Virranjakajan kannen nopea kuluminen
Valvoja: ffp jäsenet
Virranjakajan kannen nopea kuluminen
Autohan on tuo tuttu ja "turvallinen" G2 1.6, Olen tuossa ihmetellyt kun virranjakajan kansi kestää n.20 tkm, tutun huoltomiehen mukaan pitäisi kestää paaljon pitempään...Ja samoin tulpan johdoissa näkyy valokaaria, on tuollaiset helvetin kalliit silikooniset pari vuotta vanhat ja sitten nuo alkuperäiset missä on se metallinen suojahattu päässä...Kummassakin sama vika..Voisko tuollainen liian nopea kuluminen johtua puolasta jos se antaa liikaa tehoa, eikö siellä pitäisi olla joku tehovastus päässä?Samalla ihmettelin tutun varaosamyyjän kanssa noit silikoonikaapeleita kun ne pitäisi oikeesti olla tosi laadukkaat ja olin kuulema ensimmäinen joka niistä valitti...
Kaikki lähti kun ihmettelin tuota auton tyhjäkäyntiä kun röpöttelee vähän tyhjäkäynnillä, kaikki muu on vaihdettu kaasari huollettu, uudet NGK 3 kärki tulpat, käret, pyöriä ja kansi, alipaineletkut, jarrutehostin, puola on oikeestaan ainoa mihin ei oo koskettu..
Onko tämä ihan helvetin kaukaa haettua, vai antaako vaan röpöttää...?
Kaikki lähti kun ihmettelin tuota auton tyhjäkäyntiä kun röpöttelee vähän tyhjäkäynnillä, kaikki muu on vaihdettu kaasari huollettu, uudet NGK 3 kärki tulpat, käret, pyöriä ja kansi, alipaineletkut, jarrutehostin, puola on oikeestaan ainoa mihin ei oo koskettu..
Onko tämä ihan helvetin kaukaa haettua, vai antaako vaan röpöttää...?
vw käyttää g2:Ssa ainakin suurtehopuolia ja nuo paskat silikooniviritykset saa jättää sinne kauppaan.. tai hakkaa vittu vaikka akkaasa niillä, mut ei niitä konepellin alle kannata laittaa. Eikä nuo alkuperäsen näkösetkää metallihattuset piuhat oo sen parempia jos ne ei oo oikeesti alkuperäsiä osia (esim. champion tekee täyttä paskaa).
Kannattaa mennä kauppaan ja ostaa oikeasti ne oikeat piuhat kerralla. Eli Berun:n valmistamat kupariset kaapelit joissa on erilliset vastukset päissä (ad-varaosalla 62e/setti muistaakseni). Näissä piuhoissa on muistaakseni puolan päässä kilonen vastus, samoin kaikissa jakajaan tulevissa liittimissä on kilonen vastus ja tulpanhatuissa 5 kilon. Nuissa halvoissa paskoissa hiilipiuhoissa on vastukset tyypillisesti jotain kilon ja kahen välillä ja heittelee sen mukaan mite pitkiä ne o.. ja sillo palaa paikat ku semmosia sinne laittaa. Vikaan ei siis vaikuta yhtään se miten hienoa tuning-silikoonia se on se pinta siinä, tissi-materiaali toimii hyvänä mainossanana.. kaikki ne o silikoonia pinnaltaan. Se mikä niissä merkkaa on se et nuo paskat piuhat o sisältä hiiltä ja oikeat piuhat on kuparia.
Kannattaa mennä kauppaan ja ostaa oikeasti ne oikeat piuhat kerralla. Eli Berun:n valmistamat kupariset kaapelit joissa on erilliset vastukset päissä (ad-varaosalla 62e/setti muistaakseni). Näissä piuhoissa on muistaakseni puolan päässä kilonen vastus, samoin kaikissa jakajaan tulevissa liittimissä on kilonen vastus ja tulpanhatuissa 5 kilon. Nuissa halvoissa paskoissa hiilipiuhoissa on vastukset tyypillisesti jotain kilon ja kahen välillä ja heittelee sen mukaan mite pitkiä ne o.. ja sillo palaa paikat ku semmosia sinne laittaa. Vikaan ei siis vaikuta yhtään se miten hienoa tuning-silikoonia se on se pinta siinä, tissi-materiaali toimii hyvänä mainossanana.. kaikki ne o silikoonia pinnaltaan. Se mikä niissä merkkaa on se et nuo paskat piuhat o sisältä hiiltä ja oikeat piuhat on kuparia.
"zemial" Tarkoitus ei ollut mitään tuninkia laittaa kun yrittää saada vain auto kuntoon..Myyjä sano suoraan että nuo championin kaapelit on tosi paskat, sit se suositteli jotain 34 euron silikooni kaapeleita ja sanoi että ne on hyvät ja toimivat...Opiskelijan pudjetilla ei aina pysty ostaa nuit alkuperäisiä kalliita..Pitää käydä tuossa ostaa ne orkkis kaapelit ku loppuu tämä opiskelija kituutus..Joo ja on tuossa louskussa käret! ;)
Katonpa seuraavan kerran kun ostan sytkäosia et on Boschin tuotteita!
Kiitos vinkeistä! =)
Katonpa seuraavan kerran kun ostan sytkäosia et on Boschin tuotteita!
Kiitos vinkeistä! =)
Originaalit oli ainakin mulla Bremin tekemiä. Tarvikeliikkeestä ostin myös Bremiä tilalle, setti maksoi jotain 50e luokkaa.Kannattaa mennä kauppaan ja ostaa oikeasti ne oikeat piuhat kerralla. Eli Berun:n valmistamat kupariset kaapelit joissa on erilliset vastukset päissä (ad-varaosalla 62e/setti muistaakseni).
RacersPlace tuolta Accelin SuperStock johdot, hyvin on kestäny molemmissa kotteroissa. Yhdestä 8koneen sarjasta saa tehtyä 2:teen vw neloskoneeseen :)
En ole kyllä nähny MSD, Accel ym tekemiä 16V johtoja, mutta Nology firmalla näyttäs olevan :)))) Edit NOL-011-604-101 malli...
Samaa ongelmaa täälläkin..
Katselin että ykköspytyn tulpanjohto on selvästi heikommassa hapessa kuin
muut. Pitääkös nuo johdot vaihtaa aina sarjana? nyt on vissiin alkuperäiset, bremin johdot.
volkkarilla johdot 28e/kpl... motonetin piuhat siis ei passaa? nämä:
1.8 85- Lämpösuojahatuilla 11-2207 44.50e
Kansi ja pyörijä olisi motonetissä ihan boschin tavaraa, johdoista eivät kerro tarkemmin.
Katselin että ykköspytyn tulpanjohto on selvästi heikommassa hapessa kuin
muut. Pitääkös nuo johdot vaihtaa aina sarjana? nyt on vissiin alkuperäiset, bremin johdot.
volkkarilla johdot 28e/kpl... motonetin piuhat siis ei passaa? nämä:
1.8 85- Lämpösuojahatuilla 11-2207 44.50e
Kansi ja pyörijä olisi motonetissä ihan boschin tavaraa, johdoista eivät kerro tarkemmin.
Itse ostin Bremin johdot volkkarin osia myyvästä tarvikeliikkeestä, kaipa noita jostain löytyy?
Vaihdoin koko sarjan kun ykköspytyn tulpan liitin oli aivan löysä ja muissakin oli parantamisen varaa.
Vaihdoin koko sarjan kun ykköspytyn tulpan liitin oli aivan löysä ja muissakin oli parantamisen varaa.
Tuo riippuu tuurista, sieltä saattaa saada mitä sattuu vaikka luettelossa lukeekin Bosch. Ainakin mulle lykättiin kouraan jotain italialaista moskaa.Kansi ja pyörijä olisi motonetissä ihan boschin tavaraa
Oli väärät johdot yhdessä mk2 pallerossa --> pyörijä ja kansi kului huimaavaa tahtia piloille ja kylmänä kävi vajaalla, lämpimänä vähän huonosti. Berua johtoihin tilalle, kansi ja pyörijä vaihtoon ja tulpat uusiksi, ja nyt toimii hyvin. Eli johdoiksi juuri nämä vastukselliset piuhat.
Korvikeliikkeessä tarjoili "kauniita ja näyttäviä" sinisiä silikonijohtoja, kummasteli kun ei kelvannut... Ois niillä voinu saada rispektiä "mulla-on-thyynätty-auto" -piireissä.
Korvikeliikkeessä tarjoili "kauniita ja näyttäviä" sinisiä silikonijohtoja, kummasteli kun ei kelvannut... Ois niillä voinu saada rispektiä "mulla-on-thyynätty-auto" -piireissä.
Sanokaas nyt joku mistä noita alkuperäisiä johtoja ostaneet? AD liikkeessä tarjosivat aivan alkuperäisen näköisiä, mutta valmistajasta, tai muustakaan ei mitään tietoa. Toisessa puljussa tarjosivat jotain ranskalaisia johtoja, jotka myös kauempaa katsottuna alkuperäisen näköisiä. Tosin se tieto löytyi että ei ollut kuparijohtoja. Ja volkkarilla vähän turhan kalliit.
Pyydätte varaosaliikkeestä Berun johdot. Sama valmistaja kuin alkuperäinenkin. Kalliita? kyllä mutta jos pelkää että halvemmilla ei toimi tai temppuilee niin ostaa ne. 16v mottiin maksaa päälle 200e koko sarja beruja ovh. On sitten kuparijohdot.
Tuota olen ihmetellyt että kun ne ovat mukamas tarkkoja noista johdoista.
Itsellä ollut aina championin punaiset silikonijohdot, eikä ongelmia. Joillain muilla on kyllä ollut.
Ja sitten voisi myös yleensä ostaa ne vw:hen sopivat johdot niin loppuisi nuo syömiset yms. Mittailee noita johtoja niin niissä on eri vastusarvoja eri auton johdoissa.
Tuota olen ihmetellyt että kun ne ovat mukamas tarkkoja noista johdoista.
Itsellä ollut aina championin punaiset silikonijohdot, eikä ongelmia. Joillain muilla on kyllä ollut.
Ja sitten voisi myös yleensä ostaa ne vw:hen sopivat johdot niin loppuisi nuo syömiset yms. Mittailee noita johtoja niin niissä on eri vastusarvoja eri auton johdoissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa