AGG ei anna kipinää
Valvoja: ffp jäsenet
AGG ei anna kipinää
Olisi tuo korinluovuttaja 2 litraisellla AGG moottorilla tuossa pihassa, joka hakureissulla yhtäkkiä yllättäen käynnistyikin trailerille ajettaessa. Helpottaisi huomattavasti kyseisen laitteen siirtelyä, jos olisi toimiva motori. Tekniikan myyntiäkin edistäisi kovasti, jos olisi varmasti toimiva paketti. Auto on seisonut pari vuotta. Ensimmäisenä raksin pois varashälyttimen, joka tosin ei ollut kiinni moottorinohjauksessa mitenkään.
Virtalukkoa kääntämällä kiekkamittari kyllä herää ja neula vähän värähtää, mutta startatessa neula ei suostu nousemaan mihinkään, eikä kipinää tule. Sijoitin parikymppisen ja ostin uuden kampuran anturin, mutta tämä ei tuottanut toivottua tulosta. Molemmat anturit antoivat pinneistä 2-3 noin 680ohmia, joka oli mittausohjeen mukainen. Olen myös testannut releet 167 ja 30 toimiviksi ainakin mittarin mukaan. Bensapumppukin surraa suoralla virralla. Voiko puola käyttäytyä noin, vai onko parempia ehdotuksia? Rehellisesti sanoen, ei kiinnostaisi yhtään enempää rahaa laittaa tuohon bensatekniikan käynnistymisen arvuutteluun. Topicceja löytyy useampikin, mutta kaikissa käytettyjen varaosien määrä on ollut aika huikea.
Ja pitäisikö vcds litellä ja kiinankaapelilla pystyä pääsemään ecuun kiinni tällaisessa 1997 Ventossa?
Virtalukkoa kääntämällä kiekkamittari kyllä herää ja neula vähän värähtää, mutta startatessa neula ei suostu nousemaan mihinkään, eikä kipinää tule. Sijoitin parikymppisen ja ostin uuden kampuran anturin, mutta tämä ei tuottanut toivottua tulosta. Molemmat anturit antoivat pinneistä 2-3 noin 680ohmia, joka oli mittausohjeen mukainen. Olen myös testannut releet 167 ja 30 toimiviksi ainakin mittarin mukaan. Bensapumppukin surraa suoralla virralla. Voiko puola käyttäytyä noin, vai onko parempia ehdotuksia? Rehellisesti sanoen, ei kiinnostaisi yhtään enempää rahaa laittaa tuohon bensatekniikan käynnistymisen arvuutteluun. Topicceja löytyy useampikin, mutta kaikissa käytettyjen varaosien määrä on ollut aika huikea.
Ja pitäisikö vcds litellä ja kiinankaapelilla pystyä pääsemään ecuun kiinni tällaisessa 1997 Ventossa?
Puolapaketin mittailin ainakin mittarin mukaan toimivaksi näillä tiedoilla, mutta pitää ottaa lainaan varmasti toimiva versio. Kipinän testasin ihan perinteisin menetelmin lyömällä toisen tulpan johdon päähän kiinni ja maadoittamalla sen rungon kannessa kiinni olevaan tulppaan. Lisäksi vielä irtonaisella digikiekkamittarilla totesin että piuhassa ei liiku ketään. Puolan kolminapaisen liittimen yhteen johtoon tulee +12v, joten siltä osin homma on kaiketi ok.
Sillä mä ton asento-anturin hommasin, kun ainakin internetin mukaan sen toiminta taasen vaikuttaa ecun heräämiseen ja bensapumpun esipaineen tuottoon. Noh, eipä ollut vaikutusta. Itseasiassa pumpullekaan ei tule liittimelle asti kuin hituvirtaa, joten mikähän sitä loppupeleissä ohjaa? Seuraavaksi alan kallistua ecun hapettumisen puolelle tai jotain sinne päin... Mystisintä tässä on, että yhden kerran se käynnistyi pikkupakkasessa kuin palmun alta.
Onneksi tuohon tulee kivikautinen ja kauheasti savuttava tekniikka, millä jää vielä muiden jalkoihinkin... Se ei sentään tarvi kuin 12v pumpulle ja jonkun anturin lisäoptiona. =D
Sillä mä ton asento-anturin hommasin, kun ainakin internetin mukaan sen toiminta taasen vaikuttaa ecun heräämiseen ja bensapumpun esipaineen tuottoon. Noh, eipä ollut vaikutusta. Itseasiassa pumpullekaan ei tule liittimelle asti kuin hituvirtaa, joten mikähän sitä loppupeleissä ohjaa? Seuraavaksi alan kallistua ecun hapettumisen puolelle tai jotain sinne päin... Mystisintä tässä on, että yhden kerran se käynnistyi pikkupakkasessa kuin palmun alta.
Onneksi tuohon tulee kivikautinen ja kauheasti savuttava tekniikka, millä jää vielä muiden jalkoihinkin... Se ei sentään tarvi kuin 12v pumpulle ja jonkun anturin lisäoptiona. =D
...kyllähän sekin noista kahdesta viestistä selviää, vaikkakin ei suoraan tavattuna. Sitä tuossa yritin selvitellä, että jos ecu on pimeenä, niin pyöriikö pumppu. Kipinää ei ainakaan tullut, joten ecun rele 30 ainakin auttoi tähän. Lisäksi se pumpun vaihtorele 167 herätti kaiketi pumpunkin. Enivei, homma ok, auto on siirtokuntoinen. Tässä ketjussa on jopa lopputuloskin neljällä vaihdetulla osalla, josta kolme oli turhia ja rahaa meni pari kymppiä.
Jatketaan projektiosastolla muutaman viikon päästä, kun ekoTD saa uuden kodin...
Jatketaan projektiosastolla muutaman viikon päästä, kun ekoTD saa uuden kodin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa