Kannen koneistus
Valvoja: ffp jäsenet
Kannen koneistus
Nyt sitten on tullut aika vaihtaa kannentiiviste+muut yläpään tiivisteet. kansi on ainakin sen verran menossa koneistamolle että plaanataan tasaiseksi mutta kannataisiko samalla tehdä kannelle myös jotain muuta?(pieni muotoinen lisäpotku ei olisi pahitteeksi mut eihän tosta nyt paljoa voi odottaa kun on nuita orggis osii kiinni)...kyseessä siis 1.8 8v kaasari vakio imu/pakosarjalla
Yksi mistä on oikeasti hyötyä olisi 8V GTi nokka, käyttäytyy vielä varsin sivistyneesti vakiossa kaasarikoneessa ja kulutus ei juuri nouse normaaliajossa. Kun kerran välykset säädetään, niin kannattaa samalla sitten hoitaa sen nokan vaihto, eiköhän noita löydy käytettynä ihan kohtuu hyvin.
Paljon ajetussa kannattaa miettiä ohjurien vaihtoa, jos niissä on välystä. osat ei paljoa maksa, mutta asennus kyllä.
Paljon ajetussa kannattaa miettiä ohjurien vaihtoa, jos niissä on välystä. osat ei paljoa maksa, mutta asennus kyllä.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 28.4.2004 20:06
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Amattikoululla missä ite oon Lahdessa autopuolella koulussa tehdään kansiremontteja lähes pelkkien osien hinnalla. Esim. ohjurien holkitus 2€/kpl. Onnistuu venttiilien puhallus/hionta/muotoilu, seetien kunnostus/muutostyöt, kannen plaanaus/madallus yms. kansiviritykset. Opettaja valvoo koko ajan mitä ja miten tehdään todella tarkasti. Yhtään sutta kantta tuolta ei oo tullut. Tosin just oli korjauksessa jonkun toisen oppilaitoksen "suttaama" kansi joka tuli kyllä hyvään kuntoo.
missäs hintaluokassa sitten nuo 8v GTi nokat pyörii?...Itsellä ei ole nääs mitään käryy...ja täytyypä käydä kysäsemässä et mitäs Raision amis pyytää kansi rempast...plaanauksesta oli jo jotain juttuu ja hintana oli joku muutama kymppi...
Edit: plaanaus kustantaa jopa 15 euroo...
Edit: plaanaus kustantaa jopa 15 euroo...
Viimeksi muokannut Esquis, 2.12.2005 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eihän tol vuosimallilla ole mitään merkitystä et minkä ikäsestä moottorista nokka on otettu?...koululla ei ole aikaa tehdä kansiremonttia ennen kuin ensi vuoden alussa, joten taitaa nyt sitten kansiremontti sittenkin jäädä...plaanaus tehdään kuitenkin...
Suora kysymys et onko kannattavaa sijottaa siihen nokkaan se suurinpiirtein 50 euroa, tuleeko vastaava hyöty?...vai antaako olla tolasena vaan.
Suora kysymys et onko kannattavaa sijottaa siihen nokkaan se suurinpiirtein 50 euroa, tuleeko vastaava hyöty?...vai antaako olla tolasena vaan.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
1.6 ja 1.8 nokat käy vastakkain.. eikä tuo 1.8 gti:n nokka niin jyrkkä ole.. persetuntumal eroa vaikea huomata, tosin kierroksia se ottaa hivenen enempi... vaikutus on pienempi kuin putkiston vaihdolla... 8v gti:n imuventtiili on 2mm suurempi. isomman eron kansissa tekee venttiililautasien erilainen muotoilu jolla voi olla noin 10%-15% virtaus erot1
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa