AGG ei anna kipinää

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

AGG ei anna kipinää

ViestiKirjoittaja tttalja » 14.1.2016 15:34

Olisi tuo korinluovuttaja 2 litraisellla AGG moottorilla tuossa pihassa, joka hakureissulla yhtäkkiä yllättäen käynnistyikin trailerille ajettaessa. Helpottaisi huomattavasti kyseisen laitteen siirtelyä, jos olisi toimiva motori. Tekniikan myyntiäkin edistäisi kovasti, jos olisi varmasti toimiva paketti. Auto on seisonut pari vuotta. Ensimmäisenä raksin pois varashälyttimen, joka tosin ei ollut kiinni moottorinohjauksessa mitenkään.

Virtalukkoa kääntämällä kiekkamittari kyllä herää ja neula vähän värähtää, mutta startatessa neula ei suostu nousemaan mihinkään, eikä kipinää tule. Sijoitin parikymppisen ja ostin uuden kampuran anturin, mutta tämä ei tuottanut toivottua tulosta. Molemmat anturit antoivat pinneistä 2-3 noin 680ohmia, joka oli mittausohjeen mukainen. Olen myös testannut releet 167 ja 30 toimiviksi ainakin mittarin mukaan. Bensapumppukin surraa suoralla virralla. Voiko puola käyttäytyä noin, vai onko parempia ehdotuksia? Rehellisesti sanoen, ei kiinnostaisi yhtään enempää rahaa laittaa tuohon bensatekniikan käynnistymisen arvuutteluun. Topicceja löytyy useampikin, mutta kaikissa käytettyjen varaosien määrä on ollut aika huikea.

Ja pitäisikö vcds litellä ja kiinankaapelilla pystyä pääsemään ecuun kiinni tällaisessa 1997 Ventossa?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 15.1.2016 5:08

Kyllä Liten ja kiinakaapelinkin pitäisi toimia.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.1.2016 10:59

Onko kipinää testattu jotenkin oikeasti ? Puolapaketti yleisin syy.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.1.2016 15:18

Vaihda siihen puolapaketti tai vedä tulppa suoraan puolalta tulevaan johtoon, tuleeko sitten kipinä? jos ei=puola paskana.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 15.1.2016 15:24

Puolapaketin mittailin ainakin mittarin mukaan toimivaksi näillä tiedoilla, mutta pitää ottaa lainaan varmasti toimiva versio. Kipinän testasin ihan perinteisin menetelmin lyömällä toisen tulpan johdon päähän kiinni ja maadoittamalla sen rungon kannessa kiinni olevaan tulppaan. Lisäksi vielä irtonaisella digikiekkamittarilla totesin että piuhassa ei liiku ketään. Puolan kolminapaisen liittimen yhteen johtoon tulee +12v, joten siltä osin homma on kaiketi ok.

Sillä mä ton asento-anturin hommasin, kun ainakin internetin mukaan sen toiminta taasen vaikuttaa ecun heräämiseen ja bensapumpun esipaineen tuottoon. Noh, eipä ollut vaikutusta. Itseasiassa pumpullekaan ei tule liittimelle asti kuin hituvirtaa, joten mikähän sitä loppupeleissä ohjaa? Seuraavaksi alan kallistua ecun hapettumisen puolelle tai jotain sinne päin... Mystisintä tässä on, että yhden kerran se käynnistyi pikkupakkasessa kuin palmun alta.

Onneksi tuohon tulee kivikautinen ja kauheasti savuttava tekniikka, millä jää vielä muiden jalkoihinkin... Se ei sentään tarvi kuin 12v pumpulle ja jonkun anturin lisäoptiona. =D

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.1.2016 17:58

Onhan tässä vielä jakajassa hall ? Releet testiin hyppyjohdoilla.

Melko varmasti kuitenkin puolapaketti paskana.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 15.1.2016 18:25

On siinä jakajassakin hall, tosin tukee ilmeisesti enemmän yläkierroksia, eikä aiheuta totaalista hyytymistä. Käväsin tosta kaverin romuautosta ottamassa ecun (30) ja pumpun (167) releet sekä puolan. Jos noilla ei tokene niin antaa olla...

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 17.1.2016 13:22

Jopas vaan lähti käyntiin. Ilmeisesti noi releet ei sitten toimikaan kuorman alla, joten 30 ja 167 vaihtoon, varmuudeksi vielä toinen puola ja laakista käyntiin pikku lämmityksen jälkeen. Jompikumpi noista releistä se oli, koska bensapumpun pyörimisen kuuli heti avainta käännettäessä.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 17.1.2016 15:36

10 pistettä puolalle :)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.1.2016 16:57

Jos ei ennen pumppu käynyt avainta kääntäessä, niin rele vika silloin. Tämä olisi helpottanut, jos olisi kerrottu ensimmäisessä viestissä.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 17.1.2016 19:41

...kyllähän sekin noista kahdesta viestistä selviää, vaikkakin ei suoraan tavattuna. Sitä tuossa yritin selvitellä, että jos ecu on pimeenä, niin pyöriikö pumppu. Kipinää ei ainakaan tullut, joten ecun rele 30 ainakin auttoi tähän. Lisäksi se pumpun vaihtorele 167 herätti kaiketi pumpunkin. Enivei, homma ok, auto on siirtokuntoinen. Tässä ketjussa on jopa lopputuloskin neljällä vaihdetulla osalla, josta kolme oli turhia ja rahaa meni pari kymppiä.

Jatketaan projektiosastolla muutaman viikon päästä, kun ekoTD saa uuden kodin...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.1.2016 10:15

Ai olihan tuo tuossa toisessa. Oli mennyt ohi kokonaan.

Masanko
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.10.2013 18:32

ViestiKirjoittaja Masanko » 1.2.2016 17:17

Tarkistitko virranjakajan kannen kunnon?

minäkin luulin että puola hajosi omasta mut olikin kulunut se keskinastura virranjakajan

kannesta ihan loppuun ja muutenkin oli huonossa kunnossa

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 1.2.2016 22:20

Siitä jakajasta mä otse asiassa aloitin. Mutta, ecun ja pumpun rele oli pääsyylliset, oma puolakin pelitti. Sittemmin männä viikolla ajelin sen tarvittavan vajaan 100km pajalle ja nyt alkaa palikat vaihtumaan pellin alle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa