O-100?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jayk
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.3.2004 18:53

O-100?

ViestiKirjoittaja Jayk » 6.5.2004 19:17

paljon normaali 1.8 t leonin kiihtyvyys paranee Revon softalla?
kyselen vaan mielenkiinnosta:)
vakio 0-100 7,7 s/ revolla :??
kiitos vastaajille.............

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 6.5.2004 21:51

Kannattaisi mitata jotain ihan muuta arvoa kuin 0-100, joka ei kerro tehoista oikeastaan mitään.
Huomattavasti parempia mittareita on kansainvälisestikin tunnettu 100-200.
Tai sitten yhdellä vaihteella esim 60-120 tai 80-140 tai jotain muuta kuin se 0-100km/h.
Essonbaarissahan tuo 0-100 aika on ehdoton mittari voimalle, mutta kun valitettavasti voiman kanssa sillä on hyvin vähän tekemistä, johtuen jo pelkästään siitä että yksi auto vetää edestä, toiset takaa, ja jotkut vähän sieltä sun täältä (4wd)

Leon4
-
Viestit: 127
Liittynyt: 12.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Leon4 » 7.5.2004 0:55

Talvella mittasin AP22-kiihtyvyysmittarilla 4x4 Leonista 1.8t MTM215 (159kW/340nm):

III: 60-120km/h 5,8s (151m)
IV: 60-120km/h 6,4s (164m)
V: 60-120km/h 8,4s (210m)
VI: 60-120km/h 11,6s (284m)

Eiköhän sillä Revolla pääse aika lähelle näitä aikoja, varsinkin kun 4x4 Leon painaa n. 140kg etuvetoa enemmän.

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 7.5.2004 22:06

Tämän parempaa Esson-baarikysymystä tuskin voi esittää :)
Ihan reteesti voit kertoa, että ainakin alle seiskan menee. Unohdat tietenkin kertoa, että kiihdyttämässä oli asiansa suvereenisti osaava kuski, alamäki ja Trag Stripin kaltainen pinta vielä hieman liimattuna, bensaa tankissa 5 litraa ja vararengas autotallissa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 9.5.2004 1:56

No jos Leon Cupra R 210HV/270NM(vanhempi malli) menee 7,1s ja uudempi Cupra R 225HV/280NM 6,9s 0-100km/h niin siitähän voi jo jotain päätellä.Ja vääntöä tulee joka tapauksessa 180HV versioon pelkällä lastulla enemmän ku noihin Cupriin.300NM----->

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.5.2004 13:14

Oiskohan joku kokeillut tuollaista vaikka 80-120 km/h kiihdytystä vakio G60 Corradolla, 5-vaihteella? Kiinnostas hieman jotta vois tutkia onko omaa autoa piristetty muullakin kuin ahdinpyörällä. Jos joku viitsisi mitata ni sitten menisin kokeilemaan heti omaa aikaa.

Miauh
-
Viestit: 219
Liittynyt: 19.1.2004 2:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miauh » 9.5.2004 21:44

Katselin tota RH:n kirjoitusta niin eikös toi 0-100 oo ihan sopiva jollei radalle halua, suomen teillähän ei mitään 140 rajoituksia ees ole ;)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 9.5.2004 21:58

no aika harvoin tuolla liikenteessä otetaan 0-100km/h kiihdytyksiäkään, mutta mitä se taas tähän liittyy?

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 9.5.2004 22:01

Niin, eihän Suomessa kukaan aja ikinä ylinopeuksia.

Miauh
-
Viestit: 219
Liittynyt: 19.1.2004 2:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miauh » 9.5.2004 22:51

Heheh, oli se ainaki sen arvosta, saimme taas kunnon pilkun nussinta aiheen :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.5.2004 23:10

Taitaa toi 0-100km/h olla meidän turbo miesten vähättelyä kun ei pärjätä :)))
Jos katua verrataan niin 0-100km/h on aika realistinen, mutta kaikein paras on 1/4 maili... siinä erottuu jyät akanoista ja turha on selitellä...

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 10.5.2004 0:43

paikaltaan lähdettäessä tulee koko auton kaikkien osa-alueiden toimivuus esille. jos taassa haetaan vertailukohtaa vain pelkälle voiman todistamiselle, niin RH:n kanssa voisin olla samaa mieltä. 0-100 aikaan kun vaikuttaa myös voiman lisäksi voimansiirron välitykset, lienee sanomattakin selvää että vaikkapa kaksi 200hp nelivetoautoa kun kiihdyttävät sataseen paikaltaan ja toinen menee sekunnin nopeammin niin jossakin se taika on oltava, ja sehän on nimenomaan siinä että toinen vaihtaa vain kerran. vauhdista kiihdytyksissä YHDELLÄ vaihteella eliminoidaan em. kikkailu.

toisaalta taassa tällaisia crash-box-vehkeitä (kuten omani) suosii tavallaan tuo 80-120 / 80-140 vetely niin ei joudu täyskaasulähtöjä ottamaan ja rikkomaan paikkoja ihan niin helposti....

ckolli

ViestiKirjoittaja ckolli » 10.5.2004 14:02

80-120km/h kiihdyttäen 70km/h alkaen nelosella.

MrW
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 23.7.2003 9:06

ViestiKirjoittaja MrW » 10.5.2004 14:47

Tolla voi jo ohittaa tiukemmassakin paikassa :-D

Eikun nuo arvothan oli ihan turhat kun vain motarilla saa ajaa 120:iä.

Arttu

ViestiKirjoittaja Arttu » 11.5.2004 11:03

Mikä auto ckolli ja kuin jyrkkä alamäki oli? :)

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 11.5.2004 12:44

Arttu Sierra Coshworth ja eiköhän tuo aika ole ihan tasaisella ajettu.

ckolli

ViestiKirjoittaja ckolli » 11.5.2004 12:58

Tsaisella moottoritiellä ajettu.

Arttu

ViestiKirjoittaja Arttu » 11.5.2004 16:51

Ok, kumarran luvuille...kiva ohitella noilla lukemilla:)

Aksu

ViestiKirjoittaja Aksu » 12.5.2004 22:02

Tänään tuli kokeiltua tuo 80-120 ja 4,40sek/98m lähtö 78km/h
Edelleen 4. pykälällä testattu 3,72sek/86m lähtö 68km/h
Ja autona n.500Nm ohc sierra
Viimeksi muokannut Aksu, 18.5.2004 13:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 17.5.2004 21:44

ckolli: taitaa muisti pettää, koska nelosellä kierrokset pitäis olla niin alhaalla että ei oikein lähde vetämään kunnolla 80 vauhdista. Tuli tuo väli kanssa testattua. Omassa autossa kolmosellakin kierroksia niin vähän että 80 vauhdissa ei vielä täysi höyry ollut päällä, joten tuskimpa kossussa on niin lyhyt laatikko että se olisi jo nelosella täysin pelialueella?
kakkosella noilla kohdin oli täysi höyry kyllä päällä, mutta kun kakkosella ei kierrokset riitä 120km/h niin aika oli hitaampi kuin kokonaan kolmosella mitattuna, koska vaihteen vaihto syö aikaa jonkun verran.
3 vaihde 2,52sec
2 & 3 vaihde 2,69sec
Mittarina AP22

ckolli

ViestiKirjoittaja ckolli » 21.5.2004 7:49

RH:
Saatat olla oikeessa että muisti pettää.
Cossufoorumissa aikanaan tuosta oli puhetta ja todennäköisesti se oli kolmosella se kiihdytys, pitänee tarkastella. Nyt ajatellen ei mun peli niin alhaalta vedä että nelosella tuon ajan saisi kun enemmän ylävireiseksi on rakennettu.

RH
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 8:50

ViestiKirjoittaja RH » 21.5.2004 19:49

Juu sitä hieman uumoilin, koska meillä likipitäen samat ahtimet, sulla vähän pienempi moottori, mutta taas enemmän venttiilejä, ja luulisi että välityksetkin suunnilleen samoilla alueilla. Ja veikkaan että tehokas pelialuekin on likipitäen samoilla tonteilla.
2000:n kierroksen liepeillä ei paljon vielä vetoja löydy :)
Viimeksi muokannut RH, 22.5.2004 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aksu

ViestiKirjoittaja Aksu » 22.5.2004 14:07

Ja tuo mun sierran väännön piikki osuu 3700rmp kohdalle eikä sekään vielä ole aivan kohdalla kun 4. pykälällä vedettää.

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 23.5.2004 7:37

Kun täällä on vain noitten hevosvoimahirviöiden aikoja, niin laitetaan 237tkm ajetun Audi 200:n vakiolastuilla(220hp) ajettu. 80-120 5,2sek.
Näkee ainakin ettei rakentelijaherrojen aika ja raha ole hukkaan menneet : ). Mulla ei tosin ilmeisestikään tuo vanha n75j pelitä enää kunnolla,ja coolerikin lienee täynnä öljyä :D.
Edit: taitaa olla maffi loppusuoralla,tai sit tuo n75 on täynnä oliota.
Viimeksi muokannut AudiGT200, 25.5.2004 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ckolli

ViestiKirjoittaja ckolli » 23.5.2004 14:13

RH
Vertailin tossa sun ja mun viimekesän lappuja ja aika samankaltaisilta näyttää.
Mulla vääntö ja tehokäyrä tulee vähän jyrkempänä ja hiukan alempaa sain huippuväännöt eli 5100rpm/509Nm. Noihan on kuin kaksi marjaa ;)
115hv / 3400rpm oli mulla 250Nm vääntöä eli tosta se lähtee hönkää vasta.

Erään kaverini huippualhaalta vääntävä cossu ei kas kummaa parantanut noita 80-120km/h aikoja jota odotin, kuitenkin samoissa teholukemissa oli muuten.

Kadullahan alhaalta vääntävä peli on kiva kurvailla. Itse kuitenkin arvostan hiukan ylempää vetävää sillä jää pelivaraakin vielä silloin.

jukkan
ffp jäsen
Viestit: 1141
Liittynyt: 28.1.2004 2:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jukkan » 31.5.2004 20:12

Pakkohan tuota 80-120km/h vetoa oli kokeilla ;-)
3 vaihde 2.71s
4 vaihde 3.25s
mittarina AP-22

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 5.6.2004 19:18

Alkaa olemaan sen verran mielenkiintoinen keskustelu ohituskiihtyvyyksistä, että saabistikin herää talviunilta :) Jos nyt oikein muistan, niin erään Saab-Klubin jäsenen Viggen menee 80-120 kolmen sekunnin hujakoille. Auto siis 2.3 Turbo ja lastu sekä putkisto vaihdettu +uusi cooleri. Tehoa on 290hp/510Nm. Tässä muutama linkki ruottalaisista saappaista:

http://ftp.nordictuning.com/src/movies/ ... t4_acc.wmv

EDIT: Nyt pitäisi toimia, tarvitsee toimiakseen divx:n

http://w1.150.telia.com/~u15010147/Film ... ge%20X.avi
Viimeksi muokannut Vieras, 6.6.2004 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 6.6.2004 2:06

Ei toimi toi alempi...

Aksu

ViestiKirjoittaja Aksu » 9.8.2004 23:14

Paljonkos tuossa "JUKKAN" RS :ssä(noin) on kun kävin itse kokeilemassa ja sain 3:lla saman n. 2,7.Itselle tullut toinen nokka joka vetää nyt ylhäällä paremmin kuin ennen.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 10.8.2004 0:10

Kokeilin Leonilla 80-120km/h

3.vaihteella 4,49s
4.vaihteella 5,19s
5.vaihteella 6,18s

Ja 80-160km/h

10.7s

Ajat otettu sekkarilla.Ja vain yhdet vedot.

jukkan
ffp jäsen
Viestit: 1141
Liittynyt: 28.1.2004 2:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jukkan » 10.8.2004 14:38

Aksu: tehoako koitat kysellä? eli sitä löytyy n. 420hv ja vääntöä lähemmäs 600Nm ja autohan painaa ihan liikaa ;) kiihdytykset lähti noissa vedoissa karvan alle 80km/h

Kankerous
-
Viestit: 428
Liittynyt: 23.7.2003 13:19

ViestiKirjoittaja Kankerous » 10.8.2004 15:03

Koitin huvikseni kans 80-120km/h 3.vaihteella. Kaks vetoa tuotti ajat 5.5s ja 5.7s. Autona <-------vaparimopo. Kyllä turbo pitää seuraavaks saada.

Aksu

ViestiKirjoittaja Aksu » 11.8.2004 0:00

Jukkan: Sitäpä juuri että kuinka paljon antaa tuo "muutaman" kilon etu painossa.Ei mulla ole tuskin tuo 300 raja rikottu.
Täytyy vielä kokeilla paljon aika tippuu kun lähtee tuosta 75 jälkeen vedättämään,nyt oli muistaakseen aika paljon alle.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 11.8.2004 14:34

Jukkan, taisit type kolmosella kokeilla noita revityksiä? ;)

jukkan
ffp jäsen
Viestit: 1141
Liittynyt: 28.1.2004 2:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jukkan » 11.8.2004 18:34

Razur: pitääpä joku päivä kokeilla mitä type kolmosella moiseen kiihdytykseen menee aikaa ;)

Aksu: millä teet mittauksia? ja aikahan riippuu melkoisesti siitä mistä vauhdista veto alkaa ja koska kaasun painaa pohjaan...

Täytyy vielä kokeilla paljon aika tippuu kun lähtee tuosta 75 jälkeen vedättämään,nyt oli muistaakseen aika paljon alle.
Eikös tuolloin pitäisi ajan hidastua jos aloittaa vedon myöhemmin?

Aksu

ViestiKirjoittaja Aksu » 11.8.2004 23:11

Apexi hoitaa kaiken paitsi kaasun painamisen .Säädetty mittaus väli 80-120 ja se hoitaa lopun(80 km/h on apexin mukaan n.2km/h tarkuudella kaikissa mittaus pisteissä joihin ajanut)
Sitä tarkoitin että aika tippuu huonommaksi kun lähtee muutama km/h ennen mittaus pistettä kiihdyttämään,nyt on jonkun verran alku kiihdytystä/paineita jo
Eli kun 78 kohdalta lyö lapun lattiaan 0 paineila niin aika "tippui" heti 0,5 sekunttia ( 3,22 )
No talliin kehitelemään uusia kujeita.Gt37,isoja suutimia,lastun päivitystä alkuunsa.

Karvajorma
-
Viestit: 36
Liittynyt: 17.11.2003 17:04

ViestiKirjoittaja Karvajorma » 8.11.2004 22:26

Pistetään nyt kun kerran lueskelin näinkin vanhaa topiccia:

Fiat Uno Turbo, yhdet vedot kolmosella ja nelosella. Mittari hieman yli 80km/h --> kaasu pohjaan ja kiihdytys niin, että viisari hieman yli 120km/h:

III--> 4,1 sekuntia
IIII--> jotain
Viimeksi muokannut Karvajorma, 17.5.2005 2:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jhh
-
Viestit: 187
Liittynyt: 25.7.2003 1:55

ViestiKirjoittaja jhh » 9.11.2004 2:55

Omalla Unolla en ole viitsinyt lähteä kokeilemaan, olisin varmaan vieläkin kokeilemassa. :)

Mutta dieselillä sen sijaan kerran otin ajan ihan vaan sekkarilla. Nelosella 80:stä kello käymään -> pysäytys hieman yli 120, aika n. 5,8s muistaakseni.

tyyp360
-
Viestit: 104
Liittynyt: 10.9.2003 10:09

ViestiKirjoittaja tyyp360 » 9.11.2004 9:54

A4 1.8T vajaaveto lastulla ja vakio putkella, III-vaihteella 80-120kmh kello näytti 4,2

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 9.11.2004 18:32

1.8 T golffilla (ohjelmoitu ja putkisto) 5:lla 80 - 120 n. 7,6 sek.

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 9.11.2004 20:45

2.62s

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 9.11.2004 21:54

hartsi: Kerro toki hieman enemmän.

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 9.11.2004 23:08

III-->80-120kmh
mitattu APEXilla

Jysky_Hookan
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jysky_Hookan » 12.11.2004 21:15

Lastutettu S4 (B5) 80-120km 3.vaihteella 3,1sek, 4.vaihde 3,5sek, 5.vaihde 5,1sek .Kiihdyttämään lähdettiin 75km/h-> ja sekkarilla mitattu.

Edit. Uusi yritys 3 vaihteella 2.8sek
Viimeksi muokannut Jysky_Hookan, 16.5.2005 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tomi
-
Viestit: 42
Liittynyt: 23.7.2003 10:53

ViestiKirjoittaja tomi » 12.11.2004 23:34

Piti kans käydä vähän kutitetulla gt puntolla testaamassa. II-vaihteella osus just tehopiikki tohon ->pito pois. Mutta III-vaihteella 3.2sec

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 13.11.2004 5:29

hartsi on nyt aivan turhan salaperäinen.oisko tarjolla mahd. muita speksejä?

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 13.11.2004 11:57

Kokeilin audi 1.8t:llä apr stage3:sella.80-120 2.73sek.

VPH
-
Viestit: 22
Liittynyt: 3.8.2004 22:58

ViestiKirjoittaja VPH » 28.11.2004 17:22

S3 vakiomalli 60 - 120 km/h. Mitattiin sekuntikellolla muutamia kertoja, joiden keskiarvona ajat. Autossa oli kaksi henkilöä.
III vaihde 6,16 sekuntia
IV vaihde 8,38 sekuntia

kallel
-
Viestit: 104
Liittynyt: 23.7.2003 9:53

ViestiKirjoittaja kallel » 28.11.2004 18:55

S3 lastutettu

80-120 3.65 s (mitattu G-Tech Prolla) II:sta III:lle vaihtamisella. Otettu varttimaili mittauksesta, sen takia tuo vaihtaminen tuossa välissä, eli kymmenys tai kaks varmaan tuosta mahdollista tiputtaa.
60-120 4.75 s sama ajo

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 28.11.2004 20:34

80-120 AP 22:lla 2,23. Pitää koittaa ens kesänä uudestaan, jos vaikka sais paremmat renkaat alle.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 28.11.2004 20:48

kootut selitykset topikki :D

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 28.11.2004 21:44

82 toyota hilux 80-120 7sek ja 130 13sek kiidytys aloitettiin 70 nopeudesta 5vaihteella (muut ei riitä noin suuriin nopeuksiin)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.12.2004 22:54

1.9 TDI nelosella 80-120km/h, VAG-COMlla kaksi vetoa, 4,3 sek molemmat. Kulutus pyörii samoissa lukemissa...

aqualung
-
Viestit: 171
Liittynyt: 23.5.2004 21:25

ViestiKirjoittaja aqualung » 3.12.2004 21:13

Passat 1.8T Upsolute, alla 195/65 Toyo Roadpro "rähinärenkaat", mittaus GPS:llä yhtenäisestä vedosta paikaltaan lähtien.

0-50 2,97 s
0-100 7,89 s
50-150 12,45 s
402m 15,32 s 147 km/h

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 17.12.2004 18:39

hmm kun kerran päästiin aiheeseen niin vilkaiskaa tuolta Records.
www.exvitermini.com

Hyvin menee Skyline R32 kun 0-300km/h menee 13sek ja 100-200 3.86 sek.

Siinä on kyllä arvoja mitä kumartaa...

lmattila
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.10.2004 7:40

ViestiKirjoittaja lmattila » 18.12.2004 19:19

REVOn testisoftalla S3 60-120km/h 6.3s, mitattu kännyn sekkarilla :-p

lmattila
-
Viestit: 64
Liittynyt: 20.10.2004 7:40

ViestiKirjoittaja lmattila » 22.12.2004 7:48

prkl, nelosvaihteella siis...

Mopedi
-
Viestit: 131
Liittynyt: 25.7.2003 17:25

ViestiKirjoittaja Mopedi » 22.12.2004 19:26

Kysytään nyt täällä, kun ei viitsi uutta topicia aloittaa. Miten saa GPS:llä mitattua noita kiihtyvyyksiä? Käytössä olisi GPS vastaanotin ja kämmenmikro. Läppärikin löytyy, muttei siihen sopivaa GPS vastaanotinta.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 23.12.2004 4:38


Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 27.12.2004 8:25

Audi A3 1.8t, 0-100 6.8s, mittarina G-tech. Noita ohituskiihtyvyyksiä tolla mittarilla ei saa mitattua.

Autossa ABT-lastu ja BSR-putki.

Suikkari
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.8.2003 14:53

ViestiKirjoittaja Suikkari » 29.12.2004 12:32

mk3 66kW 0-mitä tahansa -> kauan.. mut koitettiin sekkariaikoja joskus passatilla, toki 0-100 (110 mittarinopeutta) ja saatiin ajaksi 9,8sek.. autossa oli kyydissä kuski+4 , kaksi kaljakoppaa ja kylmälaukku täynnä makkaraa. bling bling

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 30.12.2004 22:54

No niin, pistetään nyt tämäkin tänne. Eli kevyesti piristetty S3 ois alla. 0-100 5.2 mitattu tollasella G-techin halpis mallilla. Ohituskiihtyvyyksistä ei oo tietoa.

A_._A
-
Viestit: 260
Liittynyt: 23.7.2003 21:30

..

ViestiKirjoittaja A_._A » 7.4.2005 8:47

80 - 120 3.sella 5.2s , 4 sella 7.4s , 5 sella 10,5s ..
sekkarilla ,aloitus tasan 80km/h.

milo
-
Viestit: 33
Liittynyt: 4.5.2004 15:35

0-100

ViestiKirjoittaja milo » 7.4.2005 8:54

Moro. Kokeilin 3:lla 80 - 125 km/h 3.9 sek.
235 hv !

Jessup
-
Viestit: 286
Liittynyt: 21.8.2003 13:13

ViestiKirjoittaja Jessup » 10.4.2005 11:53

Mulla 0-100 n. 5sek, alamäki, golf mk1

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 12.4.2005 17:41

RS fabia 4vaihteella 80-120 4.8

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 16.5.2005 12:53

Kun näitä luki niin tuli sellainen olo ettei oma auto toimi kunnolla...
auto on farmari ja alla 18" ja täysin vakio... mittasin kännyn sekkarilla 3 vaihteella 80-120km/h aika oli jotain 6 ja 7 sek. välillä... voiko vakion ja lastutetun välillä olla monen sek. ero?

vai kannattaisko lähteä vag-comia etsimään?

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 16.5.2005 18:17

Sanoisin Tero_V että lastua huutaa. Itsellä myös vakio ja noissa se pyörii.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 16.5.2005 22:31

mutta REHTO, sullahan on neliveto joka vedättää enemmän ku etuveto...
luulis ainakin??

kyllä lastu hommataan heti ku o rahaa. putkiston jo tilasin ja pitää varmaan vaihtaa alkuperäinen By Passikin... varmaan sökö ku nykii eko kiihdytykses, mut jos kaasu on pohjas niin silloin ei

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 17.5.2005 9:04

Ei se neliveto siihen vaikuta noilla tehoilla, tietysti sitten kun tehoa on riittävästi, alkaa eroa tulemaan ;)

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 17.5.2005 12:29

Kyl se neliveto on eri veto jo pienilläkin tehoilla:

Klick klick

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 17.5.2005 12:40

Joo tuon kattelinkin eilen :D Mites "vähän" tässä tapauksessa on tehoja? pistä yv jos et kehtaa tässä kertoa :)

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 17.5.2005 14:26

~200 kapista konia tos pitääs olla, ei noilla vakiopalikoilla paljoa enempää saa.

turboquattro
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2003 20:29

ViestiKirjoittaja turboquattro » 5.7.2005 23:04

Mercedes-Benz 190D Turbo 5.78s 0-60mph eli 0-96km/h. G-Tech halpiksella mitattu.

http://www.pbase.com/camerafin/image/45654977/large

ExPReS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.7.2003 15:55

ViestiKirjoittaja ExPReS » 13.7.2005 16:38

Entisellä säxällä 80-120km/h 3.5s, kolmos vaihteella, 70km/h lappu lattiaan.
Nykyistä päästään vasta ensi keväänä kokeilemaan...

J-M Koopikka , ei näytä olevan paljoakaan jakoja sx:llä tuossa lähdössä ;)

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 15.7.2005 3:58

Ite olen nyt tollasella 150hv diisseli leonilla ajanut muutaman tuhannen ja yllättävä pirteä diisseliksi. Ei ole mitään jakoa tolla omalla golfilla, vaikka tehas muka lupaa paremmin sille tuntee, että golfissa ois joku 100hv ja leonissa 150, tekee vaan toi vääntö niin paljon. Juuri tuli tollasta a4 1.8T quatroa vastaan kisattua, jossa varmaan lastu ja putkisto niin 0-180km/h niin ei mihinkään audi karkaa samoissa mennään. Pitäis vaan nyt penkkiin päästä ton leonin kanssa kattomaan paljonko se oikeesti vakiona puskee.

Willy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.9.2005 20:07

ViestiKirjoittaja Willy » 17.9.2005 15:06

Voisiko joku lastutetun A4 1.8Tq omistaja kertoa kiihdytysaikojaan 80-120 km/h vaikka kolmosella/nelosella. Itsellä ollut viikon verran kyseinen ajopeli ja nyt olisi kiva tietää kulkeeko tämä niin kuin sen kuuluisi mennä. Eli auto on lastutettu tänä kesänä entisen omistajan toimesta Karalalla, muuten vakio ja alla 18"-vanteet.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 17.9.2005 16:31

Voisiko joku lastutetun A4 1.8Tq omistaja kertoa kiihdytysaikojaan 80-120 km/h vaikka kolmosella/nelosella


Etuvedolla:205-60-15 nastarenkailla kolmosella 80-120km/h 4.2s,vastaavasti samalla autolla 215-45-17" kesärenkailla sama koitos 4.8s

80-140km/h nelosella kesärenkain kesti 8.7s

tvk
-
Viestit: 121
Liittynyt: 19.9.2003 10:36

ViestiKirjoittaja tvk » 17.9.2005 17:02

225-45-17 renkailla 80-120 4.7s. Pitääkin muistaa testata, että meneekö 195:lla nastoilla tosiaan paremmin. Tuntuis kyllä että nää leveemmät renkaat otaa vastaan.

Willy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.9.2005 20:07

ViestiKirjoittaja Willy » 17.9.2005 18:20

Nyt on testailtu eli 3:lla 80-120 5.0s ja 4:lla 80-140 10.1s
Molemmat ajoin siten, että ensin tasan 80:ä ja siitä lappu lattiaan.
Renkaat 235/40/18

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 17.9.2005 19:47

Willy:Karalan lastu kun aina dynotaan,niin mitkä lukemat lapussasi on?

Willy
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.9.2005 20:07

ViestiKirjoittaja Willy » 17.9.2005 19:51

Willy:Karalan lastu kun aina dynotaan,niin mitkä lukemat lapussasi on?


Ostin auton autoliikkeestä ja kun soitin edelliselle omistajalle kuulin että karalalla oli lastuttanut ja jotain 190hp/299nm. Mutta nuo tosin täysin kuulopuheita eli itse en ole mitään lappua nähnyt.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 17.9.2005 19:54

Ostin auton autoliikkeestä ja kun soitin edelliselle omistajalle kuulin että karalalla oli lastuttanut ja jotain 190hp/299nm. Mutta nuo tosin täysin kuulopuheita eli itse en ole mitään lappua nähnyt.


Hyvinkin mahdollista,että lukemat pitää paikkansa.

ankkuli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.1.2005 0:52

ViestiKirjoittaja ankkuli » 19.9.2005 1:18

laitetaas tähänki:

80-120

3. vaihteella 6,9s
4. vaihteella 11,8s
5. vaihteella 12,5s

vakio 370tkm ajettu BMW E32 730i (6-kone), 235/45-17 rengastus. 3. vaihteella kahden suunnan keskiarvona mittarinopeudet 85-125, kiihdytys alotettuna jostain 75km/h mittarinopeudesta, 4. ja 5. vain yhdet yritykset. käsiajanotto, kaikki normaalit romut + puol tankkia bensaa kyydissä. tehdas lupaa 4. vaihteella 10,9. tällähän jää vaggenien jalkoihin....

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 24.9.2005 0:41

Tässä emännän nokilekan tulokset:

80-120kmh 3,6s
60-120kmh 5,2s

Molemmat vedot kolmosella täydellä tankilla. Ajat kärsivät hieman vedon pahasta puutumisesta yli 110kmh vauhdissa, mutta neloselle vaihtaminen vain hukkaa aikaa. Ajat tulevat vielä parantumaan mikäli pari pikkujuttua saadaan vielä ratkaistua. Auto Volvo S60 2.4D -02 (130hv). Mittaukset taskunauriilla, joten tarkkuus on mitä on...

Kulutus 6,0L/100km

ToniL
-
Viestit: 17
Liittynyt: 26.9.2005 23:43

ViestiKirjoittaja ToniL » 26.9.2005 23:47

G-tech Pro:lla 0-60mph: 4.9sec (useampi veto ~5sec)
Vartti samalla mittarilla: 13.46 (ja sitte oikeilla mittalaitteilla 13.458)

Autona 200sx datsuni.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 3.10.2005 18:07

Kokeilin nyt uusiks ku autolla on jo vähän kilometrejä takana + alla on nyt pienet 17" alut.
3. vaihteella 3,9s
4. vaihteella 4,8s
5. vaihteella 5,8s
6. vaihteella 8,2s

Ajat noin aikoja ku otettiin useita vetoja ja nuo on nyt vähän niinkuin keskiarvoja.

Tonppa
-
Viestit: 16
Liittynyt: 28.3.2004 20:10

ViestiKirjoittaja Tonppa » 4.10.2005 13:16

Kokeilin nyt uusiks ku autolla on jo vähän kilometrejä takana + alla on nyt pienet 17" alut.
3. vaihteella 3,9s
4. vaihteella 4,8s
5. vaihteella 5,8s
6. vaihteella 8,2s

Ajat noin aikoja ku otettiin useita vetoja ja nuo on nyt vähän niinkuin keskiarvoja.


Onko nämä nyt 0-100 vai 1/4 mailiaikoja?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 4.10.2005 13:51

Mä veikkaisin varttimailia, kutosella tulee huonompi aika kuin kolmosella kun joutuu luistattaa kytkintä niin paljon lähdössä

Brolly
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 2.10.2005 18:25

ViestiKirjoittaja Brolly » 4.10.2005 15:44

Aikasemmin Peke kyllä puhu 80-120km/h.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 4.10.2005 18:03

Siis mitä?Vetääkö joku muka 1/4 paikaltaan kutosella 8.2 aikoja.Mä haluun nähdä tuon auton.

Ei kait nyt sentään...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 4.10.2005 21:48

Tietysti 80-120km/h....

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 4.10.2005 22:34

Mä veikkaisin varttimailia, kutosella tulee huonompi aika kuin kolmosella kun joutuu luistattaa kytkintä niin paljon lähdössä


:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa