Sergeyn Golf Var 1.9TDI AFN (myyty)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 1.12.2010 9:15

Onko tietoa kuinka nuo on levitetty? Jos vaan ulkokehälle lisätty tuo 2 tuumaa, niin eikö silloin ET24 olisi ennemminkin lähempänä totuutta?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 3.12.2010 2:01

keskiötäkin on siirretty eli ei ole vain levitetty.

noi on ollu jo edellisen omistajan polossa, joten ei ole enää reikä liian pieni.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 11.12.2010 18:59

Noniin. nyt tuli oikee vika vissii autoon? Ilmastointi puhaltaa vain tuulilasiiin, eli ei jaloille puhalla juuri mitään. Pikkunen kylmä lehmänhenkäys tulee varpaille. Eli keskelle ja lasiin puhaltaa lämmintä ihan normaalisti.

Ja muistutettakoon että autossa on manuaali-ilmastointi jos sillä on asiaan merkitystä.

mistäs lähdetään etsimään vikaa kun auto tulee kotiin viikon päästä?

Drager
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.10.2010 2:24

ViestiKirjoittaja Drager » 12.12.2010 1:16

Tämä nyt on hiukan mutu tuntumalla sanottu mutta kun muistelisin että nuo ilman ohjaus salvat lämppärin kotelon sisällä ovat tuossa ohjattu vaijereilla(autm. ilmas. sähkömoottoreilla) niin joku vaijeri tai sen hälpättimet menny sököks. Jos on mielenkiintoa ota toi lämppäri pois ja tutki sieltä.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.12.2010 4:34

Manuaali-ilmastoinnissa tais olla sisäkierron tms. läppä sähköllä, muuten mennään vaijereilla.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 13.12.2010 6:39

Manuaali-ilmastoinnilla olevissa on jokin akipaineohjaus myös.. Alipaineletku tulee tulipeltiin kiinni kennon letkujen väliin. Ainakin faijalla ventossa tuo nippa johon letku tulee kiinni, on poikki. Tuo alipaine saattaa liittyä vain sisäolmankiertoon?? Teidä sit.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 14.12.2010 16:32

miten tuota nyt sitte ehtii värkkäämään :( joulun pyhät ja viikko aikaa.

Onko olemassa H7 Xenon kittejä missä olisi 4 poltinta ja 2 ballastia vai pitääkö tyytyä 4 ballastiin? Noihin Hella umpioihin kiinnostaisi laittaa xenonit

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.12.2010 10:16

Laiskana miehenä laittanu ne 4 kpl ballasteja apukuskinpuolella ilmanputsarin taakse ja kuskinpuolella tunkenu akun ja sisälokarin väliin. Ja hyvin on pysyny paikoillaan, niin vanhassa TD kopassa kuin tossa verkussakin.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 15.12.2010 17:28

:D ok, noita lie saa niputtaa nippusiteel yhteen että ei ole nii sekasta :S noh kai se o hankittava sellaset... lisävaloihinki pitäisi H1 xenonit laittaa... Sit oliski jo seittemän ballastia :D Siks haluisin sellaiset tuplat.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.12.2010 17:43

Jos Hellan IV look + xenonit lisäksi tarvii lisäpitkät, niin suosittelen optikolla käyntiä :)) Tai sit teilläpäin kaikki tiet on vain 10km suoria :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 18.12.2010 14:29

no emäntä ajelee muhos-kajaani-pudasjärvi kolmiossa, ni kyl sitä saa olla ;) Eihä tääl eteläs oo ees pimeetä ni ei ees tarvis ja kesäl sit otetaan lisurit veks. Nythä täs autos tosiaa on noi edellä kuvatut Boschin lisävalo kolmikko ref 37.5 joista keskimäinen on spotti.

AINIIN oliha mulla asiaakin. Onkohan iso homma laittaa webastoa tuonne? pitänee ainakin kello/ajastin/kaukostartti ostaa ja varmaanki pa-pumppu? Eli ebays on sikamaisen halvalla noita VW thermo top C malleja.

Mietin tuota kytkentää, onko nuo pistokkeet VW vai webaston omia juttuja ja mitäs niihin kuuluu? :D

Kuva
Kuva
Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.12.2010 16:39

Nyt o Hella IV look lamput ja kyl voi sanoa että jo haogeneilla valoteho on kyllä hieman parempi :)

kävin tarvikeliikkeest ostamassa nokkahihnan ja tuulettajanhihnan korjaussarjat. Eli rullat, kiristimet ja mitälie. JA varasin myös huoltoajan että liike vaihtaa ne. En siis ite remppaa autoo täl kertaa. Se onki eka kerta 5 vuoteen ku käytän autoa ruuvautettavana muualla.

myös ilmastoinnin suuttimista taas tulee niiku pitää. Mitään VIKAA ei systeemissä ollut. Mikään ei kanittanut enkä tajua miks ei jalkoihi puhaltanu. Voiko ne läpät jäätyä jumiin? vika nääs korjautu sillä että ajettiin auto laivaan lämpenemään neljäks tunniks.

peeki
-
Viestit: 1312
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 23.12.2010 23:20

saksan ebaystako ostit? Tee se kaukosäädin vanhasta nokian puhelimesta, googlettamalla löytyy kytkis...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 25.12.2010 22:42

en siis viel ostanut, mutta ajattelin ostaa. 100-150 eur näyttää olevan hintaskaala. meinasin tosiaan kaukokäynnistää kännykällä.

Hellaa ja bossia sovussa :)
Kuva

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 26.12.2010 10:10

En oikeen ole varma tuosta Webastosta... jos se on Volkkarin oma malli ei se tule toimimaan kuten jälkiasennettava malli. Niillä ei juuri ole yhteistä.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 27.12.2010 19:05

mesefoorumil kerrottiin että on standardin mukainen mutta piirikortti olis vw oma mutta passaa kuitenkin jälkiasennushommiinkin.

nuo etusumuvalot kun on mulla sokeet ni meinasin et jos laittas dealextremestä tällaiset päivävalot tuonne... olisko viisas veto :) itseasias ne sopis noihin Hellan sokeisiin kohtiin myös. mut luulen ettei niihi kannata reikii toistaiseks alkaa tekee

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32953

Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.12.2010 19:26

Laita Hellan kirkasvilkku-huomiovaloyhdistelmä. Tais olla ebayssa jotain 80e luokkaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.12.2010 22:12

sieltäpä se seuraava valohankinta tuli...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.12.2010 11:30

Hyvin suositeltava hankinta.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 5.1.2011 11:20

nyt o vaihettu termostaatti, kaikki hihnat, rullat ja kiristimet (asennussarjat siis) ja kuittiin napsahti 420 euroa töineen. Työ oli 2,8h á 60€. hammashihna olikin jo tiensä päässä, eli hampaat tosi ohuet jo.

jännää miten kilpailutettaessa eri liikkeitä, hajonta oli melko suurta. eli tämä liike joka laski hinnaksi n 440€ olikin siis halvempi mitä lupasivat. Kallein firma taas lupasi tehdä työn 610 eurolla. Eroja on näemmä...

ja autosta katkesi jousi. Uudehko monroe sanoi vaan POING ja putosi jousen puolikas tien varteen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 6.1.2011 3:02

joha sitä vierähtiki pari kuukautta ku o askarreltu tallissa... Tuli veryttelyä varten hommattua volkkariin kulttiklassikot. Ovat valmiiks puhallettu puhtaaks, enää puuttuu työt, ja alotettuukin jo...

ruottista sai halvalla, ilmotukses oli 100€, mut ei maksettu ilmon hintaa ;)

Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 2.4.2011 22:37

edellämainitut vanteet on nyt kuivumassa.

mutta silläaikaa tuli tehtyy tälleen :) eli kun oli joskus puhe mersun vanteista, ni siin ne ny olis.

Löysin vanhoja kuvia viime syksyltä miten tein testikappaleet. Eli tein 6mm poranterälle 14,5mm holkin joka sopi audin 5x112 vanteiden reikään justiisa ja sitten porasin tollaset reijän alut valurautaan. Sitten homma jatkui reikien isontamisella 9,5mm asti ja sen jälkeen M12-1.5mm kierre reikiin.
KuvaKuva
Sen jälkee homma oliki bueno
KuvaKuva
Tulos on hyvä. Aikaa yhteen rumpuun meni n 30min. Nyt tällä hetkellähän mulla on taakse uudet rummut joissa on koneistamossa laitettu sama temppu, ei viittiny uusia riskeerata temppuilulla.

http://www.garaget.org/?car=209119
Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.5.2011 19:05

Taas on rullattu autolla ja jonku vian takia aurauskulmat meni mönkään ja uudet renkaat pilalle 600km matkalla.

Mutta asiaan. Kun tuo auto hyytyy täyskaasulla ohittaes/ylämäes ja virrat sammuttamalla palautuu normaalitila. Mikä vika? veikattu N75 ventiiliä? Audiinha mä sellasen vaihoin mutta onko täs sellasta?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.5.2011 23:22

On kyllä. Tutki polttoainesuodattimen lähistö, siinä sen pitäisi olla EGR:n venttiilin kanssa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 31.5.2011 21:59

Pitänee vilkuilla tai sitten teettää työ muualla. taas auto on toisella paikkakunnalla... Minä oolannissa ja auto oulussa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.8.2011 19:06

Vikana oli niinkin yksinkertainen vika kuin että irtonainen alipaine letku.

Mutta mikäs olis vaivana kun toisinaan abs merkkivalo syttyy palamaan... useimmiten se ei pala.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.8.2011 19:32

Pyöränlaakeri väljä ja välillä tulee liikaa etäisyyttä anturin ja kehänväliin? :))

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.8.2011 19:53

no älä ny hulluja puhu... ihanko tosissaan haastelet ?!? :D

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 22.8.2011 20:12

Abs valo voi syttyä siitäkin jos on erikokoiset renkaat edessä ja takana, halkaisija muuttuu ja renkaiden nopeusheitto syntyy liian suureksi.. itellä takana 45 ja edessä 40 ja abs valo syttyy ja johtuu tuosta.. Ja valo syttyy vain matkavauhdissa ja pidemmällä matkalla, ei pala kaupungissa tai lyhyissä taajama vauhdeissa.

En tiedä että onko speisereillä vaikutusta..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.8.2011 21:05

no älä ny hulluja puhu... ihanko tosissaan haastelet ?!? :D

Kyllä :)
Molemmissa varianteissa mitä on ollu, niin ollu toi vika.
Etupyöränlaakeri väljä, niin on myös alkanu ABS-valo palamaan. Tosin on myös jurina kuuluunu kaarteissa/suoralla.
Tosin veikkaan perinteisempää johtopoikki, anturi sökö tai sit se kallein perinteinenvaihtoehto, eli ABS-boksi sökö.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 22.8.2011 21:46

omassa corradossa oli kans sama ongelma ja syy: pyörän laakeri väljä:) että kannattaa tsekata se ainaski...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 24.8.2011 21:31

siis mä olen kyllä tietoinen että laakerit on jo vähä kehnot... ne olis vaihtolistalla ollu jo keväästä alkaen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 2.11.2011 23:07

laakerit jne vaihdettu. ABS anturit vaihdettu. Oikea helmapalkki hitsattu uusiksi.

Taas on autolla ajettu useita tuhansia kilometrejä ja tänään katsastuksesta pois ajaessa ei meinannu millään saada pakkia päälle. samalla ykkönen on liki mahdoton käyttää. Onkoha loota sipannu kokonaan vai mikä on.

btw auto ollut meidän taloudessa nyt 35000km Ja hyvin jaksaa vaikka joutuukin liikkumaan kakkosella :)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 3.11.2011 10:26

Tsekkaa ettei vaijerit oo päässy liikkumaan tai ettei niitten välissä oo mitään.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.11.2011 10:35

Myös vaijereiden kannatinraudan kiinnitys vaihdelaatikon päältä kannattaa tarkistaa. Pieni lipsahtaminen kumipuslista aikaansai 4. vaihdetta pienempien häviämisen. Se se oli jännää se.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 3.11.2011 10:52

Niin joo se kannattaa tarkistaa et kuin väljä se on se koko vaihtajatorni. Kaveri heiluttaan keppiä kabiiniin ja toinen kattoo tornia. Nimittäin ittellä oli niin väljä ettei löytyny kaikkia pykäliä enää, jotain muoviosia oli tippu matkasta...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 26.11.2011 13:26

kiitos taas hyvistä ohjeista. Joku asia tapahtui vissiin oikein kun tuota ropasin. taas vaihteet pelaa, pari viikkoa toiminut taas jouhevasti. Eli kait siellä on niitä muoveja/kumeja jotka on kuluneet. Saakohan niitä vaihdeltua helpolla...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 4.9.2012 20:16

Minkälainen tuo systeemi ts. letkun kuuluisi olla tuossa ilmastoinnin kompuran ja kondensaattorin välillä? Osanumero? Mitäs maksaa ja mistä muualta ku marmoritiskiltä saa? ja olisko se siellä marmorilla halvin?

EDIT: ts se letku joka lähtee siitä kuskinpuoleisen lampun luota kompuralle.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 3.12.2012 16:01

Taas on auto katsastettu vuodeksi eteenpäin, katsastusmies kehoitti hitsaamaan takapenkin alapuolella olevaa peltiä, niitä kumituttien ympäristöjä siinä taka-akselin etupuolella. Merkintää ei niistä kuitenkaan tullut papereihin, oli sen verran lievää orastavaa ruosteen alkua.

Seuraava suunta autolla taitaa olla Savo, eli ostin Savonlinnasta talon ja pitänee sinne tässä lähiaikoina muuttaa.

Onko VW ja MB huoltoja joitakin joita voitte suositella Savonlinnan seudulla?

Tuli ostettua Nordmannit 175/65/14 talvirenkaiksi ja sitten kaupanpäälle sain Semperiitit alumiinivanteella 195/45/16 koossa.
Kuva

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.4.2013 23:49

Jokos oot tänne muuttanu?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.5.2013 16:32

On siellä tullut majailtua välillä :)

Tuos nuo semperiitit nyt alla. alkaa olee vähä paskanen auto ja lommoillakin sen on... Mutta toimii kuin ajatus. Työmatkaa rullattu taas tuhansittain. täl hetkellä työmatkaan kuuluu 5km mutaisaa soratietä yhteen suuntaan, ei kyllä ole hyvä ensinkään autolle se tie.

Kuva

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 10.5.2013 9:55

Mites noiden Åland kilpien kanssa, saako niitä pitää mannersuomessa vakituisesti asuessaan?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 20.5.2013 13:04

Kyllähän se on mahdollista. Mutta suomessa katsastusasemien ei ole pakko katsastaa ellei ne halua. Yhteistä verotietokantaa ei ole, ja sieltä pitää puhelimitse virka-aikana kysyä verotiedot että on maksettu jne. joten monikaan ei viitsi sitä tehdä kun ruotsinkielentaito on vähä kehnohkoa. Itäuudellamaalla ja pohjanmaalla kyllä on onnistunut.

Mutta asiaan:

Minulla olisi tiedossa tuollainen sopiva passatin vakkariviiksi mutta ei ole mitään johtosarjaa. Mitenköhän sen asennus MK3 golfiin onnistuis? Vai saako sitä johtosarjaa jostakin erikseen?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.5.2013 20:06

Volkkarin oveen laitettu nyt uus lukkomekanismi. se olikin sitten vähän ns. paranneltu alkuperäiseen verrattuna. Simppeli homma kylä on vaihto. hintaa Oulun Pörhöllä 30.25e/ovi + uudet haittalevyt 14.75e/ovi. Nitä haittoja ei välttämättä tarvi vaihella jos ottaa vanhasta, mutta minäpä vaihdoin koska vanhat haitat on Siwan parkkipaikalla. niin kokonaiskustanne on 45e/ovi.

Ilmastoinnin systeemistä puuttui yksi O-rengas. nyt sekin olisi. vielä ku sais kuivaimen jostaki niin olisi golffissa mukava matkata. 91 euroa maksaisi Pörhöllä OEM, mitäs ne saksanmaalla maksaa... ja sehän selvisi, DHL kotiin kuljettaa 33 euron hintaan. osanumero 1H0820193A

tommiKA
-
Viestit: 67
Liittynyt: 22.2.2013 17:06

huoltoa

ViestiKirjoittaja tommiKA » 30.5.2013 8:27

jos tarviat savonlinnan seudulla käyttää autoja huollossa suosittelen kovasti enonkoskella ad huoltoa/reko muhosta..kerrankin saa hyvää ja halpaa samalla kertaa..esim tunti velotus 10-15euroo halvempi ku savonlinnassa.tykkää erityisesti mersuista.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 30.5.2013 15:29

Oulussa jos kuleksit niin ei kannata Pörhöllä asioida. Suomen Autohuolto on mukavempi ja paljon edullisempi versio. Yhtälailla vw huoltamo..

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 11.6.2013 0:51

molemmissa tulee luuhattua! kiitos vinkeistä

Vakionopeudensäädintä ajattelin asennella, kukahan sen osaisi oulussa opettaa autoon?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 16.6.2013 22:10

volkkariin taas tehty remonttia. ilmastoinnin kuivain on nyt uusi, pari muuta O-rengasta korjattu. Tapio89 mese.fi foorumilta ystävällisesti laittoi aineet koneeseen. Aijai ku o ny makia ajella ku saa munat huuruun!
Kuva

samalla puhistin ilmanpuhistimen ja katsoin että onpa MAF täynnä tervaa ja muuta tauhkaa mm. elukoita. Ehkä n30% oli kirjaimellisesti ummessa. yllätys oli suuri. auto kulkee nyt taas kuin rasvattu salama! ennen se oli kuin täi tervassa. huhhuh olipa iso ero, en olisi ikinä uskonut.

Huomasin samalla että huohottimen putki on murtunut alapäästään ja tyrbon laipasta on yksi pultti poikki mutta ei vaikuttanut ainakaan pahasti vuotavan, ei kädella ainakaa huomannut :/

tulipa vain sitte mieleen että jos ottas kannen pois ja laittas uuden kannentiivisteen ja samalla putsaisi VNT ahtimen liikkuvat osat...

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 17.6.2013 12:21

Mistäs lähtien kolmoskoppasessa on ollu VNT-ahtimia ?

sami.m
-
Viestit: 74
Liittynyt: 25.5.2006 23:37

ViestiKirjoittaja sami.m » 17.6.2013 13:19

Jos on joskus piristetty :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 17.6.2013 14:55

siitä lähtien kun ne on sen sinne tehtaalla laittaneet? En minä tiedä.

Ainii unohtu mainita tuossa aikaisemmin että toukokussa alkoi vettä kulumaan, mutta en näe että minne se menee. Vedessä ei ole öljyä eikä painetta/kuplia tule. eikä öljyssä ole vettä.

Muttamutta, on taas vähän tarkkailtu veden menekkiä muutaman viikon (4000km), ja vaikuttaisi että se vesi valuu ulos tulipellistä, eli olisiko se sitten lämppärin kenno mistä se tulee. Vai voiko olla pelkästään vikana paisarin korkki?

joppe
-
Viestit: 97
Liittynyt: 14.4.2009 8:21

ViestiKirjoittaja joppe » 17.6.2013 15:31

Muttamutta, on taas vähän tarkkailtu veden menekkiä muutaman viikon (4000km), ja vaikuttaisi että se vesi valuu ulos tulipellistä, eli olisiko se sitten lämppärin kenno mistä se tulee. Vai voiko olla pelkästään vikana paisarin korkki?


Sisälämppärin kennohan noissa on perus vuoto paikka, sopivilla keleillä lämmöt vaan täysille ja kattomaan alkaako tuulilasiin tiivistyyn vettä, toinen paikka jos tahtoo vuotaa niin katoppa pelkääjän puolen lattia matto ja se kaukalo siin yläpuolella. Itellä ainakin kasteli sieltä kun tuo vuosi.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 17.6.2013 20:10

kuinkahan iso homma se kennon vaihto on?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.6.2013 20:36

Tuossa omia raatailuja kennon vaihosta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.6.2013 21:19

Ja tuossa vähän kuvaa projektin laajuudesta: http://i1152.photobucket.com/albums/p48 ... 185354.jpg

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

ViestiKirjoittaja jiitek » 17.6.2013 22:32

No ei se meikäläisen arvio työmäärästä tainnut kauas heittäää...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 17.6.2013 22:50

no ei! mutta onneksi vika ei oo kennossa!

On nimittäin vesipumpun letku tai letkun lähtö halki. Kun kierrättää konetta yli 2000rpm niin alkaa pihisemään! Mutta tyhjäkäynnillä ei :O Ymmärrän nyt miksi se vesi näytti tulevan tulipellin alueelta. se nimittäin ampuu vedet pihalle ko. halkeamasta kun vauhtia on jo sen 70-80kmh :/

Tuolta se alkaa puskemaan. Tuo putki on joku jo vaihtanut "uuteen" ei siis ole alkuperäinen vaan etolan perus kumiputkea pumpulta tuonne kanteen asti. T-haarasta lähtee tuo orginaali pienempi S-mallinen putki.
Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 25.6.2013 19:01

olipas ahtaassa paikassa letku. Oli edellinen asentaja kiristäny letkut niin tiukalle että oli letku halki. ja tuossa muutama viikko sitten se alkoi sitten vuotamaan. Leikkasin haljenneen osan pois ja käänsin pötkylän takaperin ja taas pelittää.

Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 26.10.2013 22:19

letku halkesi taas, mutta nyt yläpäästä. laitoin uudet kokonaan, pitäs kestää. Webaston raadon sain haalittua. Minnekäs webasto pitäisi kytkeä? onkohan puhaltimen ohjaimelle jokin valmis paikka?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 1.11.2013 19:36

kannen päädystä lämppärille menevään letkuun.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 1.11.2013 21:04

Puhallin ohjaus kannattaa kytkeä puhaltimen kytkimille menevään jatkuvaan virtaan, niin saat itse päättää sisätilan lämmityksen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 29.11.2013 17:40

ok kiitos.

Mutta äääh. Nyt syttyi ABS valo. Olisiko se anturivika?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.11.2013 17:47

tai pyöränlaakeri, ABS pumppu/yksikkö yms. Ei muutakuin vikakoodia lukuun.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 4.1.2015 12:12

Edellämainituille vioille ei ole tehty mitään ja ne katosi tuossa pääsiäisenä. Leimaa tuli taas vuodeksi ja autolla ajeltu vuodessa 30tkm. Öljyjä vain vahdeltu, ja hella valojen mukana tulleet philips polttimot paloi välipäivinä ja laitettiin uudet philipsit.

Matkamittarissa on nyt 410tkm eli 4,5 vuodessa 130tkm

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 4.1.2015 13:37

Vieläkös hän vaikuttaa täällä Savonlinnassa miten useasti?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 6.1.2015 10:31

Eiiku talo mytiin ryssille, ja nyt pysyvästi Oulussa :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

Re: Sergeyn GolfIII Variant 1.9TDI

ViestiKirjoittaja Sergey » 13.4.2016 0:23

nyt o virallisesti tämän golffin loru loppu. Myydään kokonaisena 200e. Eli AFN tekniikan hinnalla koko auto.

Auto on Oulussa, ja saa koeajaa. Lähes täysin toimiva auto, mutta leima tosiaa loppui talvella. En ole käyttänyt edes katsastuksessa, kuskin helmassa on pieni reikä, ja se on varmasti ainoa syy miksi ei katsastus menisi läpi... ainii ja takajarrurummusta valuu jarrunestettä :D

Ei jaksa alkaa hitsailee, ku se ei oo mun juttu. Auto on ahvenanmaan kilvissä edelleen, tullaukseen menisi 0 euroa, muttakun maahantuontikatsastus pitäisi tehdä, ja on kohtuuttoman kallis tällaiselle autolle.

0405816369/janne

PS jos ei mee kaupaksi, niin alan sitä purkamaan pian. Hella IV look valot lähtee ensimäisenä muuhu käyttöön, ne ei siis kuulu kauppaan, vakiot kuuluu. samoten nahkapenkit ja tekniikan säästän.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa