golf mk2 8v-kansien erot?
Valvoja: ffp jäsenet
golf mk2 8v-kansien erot?
En pikaisesti searhilla löytänyt mitään juttua 8v-kansien eroista. Elikkä mitä eroja on kovilla nostajilla ja hydrauli nostajilla olevilla kansilla? voiko hydr. kanteen mitenkään viritellä kovia notajia? jos voi ,niin onko helppo juttu vai vaatiiko isompaa säätämistä?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
"Hydraulikannesta" puuttuu nokkapukki 4 muistaakseni ja sen tilalla on öljysuutin. Lisäksi nostajille menee oma öljykanava. Mekaanisilla nostajilla olevassa kannessa on kaikki pukit ja erillinen öljysuutin. Hydraulisilla nostajilla varustettuun kanteen saa kovat kun tukkii ne pienet öljykanavien reiät joka nostajan kohdalta ja vaan tiputtaa kovat kupit paikalleen. Sitte tarvitaan vielä mekaanisen kannen pitemmät venttiilit. Ja venttiilien pidentymisen takia venajouset jää löysälle, joka kompensoidaan jollain shimmilevysysteemillä venajousen alle tai koneistetaan venttiiliin uudet lukkourat alemmaksi.
En viitsinyt aloittaa uutta topiccia aiheesta joka liittyy osaltaan tähän. Eli kertokaas viisaammat 8V kansien eroista yleisesti. Ilmeisesti 1.6 ja 1.8 kannet osittain samoja? Onko sitten 2.0 8V kansi kuinka paljon erilainen? Entä ruisku kannet verrattuna kaasareihin yms.? Jos jollain kuvia niin olisi iso +
1.6 ja 1.8 G2 korisen kannet on samoja. 4 pisteruiskuissa on suuttimet kannessa, samat "pahkat" löytyy myös kaasarikansista, eli niihin voi saada laitettua suuttimet.
Palotilat on samoja kaasari ja ruiskukansissa.
Pari pientä aroa on kaasari ja ruiskukansissa. ruiskukannessa on imusarjan tiivistetaso ylöspäin korkeammalla kuin kaasarikansissa. Ei aiheuta ongelmia ellei rupea sovittamaan 5/6 syl isompaa imusarjaa. Tosin G1 imusarjantaso on samanlainen kuin G2 kaasarikannen. Yritän huomenna etsiä kuvia noista niin selvittää asiaa paremmin...
Kaasarikannessa kiertää jäähdytin neste 3/4 pytyn kohdalla olevasta reiästä ja ruiskukannessa on alipainesuutimienjäähdytysjokusellanenreikä.....
Palotilat on samoja kaasari ja ruiskukansissa.
Pari pientä aroa on kaasari ja ruiskukansissa. ruiskukannessa on imusarjan tiivistetaso ylöspäin korkeammalla kuin kaasarikansissa. Ei aiheuta ongelmia ellei rupea sovittamaan 5/6 syl isompaa imusarjaa. Tosin G1 imusarjantaso on samanlainen kuin G2 kaasarikannen. Yritän huomenna etsiä kuvia noista niin selvittää asiaa paremmin...
Kaasarikannessa kiertää jäähdytin neste 3/4 pytyn kohdalla olevasta reiästä ja ruiskukannessa on alipainesuutimienjäähdytysjokusellanenreikä.....
Entäs miten eroaa esim. EZ koneesta YP? EZ on siis 1.6 75hv hydr. nostimilla ja YP 1.6 85hv kovilla nostajilla.
Mistä tuo tehoero tulee. Onko venttiilit samankokoiset, vai nokka-akselin asteet ym. erilaiset? Vai tekeekö tuon erilainen kaasari?
Lähinnä mietin, että jos jostain sais halvalla 8v GTI:n (1.6 tai 1.8) kannen ruiskuineen, niin minkälainen hyöty tuommosesta olisi nykyiseen YP:hen verrattuna.
Mistä tuo tehoero tulee. Onko venttiilit samankokoiset, vai nokka-akselin asteet ym. erilaiset? Vai tekeekö tuon erilainen kaasari?
Lähinnä mietin, että jos jostain sais halvalla 8v GTI:n (1.6 tai 1.8) kannen ruiskuineen, niin minkälainen hyöty tuommosesta olisi nykyiseen YP:hen verrattuna.
Liippaa läheltä eli ilmeisesti samanikäisissä passateissa (n-86-91) 1.6 ja 1.8 8V kannet ovat ovat samoja mutta käyvätkö G2 1.6/1.8 lohkoon (ilmeisesti)?
Onkohan kukaan tehnyt näin? Itselle sattui käsiin ilmeisesti passatista peräisin oleva 1.6/1.8 8V kansi ja ajattelin, että josko tuohon työstäisi suuttimille (sähkö) paikat.
1.6 ja 1.8 G2 korisen kannet on samoja. 4 pisteruiskuissa on suuttimet kannessa, samat "pahkat" löytyy myös kaasarikansista, eli niihin voi saada laitettua suuttimet.
Onkohan kukaan tehnyt näin? Itselle sattui käsiin ilmeisesti passatista peräisin oleva 1.6/1.8 8V kansi ja ajattelin, että josko tuohon työstäisi suuttimille (sähkö) paikat.
En kehdannut nyt uutta topiccia tehdä kun kerta 8v kansista puhe on.
Elikkäs Ventossa on AAM kone ja sitä olisi vaparina olisi kiva hiukan piristellä.
Olisi tarjolla G60:sen kansi josta on plaanattu 0.20 pois.
AAM koneen puristukset on 9.0:1(90hp versioissa 10.0:1) ja G60 koneen 8.0:1. Onko G60 koneen puristuksia laskettu ihan pelkästään kansipahvia paksuntamalla tai mäntiä muokkaamalla? Vaiko onko kanteen tehty suuremmat palotilat? Vai onko jotain muita rakenteellisia eroja G60 ja muissa 1.8 koneissa joka estäisi kannen laittamisen?
Elikkäs Ventossa on AAM kone ja sitä olisi vaparina olisi kiva hiukan piristellä.
Olisi tarjolla G60:sen kansi josta on plaanattu 0.20 pois.
AAM koneen puristukset on 9.0:1(90hp versioissa 10.0:1) ja G60 koneen 8.0:1. Onko G60 koneen puristuksia laskettu ihan pelkästään kansipahvia paksuntamalla tai mäntiä muokkaamalla? Vaiko onko kanteen tehty suuremmat palotilat? Vai onko jotain muita rakenteellisia eroja G60 ja muissa 1.8 koneissa joka estäisi kannen laittamisen?
En kehdannut nyt uutta topiccia tehdä kun kerta 8v kansista puhe on.
Elikkäs Ventossa on AAM kone ja sitä olisi vaparina olisi kiva hiukan piristellä.
Olisi tarjolla G60:sen kansi josta on plaanattu 0.20 pois.
AAM koneen puristukset on 9.0:1(90hp versioissa 10.0:1) ja G60 koneen 8.0:1. Onko G60 koneen puristuksia laskettu ihan pelkästään kansipahvia paksuntamalla tai mäntiä muokkaamalla? Vaiko onko kanteen tehty suuremmat palotilat? Vai onko jotain muita rakenteellisia eroja G60 ja muissa 1.8 koneissa joka estäisi kannen laittamisen?
AAPERI: ihan vaan kysäisen, Oliko autosi vähäpäästöinen? jäi tossa mainitsematta...
Kadulle ja on vähä päästöinen. Kelkka kärrin vetoon jos sais vähän vetoja lisää. Eikös päästot riippuu nokasta ettei imu ja pakoventtiilit ole yhtä aikaa kauheasti auki. Päästöt ottaa 75hp nokalla ;). On siihen peltipakosarja tuloillaan. Ja nelipiste ruisku (Megasquirt) olis mukava rakentaa.
Eli se että onko asennusta estäviä tekijöitä mietityttää.
Eli se että onko asennusta estäviä tekijöitä mietityttää.
No ihan ekaks kannattaa vaihtaa sinne vaikkapa GTI:n nokka, myös 1.8 kaasarikoneen nokka on ajoituksiltaan parempi kuin se vakio, multa saat sellaisen postikulujen hinnalla. Tuon 75heppaisen kaasuläppäkin saattaa olla pienempi kuin 90 heppaisessa mutta megasquirttiä käyttäessä ei tietysti haittaa.
Toisaalta auton vaihto 90 heppaiseen ventoon tulisi varmaan halvemmaksi tai ainakin vaivattomammaksi.
Toisaalta auton vaihto 90 heppaiseen ventoon tulisi varmaan halvemmaksi tai ainakin vaivattomammaksi.
Vääntöjä haetaan lisää mutta mihin nähden? AAM:ssä 55kW/140Nm, ABS:ssä 66kW/145Nm. Tuota viiden nyyttonin heittoa ei persdynolla kyllä tunne. Itse en lähtisi näkemään vaivaa tuon moottorin virittämisessä.
Mielenkiinnosta ajattelin koittaa. Se on sitä motorsporttia ;) Pitää vaihtaa pakosarja ja se on helpompaa kun ottaa imusarjan irti ja loppujen lopuks siinä on helppo vaihtaa kansi "välistä". Sitä paitsi, saan sillä tehtyyn yhden koulun opinnäytetyön.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=57 ... d493deb6ac
Tuolta selvisi että palotilat ovat samankokoiset. Eli pitäisi käydä. Ei pitäis puristusten tippua.
jos ADY,mitä lukee imusarjassa?
037 133 223 AM. vai 037 133 223 K
Näyttäs toi ADY imusarja olis AM ja siinä olis nettikuvien mukaan http://kuvablogi.com/blog/7736/31/
kiinnitys 6 isolla pultilla ja K-sarjassa olis 6 isoa ja 3 pientä...
mulla kannessa 6+3 pulttia(siis reikiäpulteille), joten onko ADY:n lisäksi jossain muussa koodissa vai onko vaan ADY:n eri vuosimalli?
Kysymys yksinkertaisesti mikä imusarja kanteen 048103373 ?
037 133 223 AM. vai 037 133 223 K
Näyttäs toi ADY imusarja olis AM ja siinä olis nettikuvien mukaan http://kuvablogi.com/blog/7736/31/
kiinnitys 6 isolla pultilla ja K-sarjassa olis 6 isoa ja 3 pientä...
mulla kannessa 6+3 pulttia(siis reikiäpulteille), joten onko ADY:n lisäksi jossain muussa koodissa vai onko vaan ADY:n eri vuosimalli?
Kysymys yksinkertaisesti mikä imusarja kanteen 048103373 ?
Eli tommonen tuli hankittua 9.99€ +posti
http://kuvablogi.com/nayta/1757470/
http://kuvablogi.com/nayta/1757470/
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 2.9.2009 22:01
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 2.9.2009 22:01
90% 1.6 ja 1.8 kansista on sen mallisia, missä imu ja pakosarja on samalla puolella konetta
Läpivirtaavia kansia, joissa on imu ja pakosarjat eripuolella konetta, on noissa 1.6 ja 1.8 koneissa 8v versioissa vähän tarjolla. Kakkosessa ei ole yhtään mallia euromallia. Kolmosessa on varmuudella AFT ja AKS. Nelosessa sitten jo vähän enemmän variaatioita.
Läpivirtaavia kansia, joissa on imu ja pakosarjat eripuolella konetta, on noissa 1.6 ja 1.8 koneissa 8v versioissa vähän tarjolla. Kakkosessa ei ole yhtään mallia euromallia. Kolmosessa on varmuudella AFT ja AKS. Nelosessa sitten jo vähän enemmän variaatioita.
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 2.9.2009 22:01
Pikkulohkolla tarkoitetaan EA111 pohjaisia moottoreita, Isolohkolla EA827 pohjaisia lohkoja. Täysin eri suunnittelua olevat moottorit mistä osat eivät sovi toisiinsa, vaihteistotkin erilaisia.
Koneet sopivat hyvin ristiin rastiin eri mallien kanssa, mutta pieniä poikkeuksiakin on. Esim riittävän vanhassa koneessa ei välttämättä ole uudempaan autoon moottorin kannakkeitten paikkoja. -77 mallista EA111 pohjaista konetta ei voi esim asentaa G2:seen koska koneen takatuen paikka puuttuu kokonaan lohkon valusta.
Koneet sopivat hyvin ristiin rastiin eri mallien kanssa, mutta pieniä poikkeuksiakin on. Esim riittävän vanhassa koneessa ei välttämättä ole uudempaan autoon moottorin kannakkeitten paikkoja. -77 mallista EA111 pohjaista konetta ei voi esim asentaa G2:seen koska koneen takatuen paikka puuttuu kokonaan lohkon valusta.
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 2.9.2009 22:01
Re: golf mk2 8v-kansien erot?
Käykö lohko missä on ollu hydrauliset nostajat, yhteen kovilla nostajilla olevan kannen kanssa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa