Virranjakajan kannen nopea kuluminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

Virranjakajan kannen nopea kuluminen

ViestiKirjoittaja TET » 10.1.2005 13:06

Autohan on tuo tuttu ja "turvallinen" G2 1.6, Olen tuossa ihmetellyt kun virranjakajan kansi kestää n.20 tkm, tutun huoltomiehen mukaan pitäisi kestää paaljon pitempään...Ja samoin tulpan johdoissa näkyy valokaaria, on tuollaiset helvetin kalliit silikooniset pari vuotta vanhat ja sitten nuo alkuperäiset missä on se metallinen suojahattu päässä...Kummassakin sama vika..Voisko tuollainen liian nopea kuluminen johtua puolasta jos se antaa liikaa tehoa, eikö siellä pitäisi olla joku tehovastus päässä?Samalla ihmettelin tutun varaosamyyjän kanssa noit silikoonikaapeleita kun ne pitäisi oikeesti olla tosi laadukkaat ja olin kuulema ensimmäinen joka niistä valitti...

Kaikki lähti kun ihmettelin tuota auton tyhjäkäyntiä kun röpöttelee vähän tyhjäkäynnillä, kaikki muu on vaihdettu kaasari huollettu, uudet NGK 3 kärki tulpat, käret, pyöriä ja kansi, alipaineletkut, jarrutehostin, puola on oikeestaan ainoa mihin ei oo koskettu..

Onko tämä ihan helvetin kaukaa haettua, vai antaako vaan röpöttää...?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.1.2005 13:30

Ainakin 84cl ja 85 Gtissä puolalle menee täydet 12v, kokeile seuraavaksi vaikka Boschin osia jos olet käyttäny muiden tekeleitä.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 10.1.2005 19:45

vw käyttää g2:Ssa ainakin suurtehopuolia ja nuo paskat silikooniviritykset saa jättää sinne kauppaan.. tai hakkaa vittu vaikka akkaasa niillä, mut ei niitä konepellin alle kannata laittaa. Eikä nuo alkuperäsen näkösetkää metallihattuset piuhat oo sen parempia jos ne ei oo oikeesti alkuperäsiä osia (esim. champion tekee täyttä paskaa).

Kannattaa mennä kauppaan ja ostaa oikeasti ne oikeat piuhat kerralla. Eli Berun:n valmistamat kupariset kaapelit joissa on erilliset vastukset päissä (ad-varaosalla 62e/setti muistaakseni). Näissä piuhoissa on muistaakseni puolan päässä kilonen vastus, samoin kaikissa jakajaan tulevissa liittimissä on kilonen vastus ja tulpanhatuissa 5 kilon. Nuissa halvoissa paskoissa hiilipiuhoissa on vastukset tyypillisesti jotain kilon ja kahen välillä ja heittelee sen mukaan mite pitkiä ne o.. ja sillo palaa paikat ku semmosia sinne laittaa. Vikaan ei siis vaikuta yhtään se miten hienoa tuning-silikoonia se on se pinta siinä, tissi-materiaali toimii hyvänä mainossanana.. kaikki ne o silikoonia pinnaltaan. Se mikä niissä merkkaa on se et nuo paskat piuhat o sisältä hiiltä ja oikeat piuhat on kuparia.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.1.2005 21:22

itse vaihdoin kanssa virranjakajan kannen ja nuo "alkuperäiset" (62e) (silikoonisarja 25e) johdot ja johan rupes kehrää nätisti. Itselläni tosin on kärjetön sytytys, mutta toi muutos kärjet > kärjetön pitäisi olla aika helppo vai? kuka tietää niin voi kertoa enemmän.

u2370
-
Viestit: 964
Liittynyt: 30.10.2003 23:36

ViestiKirjoittaja u2370 » 10.1.2005 22:10

Onko II Golfissa mukamas jossain kärjellinen sytkä?!?!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.1.2005 22:13

On kai, ainakin 1.6 -84 jetassa oli.... eli virranjakaja, johdot, "sytkäboksi" ja puola. Noi tarvii vaihtaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 10.1.2005 22:13

Italiaanot kestää 20tkm, Bosch ainakin 50tkm.

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 11.1.2005 8:41

"zemial" Tarkoitus ei ollut mitään tuninkia laittaa kun yrittää saada vain auto kuntoon..Myyjä sano suoraan että nuo championin kaapelit on tosi paskat, sit se suositteli jotain 34 euron silikooni kaapeleita ja sanoi että ne on hyvät ja toimivat...Opiskelijan pudjetilla ei aina pysty ostaa nuit alkuperäisiä kalliita..Pitää käydä tuossa ostaa ne orkkis kaapelit ku loppuu tämä opiskelija kituutus..Joo ja on tuossa louskussa käret! ;)

Katonpa seuraavan kerran kun ostan sytkäosia et on Boschin tuotteita!

Kiitos vinkeistä! =)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.1.2005 8:47

Kannattaa mennä kauppaan ja ostaa oikeasti ne oikeat piuhat kerralla. Eli Berun:n valmistamat kupariset kaapelit joissa on erilliset vastukset päissä (ad-varaosalla 62e/setti muistaakseni).
Originaalit oli ainakin mulla Bremin tekemiä. Tarvikeliikkeestä ostin myös Bremiä tilalle, setti maksoi jotain 50e luokkaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.1.2005 9:52

RacersPlace tuolta Accelin SuperStock johdot, hyvin on kestäny molemmissa kotteroissa. Yhdestä 8koneen sarjasta saa tehtyä 2:teen vw neloskoneeseen :)

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 11.1.2005 10:07

Onko II Golfissa mukamas jossain kärjellinen sytkä?!?!


86 tais tulla 1.6:een kärjetön. Itellä oli aikoinaan 85...

AnLe
-
Viestit: 638
Liittynyt: 28.7.2003 0:48

ViestiKirjoittaja AnLe » 11.1.2005 10:19

ikonen: oliko puhetta että olisi läpikannen tulpanjohtoja? 8v ei ongelma mutta kuis 16v (tai audiinhan mä niitä laittasin)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.1.2005 10:40

En ole kyllä nähny MSD, Accel ym tekemiä 16V johtoja, mutta Nology firmalla näyttäs olevan :)))) Edit NOL-011-604-101 malli...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.1.2005 0:03

Mulla on ainakin semmoset mis on vw logo, lukee beru ja w. germany. Satuin ostaa yheltä papalta jakajan kannen kans käytettynä kahella kympillä ja toimii paremmin ku noi motonetin johdot :)

kapsu
-
Viestit: 66
Liittynyt: 28.7.2004 20:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja kapsu » 29.6.2005 15:51

Samaa ongelmaa täälläkin..

Katselin että ykköspytyn tulpanjohto on selvästi heikommassa hapessa kuin
muut. Pitääkös nuo johdot vaihtaa aina sarjana? nyt on vissiin alkuperäiset, bremin johdot.

volkkarilla johdot 28e/kpl... motonetin piuhat siis ei passaa? nämä:
1.8 85- Lämpösuojahatuilla 11-2207 44.50e

Kansi ja pyörijä olisi motonetissä ihan boschin tavaraa, johdoista eivät kerro tarkemmin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.6.2005 17:05

Itse ostin Bremin johdot volkkarin osia myyvästä tarvikeliikkeestä, kaipa noita jostain löytyy?

Vaihdoin koko sarjan kun ykköspytyn tulpan liitin oli aivan löysä ja muissakin oli parantamisen varaa.

Kansi ja pyörijä olisi motonetissä ihan boschin tavaraa
Tuo riippuu tuurista, sieltä saattaa saada mitä sattuu vaikka luettelossa lukeekin Bosch. Ainakin mulle lykättiin kouraan jotain italialaista moskaa.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 30.6.2005 9:02

Oli väärät johdot yhdessä mk2 pallerossa --> pyörijä ja kansi kului huimaavaa tahtia piloille ja kylmänä kävi vajaalla, lämpimänä vähän huonosti. Berua johtoihin tilalle, kansi ja pyörijä vaihtoon ja tulpat uusiksi, ja nyt toimii hyvin. Eli johdoiksi juuri nämä vastukselliset piuhat.

Korvikeliikkeessä tarjoili "kauniita ja näyttäviä" sinisiä silikonijohtoja, kummasteli kun ei kelvannut... Ois niillä voinu saada rispektiä "mulla-on-thyynätty-auto" -piireissä.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 19.9.2005 2:26

Sanokaas nyt joku mistä noita alkuperäisiä johtoja ostaneet? AD liikkeessä tarjosivat aivan alkuperäisen näköisiä, mutta valmistajasta, tai muustakaan ei mitään tietoa. Toisessa puljussa tarjosivat jotain ranskalaisia johtoja, jotka myös kauempaa katsottuna alkuperäisen näköisiä. Tosin se tieto löytyi että ei ollut kuparijohtoja. Ja volkkarilla vähän turhan kalliit.

kapsu
-
Viestit: 66
Liittynyt: 28.7.2004 20:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja kapsu » 19.9.2005 8:01

a-tarvike (osaset) liikkeestä itse ostin.. ensin tarjosivat jotain hienoja sinisiä mutta Bremiä sai tilaamalla.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 19.9.2005 8:07

Pyydätte varaosaliikkeestä Berun johdot. Sama valmistaja kuin alkuperäinenkin. Kalliita? kyllä mutta jos pelkää että halvemmilla ei toimi tai temppuilee niin ostaa ne. 16v mottiin maksaa päälle 200e koko sarja beruja ovh. On sitten kuparijohdot.
Tuota olen ihmetellyt että kun ne ovat mukamas tarkkoja noista johdoista.
Itsellä ollut aina championin punaiset silikonijohdot, eikä ongelmia. Joillain muilla on kyllä ollut.
Ja sitten voisi myös yleensä ostaa ne vw:hen sopivat johdot niin loppuisi nuo syömiset yms. Mittailee noita johtoja niin niissä on eri vastusarvoja eri auton johdoissa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.9.2005 15:20

^Hmm, ainakin nuo omat orkkisjohdot olivat Bremin tekemät. Tosin luultavasti noissa on ollut aikoinaan molempia eikä laadussa ole isoja eroja.

Edit: Jakaja ja pyörijä eivät mullakaan paljoa yli 30tkm kestä (max.50tkm Boschin osilla). Haitanneeko tuo, samallahan nuo vaihtaa kun tulpatkin...

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 11.12.2005 15:39

Täytyy kyllä sanoa että kun vaihtoi uudet Bremin johdot, niin ei ole sen jälkeen pyörijää tai kantta tarvinnut putsailla.

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 11.12.2005 16:04

Ainakin joskus -87-90 volkkareihin piti olla juuri oikeanlaiset tulpat jotta vältyttäisiin ongelmilta; jos puolassa oli vihreä tarra niin kolmikärkiset, jos harmaa niin yksikärkiset.

Mikäli laittoi kolmikärkitulpat sellaiseen autoon jossa puolassa harmaa tarra > ongelmia...

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 12.12.2005 22:09

Kannattipa luke tää topikki! Mulla on 1.6 ollu ihan samanlaisia ongelmia, mut sitä kantta on joutunu joskus rassaan jotain 2x 60km matkalla! Rupes sitte loppujen lopuks vatuttaan niin paljo et tossa se on pihalla seissy nyt jotain 2vko....=) selvispä seki.. tänk juu!!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa