ni sen jälkeen alkaa koneen niputus ja paikalleen asennus.

Kansipahvin toteutus on vielä vähän suunnitteluasteella, eikä laippojakaan ole vielä leikattu. Mutta kun ne saadaan duunattua, niin alkaa pakosarjan sekä ahtoputkistojen teko ja sovittelu.

Myös sähköhommia on rutkasti tehtävänä, eli hommia on!

Uusi, isompi dumppikin on jo työn alla, vanhasta voi tehdä vaikka koristeen kirjahyllyn päälle, jos ei muuta käyttöä keksi..

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 23.3.2006 17:21

Aika löysältä vaikuttaa tuo kytkinsuunnitelma, ainakin noin pitkillä halkaisuilla ja teräpellillä.

P e T e
-
Viestit: 116
Liittynyt: 20.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja P e T e » 23.3.2006 19:33

Miksei siihen Nissanin omaan levyyn voi niitata sintteripaloja?
vai onko mulla menny jotain ohi?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.3.2006 19:55

Marko: Mitä asiaa lähinnä epäilet?

Pete: Micran oma levy oli vielä säälittävämpi esitys, kuin tuo terä..

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 23.3.2006 20:10

Marko: Mitä asiaa lähinnä epäilet?


Lähinnä epäilen, että pääsee tuo lapa taittumaan ja menemään perhoselle. Mut mutuahan tämä vain on.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.3.2006 21:53

Onhan tuo aika ohutta tuo pelti.
Onkohan siihen pakko tehä niitä halkaisuja ollenkaan? Mikä idea siinä yleensäkin on, että sintterikytkimessä on lavat? Onko se painon säästöä vai estetiikkaa, vai onko sillä joku käytännön merkitys.

Muuten olis tuo laikka jo tehtynä, mutta halkaisuja en ole vielä tehnyt.
Kuvia kenties illemmalla..

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 23.3.2006 23:01

siksi kait ne siinä on että kun levy kuumuu niin ei mee mutkalle tuo levy. :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 23.3.2006 23:23

Mulla ei ole sinttereistä juurikaan kokemusta, mutta mahtaako ne niinkään kuumaksi tulla? Ideahan on se ettei sitä päästetä luistamaan eikä täten synny sitä lämpöäkään.

Toisaalta jos tuommoisessa palassa on ihan hirviä kitka, niin se vähäkin luistatus kuumentaa levyä melko tehokkaasti.

Tältä nyt sitten näyttää tämän päivän aikaansaannokset.
Kuva
Kuva

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.3.2006 8:16

kokeilemallahan tuo selviää että toimiiko. yritystä ainakin on.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 25.3.2006 14:07

Toimiihan tuo... miks et ottanut levyä myöskin sieltä mistä palatkin?

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 25.3.2006 19:04

sirkkelin terässä ne on ainakin siksi että ku se terä kuumuu/turpoaa ja jäähtyy/kutistuu :) ei sitte oo seurauksena vääntyileminen.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 25.3.2006 21:04

Sirkkelin terä voi tosiaan kestää lämpövaihteluita melko hyvin.

Eipä ne valmiit sintterilevytkään tuon paksumpia ole, mitä niitä kattelin.
APE:lla ei ollut noin pientä kytkintä (160mm) eikä edes sopivaa keskiötä, joten sekin on yksi melko painava syy..

Katotaan nyt mitä tulee. :)

Niinjoo, kyllä tohon luultavasti leikataan vielä lavat, niin mahdollisesti lämmöstä laajeneva kehän pituus pienenee.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 25.3.2006 21:13

No on jollain onneks pienempi kytkin kun mulla... tuntui meinaan toi 180:nkin sika pieneltä.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 26.3.2006 20:14

Täytyy sanoa että aika hieno viritys tuo kytkin! :) Itsekö tuon sorvailit ja porasit? Nuo CADikuvatkin on siistejä.

Alkoi jo itselläkin himottamaan että uskaltaisiko tuollaista kokeilla, mutta taitaa olla vähän riskialtista kun vääntöä on rutkasti enemmän.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 26.3.2006 21:14

okkim:

Joo, duunissa on veistelty niin tuo kytkin, kuin dumppikin.
Levy oli melko nöyrää koneistettavaa, mutta tuo napa oli karkaistu aika kovaksi.
Kyllä siihenkin reikä tuli, kun pisti pallopäisen kovametallijyrsimen ja hiljalleen anto mennä.. Ja vähän Rocolia väliin :)

Vielä pitäis tehä noin 5mm välipala navan ja levyn väliin, että saa navan etäisyyden levyn keskiöön oikeaksi.

Ja tuohon itse tekemiseen: Ihminenhän ne "valmiit" palikatkin on vääntänyt, joten ei pitäis olla mahdotonta. Näpprä mies, kun itsekin kerran olet.. :)

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 26.3.2006 21:57

Juu, ihminenhän "kaikki" on väsännyt, mutta niillä saattaa olla hieman enemmän kokemusta noista kuin mulla ;) Ei nimittäin viitsisi kokeilla ja huomata ettei kestänyt jos se särkee jotain muutakin samalla.

Jos olisin töissä jossain missä olis kunnon sorvit ja muut vehkeet, niin varmasti tulisi tehtyä vielä paljon enemmän itse kaikenlaista :)

Mutta hieno nähdä että tuollaisia uskaltaa ja viitsi värkätä! :)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa