Mistä 8v kanteen kisaventtiilit?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä 8v kanteen kisaventtiilit?
Elikkäs mistähän sais tollasee 8v kantee kunnon venttiilit... kansi on 1.8 gu moottorista
Tuleeko kovaankin käyttöön?, Vakio venttiilitkin kestää hyvin eikä tarvi erikoisia ohjureita. Moottorikoneistamossa tehdään niihin sitten asialliset ohennukset ja oikeat kulmat venttiililautaseen.
Mutta kyllä ne koneistamostakin sulle teräsventtiilit myy, niitä saa blankkona eli katkaistaan oikeaan pituuteen ja tehdään lukkourat.
Mutta kyllä ne koneistamostakin sulle teräsventtiilit myy, niitä saa blankkona eli katkaistaan oikeaan pituuteen ja tehdään lukkourat.
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
http://www.porttuning.com/8V%20Flow%20numbers.htm
Tossa faktaa kannesta johon vaihdettu läpivirtaavan ABA koneen venat.
Tossa faktaa kannesta johon vaihdettu läpivirtaavan ABA koneen venat.
No ei kai se venttiili varren paksuus siihen virtauksee paljon vaikuta vaan siihen että se on kevyempi jolloin konetta voi kierrättää enemmän koska venttiilit ei sekoa niin helposti... jos haluaa virtaavuutta lisää voi tietysti katkoa ohjurit kanavasta, mutta silloin ohjurin käyttöikä lyhenee huomattavasti. Paljoa ei voi tuosta kyseisestä gu koneen kannesta venttiileitä isontaa koska ne osuvat yhteen ja laitimmaiset reunat menee niin lähelle palotilan seiniä että ei sieltä välistä paljon enää kaasu virtaa jolloin pinta-ala muutos on +-0...
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
-> sagg: no eipä oikein kysymykseeni vastausta tuoltakaan löytynyt......no en kyllä odottanutkaan......
-> janneza: ei venttiilit sekoa vaan venttiilijousista loppuu jousipaine kun on painavaa tavaraa lätkytettävänä.....jos tarkkoja ollaan.... Mutta joku materiaalitekniikkaan erikoistunut voisi äkkiä laskea että paljonko potentiaalista painonsäästöä tulee vaikkapa ruostumattomasta teräksestä (niin....näitäkin on sataa ja toista miljoonaa eri luokkaa..) valmistettujen 8mm ja 7mm venttiilien varsien välinen painoero on? Veikkaisin että kokolailla +-0 tämäkin.
....taikka sitten ei.....määhän en tunnetusti mistään mitään tiedä.......kunhan tässä höpöttelen ja jeesustelen.... =)
-> janneza: ei venttiilit sekoa vaan venttiilijousista loppuu jousipaine kun on painavaa tavaraa lätkytettävänä.....jos tarkkoja ollaan.... Mutta joku materiaalitekniikkaan erikoistunut voisi äkkiä laskea että paljonko potentiaalista painonsäästöä tulee vaikkapa ruostumattomasta teräksestä (niin....näitäkin on sataa ja toista miljoonaa eri luokkaa..) valmistettujen 8mm ja 7mm venttiilien varsien välinen painoero on? Veikkaisin että kokolailla +-0 tämäkin.
....taikka sitten ei.....määhän en tunnetusti mistään mitään tiedä.......kunhan tässä höpöttelen ja jeesustelen.... =)
.....määhän en tunnetusti mistään mitään tiedä.......kunhan tässä höpöttelen ja jeesustelen....
Sittenhän meitä on useampikin täällä :) Kai noilla jotain vaikutusta tehoonkin on, mutta rohkenen epäillä tota 8,5% virtauksen kasvua pelkillä ohuemmilla venttiilinvarsilla, kun tuolla sivuillakin lukee notta on samalla kohdistettu kanavia.
Edit: Sitä pitikin kysyä, että ootko jonkun porsaanreiän löytänyt jonka avulla saa "isolohko" vesimoottorin kuplaan muutoskatsastettua? En oo ainakaan törmänny 60hp tehoiseen vesivehkeeseen :/
Tosiaan materiaaleja on miljoonia... Mutta jos oletetaan että rosterivenan ominaispaino on 7900kg/m3, ja valurautavenan 7300kg/m3. Tuolloin rosterivena painisi ehkä vajaa 10g enemmän kuin valurautaventtiili, tosin kesto on parempi joten todellisuudessa rosterivenan saa kevyemmäksi.
Ja jos ajatellaan mekaanisen kannen venttiilejä, niin silloin 7mm varrella saadaan noin 8g painonsäästö. 8mm varsi (siis pelkkä varsi) painaa noin 35g ja 7mm noin 27g.
Ja jos ajatellaan mekaanisen kannen venttiilejä, niin silloin 7mm varrella saadaan noin 8g painonsäästö. 8mm varsi (siis pelkkä varsi) painaa noin 35g ja 7mm noin 27g.
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Viistetyt ohjurin päät ovat se mitä minä olen yleisimmin nähnyt, eli tulee sellaisen 10-20mm kanavan sisälle. Tuollaisethan on ihan helppo tehdä sorvilla normaaleista ohjureista.
Myös noita kavennettuja varsia on näkynyt, mutta pumppausilmiötä tulee niistäkin. Joissain toimii, joissain ei. Ainut tapahan on selvittää toimivuus on pistää kone moottoridynoon, ja testata eri venttiileillä. Hirveä homma, mutta kilpakoneissa välttämätöntä. Kukaan täysjärkinen ei tuollaista rupea tekemään missään keskinkertaisesti viritetyssä koneessa. Jostain VW-kirjallisuudesta voi löytää tiedot (?) että miten mikin toimii normaalisti kairatussa 8venasessa kannessa.
Imuventtiilin lautaseen, palotilan puolelle kannattaa yleensä tehdä ura venttiilin reunalle. Tuo estää ilman takaisinvirtausta imukanavaan.
Lämmönsiirtyminen ei tuota varmaan vapareissa ja remmipeleissä ongelmia, mutta turboissa voi aiheuttaa harmaita hiuksia.
Myös noita kavennettuja varsia on näkynyt, mutta pumppausilmiötä tulee niistäkin. Joissain toimii, joissain ei. Ainut tapahan on selvittää toimivuus on pistää kone moottoridynoon, ja testata eri venttiileillä. Hirveä homma, mutta kilpakoneissa välttämätöntä. Kukaan täysjärkinen ei tuollaista rupea tekemään missään keskinkertaisesti viritetyssä koneessa. Jostain VW-kirjallisuudesta voi löytää tiedot (?) että miten mikin toimii normaalisti kairatussa 8venasessa kannessa.
Imuventtiilin lautaseen, palotilan puolelle kannattaa yleensä tehdä ura venttiilin reunalle. Tuo estää ilman takaisinvirtausta imukanavaan.
Lämmönsiirtyminen ei tuota varmaan vapareissa ja remmipeleissä ongelmia, mutta turboissa voi aiheuttaa harmaita hiuksia.
Miks katkaistu ohjuri aiheuttaa sen enempää ilman pumppausliikettä kuin vakio? IMO jos kone ei kierrä vakiota enempää tai vain hyvin vähän enemmän, ei ohjureitten katkasemisesta ole hyötyä. Jos sen sijaan pyöritetään paljon korkeemmalle, niin varmasti saadaan etua muotoilluista tai katkaistuista ohjureista. Ohjureiden plaanaaminen aivan kanavan tasolle taas on harvoin järkevää.
Kun kerta niitä hardkoremoottoreita teette, ni pankaa vaikka titaaniventtiilit :)
btw, onks kukaa kattonu kuinka iso natriumvenassa on se reikä siellä?
Kun kerta niitä hardkoremoottoreita teette, ni pankaa vaikka titaaniventtiilit :)
btw, onks kukaa kattonu kuinka iso natriumvenassa on se reikä siellä?
Täällähän saa sen käsityksen että millään ei ole mitään hyötyä...=)
Mutta miksiköhän niitä 7mm varrella olevia venttiileitä tehtäisiin jos siitä ei olisi kuin haittaa... ja se venttiilin varren hiertämis ilmiö on niin pientä että vaikka se lisääntyykin ohjurin katkaisun yhteydessä kanavan virtaus paranee suhteessa enemmän, vähän sama kuin kannen lasku kyllähän siinäkin kone hidastuu enemmän kun mäntä on puristus tahdissa mutta kun taas hyöty on niin paljon parempi että haitalla ei ole väliä... eli jos se homma vie tehoja 7 hv ja tuo vastaavasti 20hv:ta lisää niin silloinhan teho nousee 13hv ja homma kannattaa...
Mutta miksiköhän niitä 7mm varrella olevia venttiileitä tehtäisiin jos siitä ei olisi kuin haittaa... ja se venttiilin varren hiertämis ilmiö on niin pientä että vaikka se lisääntyykin ohjurin katkaisun yhteydessä kanavan virtaus paranee suhteessa enemmän, vähän sama kuin kannen lasku kyllähän siinäkin kone hidastuu enemmän kun mäntä on puristus tahdissa mutta kun taas hyöty on niin paljon parempi että haitalla ei ole väliä... eli jos se homma vie tehoja 7 hv ja tuo vastaavasti 20hv:ta lisää niin silloinhan teho nousee 13hv ja homma kannattaa...
Eihän milliä ohkasemmista venttiileistä ole mitään haittaa (paitsi huonompi lämmönsiirtyminen ohjuriin). Mutta näyttäkää mulle jonkun maineikkaan kansipajan (siis sellaisen joka todella on testannut kymmeniä eri variaatiota) tekemä kansi missä on katkaistut ohjurit, itse en ole nähnyt yhtäkään. Moni on testannut mutta todennut että vaikka se kanavan pinta-ala kasvaa niin virtaus huonontuu.
En siis itse ole koskaan testannut tuota, enkä testaa. Minulle riittää se että isot virityspajat on moisen testannut. Itselläkin harrasteautossa Longmanin tekemä kansi ja siinäkin on pronssisilikoniohjurit mitkä tulee sen noin 10-20mm kanavan sisälle.
En siis itse ole koskaan testannut tuota, enkä testaa. Minulle riittää se että isot virityspajat on moisen testannut. Itselläkin harrasteautossa Longmanin tekemä kansi ja siinäkin on pronssisilikoniohjurit mitkä tulee sen noin 10-20mm kanavan sisälle.
Kanavan pinta riippuu täysin käyttötarkoituksesta. Jos on tarkoitus tehdä lähemmäs 10trpm kiertävä kone, niin silloin mitä sileämmät niin sitä parempi. Mutta normaalisti paljonkin viritettyihin koneisiin ei kannata tehdä todella kiiltävää, koska polttoaine pisaroituu pienillä virtausnopeuksilla kanavan seiniin.
Venturiseetit taitaa olla toimivimmat nykypäivän seeteistä. Mutta jos perinteisistä seeteistä puhutaan niin se on vähän moottorikohtainen mikä toimii parhaiten. Voisin kuvitella että 1.8 8v volkkarin koneessa ei 30asteen seeti toimisi hirveän hyvin, syy tähän on se että imuventtiili on perkuleen lähellä sylinterin seinää. Näin ainakin on BMC:n A-sarjan koneessa jos käytetään isoja venttiileitä, silloin 45astetta toimii paremmin. Kun testaatte virtauspenkissä noita eroja niin muistakaa että se ns. sylinteriputki pitää olla millilleen sama kuin oma sylinterikokonne, jos se on parikin milliä isompi niin tuollainen seetikulman vertailu on ihan turhaa.
Venturiseetit taitaa olla toimivimmat nykypäivän seeteistä. Mutta jos perinteisistä seeteistä puhutaan niin se on vähän moottorikohtainen mikä toimii parhaiten. Voisin kuvitella että 1.8 8v volkkarin koneessa ei 30asteen seeti toimisi hirveän hyvin, syy tähän on se että imuventtiili on perkuleen lähellä sylinterin seinää. Näin ainakin on BMC:n A-sarjan koneessa jos käytetään isoja venttiileitä, silloin 45astetta toimii paremmin. Kun testaatte virtauspenkissä noita eroja niin muistakaa että se ns. sylinteriputki pitää olla millilleen sama kuin oma sylinterikokonne, jos se on parikin milliä isompi niin tuollainen seetikulman vertailu on ihan turhaa.
Jos kanavia joutuu käyttämään paremman seoksen muodostamiseen on homma menny reisille jo jossain....
Yleensä noissa jutuissa mitä olen lukenu niin 120-200karkeus hiomapaperilla riittää.
Aivan väärät kannet ja olen laittanu ennenkin, mutta kertaus tekee hyvää :D
Osa 1
Osa 2
Osa 3
Jos joku haluaa VW Guruksi niin eikun tekemään samanlaiset jutut, noissa on ihan hyvin yleistietoa joka sovellettavissa melkein kaikkiin koneisiin...
Yleensä noissa jutuissa mitä olen lukenu niin 120-200karkeus hiomapaperilla riittää.
Aivan väärät kannet ja olen laittanu ennenkin, mutta kertaus tekee hyvää :D
Osa 1
Osa 2
Osa 3
Jos joku haluaa VW Guruksi niin eikun tekemään samanlaiset jutut, noissa on ihan hyvin yleistietoa joka sovellettavissa melkein kaikkiin koneisiin...
Mun mielestä jos tolle linjalle lähetää ni hyvää ei enää ikinä saakkaa koska tolla tasolla ei enää tyydyttävää tulosta saa aikaseks kosko aina jää parantamisen varaa ja mun mielestä nää on sellasia asioita että tuloksia on yhtä paljon ku tekijöitä koska kaikkien mielestä oma teos on aina paras... ja homma lähtee helposti käsistä mutta idea oli vaan vähän parannella vakio kantta, koska jos ruvettas tekemään ns kunnon kansia niistä olis turha jossain netissä keskustella... mutta pidettäköön nää kansihommat vaan harrastuksena koska kilpakansien teko on täyspäivästä työtä. Sillä minun mielestäni tuollaisest pienet muutokset kuten imukanavan muotoilu ja purseiden poisto on ihan hyvä projekti kannen peruskunnostuksen yhteydessä ja varmasti jos käyttää vähän järkeä niin tuloksetkin on ihan hyviä ja autokin saattaa käydä tyhjäkäyntiä vielä alle 6000rpm =)
Ihan oikeat mielikuvat. Isoimpana kannattaa pitää mielessä se että EI ISONNA niitä kanavia, vaan tekee niistä jouhempia. Isommat kanavat tulee vain silloin tarpeeseen kun tehdään oikein kunnolla kiertäviä koneita, Taikka kunnon paineilla käyviä turbokoneita missä ei ole alaväännöllä mitään merkitystä.
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
venturiseeti on pyöreä tai kiristyvällä kaarella oleva seeti jossa on kapea (leveys käyttötarkoituksen mukaan) 0,3-1,0mm 45ast tiivistyspinta
virtaus seuraa pyöreää muotoa paremmin
tosi paljon paremmin kuin leveä 45ast kulma "ns ralliseeti kyläsepän pajalta"
tai
selvästi paremmin kuin 3-kulma seeti (normaali seeti nykyautossa)
virtaus seuraa pyöreää muotoa paremmin
tosi paljon paremmin kuin leveä 45ast kulma "ns ralliseeti kyläsepän pajalta"
tai
selvästi paremmin kuin 3-kulma seeti (normaali seeti nykyautossa)
Viimeksi muokannut prostreet, 24.11.2004 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin kauan kun venttiilit ei ota toisiinsa kiinni niin välys on riittävä, ihan oikeasti. Tosin mitä lähempänä sitä suurempi riski vaurioon, milli on jo aika vähän. Eiköhän se ainakin joku 30tkm kestä. Itsellä varmaan milli, tai hieman alle, tosin kilometrejä ei ole varmasti kansitöiden välillä kertynyt edes 2tkm.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Imuventtiilin lautaseen, palotilan puolelle kannattaa yleensä tehdä ura venttiilin reunalle. Tuo estää ilman takaisinvirtausta imukanavaan.
Tarkotakko tällasta? http://www.saunalahti.fi/~markusco/roina/vena.GIF
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Toinen asiahan mitä joissakin porttausohjeissa höpötetään, että tehä venasta tällanen, parantaa kuulemma virtausta pienillä nostoilla:
http://www.saunalahti.fi/~markusco/roina/vena2.GIF
Kasvaakohan tuossa se takasivirtaus sitten toisaalta. Konekohtasta tosiaan on tää.
http://www.saunalahti.fi/~markusco/roina/vena2.GIF
Kasvaakohan tuossa se takasivirtaus sitten toisaalta. Konekohtasta tosiaan on tää.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Jannezalle.
Olet ilmeisesti hieman piristämässä mk3 1,8 90 heposta konetta?
Jaksaisitko millään hieman kertoa, mitä olet siihen teetättänyt. Kuinka hyvin tehdyt asiat on vaikuttaneet, ja paljonko on rahaa uponnut.
Myös jos joku osaisi ottaa kantaa koneen kestävyyteen, tuolla on nyt työnnetty 200tkm.
Itse olen myös ajatellut piristää tuota konetta hieman, siitäkin huolimatta että täällä saa neuvoksi heti kättelyssä ettei kannata.
Ei siitä ole tarkoitus mitään huipputehoja saada irti. Ajatuksissa on tuommoinen 120. Se ei varmaan ole sula mahdottomuus?
Olet ilmeisesti hieman piristämässä mk3 1,8 90 heposta konetta?
Jaksaisitko millään hieman kertoa, mitä olet siihen teetättänyt. Kuinka hyvin tehdyt asiat on vaikuttaneet, ja paljonko on rahaa uponnut.
Myös jos joku osaisi ottaa kantaa koneen kestävyyteen, tuolla on nyt työnnetty 200tkm.
Itse olen myös ajatellut piristää tuota konetta hieman, siitäkin huolimatta että täällä saa neuvoksi heti kättelyssä ettei kannata.
Ei siitä ole tarkoitus mitään huipputehoja saada irti. Ajatuksissa on tuommoinen 120. Se ei varmaan ole sula mahdottomuus?
no mulla on tommonen noin 270 asteinen nenä ja tehty kansi missä venttiilit muotoiltu ja kanavat siloitettu sekä milli laskettu... sytytys aikaistettu perusennakosta+2 astetta (vaatii 98 pensan) pensanpaine 2.5 ja tietty ohjainlaite sopeutettu sen jälkeen ... tehon nousu noin 10 kw pyörätehoa ... ja raja on tainnut tulla vastaan =( eli läppärunko on auttamatta liian pieni (38mm) jos rakentaa haluaa niin uusi imupuoli ja kunnon ruisku ja pakoputki eli korvataan 4-1 etuputki vaikka 2e koneen alkuputkella ja sarjalla tai peltisarjalla... rahaa ei paljoa menny kun tein itse kannen ja vaihdoin myös...
Läppärungon muokkaminen isommaksi ei välttämättä rp-moottorin 1.-ruiskun tapauksessa olisi mahdottomuus. Olen tutkinut tuota murikkaa ja sen koneistaminen isommalle läpälle ei välttämättä olisi mikään mahdottomuus. Kovin suuriin muutoksiin tuossa ei kyllä ole materiaalia, mutta johonki asti siinä voisi päästä... pitääpä rassata jotain tuollaista vanhaa murikkaa kun pääsee taas tallille... toisaalta joku voisi selvittää millaisia malleja tuosta monojetronicista on käytössä muissa automerkeissäkin, tuohan on todella yleinen ruutta ranskiksissa ym.
Zemial: Mulla on sellanen tehtynä, itseasiassa pitäs edelleen olla jossain jemmassa. Alaosaan hitsattiin lisää materiaalia koska se seinämä on siellä niin ohut, sitten alaosan tiivistepinnat taso koneistettiin kuntoon ja rumpsautettiin murkulaan isompi rööri. Billettipötkylästä sorvattiin uus lämiskä. Läpän akselin koloa pitää viilata isommaksi että suurempi läppä menee paikalleen.
Myös imusarja vedettiin poikki jotta kanavat voi kairata kunnolla ja tämän jälkeen hitsattiin takas nippuun.
Läppärunko pelitti hyvin. Imusarjan kanavan ronkkimisessa tais karata mopedi lapasesta ja tulla liian suuret kanavat, kun ei oikein alakierroksilla ja tyhjäkäynnillä pelittänyt. Täyskaasulla veti hyvin, eron vakioon tunnisti persiillään.
Onhan se rassailu aina kivaa, mutta jos kaikki pitäs teettää ja maksaa täys hinta, niin suhteetoman kalliita heposia ne muutamat jotka sieltä saa kiusattua.
petsku: ei se huipputeho, vaan käytettävyys ja toimivuus. Siis jos kyse on käyttöautosta. Jos on se ~120hv paukkua ja alle 3500rpm vaan röpeltää, niin ei se mitään kivaa ole. Alle 2000rpm ei voi oikeestaan edes ajaa kun nykii niin perkeleesti. Kaupunkiajossa ja etenkin ruhkassa erittäin mukavia ominaisuuksia :D Jos taas on se 95hv ja alle 3500rpm kiskoo suunnilleen paremmin kun tdi, niin on se vaan paljon mukavempi ajettava päivittäisessä työmatka- ym lliikennöinnissä. Ja siihen tuo monomotronic antaa jotain mahdollisuuksia, mutta ei kierroskoneeseen eikä hyvännäkösiin numeroihin huipputehon kohdalla. Tämä pitää huomioida myös nokka-akselivalinnnoissa. Vähänkin kireempi keppi tappaa alaominaisuudet, joten jäljelle jää vain sitä röpeltämistä ja ylemmillä kierroksilla puutumista. GTI:n nenä on hyvä: toimii koko kierrosalueella ja tarjoilee muhkeaa alavääntöä.
Myös imusarja vedettiin poikki jotta kanavat voi kairata kunnolla ja tämän jälkeen hitsattiin takas nippuun.
Läppärunko pelitti hyvin. Imusarjan kanavan ronkkimisessa tais karata mopedi lapasesta ja tulla liian suuret kanavat, kun ei oikein alakierroksilla ja tyhjäkäynnillä pelittänyt. Täyskaasulla veti hyvin, eron vakioon tunnisti persiillään.
Onhan se rassailu aina kivaa, mutta jos kaikki pitäs teettää ja maksaa täys hinta, niin suhteetoman kalliita heposia ne muutamat jotka sieltä saa kiusattua.
petsku: ei se huipputeho, vaan käytettävyys ja toimivuus. Siis jos kyse on käyttöautosta. Jos on se ~120hv paukkua ja alle 3500rpm vaan röpeltää, niin ei se mitään kivaa ole. Alle 2000rpm ei voi oikeestaan edes ajaa kun nykii niin perkeleesti. Kaupunkiajossa ja etenkin ruhkassa erittäin mukavia ominaisuuksia :D Jos taas on se 95hv ja alle 3500rpm kiskoo suunnilleen paremmin kun tdi, niin on se vaan paljon mukavempi ajettava päivittäisessä työmatka- ym lliikennöinnissä. Ja siihen tuo monomotronic antaa jotain mahdollisuuksia, mutta ei kierroskoneeseen eikä hyvännäkösiin numeroihin huipputehon kohdalla. Tämä pitää huomioida myös nokka-akselivalinnnoissa. Vähänkin kireempi keppi tappaa alaominaisuudet, joten jäljelle jää vain sitä röpeltämistä ja ylemmillä kierroksilla puutumista. GTI:n nenä on hyvä: toimii koko kierrosalueella ja tarjoilee muhkeaa alavääntöä.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Onks tän venan ura parempi koskien sitä takaisinvirtauksen estämistä? http://www.saunalahti.fi/~markusco/roina/vena.GIF Ja kuinka lähelle reunaa sen uskaltaa tuikata sen uran? Kuinka syvä se paranis olla?
Voikos sitte näitä venoja http://www.hm-osatuonti.fi/hinnasto.php?view=1783 käyttää myös pakovenoina? Ku orkkiksethan on tukevammat siitä lautasen päältä. Eli voiko imuvenan näköstä venaa käyttää pakopuolella? Mikä sen orkkisvenan ylimäärämöhkylän tarkotus on?
edit: jos tietenkin sokeilla silmilläni pystyisin paremmin hahmottamaan tekstiä, niin sanotaanhan noista venoista, että ne on tehty ainakin pakovena-aineesta... Mitäs ainetta noi ohjurit kakkakopan kansissa on? Voiko rosterivenoja käyttää niiden kanssa? Mites välys? Täytyykö olla väljempi ohjuri?
Voikos sitte näitä venoja http://www.hm-osatuonti.fi/hinnasto.php?view=1783 käyttää myös pakovenoina? Ku orkkiksethan on tukevammat siitä lautasen päältä. Eli voiko imuvenan näköstä venaa käyttää pakopuolella? Mikä sen orkkisvenan ylimäärämöhkylän tarkotus on?
edit: jos tietenkin sokeilla silmilläni pystyisin paremmin hahmottamaan tekstiä, niin sanotaanhan noista venoista, että ne on tehty ainakin pakovena-aineesta... Mitäs ainetta noi ohjurit kakkakopan kansissa on? Voiko rosterivenoja käyttää niiden kanssa? Mites välys? Täytyykö olla väljempi ohjuri?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Kukkuu kaipais viä tietoa :) Jos hankkii ne SS 42mm imut ja jättää pakovenat orkkiksiksi, niin mitäpä 40mm venttiileille tarkoitetuille seetirenkaille tehään? Sorvataan sisähalkaisijaa 2mm isommaks? Vai onko olemassa jotakin isompia seetirenkaita saatavilla? Kelpaisko kuplan seetirenkaat? http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu96.html
Vai olisko kenties täällä sopivia osia myös: http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1114.ASP
Vai olisko kenties täällä sopivia osia myös: http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1114.ASP
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 2.12.2005 19:54
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa