Ei tietoa, mikä on coolerin alkuperä. Samalta romikselta löytyi, kun tuo Dellortokin.
Peruskoneeksi on hakusessa facelift-micran 1200:nen kone, johon ei ainakaan aluksi tehdä muuta muutosta, kuin pudotetaan puristuksia kaksinkertaisella kannentiivisteellä.
Kori on tosiaan ihmeen hyväkuntoinen ja varustettu kenties jo uutena näinkin hienolla
korisarjalla, joka on nyt vaihtunut jo edellä nähtyihin orkkispuskureihin aidomman sleeper-vaikutelman vuoksi :)
Tehotavoite pysyy vielä toistaiseksi ihan lain sallimissa rajoissa, eli max 72 hevosvoimassa ja tärkein asia tässä vaiheessa on saada kippo toimimaan luotettavasti, koska autolla ajetaan joka viikko Tku-Tre -väliä.
Leiman jälkeen sitten voi kokeilla, miten pitkään orkkis kytkin kestää.
Periaatteesa tuota voisi verratakin orkkikseen Super Turbo-malliin (930cc,
sekä mekaanisella-, että turboahtimella varustettu, n. 110hv + 20% = 132hv), mutta koska moisen vehkeen orkkis jarruja sun muita on todella vaikea saada ja budjettikin yritetään pitää mahd. pienenä, niin saa jäädä tältä kertaa.
Nissaniclubin pojat tosin olivat sitä mieltä, että diesel-Sunnyn etujarrut sekä Cherryn takajarrusylinterit vastaisivat kyseisiä tehoja. Katsotaan nyt, mitä tuleman pitää, kuten sanoin, ensin tars saada kone yleensäkin toimimaan luotettavasti :)
Puhallin on pikkuruinen Mitsun TD025.