Kannen koneistus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

Kannen koneistus

ViestiKirjoittaja Esquis » 1.12.2005 11:09

Nyt sitten on tullut aika vaihtaa kannentiiviste+muut yläpään tiivisteet. kansi on ainakin sen verran menossa koneistamolle että plaanataan tasaiseksi mutta kannataisiko samalla tehdä kannelle myös jotain muuta?(pieni muotoinen lisäpotku ei olisi pahitteeksi mut eihän tosta nyt paljoa voi odottaa kun on nuita orggis osii kiinni)...kyseessä siis 1.8 8v kaasari vakio imu/pakosarjalla

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.12.2005 11:29

Yksi mistä on oikeasti hyötyä olisi 8V GTi nokka, käyttäytyy vielä varsin sivistyneesti vakiossa kaasarikoneessa ja kulutus ei juuri nouse normaaliajossa. Kun kerran välykset säädetään, niin kannattaa samalla sitten hoitaa sen nokan vaihto, eiköhän noita löydy käytettynä ihan kohtuu hyvin.

Paljon ajetussa kannattaa miettiä ohjurien vaihtoa, jos niissä on välystä. osat ei paljoa maksa, mutta asennus kyllä.

Mastodontti
-
Viestit: 90
Liittynyt: 28.4.2004 20:06

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 1.12.2005 11:37

Paljon ajetussa kannattaa miettiä ohjurien vaihtoa, jos niissä on välystä. osat ei paljoa maksa, mutta asennus kyllä.


No mulla kävi kansi koneistuksessa, oikaisu, ohjureiden holkitus ja seetien hionta, kaikkiaan 125€... Kallista tai ei... Kansi kyllä oli 1,6TD:stä...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.12.2005 11:56

^ aika halvalla sait rempan, itse vein osat ja vuonna 2000 maksoi markoissa yli 1200, eli 200€, täysin sama homma. Kansi siis tuli venttiilit säädettynä ja pestynä takaisin, eli senkun pulttasi kiinni ja öljysi kunnolla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.12.2005 15:32

Viimeks kun kysyin niin ohjureiden vaihto oli luokkaa 7 € kipale.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.12.2005 17:32

Amattikoululla missä ite oon Lahdessa autopuolella koulussa tehdään kansiremontteja lähes pelkkien osien hinnalla. Esim. ohjurien holkitus 2€/kpl. Onnistuu venttiilien puhallus/hionta/muotoilu, seetien kunnostus/muutostyöt, kannen plaanaus/madallus yms. kansiviritykset. Opettaja valvoo koko ajan mitä ja miten tehdään todella tarkasti. Yhtään sutta kantta tuolta ei oo tullut. Tosin just oli korjauksessa jonkun toisen oppilaitoksen "suttaama" kansi joka tuli kyllä hyvään kuntoo.

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 1.12.2005 22:54

missäs hintaluokassa sitten nuo 8v GTi nokat pyörii?...Itsellä ei ole nääs mitään käryy...ja täytyypä käydä kysäsemässä et mitäs Raision amis pyytää kansi rempast...plaanauksesta oli jo jotain juttuu ja hintana oli joku muutama kymppi...

Edit: plaanaus kustantaa jopa 15 euroo...
Viimeksi muokannut Esquis, 2.12.2005 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 2.12.2005 9:31

Käykös noi nokka sitten ihan heittämällä paikalleen ? Varmaan se siten käy tuohon Audin NE -koneeseen, (1.8l, 8v, kaasari). Mikäs toi 8v GTi:n koneen tunnus on ?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.12.2005 10:45

Käy ihan heittämällä paikoilleen, mekaanisessa tietysti tarkistaa välykset.
EV on 85 Gtin tunnus.

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 2.12.2005 17:53

eihän tol vuosimallilla ole mitään merkitystä et minkä ikäsestä moottorista nokka on otettu?...koululla ei ole aikaa tehdä kansiremonttia ennen kuin ensi vuoden alussa, joten taitaa nyt sitten kansiremontti sittenkin jäädä...plaanaus tehdään kuitenkin...

Suora kysymys et onko kannattavaa sijottaa siihen nokkaan se suurinpiirtein 50 euroa, tuleeko vastaava hyöty?...vai antaako olla tolasena vaan.

1.3
-
Viestit: 25
Liittynyt: 1.4.2005 23:42

ViestiKirjoittaja 1.3 » 2.12.2005 19:16

sopiiko toi 8V GTI:n nokka tuohon 1.6 kaasarikoneeseen. Eikö se aika pitkälti oo saman tyyppinen kuin 1.8.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 2.12.2005 19:48

Kyl se nokka istuu ja varmaan toimiikin, mutta 1.6:n venttiilit on aika onnettomat verrattuna 1.8 GTI:hin.. Saman tien vaihtais koko kannen.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.12.2005 22:28

Itselläni olikin GTi 1.6:n nokka 1.8:ssä kaasarissa, mutta nostoltaan taisivat olla GTi:n kummatkin nokat samoja.

Onko kaasarikoneissa palotilat samoin, kun 1.6 ja 1.8 GTi koneissa ne eroavat, toisessa on kannessa ja toisessa männissä pääosa. Meinasin jos aletaan kantta vaihtamaan...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 3.12.2005 11:07

Ja kannattaa tietenkin sen kannen kanavat putsata valupurseista (jos ei enempää oo mielenkiintoo kairaukseen) ja kattoo, että imusarja kohdistuu hyvin kanteen.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 3.12.2005 15:58

Ja tiivisteet kanssa, ne on toisinaan aika väärän kokoiset..

seat01alh
-
Viestit: 52
Liittynyt: 9.10.2005 11:19

ViestiKirjoittaja seat01alh » 6.12.2005 18:24

1.6 ja 1.8 nokat käy vastakkain.. eikä tuo 1.8 gti:n nokka niin jyrkkä ole.. persetuntumal eroa vaikea huomata, tosin kierroksia se ottaa hivenen enempi... vaikutus on pienempi kuin putkiston vaihdolla... 8v gti:n imuventtiili on 2mm suurempi. isomman eron kansissa tekee venttiililautasien erilainen muotoilu jolla voi olla noin 10%-15% virtaus erot1


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa