O-100?
Valvoja: ffp jäsenet
Kannattaisi mitata jotain ihan muuta arvoa kuin 0-100, joka ei kerro tehoista oikeastaan mitään.
Huomattavasti parempia mittareita on kansainvälisestikin tunnettu 100-200.
Tai sitten yhdellä vaihteella esim 60-120 tai 80-140 tai jotain muuta kuin se 0-100km/h.
Essonbaarissahan tuo 0-100 aika on ehdoton mittari voimalle, mutta kun valitettavasti voiman kanssa sillä on hyvin vähän tekemistä, johtuen jo pelkästään siitä että yksi auto vetää edestä, toiset takaa, ja jotkut vähän sieltä sun täältä (4wd)
Huomattavasti parempia mittareita on kansainvälisestikin tunnettu 100-200.
Tai sitten yhdellä vaihteella esim 60-120 tai 80-140 tai jotain muuta kuin se 0-100km/h.
Essonbaarissahan tuo 0-100 aika on ehdoton mittari voimalle, mutta kun valitettavasti voiman kanssa sillä on hyvin vähän tekemistä, johtuen jo pelkästään siitä että yksi auto vetää edestä, toiset takaa, ja jotkut vähän sieltä sun täältä (4wd)
Talvella mittasin AP22-kiihtyvyysmittarilla 4x4 Leonista 1.8t MTM215 (159kW/340nm):
III: 60-120km/h 5,8s (151m)
IV: 60-120km/h 6,4s (164m)
V: 60-120km/h 8,4s (210m)
VI: 60-120km/h 11,6s (284m)
Eiköhän sillä Revolla pääse aika lähelle näitä aikoja, varsinkin kun 4x4 Leon painaa n. 140kg etuvetoa enemmän.
III: 60-120km/h 5,8s (151m)
IV: 60-120km/h 6,4s (164m)
V: 60-120km/h 8,4s (210m)
VI: 60-120km/h 11,6s (284m)
Eiköhän sillä Revolla pääse aika lähelle näitä aikoja, varsinkin kun 4x4 Leon painaa n. 140kg etuvetoa enemmän.
Tämän parempaa Esson-baarikysymystä tuskin voi esittää :)
Ihan reteesti voit kertoa, että ainakin alle seiskan menee. Unohdat tietenkin kertoa, että kiihdyttämässä oli asiansa suvereenisti osaava kuski, alamäki ja Trag Stripin kaltainen pinta vielä hieman liimattuna, bensaa tankissa 5 litraa ja vararengas autotallissa.
Ihan reteesti voit kertoa, että ainakin alle seiskan menee. Unohdat tietenkin kertoa, että kiihdyttämässä oli asiansa suvereenisti osaava kuski, alamäki ja Trag Stripin kaltainen pinta vielä hieman liimattuna, bensaa tankissa 5 litraa ja vararengas autotallissa.
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
paikaltaan lähdettäessä tulee koko auton kaikkien osa-alueiden toimivuus esille. jos taassa haetaan vertailukohtaa vain pelkälle voiman todistamiselle, niin RH:n kanssa voisin olla samaa mieltä. 0-100 aikaan kun vaikuttaa myös voiman lisäksi voimansiirron välitykset, lienee sanomattakin selvää että vaikkapa kaksi 200hp nelivetoautoa kun kiihdyttävät sataseen paikaltaan ja toinen menee sekunnin nopeammin niin jossakin se taika on oltava, ja sehän on nimenomaan siinä että toinen vaihtaa vain kerran. vauhdista kiihdytyksissä YHDELLÄ vaihteella eliminoidaan em. kikkailu.
toisaalta taassa tällaisia crash-box-vehkeitä (kuten omani) suosii tavallaan tuo 80-120 / 80-140 vetely niin ei joudu täyskaasulähtöjä ottamaan ja rikkomaan paikkoja ihan niin helposti....
toisaalta taassa tällaisia crash-box-vehkeitä (kuten omani) suosii tavallaan tuo 80-120 / 80-140 vetely niin ei joudu täyskaasulähtöjä ottamaan ja rikkomaan paikkoja ihan niin helposti....
ckolli: taitaa muisti pettää, koska nelosellä kierrokset pitäis olla niin alhaalla että ei oikein lähde vetämään kunnolla 80 vauhdista. Tuli tuo väli kanssa testattua. Omassa autossa kolmosellakin kierroksia niin vähän että 80 vauhdissa ei vielä täysi höyry ollut päällä, joten tuskimpa kossussa on niin lyhyt laatikko että se olisi jo nelosella täysin pelialueella?
kakkosella noilla kohdin oli täysi höyry kyllä päällä, mutta kun kakkosella ei kierrokset riitä 120km/h niin aika oli hitaampi kuin kokonaan kolmosella mitattuna, koska vaihteen vaihto syö aikaa jonkun verran.
3 vaihde 2,52sec
2 & 3 vaihde 2,69sec
Mittarina AP22
kakkosella noilla kohdin oli täysi höyry kyllä päällä, mutta kun kakkosella ei kierrokset riitä 120km/h niin aika oli hitaampi kuin kokonaan kolmosella mitattuna, koska vaihteen vaihto syö aikaa jonkun verran.
3 vaihde 2,52sec
2 & 3 vaihde 2,69sec
Mittarina AP22
Juu sitä hieman uumoilin, koska meillä likipitäen samat ahtimet, sulla vähän pienempi moottori, mutta taas enemmän venttiilejä, ja luulisi että välityksetkin suunnilleen samoilla alueilla. Ja veikkaan että tehokas pelialuekin on likipitäen samoilla tonteilla.
2000:n kierroksen liepeillä ei paljon vielä vetoja löydy :)
2000:n kierroksen liepeillä ei paljon vielä vetoja löydy :)
Viimeksi muokannut RH, 22.5.2004 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun täällä on vain noitten hevosvoimahirviöiden aikoja, niin laitetaan 237tkm ajetun Audi 200:n vakiolastuilla(220hp) ajettu. 80-120 5,2sek.
Näkee ainakin ettei rakentelijaherrojen aika ja raha ole hukkaan menneet : ). Mulla ei tosin ilmeisestikään tuo vanha n75j pelitä enää kunnolla,ja coolerikin lienee täynnä öljyä :D.
Edit: taitaa olla maffi loppusuoralla,tai sit tuo n75 on täynnä oliota.
Näkee ainakin ettei rakentelijaherrojen aika ja raha ole hukkaan menneet : ). Mulla ei tosin ilmeisestikään tuo vanha n75j pelitä enää kunnolla,ja coolerikin lienee täynnä öljyä :D.
Edit: taitaa olla maffi loppusuoralla,tai sit tuo n75 on täynnä oliota.
Viimeksi muokannut AudiGT200, 25.5.2004 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RH
Vertailin tossa sun ja mun viimekesän lappuja ja aika samankaltaisilta näyttää.
Mulla vääntö ja tehokäyrä tulee vähän jyrkempänä ja hiukan alempaa sain huippuväännöt eli 5100rpm/509Nm. Noihan on kuin kaksi marjaa ;)
115hv / 3400rpm oli mulla 250Nm vääntöä eli tosta se lähtee hönkää vasta.
Erään kaverini huippualhaalta vääntävä cossu ei kas kummaa parantanut noita 80-120km/h aikoja jota odotin, kuitenkin samoissa teholukemissa oli muuten.
Kadullahan alhaalta vääntävä peli on kiva kurvailla. Itse kuitenkin arvostan hiukan ylempää vetävää sillä jää pelivaraakin vielä silloin.
Vertailin tossa sun ja mun viimekesän lappuja ja aika samankaltaisilta näyttää.
Mulla vääntö ja tehokäyrä tulee vähän jyrkempänä ja hiukan alempaa sain huippuväännöt eli 5100rpm/509Nm. Noihan on kuin kaksi marjaa ;)
115hv / 3400rpm oli mulla 250Nm vääntöä eli tosta se lähtee hönkää vasta.
Erään kaverini huippualhaalta vääntävä cossu ei kas kummaa parantanut noita 80-120km/h aikoja jota odotin, kuitenkin samoissa teholukemissa oli muuten.
Kadullahan alhaalta vääntävä peli on kiva kurvailla. Itse kuitenkin arvostan hiukan ylempää vetävää sillä jää pelivaraakin vielä silloin.
Alkaa olemaan sen verran mielenkiintoinen keskustelu ohituskiihtyvyyksistä, että saabistikin herää talviunilta :) Jos nyt oikein muistan, niin erään Saab-Klubin jäsenen Viggen menee 80-120 kolmen sekunnin hujakoille. Auto siis 2.3 Turbo ja lastu sekä putkisto vaihdettu +uusi cooleri. Tehoa on 290hp/510Nm. Tässä muutama linkki ruottalaisista saappaista:
http://ftp.nordictuning.com/src/movies/ ... t4_acc.wmv
EDIT: Nyt pitäisi toimia, tarvitsee toimiakseen divx:n
http://w1.150.telia.com/~u15010147/Film ... ge%20X.avi
http://ftp.nordictuning.com/src/movies/ ... t4_acc.wmv
EDIT: Nyt pitäisi toimia, tarvitsee toimiakseen divx:n
http://w1.150.telia.com/~u15010147/Film ... ge%20X.avi
Viimeksi muokannut Vieras, 6.6.2004 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Razur: pitääpä joku päivä kokeilla mitä type kolmosella moiseen kiihdytykseen menee aikaa ;)
Aksu: millä teet mittauksia? ja aikahan riippuu melkoisesti siitä mistä vauhdista veto alkaa ja koska kaasun painaa pohjaan...
Aksu: millä teet mittauksia? ja aikahan riippuu melkoisesti siitä mistä vauhdista veto alkaa ja koska kaasun painaa pohjaan...
Eikös tuolloin pitäisi ajan hidastua jos aloittaa vedon myöhemmin?Täytyy vielä kokeilla paljon aika tippuu kun lähtee tuosta 75 jälkeen vedättämään,nyt oli muistaakseen aika paljon alle.
Apexi hoitaa kaiken paitsi kaasun painamisen .Säädetty mittaus väli 80-120 ja se hoitaa lopun(80 km/h on apexin mukaan n.2km/h tarkuudella kaikissa mittaus pisteissä joihin ajanut)
Sitä tarkoitin että aika tippuu huonommaksi kun lähtee muutama km/h ennen mittaus pistettä kiihdyttämään,nyt on jonkun verran alku kiihdytystä/paineita jo
Eli kun 78 kohdalta lyö lapun lattiaan 0 paineila niin aika "tippui" heti 0,5 sekunttia ( 3,22 )
No talliin kehitelemään uusia kujeita.Gt37,isoja suutimia,lastun päivitystä alkuunsa.
Sitä tarkoitin että aika tippuu huonommaksi kun lähtee muutama km/h ennen mittaus pistettä kiihdyttämään,nyt on jonkun verran alku kiihdytystä/paineita jo
Eli kun 78 kohdalta lyö lapun lattiaan 0 paineila niin aika "tippui" heti 0,5 sekunttia ( 3,22 )
No talliin kehitelemään uusia kujeita.Gt37,isoja suutimia,lastun päivitystä alkuunsa.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17.11.2003 17:04
Pistetään nyt kun kerran lueskelin näinkin vanhaa topiccia:
Fiat Uno Turbo, yhdet vedot kolmosella ja nelosella. Mittari hieman yli 80km/h --> kaasu pohjaan ja kiihdytys niin, että viisari hieman yli 120km/h:
III--> 4,1 sekuntia
IIII--> jotain
Fiat Uno Turbo, yhdet vedot kolmosella ja nelosella. Mittari hieman yli 80km/h --> kaasu pohjaan ja kiihdytys niin, että viisari hieman yli 120km/h:
III--> 4,1 sekuntia
IIII--> jotain
Viimeksi muokannut Karvajorma, 17.5.2005 2:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 24.7.2003 13:49
- Viesti:
Lastutettu S4 (B5) 80-120km 3.vaihteella 3,1sek, 4.vaihde 3,5sek, 5.vaihde 5,1sek .Kiihdyttämään lähdettiin 75km/h-> ja sekkarilla mitattu.
Edit. Uusi yritys 3 vaihteella 2.8sek
Edit. Uusi yritys 3 vaihteella 2.8sek
Viimeksi muokannut Jysky_Hookan, 16.5.2005 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hmm kun kerran päästiin aiheeseen niin vilkaiskaa tuolta Records.
www.exvitermini.com
Hyvin menee Skyline R32 kun 0-300km/h menee 13sek ja 100-200 3.86 sek.
Siinä on kyllä arvoja mitä kumartaa...
www.exvitermini.com
Hyvin menee Skyline R32 kun 0-300km/h menee 13sek ja 100-200 3.86 sek.
Siinä on kyllä arvoja mitä kumartaa...
Kun näitä luki niin tuli sellainen olo ettei oma auto toimi kunnolla...
auto on farmari ja alla 18" ja täysin vakio... mittasin kännyn sekkarilla 3 vaihteella 80-120km/h aika oli jotain 6 ja 7 sek. välillä... voiko vakion ja lastutetun välillä olla monen sek. ero?
vai kannattaisko lähteä vag-comia etsimään?
auto on farmari ja alla 18" ja täysin vakio... mittasin kännyn sekkarilla 3 vaihteella 80-120km/h aika oli jotain 6 ja 7 sek. välillä... voiko vakion ja lastutetun välillä olla monen sek. ero?
vai kannattaisko lähteä vag-comia etsimään?
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 235
- Liittynyt: 25.7.2003 20:29
Mercedes-Benz 190D Turbo 5.78s 0-60mph eli 0-96km/h. G-Tech halpiksella mitattu.
http://www.pbase.com/camerafin/image/45654977/large
http://www.pbase.com/camerafin/image/45654977/large
Ite olen nyt tollasella 150hv diisseli leonilla ajanut muutaman tuhannen ja yllättävä pirteä diisseliksi. Ei ole mitään jakoa tolla omalla golfilla, vaikka tehas muka lupaa paremmin sille tuntee, että golfissa ois joku 100hv ja leonissa 150, tekee vaan toi vääntö niin paljon. Juuri tuli tollasta a4 1.8T quatroa vastaan kisattua, jossa varmaan lastu ja putkisto niin 0-180km/h niin ei mihinkään audi karkaa samoissa mennään. Pitäis vaan nyt penkkiin päästä ton leonin kanssa kattomaan paljonko se oikeesti vakiona puskee.
Voisiko joku lastutetun A4 1.8Tq omistaja kertoa kiihdytysaikojaan 80-120 km/h vaikka kolmosella/nelosella. Itsellä ollut viikon verran kyseinen ajopeli ja nyt olisi kiva tietää kulkeeko tämä niin kuin sen kuuluisi mennä. Eli auto on lastutettu tänä kesänä entisen omistajan toimesta Karalalla, muuten vakio ja alla 18"-vanteet.
laitetaas tähänki:
80-120
3. vaihteella 6,9s
4. vaihteella 11,8s
5. vaihteella 12,5s
vakio 370tkm ajettu BMW E32 730i (6-kone), 235/45-17 rengastus. 3. vaihteella kahden suunnan keskiarvona mittarinopeudet 85-125, kiihdytys alotettuna jostain 75km/h mittarinopeudesta, 4. ja 5. vain yhdet yritykset. käsiajanotto, kaikki normaalit romut + puol tankkia bensaa kyydissä. tehdas lupaa 4. vaihteella 10,9. tällähän jää vaggenien jalkoihin....
80-120
3. vaihteella 6,9s
4. vaihteella 11,8s
5. vaihteella 12,5s
vakio 370tkm ajettu BMW E32 730i (6-kone), 235/45-17 rengastus. 3. vaihteella kahden suunnan keskiarvona mittarinopeudet 85-125, kiihdytys alotettuna jostain 75km/h mittarinopeudesta, 4. ja 5. vain yhdet yritykset. käsiajanotto, kaikki normaalit romut + puol tankkia bensaa kyydissä. tehdas lupaa 4. vaihteella 10,9. tällähän jää vaggenien jalkoihin....
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Tässä emännän nokilekan tulokset:
80-120kmh 3,6s
60-120kmh 5,2s
Molemmat vedot kolmosella täydellä tankilla. Ajat kärsivät hieman vedon pahasta puutumisesta yli 110kmh vauhdissa, mutta neloselle vaihtaminen vain hukkaa aikaa. Ajat tulevat vielä parantumaan mikäli pari pikkujuttua saadaan vielä ratkaistua. Auto Volvo S60 2.4D -02 (130hv). Mittaukset taskunauriilla, joten tarkkuus on mitä on...
Kulutus 6,0L/100km
80-120kmh 3,6s
60-120kmh 5,2s
Molemmat vedot kolmosella täydellä tankilla. Ajat kärsivät hieman vedon pahasta puutumisesta yli 110kmh vauhdissa, mutta neloselle vaihtaminen vain hukkaa aikaa. Ajat tulevat vielä parantumaan mikäli pari pikkujuttua saadaan vielä ratkaistua. Auto Volvo S60 2.4D -02 (130hv). Mittaukset taskunauriilla, joten tarkkuus on mitä on...
Kulutus 6,0L/100km
-
- -
- Viestit: 472
- Liittynyt: 23.7.2003 8:15
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa