vr6 turbo projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

vr6 turbo projekti

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 21:31

en tiedä kiinnostaako ketään mutta tuli tehtyä tommonen projekti ja ajattelin että voisin laittaa hieman infoa siitä jos jollekkin siitä on hyötyä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.2.2014 21:36

En usko että ketään kiinnostaa....
Prkle niitä kuvia ja kertomusta kehiin kuin olisi jo...

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 21:56

Kuva

purkua kaljan kera
Viimeksi muokannut Vakkuri 5.2.2014 22:45, yhteensä muokattu 6 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 21:59

Kuva
pientä sovittelua
Viimeksi muokannut Vakkuri 5.2.2014 22:23, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:00

Kuva
väljää kiinanturboa
Viimeksi muokannut Vakkuri 5.2.2014 22:25, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:01

Kuva

elikkä ensimmäiset osat tilailtiin jo 2010 ja projekti alkoi ja loppui vasta 2013 keväällä/kesällä.
osia hankittiin pitkälti ebaystä. vähän osalistaa:
-ebayn kiinanturbosarja(turbo,välijäähy,putket,hukkis,letkuja)
-kiinan valusarja
-630cc bosch suuttimet
-kdfi moottorinohjaus joka käy heittämällä paikalleen. (http://www.k-data.org/) 500e
-3" rst putkea
-kuularuuvi ahtopaineen säädin
-inline boschin kopio bensapumppu
-plx laajakaista lamba tsydeemit

loput aika paljon tehtyä ja muokattua.
Viimeksi muokannut Vakkuri 5.2.2014 22:26, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:12

Kuva
tämä kuva olis pitänyt laittaa aivan alkuun koska kone tosiaan rempattiin ennen turbotusta
-m-renkaat
-kaikki laakerit
-kansi,kanki,kampura pultit
-öljypumppu
-kanteen kumet,ohjarit,pari venttiiliä ja koneistus
-jakopään hilppeet ja kannentiiviste vakio

kone on siis täysin vakio
Viimeksi muokannut Vakkuri 5.2.2014 22:29, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:14

Kuva
asennus paidat tilattu tässä välissä
Viimeksi muokannut Vakkuri 5.2.2014 22:50, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:35

Kuva
vakio imusarjan osa leikattuna kahtia

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:36

Kuva

putken mallailua

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:38

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:38

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:39

Kuva
sovittelua. putket hepattiin normi migillä jossa musta lanka mutta hitsattiin myöhemmin töissä tigillä rst langalla
Viimeksi muokannut Vakkuri 5.2.2014 22:41, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:40

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:46

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:46

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:47

Kuva

imusarjan näpertelyä

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:48

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:49

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:50

Kuva
tämäkin kuuluisi tuonne ylemmäs mutta löytyi vasta nyt :D

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:51

Kuva

alunperin oli tosiaan tarkoitus laitta dumppi mutta todettiin että kyllä se kun turbo sakkaa on sen verran paljon hienompi ääni että jätetään se pois :p ja on myöskin ruma tuossa turbon jälkeen heti
Viimeksi muokannut Vakkuri 5.2.2014 22:54, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:52

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.2.2014 22:55

Kuva

kiinankytkintä

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.2.2014 23:09

Ahdin, ahdot.... veikkaan jotain 400hp tavoitteena?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.2.2014 23:53

Tuleeko koneeseen arp pultit? Vakio kansipultit kun venyvät siinä n.1bar kohdalla ja pullauttavat kansipahvin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02
Auto: R32

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.2.2014 2:44

Tuleekos tästä ihan katulaillinen, eli muutoskatsastettu ahtimelle?

Jultsu
-
Viestit: 2614
Liittynyt: 29.10.2010 4:52
Auto: Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.2.2014 4:24

Kova on luotto kiinalaisten palikoihin, onko nuo sitä halvinta mahdollista mitä löytyi vai jotain ihan "tunnettua" kamaa?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26
Auto: Audi TTq 1.8t -99 | VW Corrado VR6 ABV

ViestiKirjoittaja Noppis » 6.2.2014 9:40

Mielenkiinnolla odotan tuloksia jotta mitenkä kiinantuotteet kestää! Niitä kun ei oikeen kuule kehuttavan :)

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 10:20

-ahdin on kopio garretin t04 mallista http://www.turboresearch.com.cn/t04e%20turbocharger.html
-ahdot on parhaillaan 0.8-0.9bar
-ei ole arp pultteja vielä ainakaan.
-ei tule muutoskatsastettu näillä näkymin mikäli pitää paikkansa kuinka kalliita ne
päästöselvitykset on
-halvinta :D
-nyt on noin 10tkm kiinanvehkeillä jo takana ei ole vielä hajonnut mitään paitsi yksi kytkin joka oli varmaankin kuskin käyttövirhe. turbossa on kyllä ollu uudesta asti aika reilu klappi. siis projekti on jo ollut valmis tovin.
ja auto käy e85
varmasti riippuu tuo pulttien venyminen sytytys ennakostakin.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26
Auto: Audi TTq 1.8t -99 | VW Corrado VR6 ABV

ViestiKirjoittaja Noppis » 6.2.2014 10:35

Jos tulee isommalle maffille tarvista niin olis 90mm rungolla ylimääräinen kohtuullisen halvalla ;)

Oletko ollu tyytyväinen tuohon KDFI-moottorinohjaukseen? Ymmärsinkö nyt oikein kun nopeasti selailin noita sivuja että tuo on periaatteessa sama kun MS2.0?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56
Auto: '04 A4 1.8TQ, Audi Coupe quattro

ViestiKirjoittaja Pete I » 6.2.2014 11:02

Sulan tien aikaan pistä vähän videota, että miten vetelee :)
Nythän tuon kiinan ahtimen tilalle olisi hyvä laittaa vaikka alkup. TO4E tai Masteri.

p0wer
-
Viestit: 1728
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Auto: Golf 3 TDI, Bora 1.9TDi 4-Mot, Golf 4 1.9TDI 4-Mot, Golf 5 2.0TDi 4-Mot, T4 2.5TDi Synsso, Kupla -68
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.2.2014 11:50

Meinasin tuossa jo aikaisemmin kommentoida, että en epäile muiden tarvikkeiden kestoa, kuin tuon kytkimen. Kytkimen osat ovat muutenkin sellaiset että niissä ei kannata etenkään korkeakierroksisissa moottoreissa säästää. Ja lähinnä siksi että jos sieltä lähtee jotain rojua lentoon, niin ne voi tehdä aika pahaa jälkeä, ja kuskihan siinä on sitten myös sopivasti tulilinjalla.

Muutenhan tuossa on ihan hyvän oloset rojut hyvienkin tehojen ottamiseen -mitä nyt tuollanen vakio alakerta vaan kestää. Tuollanen ahdinkin pelaa tuollasilla pikkupaineilla ihan vallan hyvin, vaikka suunnittelu onkin pitkälle viime vuosituhannelta ja materiaalit voi olla alkuperäistuotetta merkittävästikin heikompia.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 12:19

ei tarvista maffille koska tämä kdfi toimii map anturilla. olen ollut tyytyväinen. ainoastaan kampuran asentotunnistimeen piti lisätä vastus että ei pätkiny tietyillä kierroksilla muuten toiminut kuin unelma ja joo on periaattessa ms2.0. juu laitetaan videota jossain vaiheessa :) joo kyllähän sen turbon vois päivittää mutta nyt jo mielessä syncroon siirtyminen eli tämä auto tulee tod näk myyntiin jossain vaiheessa joko turbolla tai ilman. ei ole turbo ihme kyllä vielä vuotanut tippaakaan öljyä vaikka onkin väljä ku mikä :o kytkin kesti itselläni loistavasti siihen asti kun tod näk se luisti kun oli eri kuljettaja joka ei ollut tottunut sintteriin kun näissä ei ilmeisesti saisi kaasua painaa hirveesti ennen kun kytkin on täysin ylhäällä.(ja unohdin tämän tietenkin mainita kuskille kun päästin ajamaan) ainut että kyllä se tärytti lähöissä mutta tippaakaan ei tosiaan itellä koskaan luistanut.
ja tuli mitattua tuulilasiin kiinnitettävällä mittarilla että 0-100kmh oli 5.77sek ja varttimaili oli 13.7sek. pitoja pitäis saaja...
Viimeksi muokannut Vakkuri 6.2.2014 21:31, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 20:54

Kuva
kasausta sisällä puuttuvien tilojen vuoksi.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 20:55

Kuva
parveketta on kätevä käyttää moottorin nostimena

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 20:56

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 21:17

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 21:18

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 21:19

Kuva
Viimeksi muokannut Vakkuri 6.2.2014 21:34, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 21:20

Kuva

eka kertaa käytiin säätämässä niin tuli jätettyä tosiaan vetarin laipan pultit löysälle ja se oli entine vetari ku päästiin 1.3-1.5bar paineille vahingossa koska ahtopaineen säädin oli aluksi väärin...
Viimeksi muokannut Vakkuri 6.2.2014 21:36, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 21:21

Kuva
lämppärin kennon vaihtoa

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 21:23

http://www.youtube.com/watch?v=6QrVbTPIBP4
testailua. huom vinkuminen johtui löysälle jääneestä imusarjasta.
Viimeksi muokannut Vakkuri 6.2.2014 21:29, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.2.2014 21:25


Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02
Auto: Audi A4 1.8TQ -02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 8.2.2014 12:00

Pisteet kyllä asenteesta sinne suuntaan! :D Virkistävä poikkeus tähän peruskalustoon ja tekemisen meininki tuntuu olevan kova tässä projektissa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.2.2014 12:50

Kuinka meinasit katsastukset hoitaa vai onko vain ratalelu?

Demon
-
Viestit: 1380
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

ViestiKirjoittaja Demon » 8.2.2014 14:06

Enemmän kerrontaa kuvien yhteyteen kaipaisi.

Tekemisen meininki muuten kyllä meinaa olla.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 9.2.2014 22:24

kiitoksia! katsastus hoituu pelkällä pakopesällä :P joo pitää koitta keksiä enemmän kerrottavaa. mutta tosiaan jos jollain tiedossa joku syncro golffi lojuu jossain vajan takana niin tänne saa vinkata koska kiinnostais kyllä ostaa joku raato mistä sais ton nelivetotekniikan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.2.2014 13:51

Unohda syncro tekniikka. Ainut minkä tarviit on syncron taka-apurunko, tukivarret, jarrut ja kardaani. Muut osat hommaat vaikka Golf IV 2.8, Audi TT... eli 02M laatikko ja haldex perä, niin saattaa jopa kestääkin vähän aikaa :)

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 11.2.2014 13:17

kyllä sekin käy mulle mutta sitä taka apurunkoa joutuu muutta haldexi perälle. ja huono juttu on se että käypään hintaan ei nuita pelkkiä osia taho saaja ni melkee koko auto pitas hommata ja siitä ottaa sitte mitä tarttee. ooksää värkkäilly näitte nelivetojen kans?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.2.2014 14:14

Ei ole onneksi tarvinnu vielä tohon nelikkoon koskea.
Mutta jos pystyy metallia taivuttaa tai on tuttuja jolta se onnistuu tai sit rahaa...
Niin ei tollanen vaikea ole tehdä.
http://www.dutchbuild.com/index.php/en/ ... cro-detail

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 11.2.2014 14:26

juu oon kans kattellu tuota samaa sivua :) tosiaan sen haldexi perän ja laatikon sais kohtuu hintaan ebay.de mutta syncron taka apurunkoa on hankalempi järki hintaan löytää mutta jos joku löytää niin mää voin ostaa :) tiesti yks ois että purkais yhen syncron kun niitä ruottinmaalta saa kohtuu hintaan joskus ja siitä ottais vaan mitä tarvii ja loput tosiaa ebaysta. onkos sulla turbo kiinni tuossa syncrossa? jos on niin miten on kestäny?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: b5 1.8tq avant

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.2.2014 15:02

ei oo mutta on lukenu jenkkifoorumeita ja niillä ei kestä edes 300hp/300nm lukemia 02A vajaavetoisessa niin faktaahan se on

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.2.2014 15:56

Jarskii kun tuntuu olevan hiekkaa vaginassa ja ei mitään oikeasti järkevää sanottaa....
Vr6 02C laatikot on harvinaisia, 02M 4motion laatikot ovat huomattavasti yleisempiä ja kestävempiä. Golf 2.8, R32, Audi TT yms Hinnoissa ehkä 100-200€ ero. 02M myötä saa myös 6 vaihteen.
Kulmavaihde on myös 02M järeämpi, tosin en ole kuullu että vr6 02C niitä ois hajonnu.
Haldex kestää vähän enemmän tehoja kuin syncron visko. Mutta ainut tapa saada visko taakse 02M laatikon kanssa, on laittaa T4 syncro perä, mikä on käytänössä sama perä kuin haldex vehkeissä, mutta viskolla.
Ainut miinus 02M+Haldex swapille on että bolt on vetareita ei löydy.
Halpaa toi ei missään vaiheessa ole.
Eli asiat voi tehdä monella tavalla, joko kalliisti tai kalliisti ja kerrasta oikein.

p0wer
-
Viestit: 1728
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Auto: Golf 3 TDI, Bora 1.9TDi 4-Mot, Golf 4 1.9TDI 4-Mot, Golf 5 2.0TDi 4-Mot, T4 2.5TDi Synsso, Kupla -68
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.2.2014 16:28

Jopa vanha puoli miljoonaa ajettu 02A kestää 400+hp ja 500+Nm ihan OK, joten 300hv ja 300nm saa olla jo aika seppä että saa lootan rikki.

Onko tosiaan näin, että kaksivetosen mk3:n saa muutettua nelivetoseksi koppaa suuremmalti muokkaamatta? Kieltämättä tuo Haldex houkuttelisi kolkkikoppaan kun itselläkin tuota kääntöä tulevaan kesäharrastekäyttöautoon tulenee reippaahkosti.

hb81
-
Viestit: 1738
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Auto: mk1 Caddy, Caddy Maxi, ex wnb Ratasika, ex RS Octavia
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 11.2.2014 17:09

Kori on mallimerkinnältään tietääkseni eri ja se on tehtävä vastaamaan nelikkoa.
Pohjalevy pitkälle kai vaihtoon.
Vetotapaakaan ei ihan noin vain saanut muuttaa kun joskus sitä mietin itsekin.
Järkevin on kaivaa nelikko kori ja siihen rakentaa tekniikkaa.
Ja aina menee hankalemmaksi, jos on tyyppihyväksynnän vaatima vuosimalli.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.2.2014 17:40

Taka-apurunko kiinnittyy samoihin paikkoihin kuin etuvetosten taka-akseli, takakontin pohjaa joutuu leikkelee että tankki + perä mahtuu.
Kardaanitunneli pitäs minusta olla sama.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.2.2014 17:41

Ja poikkeusluvalla saa kyllä kilpiin, kuten tuosta foorumilla olevasta 4wdcorradostakin huomaa.

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

ViestiKirjoittaja Pellikka » 11.2.2014 20:04

Eikai se poikkeuslupaa tarvitse kun mallisarjaan kuuluu nelivetomalli. Pankaahan nyt niitä linkkivinkkejä, muitakin kiinnostaa :)

Itse projekti kyllä asiallinen, nostan virtuaalihattua! Monet täälläkin suunnitellu jopa vuosia vr6:n ahtamista mutta toteutus on jääny kokonaan nykimättä. Kauheen kova luotto ei noihin osiin kyllä ois mutta kestänee aikansa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: b5 1.8tq avant

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.2.2014 20:18

eikös tästä ole aiemminkin foorumilla ollu että trafi ei laske samaan mallisarjaan nelikkoa ja vajaavetoista?

ja tehdaskoodi runkonumerossa taitaa olla eri nelivedossa ja vajaavetoisessa?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 11.2.2014 20:44

Juu eri mallisarjaksa laskee nelivedon ja vajaavedon, siksi tarvitsee poikkeusluvan.

Itsellänikin ollut tuo nelivedoksi muutto mielessä jo pitkään, mutta aika ja raha on esteenä kun on opiskelijana + ei ole muuta paikkaa ropata autoa kuin ulkona.

Onkos tätä tarkoitus viedä dynolle joskus? Runkopukkien ja kannen pultit suosittelen kyllä vaihtamaan arp:n pultteihin ihan kestävyyttä silmällä pitäen.

Dona
-
Viestit: 1681
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

ViestiKirjoittaja Dona » 11.2.2014 20:57

Mää en allekirjoita 400hv 500nm tehonkestoa 02a askille. Nimim.200kg kevyemmällä autolla 2-3 vetoa ja hampaat pois kolmos vaihteelta. Kolmesta askista.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.2.2014 10:44

juu tällähän on jo 10tkm turbotettuna tullu rullailtua :) mitään ei oikeen ole vielä kunnolla hajonnut. ois tarkotus viiä dynolle mutta kytkin pitää uusia se ei taho pitää....
soittelen tänään trafille tosta 4wd muutoksesta ja koitan löytää sopivan luovuttajan ja sitten ehkä myöhemmin haldexia ja sitä 6lovista lootaa ja pultit kannattais kyllä päivittää mutta mietiskelen tässä että rupeisko rakentaa oikee alusta loppuun yhen koneen ku ylimääränen löytyy.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.2.2014 14:23

soitin trafille ja meinasivat että poikkeusluvan tarvis ja 380e maksaa ja tietty muutoskatastus päälle :/ oisko kellään tietoa kenellä se 4veto corrado on ni siltä vois kysyä mite se on tehny.

nani
-
Viestit: 963
Liittynyt: 19.10.2006 16:28
Auto: Golf cabrio mk3.5 & Passat 3bg

ViestiKirjoittaja nani » 12.2.2014 14:52


S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 12.2.2014 15:29

Eihän tuo ole raha eikä mikään verrattuna muihin kustannuksiin kun nelivedoksi aletaan muuttamaan. Poikkeuslupa kannattaa sitten huolella rustata, koska tuo 380e veloitetaan vaikka hakemusta ei hyväksyttäisi ja siellä on kuulemma tällä hetkellä aika jonot, joten asian käsittelyssä menee aikaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.2.2014 16:31

vähän riippuu mihin vertaa :D tuo 380e voi olla puolet siitä nelivetotekniikan hinnasta :S

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 12.2.2014 16:37

Taitaa pelkkä 02M laatikko maksaa tuplat tuosta 380e:stä... Itse en ainakaan pistäisi muuta lootaa sinne kuin 6vaihteisen 02M lootan jos kerran ruvetaan voimansiirtoa muokkaamaan. Siihen sitten vielä päälle vetareiden teettäminen, perän hommaaminen jne. jne. niin eiköhän se aika reippaasti mene sinne 4 numeroisiin lukuihin.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.2.2014 16:56


Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.2.2014 16:57


Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.2.2014 16:59

tarkoitus olisi siis ostaa syncron raato vielä kuitenkin ja myydä siitä kaikki mitä ei tarvii ja mitä tarvii ni laittaa tuohon näin aluks. sitten myöhemmin voisi sitä 02m laatikkoa ja perää metästää. koska kai se syncrokin ois parempi kun tämmönen vetovammanen? :D
Viimeksi muokannut Vakkuri 12.2.2014 17:00, yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 12.2.2014 16:59

Kivasti liikahtaa! Ootko laskenu, että kuinkan paljon rahaa mennyt projektiin? Jos et tähän kehtaa laittaa niin voitko pistää vaikka yv:llä, tää ei yhtään auta oman veeran viritys kuumetta...

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.2.2014 17:09

kiitosta!
kyllä mää voin tähän listata mitä tuli maksaan noin suurinpiirtein
-turbosarja noin 500-600e tulleineen veroineen posteineen ebaysta.
-plx laajakaista 200e kalajoen tarvikemotista
-kdatan moottorinohjaus 500e
-putkisto noin 150-170e pelkkää 3" putkea ja ite tehty surkea änkkä (tässäkin ois riittäny kyllä varmasti bilteman sinkitty putkiki)
-suuttimet 250e ebaysta kunnostetut
-bensapumppu 60e ebaysta
-öljynlauhdutin ja adapteri ebaystä noin 170e
-tiesti kaikkea pikkusälää, mittareita ja jotain sovite silikonikappaleita ja kaikkea mitä ei muista
tässähän vois tiesti säästellä jos esimerkiksi harrastusintoa löytyy ni vaivannäöllä saa megasquirt 1 alle sataseenki ja sen ku kolvailee sinne vakio ecun sisälle ni säästää jo sen 400e ja toine että jos saa jostain lainaa plx ja tohtii ajella ilma seosmittaria sen jälkee ku sääjetty ni siitä tulee 200e säästöä :D
Viimeksi muokannut Vakkuri 12.2.2014 17:16, yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: 530xd (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 12.2.2014 17:13

Onkos tuo kdata ollut millainen ohjelmoida? Itse katsonut samaa ohjainta, mutta miettinyt toimivuutta.

Sebastian
-
Viestit: 8542
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.2.2014 17:15

EIkö nykyinen kori kannattas vaikka paalata/myydä pois ja länsinaapurista joku syncro-kori parilla rahalla tilalle.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.2.2014 17:22

se on samanlaine ku megasquirt 2 se ohjelmoijjaa tunerstudiolla jonka saa ilmatteekski. ainut ongelma ton ohjauksen kaa oli tosiaan se kampuran asentoanturi sinne piti lykätä vastus ettei pätki 5000rpm alueella mutta en tiiä onko ne sen korjannu sitte jo siitä uuesta poksista ja mitäs se haittaa kun sen tietää :D ja mää voin esimerkiks lähettää mun ohjelman jos jollain on samanmoinen rojekti suunnitteilla ni sitä saa kattella tai vaikka koittaa mutta ainahan niissä on eroa toisee autoon mutta sitähän on helppo lähtee muuttamaan siitä ku jos on ees sinneppäin samanlainen setuppi ni kai se ohjelmaki on sinneppäi

oon miettiny tota että ostais just valmiin syncron mutta oon sen verran kranttu että en huoli ku 2 ovisen ja kattoluukulla ja mielellää sais olla sitte kerrasta automaatti ilmastointiki ku lähtee vaihtahaan parempaan. kaks on ollukki kiikarissa mutta toine ei suostunu mulle myymää ko halus toiselle sakemannille myyä ja toine ei vastannu puhelimeenkaa ja loput on jotai avian järkyttävän hintasia :/ tiesti ku jaksaa oottaa ni varmaa sopiva tulee vastaan

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.2.2014 18:32

Ja kun sitä syncro tekniikkaa etsii, niin 4 pyttysten laatikot ei sit käy Vr6 perään.
4 pyttysten kulmavaihde pitäs kyllä mennä sit Vr6 02C laatikkoon ja takaperässä pitää olla samat välitykset kuin kulmavaihteessa.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1189
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Auto: Passat , Transporter, Golf rallye, Golf cabrio, Golf 1...
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 13.2.2014 22:19

Multa löytyis mk3 vr6 syncron vaihteisto(oliskohan sit se 02C) kulmavaihteella ja vetarit eteen. Ajettu n.100tkm ja saa halvalla. Sit löytyis yks 24v vr6 moottori ja kaikkee muutakin syncro ja 4-motion palikkaa...

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38
Auto: Golf Mk2 8v Gti, Corrado g60, ibiza -99

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 16.2.2014 20:58

Hahhah, nyt on kyllä ollu asenne kohdillaan ! :D pisteet sinne.

Elementti
-
Viestit: 718
Liittynyt: 22.11.2008 20:37
Auto: Golf 3 VR6

ViestiKirjoittaja Elementti » 21.2.2014 19:23

Hyvä meininki täällä. Pitää vaan uskaltaa uskaltaa :) Tupannu tätä projektia suurin osa arpomaan leiman kanssa ym.. Ei sitä kannata murehtia, tekee sellaisen auton kun haluaa ja kyllä sille leiman saa jotekin.. Kuulemma porukka mennyt turbojen kanssa leimalle ja ei oo mtn sanottu.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 22.2.2014 13:59

Kiitoksia! Tuli tosiaan hommattua nyt tommonen syncro golffi! Oon aiva myyty! Ottaa niin nättiä luisua kyllä. Peksi voisin olla kiinnostunu jos sulla ois 4 motion laatikko ja perä? Ja nyt alkaa oleen 90% varmaa että tämä etuvetonen turbo menee myyntiin jos joku sen huolii.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.2.2014 11:45

Minkälainen syncro II vai III koppanen, 4 vai 6 koneella?

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 25.2.2014 12:44

3 koppanen ja 2 ovine vr6 jaa oli kyllä halpa. Laitan kuvaaki jossain vaiheessa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 5.3.2014 23:12

Kuva

Elementti
-
Viestit: 718
Liittynyt: 22.11.2008 20:37
Auto: Golf 3 VR6

ViestiKirjoittaja Elementti » 8.3.2014 19:07

Jätkältä löytyy kaks sarjaa keltasia CC recaroita? :D Ja vielä keltainen syncro. Kelpais itellekki :)

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 13.3.2014 10:29

tästä syncrosta oon haaveillu kauan :D ja säästäny :P onko tuo sun vento vr6 mikä on myynnissä nettiautossa? ookko ite muuttanu sen vr6?

Sebastian
-
Viestit: 8542
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.3.2014 18:58

Ainut oikea väri ja varustemalli kolmoskuppaseen.

Toki väri parhaan loistonsa ilmeisesti nähnyt.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 4.5.2014 14:41

Kohta alkaa syncro hulinat kun 75kg paketti saapuu ensi viikolla. Turboa ja ilma-alustaa ja kytkintä sun muuta hilpetööriä.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02
Auto: Audi A4 1.8TQ -02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 5.5.2014 13:55

Kohta alkaa syncro hulinat kun 75kg paketti saapuu ensi viikolla. Turboa ja ilma-alustaa ja kytkintä sun muuta hilpetööriä.


Ei voi kuin arvostaa. :D

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 26.6.2014 23:49

siinä pari uutta palikkaa syncroon
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 26.6.2014 23:50

urpoa
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 26.6.2014 23:51

pyöreitä lukemia
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 26.6.2014 23:52

Kuva

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 26.6.2014 23:57

Kuva

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 27.6.2014 0:01

Kuva

arlowssin rosteri änkät 3" koosta isoimmat mitä saa ebay.de ostettuna 150e posteineen kaikkineen 2v takuulla. suosittelen ainakin tässä vaiheessa kun vielä ei oo autoa käytetty.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Vakkuri 27.6.2014 0:12, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 27.6.2014 0:03

musta golffi teki hieman painetta niin vaihettiin toinen kans kun oli tuommonen pikkuhalkee. kasattiin vanhalla kannentiivisteellä sekä vanhoilla pulteilla jota ei tiesti sais tehä mutta hyvin tuntuu noilla pikkutehoilla pelaavan(alempana on penkityslappu)

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Vakkuri 27.6.2014 0:10, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 27.6.2014 0:04

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 27.6.2014 0:07

HUOM! tämä on mustasta etuvetoisesta golffista eikä keltaisesta syncrosta. syncrosta tulee lappua viimeistään loppukesästä :D ja nyt on rullailtu +16tkm tällä turbosetupilla ja hyvin tuntuu kestävän tuon 400nm ja 328hp. olis ollut varaa vielä nostaa ahtoja sun muuta mutta en taija ruveta koska tuo musta etuveto on periaatteessa jo myyty.




Kuva

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 27.6.2014 8:36

Taitaa menohaluja riittää tuolla lukemalla ja kopalla :)

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42
Auto: `.`.`. mk3

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 29.6.2014 13:32

varmaan venyy golf noilla tehoilla joka suuntaan jos ei oo tehty huoltoa myös alustan puolelle.
ihan hyvä jos pysynyt nipussa sen 16 tkm. osaltaan laittaa näille spekuloinneille jarrua..

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 29.6.2014 23:14

kyllä se ihan ok liikkuu. renkaina 17" 215/45. ykkösellä ja kakkosella jos kaasun painaa pohjaan pitoja ei ole. alustana konin eestä jäykkyyssäädettävät. takana joutu korottaa bilteman korotussarjalla kun noilla vanteilla raapii :D alustasta en osaa sanoa että mitä edellinen on sille tehny mutta ite en oo senkummemmin kajonnu. totta yllättävän hyvin on kestäny siihen nähden että kenkää tämä on saanut aika paljon. rajotin on paukkunu paljon :D


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

© since 2000 - ffp