Jetta mk2 "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

Jetta mk2 "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro

ViestiKirjoittaja Ripa » 31.3.2008 14:59

Auto on perus Scirocco II 1.8 8v koneella, vuosimallia 1990. Näin Scirocco "ihastuksen" johdosta tuollainen oli pakko saada ja kaverilta kun sellainen sattui saksan tuliaisina löytymään niin oli kauppa varma. Ensimmäiset pari vuotta meni melkein auton seistessä milloin missäkin, vuodesta 2003 tähän päivään kilometrejä on kertynyt vajaat 3000km. Viime talvena vaihdettiin alusta coilovereihin ja vanteet oz turbot tuningmiehenmekasta eli ebaysta.

Tämän vuoden tammikuussa rupesi käyttöauton myynnin jälkeen rahat polttelemaan taskussa joten piti mennä moottori ostoksille ja sopiva löytyikin ihan tuosta naapurista samaa tuttua kauraa eli 1.8 8v muutamalla vireistys osalla. Tietenkin luonnollisena jatkumona oli se että kun vanha kone oli nostettu pois niin konehuone pitää saada maaliin ja kun konehuone maalataan niin miksikäs ei koko auto?!

...eli tilanne on nyt tämä ja auto on näillä näkymin menossa maalaamoon viikon päästä.

Kuva

Kuva viime kesältä kun oz turbot oli saatu ruuvattua alle ja haettiin oikeaa korkeutta alustaan.

Tällä rengastuksella ja alusta mallia KOVA, auto ajettiin saksasta suomeen. Varmasti ollut ikimuistoinen matka jos Mika (aka plusevo) siitä enää mitään muistaa, ainakin mitä tarinoita keskinopeudesta ja matkaan kulutetusta ajasta voi päätellä. Pisteet Mikalle siitä!

Saamme nähdä miten käy, kesällä Bugrunin rientoihin pitäisi tällä ehtiä. Talliin mars!
Viimeksi muokannut Ripa, 28.8.2015 13:08. Yhteensä muokattu 9 kertaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 31.3.2008 15:15

Vannevalinta on osunut ainakin nappiin. Toi keula on ihan fiksun näköinen kun lisäpitkät on poistettu, onkos toi askarreltu jostain kakkiksen maskista?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 31.3.2008 15:41

Niksipirkka keksii, tuo on Passatin maski. Kaveri ehdotti että kokeileppas vanhemman Passatin maskia. Kiinnikkeet ei osu kohdilleen mutta virittämällä tuo istuu hianosti.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 7.8.2008 21:02

Tuli hommattua tuossa pari viikkoa takaperin toinenkin volkkari tähän talouteen. Ostin Jetan nimikkeellä "käyttöauto" jotta mammakin ymmärtää että täytyyhän meikäläisenkin tässä päästä jollain liikkumaan. On tuo toistaiseksi ihan hyvin toiminutkin, tosin on siihen pientä remonttia tullut tehtyäkin jo.

Jettaan on joku vaihtanut aikoinaan 1.8 16V (kr) koneen ja edellinen omistaja ruiskinut uutta maalia pintaan. Ei tuo nyt mikään näyttelyauto ole mutta kelpaa itselle.

Kuva
Viimeksi muokannut Ripa, 8.8.2008 7:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 7.8.2008 21:22

^ Komee jetta, oikein coupe mallia=)

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 7.8.2008 21:55

todella hyvännäkönen!

nani
-
Viestit: 980
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 8.8.2008 7:20

pirun hieno jetta! :)

Kipe_
-
Viestit: 262
Liittynyt: 21.7.2007 16:59

ViestiKirjoittaja Kipe_ » 8.8.2008 13:25

Onko tuo jetta sen harvinaisen trikkivärin (LY3D) värinen? :)
Paljos tuommosessa koneessa on kaakkeja?

Jak3
-
Viestit: 2760
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 8.8.2008 13:56

Ei LY3D ole nuin kirkas varjossa, veikkaisin LA3A eli marsrot :)

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 8.8.2008 14:58

Väristä on ollu itselläkin arvailuja LY3D suuntaan. Harmi kun en muistanut kysyä edelliseltä omistajalta tuota väri koodia.

Kone on ihan perus GTi Golfin kone eli 139hp ja tuntuu että ruutia on, tuohon kun on tehty kansiremontti muutama tuhat kilometriä sitten (vaihdettu koko kansi). Joku peltipakosarja ja pörinäputkikin tuohon on laitettu. Startti tuli tuossa vaihdettua kun vanha rupesi osoittamaan puutumisen merkkejä ja laatikkokin pitäisi irroittaa stefojen vaihtoon, itkee pikkasen öljyä.
Viimeksi muokannut Ripa, 9.8.2008 8:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

albanzo
-
Viestit: 3653
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 8.8.2008 17:04

On muuten vähän hilppasen komia jetta!

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 9.8.2008 0:14

joo omassa on se Tornado punanen LYD3 ja se on tummempi kuin toi jetan.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 9.8.2008 11:15

heh, kattelinkin tätä eurocruisingissa. On kyllä livenä vielä reippaasti paremman näköinen =)

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 9.8.2008 13:00

Kiitoksia vaan, täytyy myös antaa edelliselle omistajalle pisteitä että on pitänyt auton orkkis kuosissaan. Maalipinta on ihan ok, lukuunottamatta pieniä valumia takakyljissä. Ne ei tosin menoa haittaa. Ainoa mikä itseä häiritsee on nuo kirkkaat etu- ja kylkivilkut jotka vaihdan vakio oransseihin takavalotkin kun on alkuperäiset. Katselin kyllä noita punakirkkaita takavaloja mutta jotenkin ne on typerän näköiset ja kun itse tykkään enemmän alkuperäisestä.

Vielähän tuo coilovereita kaipaa ja ihan pikkasen leveämpää vannetta. Joitain piste osia myös puuttuu sieltä täältä. Nuo Oz Turbot on vaan lainassa Scirocosta.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 10.8.2008 9:09

Kappas, ihan kuin uusi Jetsoni. Laitas tummat valohilppeet takavaloja myöten, niin käy hyvin mustien muoviosien kanssa..eikä ole liian tuunatun näköinen.

vagevo
-
Viestit: 127
Liittynyt: 15.9.2004 11:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja vagevo » 10.8.2008 11:24

katos ripa osti käyttiksen... siisti peli.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 10.8.2008 17:25

Ei tule tummia valoja. Vakio oranssia ajattelin enemmin. :)

Tulipa tehtyä pieni pikapyrähdys keski-suomeen. Näin se Jetta taas palveli melkein 700km ja kenkääkin tuli annettua kun ohitteli. Ei vaan entinen dieselmies meinaa uskaltaa antaa kierroksia tuolle koneelle, mutta uskomattoman hyvin laulaa, 6000 uskalsin jopa kierrättää. No hui.

Lievää pahennusta kai tuo tuolla tien päällä aiheuttaa kun haastamassa ollaan. Ainakin Volvo kuskeille tuo punainen väri ja kauhea mökä oli liikaa.

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 18.8.2008 23:46

sika siistin pelin on ripa löytänyt... täytyy tulla joku päivä kattomaan ! Tai soittele jos pyörit helsingissä...

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 29.8.2008 22:14

Pientä "anti-thuuninkia" eli vaihdoin nuo kirkkaat vilkut vakio oransseihin. Kirkkaat valot on niiiiiin last season. Myös etuspoileri vaihtui vw omaan ja sirompaan. Vielä kun saisi coiloverit hommattua niin perääkin saisi tiputettua oikeaan linjaan. K&W ja H&R coilovereita ja puslien vaihtoa miettinyt koska ajatuksena että jos tuolla joskus erehtyisi vaikka radalle ajelemaan. Joten ebayn 200euron alustat ei tule kyseeseen. Mutta niistä sitten joskus...

Kuva

Auto valmiina starttaamaan aamulla Räyskälän suuntaan.

Jii-Koo
-
Viestit: 121
Liittynyt: 3.2.2008 15:41

ViestiKirjoittaja Jii-Koo » 31.8.2008 18:13

No niin mitäs sitä on mun Jettaa käyty kuolaamassa jos itellä on noinkin näpsäkkä kakkos korinen Jedi? Oikeen kidutusta noi sun Jetan vanteet. Kauan jo kuolannu samanmoisia, piti hankkiakkin tässä, mutta ehtis menemään ennen ku kerkis paljoo mitään tekemään. Ei muuta kun jaksamista scirocco projektin kanssa tyylitajua ainakin löytyy!

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 31.8.2008 20:10

^Niin jos oisin ostanu tuon teikäläisen Jetan ei tätä punaista pihassa olisikaan :)

Jii-Koo
-
Viestit: 121
Liittynyt: 3.2.2008 15:41

ViestiKirjoittaja Jii-Koo » 2.9.2008 17:17

Aivan joo tajusin sen jopa itekkin vähän myöhemmin. Noh bensatankin remontointi syöny näköjään valmiiksi jo vähästä aivo kapasiteettia. :D

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 4.2.2009 16:43

Yksi konsernin tuote lisää tähän talouteen. Emäntä päätti vaihtaa MB Vitonsa tuollaiseen Caravelleen. Koneena 2.5TDi (111kw) mittarissa vasta 102tkm, muutenkin auto on TODELLA siistissä kunnossa vaikka suomiauto onkin.

Kuva

Tottahan sitä piti heti kesäksi vanteet tuohon hommata kun talvellakin sellaiset alla on. Löytyi yllättäen ebaysta sopivat 18" 3C Passatin lisävaruste vanteet. Itselle oli yllätys että nuo ovat BBS valmistavat.

Koiria kun tuolla pääasiassa kuskaillaan harrastuksiin yms. niin piti rakennella tuollainen pieni korotus tuohon häkkien alle. Nyt saa hyvin tavaraa tuonne häkkien alle ja koirat voi katsella vaihtuvia maisemia.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 4.2.2009 17:22

Tuuhan näyttämään joku päivä, kun oot jo tännekin kerennyt näytille laittamaan. :) Ihan siistin näköinen laite kyllä kaikin puolin.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 4.2.2009 18:00

^Kunhan Harri saa jossain välissä ne tarvittavat huolto-osat tilattua niin täytyy tulla pyörähtämään siellä Caravellillä.

Oli muuten harvinaisen helppo asentaa se cruise tuohon Caravelleen. Ainoa mikä tuotti päänvaivaa oli löytää oikea liitin sieltä piuha viidakosta. Muuten kaikki oli ihan palanen kakkua.

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 2.5.2009 20:28

et varmaa tunnistanu tänää ku corradolla ajoin ohi:P kaverin tuore hankinta! Propsit sun jetalle! tosi makee, hyvännäköset noi golfin pikkuvalot, vasta tajusin että se olit sä ku menit ohi:) Bugissa sitte tavataa.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 3.5.2009 12:36

et varmaa tunnistanu tänää ku corradolla ajoin ohi:P kaverin tuore hankinta! Propsit sun jetalle! tosi makee, hyvännäköset noi golfin pikkuvalot, vasta tajusin että se olit sä ku menit ohi:) Bugissa sitte tavataa.


Itseasiassa jäin miettimään että kenen Corrado? Kuskin jossakin nähnyt mutta nythän sekin selvis kuka sitä ajo. Pirun nätti Corrado, piti heti lähtee perään.

Tosiaan Jetta on taas pyörillään alustaremontin jälkeen. Auto muuttui aika paljon täsmällisemmäksi ajaa kun tuli vaihdettua aika paljon osia tuonne alustaan. Vielä kun ohjauskulmat säädättää ja pari muuta pikku juttua saa tehtyä niin eiköhän tuolla Bugruniin uskalla lähteä.

Kuva

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 3.5.2009 16:22

On kyllä mun makuun nykynen kuosi, vanhaan verrattuna!

Sebastian
-
Viestit: 8589
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.5.2009 16:29

Jahas, muillakin samat keulaperverssiot kuin mullakin.

Itsellä vaan tyssäsi nahkahousun kans kaupat ku myyjä katosi kuin pieru saharaan talvella.

E:Ei munkaan perse eBayn hintoja kestä,tämä olis tullut omien kontaktien kautta suht edullisesti. Liekö myyjä tajunnut osien arvon.
Viimeksi muokannut Sebastian, 3.5.2009 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 3.5.2009 17:10

Jahas, muillakin samat keulaperverssiot kuin mullakin.

Itsellä vaan tyssäsi nahkahousun kans kaupat ku myyjä katosi kuin pieru saharaan talvella.


Itsekkin noita joskus katselin Ebaysta mutta sen yhden minkä sieltä bongasin oli niin järkyttävän hintainen että jätin homman sikseen. Tämän keulan ostin ihan suomesta, sellaista kun minulle tarjottiin. Hintakin oli jotain ihan muuta kuin tuo Ebayn vastaava.

Tuo keula on vaan jotenkin jo niin mossesta tempastun olonen että siitä ei voi muuta kuin tykätä. Tietty olishan ne enkelinsilmä valot enemmän tuuninkkk.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 3.5.2009 17:34

Noni, nättihän siitä tuli muta toimiikos itse moottori?? Ja vaiheloota ;)

albanzo
-
Viestit: 3653
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 3.5.2009 19:02

Toi keula on niiiiiiiiiiiiin siisti! \o/

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 3.5.2009 20:32

Aivan perkeleen siisti!

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 3.5.2009 21:02

Äläs Tipu epäile.. volkkareissa koskaan mitään vikaa ole?! Ne aikaisemmin mainitsemina pari pikku juttua on venttiilin nostajien vaihto ja pitäisi saada selville ihmeellisen vinkunan aiheuttaja. Muuten auto tuntuu liikkuvan todella hyvin ja laatikkoonkin kun vaihtelin jo talvella tiivisteet ja vaihdevivuston puslat niin ei senkään toiminnassa valittamisen sijaa. Mutta mistäs sitä koskaan tietää tällästen 22v. vanhojen pommien kanssa mitä käy?

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 3.5.2009 21:24

Mielestäni jetta olisi paremman näköinen ilman kattotelinettä. Keula sopii todella hienosti. Ja loppuun vielä emännälle pisteet loistavasta autonvaihdosta! =)

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 3.5.2009 21:35

^Njoo, tuo Thulen "kruunu" onkin hommattu täysin kesän rientoja varten jotta saa tavaraa mukaan, eikä kuulu auton vakio varustukseen. Nimittäin aiheuttaa pientä vihellystä kun kävin kokeilemassa tuota moottoritie nopeuksissa ;)

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 3.5.2009 23:46

Whou! :O todella onnistunu tuli, meikä tykkää. Keula sopii just tohon tyyliin

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 15.5.2009 16:36

Laitetaan nyt kuva vielä emännän koirankuljettimesta vahattuna ja kesäpyörillä. Näyttää auttamattoman pieniltä nuo 18" vanteet Caravellen alla mutta tuolla alustalla ja rengastuksella auto todella hyvä ajettava.

Jos tuo olisi allekirjoittaneen paku niin ihan pikkaisen tuota madaltaisin lisää ja ja ja.. ehkä ihan hyvä että se on emännän auto.

Kuva

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 7.10.2010 0:44

Pitipä vielä nostaa Ripankin Scirocco topikki ylös että äijä alkaa etes jottain tekemään sille, prkl :)

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 7.10.2010 7:10

Millasia specsejä noissa jetan vanteissa on? Lähinnä tuo koko kiinnostaa.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 1.4.2011 9:07

Oho tänne on kirjoteltu jotain. Scirocco on toivon mukaan kesällä ajossa, sitä on nyt tässä tullut kursittua kasaan ja öljynpaineetkin palasivat koneeseen toisen öljypumpun avustuksella. Ei mitään hajua mikä tuota vanhaa öljypumppua vaivasi kun ei paineita nostanut, täysin välyksetön ja sihdit yms. tuli tarkastettua. Pumpun vaihdolla paineet nousi samantien ja tuntuu toimivan. Nyt sitten kasaillaan auto muuten kuntoon ja kun vähän ilmat lämpenee niin säätöihin ja testilenkille.

Jettaan vähän himoillut uutta tekniikkaa jos jostain löytys PG tai ABF tekniikka. Nuo KR:t on omalta osalta nähty.. tietty voishan tuon K-Jetin korvata jollain fiksummalla ruiskulla niin sais auton pidettyä 16V eikä tarvis muutoskatsastella taas.

Millasia specsejä noissa jetan vanteissa on? Lähinnä tuo koko kiinnostaa.


Nuo vanteet on jo myyty mutta specsit oli muistaakseni 8x15" ja takana 8,5x15" offsettejä en muista ulkoa mutta vakio BBS RM:stä levitetty joiden offset oli 33.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1583
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 1.4.2011 15:16

laitat vaan jettaan tuplat kr:n kaveriks?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 1.4.2011 15:35

Nimenomaan LAITAN vaan ne siihen ja lähden ajelemaan :)

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 25.10.2011 20:16

Pakollinen puolivuotispäivitys tähän topicciin.

Menneen kesän Bugrun reissu aiheutti allekirjoittaneessa pienen vw kuumeen kun sain eräältä Jetan omistajalta kuulla että hänen Coupe Jettansa saattaisi olla myynnissä. Ehkä kahden sekunnin miettimisen jälkeen olin varma että tuo Jetta pitää saada. Olin nimittäin jo viime vuoden 2010 Bugrunissa kuolannut ko. auton perään. Kesäloma meni melkein auton hakureissua odotellessa ja kun kaikki auton paperiasiat ja kuljetus Borås-Tukholma saatiin myyjän kanssa sovittua niin homma oli selvä. Nyt sitä ollaan tuollaisen tuoreen '85 Jetta CL 2D omistaja, auto on varustettu hurjalla 1.6 kaasutinmoottorilla (HM), mittarissa karvan päälle 86tkm. Auton papereita Tullille täyttäessä lisävaruste sarakkeeseen meinasin ruksia kohdan "audiolaitteet" mutta pienen naurun saattelemana lisävaruste sarake jäi tyhjäksi ;) Hetken aikaa Tullin vaatimien ruotsin rekisteripapereiden kanssa taisteltuani sain vihdoin autoon veropäätöksen joka oli niinkin huikea kuin 90,46€.

Kuva Kuva Kuva

Nyt kun oli kaksi Coupe Jettaa pihassa piti tuo punainen Coupe laittaa kiertoon joka pääsikin onneksi toisen harrastajan hoteisiin josta taas vähän vahingossa tuli vaihdossa tuollainen B4 Passatti jonka joku saattaakin tunnistaa. Tämä Passatti taas inspiroi tiettyihin alusta ratkaisuihin tuon beigen Jetankin suhteen :)

Kuva

Kuitenkin joku ehtii kysyä että mites Scirocco jaksaa? Niin voin vastata että motivaatiota odotellessa. Liikaa kalustoa, liian vähän harrastetilaa.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 26.10.2011 15:13

Noh noh, eikös se talli pitänyt vaihtua? Noihan on jo valmiit jotenka scirocon kimppuun vaan. Otetaan kisa kumpi saa ekana rottelonsa valmiiksi ;) Voittaja tarjoo bigmac-aterian vaikkapa Hyvinkään TBlla..

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 23.2.2013 19:30

Vuosipäivityksen aika taas.

Jetta sai ilmajousensa jotka purettiin tuosta VR6 Passatista. Viime talven aikana tuli myös kunnosteltua BBS RS 001 joihin haettiin hieman lisää leveyttä 2" rosterikehillä ja keskiöihin otettiin sävy Jetan kojelaudasta. Lopuksi koko komeus nippuun rosterikehäpulteilla ja kiillotetuilla keskimuttereilla.

Kuva Kuva Kuva

Ilmajousien venttiilit ja mittarit tuli soviteltua tuohon keskikonsoliiin. Kuvista poiketen mittarit vaihtuivat KPC mittareihin matalamman syvyytensä vuoksi. Sisustaan löytyi myös ruotsista Mk1 GTi Golfin ratti. Sekä hetki sitten hommasin Digifiz mittariston joka on hieman käynyt mielessä tuonne laitella kun sellainenkin tuli hommattua, mutta se jää nähtäväksi.

Kuva Kuva Kuva

Styroks
-
Viestit: 391
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 23.2.2013 21:37

Tää herättää omistamisen halua sekä aiheuttaa nettiauton selaamista, sopivan projektin toivossa...

lucifer
-
Viestit: 519
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 24.2.2013 8:02

Hieno on.
Pussien asennuksesta olis kyllä toivonut muutaman räpsyn.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 26.2.2013 21:22

^Koitin etsiä kuvia itse pussien asennuksesta mutta johonkin olen onnistunut hävittämään ne. Alla kuva painesäiliön ja kompuran asennusvaiheesta. Takakonttiin tehtiin välipohja jossa on luukku jotta vedenerottimeen yms. pääsee käsiksi eli kaikki mahdollisimman piilossa katseilta, en nähnyt mitään järkeä esitellä tankkia ja kompuraa.

Toisessa kuvassa jo myymäni takatolpat Jetassa on samanlaiset. Etupäässä on Universal Air Aero Sportit FK Königsport tolpaan kasattuna. Asennus varsin yksinkertainen, coilover tolpasta jousi pois ja palje tilalle. Katsotaan jos kuvia etupusseista jostain vielä löytyy niin täytyy lisäillä.

Kuva Kuva

Ainiin ja voisi kai sitä mainita että tuo edellä mainittu VR6 Passat tuli myytyä kesällä eteenpäin ja hommattua tilalle toinen Passat. Ihastus tällaiseen G60 Syncroon tuli viime keväänä Wörtherseen reissulla, kyseinen yksilö sattui löytymään ihan suomesta vaikka saksan tuonti onkin. Mutta tästä projektista lisää kun saadaan auto miellyttävään kuntoon.

Kuva

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 14.1.2014 20:35

Jos sitä tännekin päivittäisi kun taas jotain harrastamiseksi luokiteltavaa tallissa tapahtuu.

Tuohon "käyttöauto" Passattiini upotetun rahamäärän ja ajan laskien luulisi auton olevan kohta jo uusi. Perus katsastuksessa päästöjen kanssa tappelussa meni hetki jos toinenkin ja päästölappua yritettiin ottaa useaan otteeseen. Loppujen lopuksi vaihdettujen osienlistalle päätyi kaiken muun lisäksi. Bensapaineensäädin, pakosarja (oli muuten vaikea löytää), katalysaattori, imusarjan ja pakosarjan tiivisteet. Autoon saatiin kuitenkin leima loppujen lopuksi ja nyt kilometrejä on jo takana muutama tuhat. Kyllä Syncrokin on ihan hauska liukkailla vaikka niitä onkin tänä talvena hieman joutunut odottelemaan.

Jetalle ei oikein muuta viime kesänä tullut tehtyä kuin pestyä ja ajeltua. Vanteita tietenkin pitää vaihdella välillä jotta säilyy mielenkiinto. Löytyikin sopivasti Virosta Audi A8 winterfelgenit jotka kiilloteltiin ja varsin erilaiset niistä tuli, itse tykästyin. Näillä ensi kesään. Täytyy myös kiittää niin Suomen Volkkariyhdistystä FVWA kuin FFp suuntaan Jetan saamista tunnustuksista kesällä 2013.

Syksyllä alkoi tuntua että ensi kesäksi täytyy keksiä jotain.. jotain auton henkeen sopivaa ja jotain uutta pitää saada. Vähän aikaa päätä seinään ja kohti tuntematonta.

Jetta herätetty hetkeksi talviunilta, tallin siivouksen vuoksi. (Kuva: Jani "Sensei" Mikkonen)

Kuva

Nyt joulukuun alussa kiikutin varaston nurkasta vanhat Recarot verhoilijalle joka kursi koko sarjan valmiiksi parissa viikossa vaikkakin tämä joululahja myöhästyi muutamalla päivällä. Tosin sitä kannatti odottaa, sisustasta tuli kaikkinensa juuri sitä mitä haettiin. Kaikki kiitos Jarko Design suuntaan hienosta verhoiluprojektista.

Sneak peek!

Kuva

Välipäivinä tuli erehdyttyä selailemaan nettivaraosa.com -sivua josta silmiin sattui sopiva tekniikan luovuttaja Jettaa ajatellen. Kyseinen tekniikka kummitellut ajatuksissa jo muutaman vuoden. Soitto myyjälle ja seuraavana päivänä koeajamaan elinluovuttaja, hinnan hieromista ja kaupat tuli. Nyt pihassa seisoo '99 Bora josta sydän jo siirretty tallin nurkkaan odottamaan jatkokäsittelyä.

Elinluovuttajan syntymätodistus.

Kuva

Nyt ollaankin vailla isoa kasaa osia joilla tämä projekti saadaan eteenpäin. Hakusessa VR6 Golfin apurunko ja moottorin kannakkeet. Mk2 levyjarrullinen taka-akseli, VR6 Corrado/Passat etuapurunko, VR6 syyläri ja flekti(t). Hydraulinen poljinasetelma/jarrutehostin (Corrado G60, Passat 35i jne.)

Näillä mennään ja päivitellään kun projekti etenee. Tarkoitus on saada Jetta kulkemaan uuden tekniikan voimin ensi kesäksi.

AnttiL
-
Viestit: 390
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 14.1.2014 21:10

Hienosti sulla projektit jatkuu. Iso peukku. Kivat äänet tulossa tohon kuten Kähköselläkin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.1.2014 21:36

Tarkoitatko golf vr6 apurungolla, mikä on koneen alla? Se on sama myös 1.6isolohko, 1.8, 2.0 yms koneissa, kuin Vr6.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 14.1.2014 21:58

Tarkoitatko golf vr6 apurungolla, mikä on koneen alla? Se on sama myös 1.6isolohko, 1.8, 2.0 yms koneissa, kuin Vr6.


Olen kyllä siinä käsityksessä että VR6 ja 16V apurungon toinen kannake on erilainen kuin muissa. Päätäni en pantiksi lyö kun en ole moisia koskaan päässyt vertailemaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.1.2014 22:47

Ei ole, apurunko on ihan sama. Kannatin kumeissa voi olla eroja, mutta ne on pulteilla kiinni. Esim omassa Vr6 syncrossa on 1.8 lähtösin oleva apurunko :)

albanzo
-
Viestit: 3653
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 15.1.2014 9:51

HOLY SHIT tota sisustaa! :O
Ja autoa kesällä Räyskälässä ihastelleena pakko todeta, et todella asiallinen peli kaikenkaikkiaan!

lucifer
-
Viestit: 519
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 3.2.2014 16:15

Mites muuten katsastus menee noiden ilmajousien kanssa?
Vaatiiko ne jonkun tyypin TÜV hyväksyntä lapun vai meneekö niiden tolppien mukaan mikä toimiii runkona?

-epätietoinen-

J`ni
-
Viestit: 503
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 3.2.2014 19:27

Onhan nää nyt aivan sairaan hienoja!

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 24.3.2014 9:27

Etenee ne projektit tälläkin suunnalla, hitaan varmasti ja päivitykset tulee pienellä viivellä jotta amatöörin kaikki mokat ei tule suoraan arvostelevien silmien alle ;)

Tästä se lähtee, moottori irroita! Ai miten niin ahdasta? Kyllähän tuonne vielä yhden auton purkaa.

Kuva

Vanha koneen irroitus meni jo varsin rutinoituneesti muutamassa tunnissa. Ilmajousista oli tässäkin hommassa apua kun koneen alle laittoi korvaamattomaksi avuksi osoittautuneet juomarullakot ja sen jälkeen vain laski koneen rullakon päälle ja koneenkorvakoista pultit auki. Pienessä tallissa moottorin siirtely pyörien päällä oli varsin helppoa.

"Uusi" tekniikka 2.3 10V AGZ. Kunnon pesu, jakopää remontti, vesipumppua ja kasa tiivisteitä sen jälkeen maalia pintaan.

Kuva

Jottei ihan viheltelyksi menisi tämäkään projekti niin löytyi tuollainen huohotusreikä uuden tekniiikan DZL laatikon perästä ja öljyjen mukana jokunen gramma rautamalmia. Joten vaihdelaatikkokauppassa oli käytävä vaikkakin laatikko toimi hienosti ja ei pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä :silent:

Kuva

Uuden patin koesovitus Jetan konehuoneeseen. Kaikki istuu aika nätisti, moottorin takakannakkeelle joutuu tekemään adapterin muuten kone istuu paikalleen bolt on. Laturi siirtyy alemmas koska ohjaustehostimen pumppu jää pois joka aiheuttaa taas muutoksia hihnankiristimelle. Suunnitteilla on poistaa hihnankiristin ja tehdä laturin jalkaan säätö jolla hihnankireys säädetään.

Kuva

Moottorin etukannakkeen ja öljynlämmönvaihtimen väliin jää ruhtinaalliset 2mm tilaa, sekin riittää.

Kuva'

Sähköjen osalta ollaan siinä vaiheessa että alkuperäinen johtosarja on selvitetty ja tarkoitus on laittaa Digifiz mittaristo joka pitäisi saada toimimaan ihan suoraan noilla VR5 omilla sähköillä. Ecu kävi avuliaan FFpläisen luona ajoneston poistossa sekä pienessä sytkäkartta muokkauksessa, iso KIITOS siitä!. Sähköjen suhteen päästään varmasti vielä kiroilemaan kun kaikki muu saadaan pultattua paikoilleen.

Myös etupään alustan osia apurungot, vakaaja ja Westy-lukkopelti lähti hiekkapuhallukseen ja maalaukseen paikalliselle puhaltamolle. Myös konehuoneen maalausta on valmisteltu ja osteltu turhia osia.

Vähän päivässä, paljon viikossa. Näillä mennään.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.3.2014 11:17

Yllättävän hyvin mahtuu vitonen kakkosen konehuoneeseen. Luulin että pitäisi enemmänkin soveltaa. Mut tosin, laittaahan ne maailmalla VR6:siakin näihin.

Tuon ekan tallikuvan kun katsoin lukematta sen pidemmälle, niin mietinkin, että tuossa Jetan vieressähän olisi oiva moottori kyseiseen koriin. :D
Edit: ja sit tajusin, että tuossa ylempänähän se oli jo kerrottu, kuvan muodossa... :D

Jokos se on kohta ajossa, kesällä vitosen purinoita ilmoille? ;) Iso peukku vähän massasta poikkeavasta paketista. Niin ja penkeistä parempaa kuvaa!

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 4.12.2014 8:46

VR5 Jettaan projekti jatkuu kesän hiljaiselon jälkeen. Osia on haalittu sieltä sun täältä, hakattu päätä seinään väärien osa hankintojen kanssa. Ja kun ymmärtäisi keskittyä yhteen projektiin kerralla.. mutta nyt voi taas sanoa että saan ehkä jotain konkreettista aikaan.

Vein juuri viikonloppuna kasan jarruosia koneistajavelholle joka tekee toisen jaon tuleviin jarrulevyihin ja napoihin, sekä adapterin takamoottorin kannakkeelle. Jakopäähän tuli uudet ketjut ja laahaimet, kytkin uusitaan ja näillä näkymin kaksoismassavp. myös vaihtuu kiinteään VR6 pyörään.

90% kaikki tarvittavat osat alkaa olla kasassa mutta rahaa tämä projekti syö vielä varmasti maalauksien ja muiden osalta x määrän. Siinäpä ne suurimmat hidasteet ja sitten kun sais vielä itsensä pakotettua talliin joka ilta töiden jälkeen.

Ei ehkä pitäisi mennä sanomaan että ajossa kesällä 2015??? Melkein pakko ei muuten kehtaa naamaansa isolla kirkolla näyttää.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1583
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.12.2014 9:24

Hyvähyvä. Valmistuu sittenkun valmistuu. Ei sitä toinna hosumalla tehdä :)
Pääasia että intoa kertynyt ja hommat etenee, vaikka vaan osa kerrallaan.

Heikki J.
admin
Viestit: 8303
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 5.12.2014 11:01

Tää on niin siisti projekti. Laita Ripa ihmeessä tänne aktiivisesti sit päivityksiä! Voin jo nyt luvata, että tää foorumi menee kohta hiukan uusiksi ja mm. kuvien lisääminen tänne tulee olemaan helpompaa. Ja joustetaan säännöissä, saa laittaa isompia kuvia ja paljon :)

dumb
-
Viestit: 285
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 5.12.2014 18:08

Jos vaihdelaatikon joudut hankkimaan, niin kannattaa tutkia välityksiä. Vr5 vakiolootalla jää aika korkeeksi kierrokset maantienopeuksissa (minulla 185/55/15 pyörät).
Olisikohan vr6:n 02a laatikko suoraan järkevämpi tai sitten haeskelee dieselmallista rattaita. Lohkon kylkeen ei varmaan käy muut laatikot kuin vakio ja vr6:n laatikko.

edit: Paljonko koneella ajettu, oliko jakopään osat kuluneet?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.12.2014 20:38

Vr6/5 laatikko ja siihen Tdin 5 rattaat. Pitäs kuulema olla ihan helppo vaihtaa päädystä, tiedä sit... Vr sukuset on oma kytkinkoppansa

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 6.12.2014 12:46

Kyllä, tää on siisti projekti... jos saan vaan auton vielä liikkumaan tuon uuden tekniikan voimin ;) Sitä kun ei olla mitään ammattimekaanikkoja ja tutuksi on lähinnä tullut nuo perus 80-luvun maamoottorit. Mutta tee ja erehdy menttaliteetilla sitä on ennenkin menty ja ihan hirveästi ei olla saatu rikki.

Tosiaan tuli jo hommattua vastaava DZL merkinnällä oleva 02J tuohon koneen kylkeen ja sillä mennään nyt alkuun. Katsotaan sitten jatkossa jos innostuu noita välityksiä muuttamaan kunhan saa tuntumaa.

Tekniikalla oli ajettu muistaakseni 181tkm kun nostin sen Boran keulalta pois ja ainakaan itse en huomannut ketjun rallattavan kovinkaan pahasti mutta sen nyt kuitenkin päätin vaihtaa varmuuden vuoksi. Koko jakopääsarja ketjuineen ja laahaimineen tuli sen 200€ maksamaan pääasiassa Febin osia kaikki.

Ei muuta kuin ohjeet esiin ja hommiin. Huom. ylemmän ketjun kiristäjä jo kuvassa irti. Nokkien lukitusta varten piti askarrella omin pienin kätösin tuollainen apuväline.

Kuva Kuva

Moottorinkannakkeelle tosiaan tuon viisipyttyisen kanssa joutuu askartelemaan adapterin tai toinen vaihtoehto olisi ollut siirtää apurungon kannakkeen paikkaa. Köyhän-miehen-CADi eli Windows Paint vedos adapterista :D

Kuva

Vaihteensiirto otettiin myös tuosta Borasta ja sitä muokkailtiin kakkosen tunneliin sopivaksi näin. Toivottavasti vaijereiden pituus on edes sinnepäin.

Kuva Kuva Kuva

Tähän loppuun vielä muutama kuva tuosta toisesta rahareiästä. Passattiin etsin hetken omaan silmään sopivia vanteita ja lopulta sopivat löytyivät bemarin alta. Ebay auki ja Sofort kaufen -nappia painamaan. Viikossa kotiin saapui sarja BBS RC042. Pidemmän aikaa jo tuskailin auton huonoa maalipintaa ja etenkin noita muoviosia joilla puoli autoa on peitetty. Erittäin hyvä ystäväni (Kiitos Timo!!!) Järjesti Passatille ajan maalarille ja sillä välin itse paukkupullolla värjäsin kaikki muoviosat ovenkahvoja myöten mattamustalla. Lopputulokseen olen varsin tyytyväinen muutamaa virhettä luukuunottamatta.

Kuva Kuva

Sisusta on tuosta minulle päätyneestä entisestä Zero-Teron VR6 Passatista jonka myin eteenpäin. Ratti on S2 Audista uudelleen verhoiltuna ja vaihdenuppi nelos juhlamallin Golfista, sopivat niin nätisti yhteen tuon sisustan kanssa niin oli pakko ostaa.

Kuva Kuva

Sanokaahan viisaammat jos tuon kaksoimassavp:n heitän ojaan ja hommaan kevennetyn VR6 kiinteän vauhtipyörän. Muuttuuko moottorin käytös jotenkin huonommaksi ja onko haittaa esim. laatikolle? Onhan niillä insinööreillä joku ajatus ollut kun tuon kasoismassavp:n ovat suunnitelleet tämänkin moottorin jatkoksi.

dumb
-
Viestit: 285
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 6.12.2014 18:55

Tsemppiä projektin kanssa.
Vaihdelaatikkoasiaan vielä sellainen huomio, että matkanopeus hoituu varmasti noilla tdi:n 5-rattailla jotka on kaiketi helppo vaihtaa, mutta eräänlainen haitta on myös turhan pieni ykkönen, jota ei normaalissa ajossa ole juurikaan tarvinnut käyttää edes liikkeelle lähdössä.

Demon
-
Viestit: 1391
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 7.12.2014 18:03

Hyvältä näyttää passatti :)

iles
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.3.2004 12:56

ViestiKirjoittaja iles » 22.1.2015 9:11

Siisti Passatti. Millainen on talvivanne? Pyöriikö hyvin rinkiä paikallaan? Oma on tosi hyvä talviajossa ja saa pyörimään ihan paikallaan.. Meinaa vaan hyytyy kakkoselle vaihdettaessa kun kierrokset tippuu, johtuu tosta isommasta ahtimesta joka on sovitettu ton vakio g60 tilalle :D

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 24.1.2015 14:49

Kiitos. Ihan hyvin on Passatti toiminut näin talvellakin. Jaksaa se ainakin noilla 185/55/16 kitkoilla kolmosellakin pyöriä jos on vaan tarpeeksi liukas alusta. Kierrokset kun pitää 4000rpm päällä niin kyllä pyörii. Kyllä siellä ihan mukavasti potkua on mutta pari kertaa kun päässyt G60 Golfia testaamaan niin Passatti painavampana ja nelikkona tuntuu niin raskaalta.

Oma Passatti kaipaisi jo kokovaltaista tekniikan läpikäyntiä, öljyä joutuu lisäilemään vähän väliä. Ei se pölläyttele mutta kampuran stefoista tai jostain se öljyä tiputtelee kun laatikon pohja ja alusta aina kosteana öljystä.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 25.2.2015 10:26

Projekti etenee pienin haparoivin askelin, tässä todisteita siitä. Kesällä ajoon...?

Jarru puoli alkaa hahmottua. Siirryttiin kertaheitolla jarruista ->jarruihin eli 239 -> 288. Odotettavissa on että Jetta noilla saadaan pysähtymäänkin. Samalla koneistajavelho loihti 5x100 jaon levyihin ja napoihin. Kiitos jjjkkk!!
Kuva

Samainen koneistajavelho askarteli edellä esittelemäni piirrelmän fyysiseen olomuotoon. Kyseessä moottorin takakannakkeen adapterilevy.
Kuva

Lohko ja vaihdelaatikko sai VHT kuumankesto mattamustaa.
Kuva Kuva

Tällähetkellä ollaan tässä vaiheessa, hiontavärit konehuoneessa ja kohta pitäisi varsinaista LA1N pintaväriä alkaa suihkimaan.
Kuva

jii_bee
-
Viestit: 2377
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 26.2.2015 9:16

Minkäslainen jarru- ja akselistopaketti tähän tulee? 5-pulttinen Mk3-osilla vai 4-pulttinen G60:ta vastaava?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 26.2.2015 18:50

Jarrut samasta luovuttajasta kuin tekniikkakin eli VR5 Borasta. Jarrujen kannakeraudoista sipaistiin koneistajan toimesta muutama milli pois että satulan offset saatiin kohdalleen. Noissa kannakeraudoissa kun oli tavaraa aika reilusti mistä koneistaa niin että materiaalin vahvuus ei kärsisi olennaisesti.

Vetarit, olka-akselit ja navat on 4x100 jakoisista 100mm vetarinlaipoilla. Tuohon 02J laatikkoon vaihdoin neloskopan TDin laatikosta sopivat 100mm laipat vetareille.

dumb
-
Viestit: 285
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 26.2.2015 19:22

Olikohan takajarrujen osalta niin, että mk4 kannakeraudoilla ei natsaa suoraan. Joutuu hommaamaan joko mk2/mk3 raudat tai gti lupon kannakeraudan kiinnikelevyt napatapin alle (johon sitten mk4 raudat sopii).
Minä sain etujarrut helpoiten kasaan 5x100 jakoisena perusmallin mk4 variant etulevyllä joka on 280mm.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 26.2.2015 20:13

Mk4 takasatulat käy suoraan mk2/mk3 kannakerautoihin. Homma on varsin helppo vaatii vain jarruletkut 3B Passatista. Näin olen ainakin antanut itselle ymmärtää. Lupon takajarruista ei ole tietoa, en ole perehtynyt.

dumb
-
Viestit: 285
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 26.2.2015 21:26

Eikun joo, sekoitin tässä nyt pari hommaa keskenään. Palapeli muuttuu monimutkaisemmaksi jos käyttää mk4 levyä sopivine napoineen myös takana. Jetassa niin ei tarvitse tehdä.

Jatkakaa...

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 25.4.2015 8:04

Sarjassamme "turhien viritysten tuningkerho". Viime syksystä hyllyssä lojuneet osat löysivät paikkansa Passattiin. Vanhat pyyhkijän varret olivat aika heikossa kunnossa ja jouset kuoleentuneet joka aiheutti suuremmissa nopeuksissa ikävää ääntelyä ja pyyhkijät hyppivät ikävästi.

Joten "retrofit" päivitys seuraavilla osilla:

Lupo GTin pyyhkijän varsi (vasen): 6X1 955 409 C
Passat 3BG pyyhkijän varsi (vasen): 3B1 955 409 C
Passat 3BG Aerotwin sulat: 3B0 998 002 (530mm sulat)
Suojatulpat pyyhkijänvarsiin : 1J0 955 205 A

Samat osat toimii ainakin Corradossa.

Kuva

Kuskinpuolen pyyhkijää varaa säätää vielä vähän alemmaksi ja pelkääjän puolella voisi olla hieman lyhyempikin sulka, jää hieman ilmaan tuulilasin reunasta lepoasennossa. Ovat ainakin siistimmän näköiset ja todella äänettömät.

Näin on saatu taas rahaa kulutettua ja vanhaan volkkariin himpun verran tätä päivää.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 28.8.2015 6:43

Pistetään tännekkin Jetan 1½ vuotis projektipäivitys...

Kuva Kuva Kuva

lucifer
-
Viestit: 519
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 28.8.2015 6:47

Ei jarrukilpiä? Miten leimamies suhtautuu?
Konehuone on kliini, onko tossa jo kakki?

Sebastian
-
Viestit: 8589
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.8.2015 7:46

Onko nuo beiget ovipahvit verhoiltu vai ihan orkkikset?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 28.8.2015 9:50

Ei jarrukilpiä? Miten leimamies suhtautuu?
Konehuone on kliini, onko tossa jo kakki?


Jarrukilvet pitäis vielä hommata. Kuten huomaat autosta puuttuu vielä paljon muutakin. Nämä ovat lähinnä tälläisiä motivaation kohotus kuvia allekirjoittaneelle. Sitä kun keräilee projektiin osia pitkin maailmaa ja saa josku jotain läjään niin se luo tunnetta ja toivoa että joku päivä se ehkä vielä on kasassa ja liikkuu :D

Onko nuo beiget ovipahvit verhoiltu vai ihan orkkikset?


Ovipahvit on orkkikset, tuossa kun oli kokolailla ruskea-beige sisusta.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2978
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 28.8.2015 13:58

Hyvältä näyttää.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 11.1.2016 17:31

Paljon on tapahtunut taas viime aikoina Jetta rintamalla. Aina kun vaan saa itsensä raahattua autotalliin ja vaihteen päälle niin tapahtuu.

Yleisesti, taka-akseli, jarrut, tankki, bensapumppu ja bensalinjat on nyt 95% nipussa. Pakoputki teettää vielä vähän töitä ja se nyt näin alkuun tulee 16V GTi Golfista. Tarkoitus on teettää ihan kunnon putkisto kunhan auto saadaan ajoon.

Konehuoneen puolella apulaitteet (laturi) on paikallaan jota jouduin tuomaan 80mm ulospäin kun tähän ei tule ohjaustehostinta eikä ilmastointia niin hihnalinjan kanssa oli vähän ihmeteltävää. Vaihteensiirtotornin nypläsin läpi ja sekin löysi paikkansa.

Seuraava suurempi savotta onkin sähköjen kanssa joita olen jo aloittanut. Myös jäähdytyspuolen kanssa joutuu hetken päätä raapia mutta sanotaan että pientä kajastusta tunnelin päässä alkaa jo näkyä... kesällä ajoon?? ;)

Kuva

Jottei hommasta häviä mielenkiinto piti tehdä arvometalli-investointeja :D Tuohon palapeliin saa sitten keräillä osia ympäri maailmaa.

Kuva Kuva

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2978
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 12.1.2016 13:46

Hyvältä näyttää.

Possun jako?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 12.1.2016 20:03

Jone kirjoitti:Possun jako?


Kyyllä, keskireikä on vaan kokoa 84,8mm. Kuulemma ovat noita samoja keskiöitä käyttäneet centerlock kiinnityksellä.. liekkö sen takia noin iso??

Pitää vaan etsiä 6-6,5" leveät takakannut jostain että nuo saa Jetan alle mahtumaan. Ei ihan 7,75" + 1" ulkokehä yhdistelmä mahtunut :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.1.2016 22:22

E50:t on kyllä pornoa. Saattaa vaan olla kannut a) kiven alla b) arvokkaita c) molempia.

eki80
ffp jäsen
Viestit: 95
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 13.1.2016 16:11

Hhhmm.. Nättiä👍.

Mistäs päästä tuo kombo otti kiinni??

Itsellä meni ne 8.5" heittämällä kaposella kumilla, mittailin että juuri tuommonen taikka jopa 9" leveä olisi mahtunut alle. Onkos tähän koppiin vaihdettu leveämpi taka-akseli?

Kuinka paksut takatolpat ovat? Vaiko kentiäs ilmoilla, joka selittäisi tilan puutteen.

Toki tankin puolella ahdistaa täyttöputki..

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 13.1.2016 19:46

Markku M. kirjoitti:E50:t on kyllä pornoa. Saattaa vaan olla kannut a) kiven alla b) arvokkaita c) molempia


Pitää paikkansa. Varsinkin kun tällä hetkellä kaikki vanhat BBS Rennsportit, Ronal Racingit jne. on kuuminta hottia keski-euroopassa. Hinnat on taivaissa ja kysyntä kovaa. Oma sarjanikin keräilty osissa, Ruotsista löysin ihan sattumalta taka- ja ulkokehät ja keskiöt tuli rapakon takaa Floridasta.

eki80 kirjoitti:
Mistäs päästä tuo kombo otti kiinni??

Itsellä meni ne 8.5" heittämällä kaposella kumilla, mittailin että juuri tuommonen taikka jopa 9" leveä olisi mahtunut alle. Onkos tähän koppiin vaihdettu leveämpi taka-akseli?

Kuinka paksut takatolpat ovat? Vaiko kentiäs ilmoilla, joka selittäisi tilan puutteen.

Toki tankin puolella ahdistaa täyttöputki..


Pussithan siellä on ja vanteiden leveydeksi olisi tullut 8,75" eli ei millään. Taka-akseli on kakkiksen, 20mm adaptereilla ja 7-7,5" leveydellä on just eikä melkein.

eki80
ffp jäsen
Viestit: 95
Liittynyt: 14.10.2006 14:47

ViestiKirjoittaja eki80 » 13.1.2016 22:44

Noh tuo pussisetti selittääkin tilan puutteen..

Täytyiskö miun silpoa nua rc.t tuolta vintilta niin niistä saisi 20reikäset sisäkannut😉

Taitaa vaan pahis olla nekin hiukka liian leveät.

AnttiL
-
Viestit: 390
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 14.1.2016 6:20

Ripalla homma hallussa. 👍


Rc041 pulttikehän halkaisia väärä. Bbs motorsport käyttää taas eri osia kuin rs kehät ja rc 041 kehien halkaisia taas eri. Rc041 on hyvä porailla lisää reikiä mulla 16 pulttia niissä kun rs764 keskiöt paikassa.
Vanteiden sovittelu ja suunnittelu on tätä harrastusta parhainmillaan.

Sudee
-
Viestit: 125
Liittynyt: 19.11.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Sudee » 15.1.2016 13:08

Tästä tulee priima.👍

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 17.1.2016 8:27

Sudee kirjoitti:Tästä tulee priima.👍


Aika kova väite ;)

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

Re: Jetta mk2 "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro

ViestiKirjoittaja Ripa » 2.4.2016 9:24

Olen ehkä huonoin projektikertomusten tekijä ja dokumentoija (laiska). Mutta kertokoon kuvat sen mitä ollaan saatu aikaan. Lupailin että Jetta ACS/TCS näytille ja lupaus piti pitää. Messuja edeltävät vuorokaudet mentiin aika kiitolaukkaa että auto saatiin kasattua mukavan näköiseksi. Koneesta ensi savut otettu ulos ja tuli vielä oikean väriset ja oikeasta paikasta ne savut niin voi olla tyytyväinen. Vielähän tuon kanssa joutuu hieromaan mm. ilmanputsari, jarrut ja jäähdytysjärjestelmän kanssa joutuu nikkaroimaan. Mutta valoisalta näyttää että tällä tänä kesänä ajellaan.

Kuva Kuva Kuva

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2978
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

Re: Jetta mk2 "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro

ViestiKirjoittaja Jone » 2.4.2016 9:57

On se hieno!

Mikä rengaskoko ACT vanteilla?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 634
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

Re: Jetta mk2 "Coupe" & Passat 35i G60 Syncro

ViestiKirjoittaja Ripa » 2.4.2016 10:35

Jone kirjoitti:On se hieno!

Mikä rengaskoko ACT vanteilla?


Kiitos!

185/35/17 Nankangit.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa