Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.
Koska söörtsi imee persettä, eikä kellään normaalilla ihmisellä oo aikaa alkaa kahlaamaan kaikkia hakutuloksia, ku hakusana on esim. vaikka "Passatin kytkin", ni ajattelin laittaa tämmösen ketjun pystyyn, johon voi käydä postaamassa pikasen kysymyksen ja joku viisas sitte kysymykselle vastauksen. Mikäli tämä ei ylläpidolle passaa mitenkään päin, ni painakaa deleteä. Mutta asiaan! >
Mulla on -01 1.8T Passatti ja kytkinpolkimelta löytyy katkasia. Nyt kiinnostaiski tämän katkasian funktio ko. autossa. Uudemmissa vaggilaisissa tämä kytkin estää mm. käynnistyksen kytkinpoljin ylhäällä, mutta tässä mun kiulussa ei tommosta toimintoa ole, koska auto toimi normaalisti vaikkei tuo kytkin ottanutkaan. Vastauksia, anyone??
Mulla on -01 1.8T Passatti ja kytkinpolkimelta löytyy katkasia. Nyt kiinnostaiski tämän katkasian funktio ko. autossa. Uudemmissa vaggilaisissa tämä kytkin estää mm. käynnistyksen kytkinpoljin ylhäällä, mutta tässä mun kiulussa ei tommosta toimintoa ole, koska auto toimi normaalisti vaikkei tuo kytkin ottanutkaan. Vastauksia, anyone??
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kyselläänpä täältä kun en jaksanut uutta topickia näin pienelle murheelle perustaa.
Eli -97 1.8 Venton ohjaustehostin tärrää. Paikallaan kääntäessä tuntuu "pykällystä" ja ajossa ravistelee vähän nopeudesta riippuen. Nopea googel kertoi että vika voi olla laakereissa tai moniurahihnassa? Mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä ensimmäisenä paikallistamaan? Tehostimella on tarpeeksi nesteitä, ei vuoda tai edes hikoile mistään.
Eli -97 1.8 Venton ohjaustehostin tärrää. Paikallaan kääntäessä tuntuu "pykällystä" ja ajossa ravistelee vähän nopeudesta riippuen. Nopea googel kertoi että vika voi olla laakereissa tai moniurahihnassa? Mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä ensimmäisenä paikallistamaan? Tehostimella on tarpeeksi nesteitä, ei vuoda tai edes hikoile mistään.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Onkos monikin asennellut itse noita takalasin 'spoilereita/lippoja'.
Kyseessä siis Golf 3 ja tarkoitus olisi laittaa tuollainen lippa lasin yläpuolelle.
Nyt itsellä ei oikeen raksuta mitään yksinkertaista ratkaisua miten sen lipan saisi tuettua pidemmäksi aikaa jotta sikamassa kerkeisi kuivumaan. Kuormaliinaa ehdin jo miettimään mutta taitaa alkaa vetämään epätasaisesti. Teipillä tuskin saa tarpeeksi kovaa painetta tuohon. Ehdotuksia?
Kyseessä siis Golf 3 ja tarkoitus olisi laittaa tuollainen lippa lasin yläpuolelle.
Nyt itsellä ei oikeen raksuta mitään yksinkertaista ratkaisua miten sen lipan saisi tuettua pidemmäksi aikaa jotta sikamassa kerkeisi kuivumaan. Kuormaliinaa ehdin jo miettimään mutta taitaa alkaa vetämään epätasaisesti. Teipillä tuskin saa tarpeeksi kovaa painetta tuohon. Ehdotuksia?
Jees, no täytyy kokeilla.
Mites kun pitäisi autoa tunkata ja huomasin että kuskinpuolen helman nostokohta on kadonnut jonnekkin (yllätys yllätys) niin mihis kohtaan tuon tunkin uskaltaa sijoittaa ja tämän jälkeen pukki? Ohjekirjaa ei ole ja netistä yrittänyt hieman selailla mutta ei tunnu löytyvän. Ja kyseessä siis mk3
Mites kun pitäisi autoa tunkata ja huomasin että kuskinpuolen helman nostokohta on kadonnut jonnekkin (yllätys yllätys) niin mihis kohtaan tuon tunkin uskaltaa sijoittaa ja tämän jälkeen pukki? Ohjekirjaa ei ole ja netistä yrittänyt hieman selailla mutta ei tunnu löytyvän. Ja kyseessä siis mk3
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Nostot kannattaa suorittaa takapäässä siittä taka-akselin kiinnityskohdasta (vaijeria varoen) ja etupäässä siittä missä alatukivarsi liittyy apurunkoon. Pikku kumilätty väliin jos haluaa varjella esim vaikka maalipintaa.
Ja mitä tuohon spoilerin liimailuun tulee, niin ihan jeesusteipillä tuettiin kuivumisen ajaks. Liimana mulla oli vaan Wurthin lasiliima.
Näinikkään.

Ja mitä tuohon spoilerin liimailuun tulee, niin ihan jeesusteipillä tuettiin kuivumisen ajaks. Liimana mulla oli vaan Wurthin lasiliima.
Näinikkään.


Polo 6R, madallusjouset olisi tarkoitus yrittää vaihtaa. Vanhempiin volkkareihin (mk2&mk3) noita coileja ja jousia tullut vaihdeltua, onko miten paljon pahempi rasti? Tarviiko jotain erikoisempia työkaluja ettei tarvitsisi kesken operaation kaupoille lähteä?
Tälläisen ohjeen löysin mk6(?) golffiin, onko alustat periaatteessa saman tyyppiset?
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=67825
Tälläisen ohjeen löysin mk6(?) golffiin, onko alustat periaatteessa saman tyyppiset?
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=67825
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Ei kai ne varmaan hirveitä Kekkoslandiassakaan maksa mutta www.alvadi.ee ainakin osoittautunut vissiin ihan OK mestaksi peltiosille.
Kysynpä tässä viestiketjussa, tiedä vaikka löytyisi apuja.
Laiteltiin tänään tuohon 3C Passat Varianttiin Eibachin Pro Kit madallusjouset ja keula tipahti ihan ok korkeudelle, käyttis kun on kyseessä, mutta perä jäi harmittavan korkeaksi. Muutama sentti pitäisi ainakin saada alemmaksi, että sattuisi silmään. Onko odotettavissa, että perä putoaisi jousien asettuessa vai onko tilanne vaan tuollainen? Kokemuksia, ideoita, anyone?
Laiteltiin tänään tuohon 3C Passat Varianttiin Eibachin Pro Kit madallusjouset ja keula tipahti ihan ok korkeudelle, käyttis kun on kyseessä, mutta perä jäi harmittavan korkeaksi. Muutama sentti pitäisi ainakin saada alemmaksi, että sattuisi silmään. Onko odotettavissa, että perä putoaisi jousien asettuessa vai onko tilanne vaan tuollainen? Kokemuksia, ideoita, anyone?
ja mk-3 valoja on myös ilman noita säätömoottoreita, johdot saattaa olla, mutta kiinni muovin palassa, joka on säätömoottorin paikalla umpiossa.
näin oli omassa farkussa, katsastuksessa käskettiin korjata rikkinäiset moottorit, joita ei kummassakaan umpiossa edes ollut, johtosarja autossa kyllä oli niitä varten, samoin säätörulla kojetaulussa..
näin oli omassa farkussa, katsastuksessa käskettiin korjata rikkinäiset moottorit, joita ei kummassakaan umpiossa edes ollut, johtosarja autossa kyllä oli niitä varten, samoin säätörulla kojetaulussa..
Pikku ongelmaa mk3 16v gti:n laatikon kanssa. Ainoo ongelma itseasiassa on että paikallaan ollessa vapaalta ykköselle vaihtaessa rusahtaa. Jos ykkösen laittaa esim kakkosen kautta niin ei rusahda eikä vauhdissakaan rusahtele. Ykkönen toimii muuten ihan normaalisti ei pompi päältä pois tai pidä ylimääräsiä ääniä. Auttaiskohan öljyjen vaihto?
Edit. Ja mitähän öljyä tonne kannattais laittaa? Ilmeisesti 02A laatikko kyseessä? Onko toi motonetin myymä febi mistään kotosin?
Edit. Ja mitähän öljyä tonne kannattais laittaa? Ilmeisesti 02A laatikko kyseessä? Onko toi motonetin myymä febi mistään kotosin?
Viimeksi muokannut Oippa, 19.8.2015 0:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passat 2009 käsijarruautomatiikka
Niin, tuo napista toimiva kässäri jää välillä päälle, ei siis kertapainalluksella vapauta jarrua aina. Mikähän siinä?
Ittellä tietämys päivittämättä sitten vuodelta käppärinvaijeri.
Ittellä tietämys päivittämättä sitten vuodelta käppärinvaijeri.
Noita nappeja on mennyt paljon rikki, on kuluva osa koska sitä tuhansia kertoja painellaan.
Ainakin kahteen kertaan jo muuttunut osanumeron viimeinen kirjain napille, en nyt muista viimeisintä, uusi maksaa marmorilla muutaman kympin ja helppo vaihtaa itse noin kahdessa minuutissa, viidessä jos vähän vastustaa..
Ainakin kahteen kertaan jo muuttunut osanumeron viimeinen kirjain napille, en nyt muista viimeisintä, uusi maksaa marmorilla muutaman kympin ja helppo vaihtaa itse noin kahdessa minuutissa, viidessä jos vähän vastustaa..
Tilasiin BKD Octaviaan uuden Sachsin kaksoismassan ja täydellisen kytkinsetin, tuli Italiasta alle neljään sataan. Kysymys kuuluukin näin. Kaksoismassassa on kolme tappia, onko ne jotain asetelman keskitystä varten vai? Yksi tapeista ottanut pientä hittiä kuljetuksen aikana, liikkuu pari milliä kolossaan, mutta pysyy kiinni kuitenkin. Uskaltaako ton vaan rykäistä paikoilleen, vai lähettää takaisin ja uutta tilalle? Nopeata vastausta kaivataan.
Menee tyhmiin kysymyksiin, joten miten 80 audista saa viiksipaketin irt? 91vm kyseessä. Ratti ja se yläsuojus jäi suorastaan käteen mutta tuntuu et tuo loppu on hitsattu rattiputkeen. Perinteinen lämppärinkennon vaihto meneillään ja tarttis ajoon saada romu.. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
E: oliha siellä ristipää mikä lukittee koko paketin. Oli aikasemmi kiire naapuriin kaljalle niin ei ehtiny tutkia kunnolla. No homma jatkuu, kojelauta on jo irti..
E: oliha siellä ristipää mikä lukittee koko paketin. Oli aikasemmi kiire naapuriin kaljalle niin ei ehtiny tutkia kunnolla. No homma jatkuu, kojelauta on jo irti..
VAG-varaosakoodi hakusessa. Kyseessä siis hammastettu mutteri, jolla kiristetään ohjaustehostimen pumpun hihna 55 kW AAM-moottorissa. VW-partsbase näyttää vain mutterin läpi tulevalle pultille varaosakoodin.
Osan 16 ympärillä oleva mutteri alla olevasta linkistä.
http://www.partsbase.org/vw/vento-eu-ve ... -steering/
Kuva myös itse osasta:
http://aijaa.com/geGyog
Ja jos jollakulla on tämmöinen myydä edullisesti, olisin enemmän kuin onnellinen :)
Osan 16 ympärillä oleva mutteri alla olevasta linkistä.
http://www.partsbase.org/vw/vento-eu-ve ... -steering/
Kuva myös itse osasta:
http://aijaa.com/geGyog
Ja jos jollakulla on tämmöinen myydä edullisesti, olisin enemmän kuin onnellinen :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pultti ja mutteri tulee samassa.
Kiitoksia paljon ! :D Enpä tuota tajunnutkaan, kun tuo Slamitin varaosalistaus näytti sen olevan pelkkä pultti. Lisäksi tarkemmin tutkimatta katsoin sen olevan käytössä niin monessa Volkswagen kulkupelissä, että arvelin tuon hammasmutterin olevan sovelluskohtainen osa.
Voit kiristää vaikkei hammastusta olisi, kampeat jollain raudalla tehostinta, ja kiristät kun sopivasti kammettu.
Totta tuokin, ajattelin vain, että mukavampi saada tuo alkuperäinen kiristyssysteemi toimivaksi, niin on todella helppo kiristää ihan yksin työskennellessäkin. :P
Kohti merkkiliikettä siis ! Nostan hattua tasokkaille ja nopeille vastauksille. ^^
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kiperä juttu.
Kuinka paha rasti on vaihtaa kytkinlevy GOLF IV 1.6 16v BCB:n ?
'Ongelma' on, että kytkin ottaa vasta aika ylhäältä. Autolla on ajettu n 260tkm ja kytkintä ei ole vaihdettu ja nyt olen selvästi huomannut, että "ottoraja" on siirtynyt yhä vaan ylemmäs.
Onko suotavaa / tarvitseeko tuohon vaihtaa muita osia samalla ?
Minulla on käytössä monttu ja jos vaikka vaihdelaatikko tarvitsee kannatusta minulla on moottorinosturi.
Jos joku jaksaisi alustaa vaikka YV:llä. Olisin kiitollinen. Vaikka olen useamman vuoden touhunnut autojen kanssa voimansiirtoon ei ole ikinä tarvinnut puuttua...
Kuinka paha rasti on vaihtaa kytkinlevy GOLF IV 1.6 16v BCB:n ?
'Ongelma' on, että kytkin ottaa vasta aika ylhäältä. Autolla on ajettu n 260tkm ja kytkintä ei ole vaihdettu ja nyt olen selvästi huomannut, että "ottoraja" on siirtynyt yhä vaan ylemmäs.
Onko suotavaa / tarvitseeko tuohon vaihtaa muita osia samalla ?
Minulla on käytössä monttu ja jos vaikka vaihdelaatikko tarvitsee kannatusta minulla on moottorinosturi.
Jos joku jaksaisi alustaa vaikka YV:llä. Olisin kiitollinen. Vaikka olen useamman vuoden touhunnut autojen kanssa voimansiirtoon ei ole ikinä tarvinnut puuttua...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Heissan. Mulla on Passatti AWT koneella, ja siinä on se toisioilmapumppu pitäny toisinaan melkosta jurnutusta kylmäkäynnistysten yhteydessä, eli loppunsa eellä vissiin on mokoma. Nyt kuuluuki kymysys, että tuleekos siittä vikakoodeja tai muuta mukavaa jos nappaan töpselin irti koko keksinnöltä? Koska ihan turhahan se käytännössä on.
???
???
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Noilla kovilla pakkasilla sisko kertoi, että (fordista) lohkolämmityselementti rikki, eikä näin ollen oikein auto käynnistynyt. Sanoin että akku taitas olla lopuillaan jos ei meinaa jaksaa kylmänä lähteä tulille. Siskon mieskin sanoi että akku on kyllä kunnossa, mutta lohkari ei.
En sen enempää siitä vääntänyt, mutta omasta mielestä auton "kuuluu" käynnistyä kylmänäkin, jos kaikki on kunnossa. Onhan se vähän raakaa, mutta kuitenkin pitäisi käynnistyä.
Omaan poloon ostin uuden akun, kun alkoi startatessa kyykkäämään ilman lämmitystä käynnistettäessä. Lämpösemmällä akku pelasikin, mutta pakkanen paljasti akun tilan.
Mites tuo asian laita on? Eikö tuo käynnistyvyys varmisteta timmissä olevalla akulla, eikä pelkällä esilämmityksellä? Lämmitystähän ei ole aina mahdollista kuitenkaan käyttää.
En sen enempää siitä vääntänyt, mutta omasta mielestä auton "kuuluu" käynnistyä kylmänäkin, jos kaikki on kunnossa. Onhan se vähän raakaa, mutta kuitenkin pitäisi käynnistyä.
Omaan poloon ostin uuden akun, kun alkoi startatessa kyykkäämään ilman lämmitystä käynnistettäessä. Lämpösemmällä akku pelasikin, mutta pakkanen paljasti akun tilan.
Mites tuo asian laita on? Eikö tuo käynnistyvyys varmisteta timmissä olevalla akulla, eikä pelkällä esilämmityksellä? Lämmitystähän ei ole aina mahdollista kuitenkaan käyttää.
Runkolaakereiden asennus koneeseen? Mielestäni kuvia otin kun purin mut johonkihan ne on sit hävinny.. Eli 6 uralista laakeria ja 4 tasasta. Oletan uralliset menee tonne lohkoon, mutta minkä pukin alle yksi urallinen menee? Kone 2.0l 16v 9A jos sillä on väliä..
E: vai päihin molemille puolille tasaset ja keskelle urat molemmin puolin?
E: vai päihin molemille puolille tasaset ja keskelle urat molemmin puolin?
Tätä itsekin ihmettelin ja mietittiin, että onko käynyt Mahlen osien pakkaajalle virhe. Mutta niin se vain on, että nelospukkiin urallinen molemmin puolin. Näin sanoo ainakin Bentleyn manuaali. Mahlen sarja (029HS18067000) sisälsi liuskat kaikkiin pukkeihin, neljä sileää ja kuusi urallista. Etkassa nelospukki kuitenkin on omalla osanumerollaan:
026 198 421, päittäisliuskat
026 198 491, pukit 1-3 ja 5
026 198 491 A, pukki 4
Ihmettelyä aiheesta löytyy täältä:
http://vwdiesel.net/forum/index.php?topic=14997.0
026 198 421, päittäisliuskat
026 198 491, pukit 1-3 ja 5
026 198 491 A, pukki 4
Ihmettelyä aiheesta löytyy täältä:
http://vwdiesel.net/forum/index.php?topic=14997.0
Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.
Kysymys G3 ajotietokoneen asennukseen.
Autoon on vaihdettu viiksi ja mittaristo (johto viikseltä laitettu paikkaan V) mutta nappia painamalla mitään mullistavaa mittaristossa ei tapahdu joten tarvitseeko lisätä jotain muuta noiden kahden lisäksi? (tiedän anturit pitää laittaa mutta eikai se ole este MFA toimivuudelle?)
Autoon on vaihdettu viiksi ja mittaristo (johto viikseltä laitettu paikkaan V) mutta nappia painamalla mitään mullistavaa mittaristossa ei tapahdu joten tarvitseeko lisätä jotain muuta noiden kahden lisäksi? (tiedän anturit pitää laittaa mutta eikai se ole este MFA toimivuudelle?)
Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.
Kysytäänpäs täällä onko jollain ollut golffin kanssa vastaavaa ongelmaa... Kyseessä siis 1,4 golf mkv.
Autosta kuuluu naksahdus/vaimea kolahdus kun pyörille välittyy veto. Erityisesti liikkeelle lähtiessä parilla ensimmäisellä vaihteella kytkintä nostaessa. Tämän lisäksi ääni kuuluu myös jos ajaa veto päällä ja "pumppaa" kaasua hiljaisessa vauhdissa. Itselle tuli ensimmäisenä mieleen moottorintukikumit, mutta silmämääräisesti tarkasteltuna näyttävät olevan ok. Moottori ei käsin tunnu heiluvan yhtään enempää kuin perheen toisessa lähes samanlaisessa autossa (a3 8p). Vetonivelten suojakumit on ehjät ja ratin kääntely ei vaikuta millään tavalla.
Autosta kuuluu naksahdus/vaimea kolahdus kun pyörille välittyy veto. Erityisesti liikkeelle lähtiessä parilla ensimmäisellä vaihteella kytkintä nostaessa. Tämän lisäksi ääni kuuluu myös jos ajaa veto päällä ja "pumppaa" kaasua hiljaisessa vauhdissa. Itselle tuli ensimmäisenä mieleen moottorintukikumit, mutta silmämääräisesti tarkasteltuna näyttävät olevan ok. Moottori ei käsin tunnu heiluvan yhtään enempää kuin perheen toisessa lähes samanlaisessa autossa (a3 8p). Vetonivelten suojakumit on ehjät ja ratin kääntely ei vaikuta millään tavalla.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 29.1.2017 22:06
Re:
Jultsu kirjoitti:Teet vihaisia jarrutuksia niin se palan vastinpinta putsaantuu sillä. Jos ei putsaannu niin satuloille puhdistusta, tuskinpa menisi jarruvoimatestistäkään silloin edes läpi.
Jos on isot reunat levyissä niin ne voit vetää rälläkällä pois ja jollain teräsviilalla vähän kiillotella sitä ulkoreunaakin.
Joskus laitoin karkeaa hiomapaperia levyn ja jarrupalan väliin ja ajelin hyvin hiljakseen kevyesti jarrua painelen, hyvä tuli ja meni leimasta läpi.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 29.1.2017 22:06
Re:
T.Hell kirjoitti:Noilla kovilla pakkasilla sisko kertoi, että (fordista) lohkolämmityselementti rikki, eikä näin ollen oikein auto käynnistynyt. Sanoin että akku taitas olla lopuillaan jos ei meinaa jaksaa kylmänä lähteä tulille. Siskon mieskin sanoi että akku on kyllä kunnossa, mutta lohkari ei.
En sen enempää siitä vääntänyt, mutta omasta mielestä auton "kuuluu" käynnistyä kylmänäkin, jos kaikki on kunnossa. Onhan se vähän raakaa, mutta kuitenkin pitäisi käynnistyä.
Omaan poloon ostin uuden akun, kun alkoi startatessa kyykkäämään ilman lämmitystä käynnistettäessä. Lämpösemmällä akku pelasikin, mutta pakkanen paljasti akun tilan.
Mites tuo asian laita on? Eikö tuo käynnistyvyys varmisteta timmissä olevalla akulla, eikä pelkällä esilämmityksellä? Lämmitystähän ei ole aina mahdollista kuitenkaan käyttää.
Laitoin edelliseen E-sarjan mersuun 100ah AGM-akun (biltema) ja hyvin käynnistyi 220cdi -36 pakkasta ilman esilämmitystä pari vuorokautta seisoneena.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 29.1.2017 22:06
Re: Re:
Jani Petteri kirjoitti:T.Hell kirjoitti:Noilla kovilla pakkasilla sisko kertoi, että (fordista) lohkolämmityselementti rikki, eikä näin ollen oikein auto käynnistynyt. Sanoin että akku taitas olla lopuillaan jos ei meinaa jaksaa kylmänä lähteä tulille. Siskon mieskin sanoi että akku on kyllä kunnossa, mutta lohkari ei.
En sen enempää siitä vääntänyt, mutta omasta mielestä auton "kuuluu" käynnistyä kylmänäkin, jos kaikki on kunnossa. Onhan se vähän raakaa, mutta kuitenkin pitäisi käynnistyä.
Omaan poloon ostin uuden akun, kun alkoi startatessa kyykkäämään ilman lämmitystä käynnistettäessä. Lämpösemmällä akku pelasikin, mutta pakkanen paljasti akun tilan.
Mites tuo asian laita on? Eikö tuo käynnistyvyys varmisteta timmissä olevalla akulla, eikä pelkällä esilämmityksellä? Lämmitystähän ei ole aina mahdollista kuitenkaan käyttää.
Laitoin edelliseen E-sarjan mersuun 100ah AGM-akun (biltema) ja hyvin käynnistyi 220cdi -36 pakkasta ilman esilämmitystä pari vuorokautta seisoneena.
Toki myös moottoriöljyllä on vaikutusta, kaikki öljyt ei ole notkeita kovilla pakkasilla.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.
Kysymys 3bg Passatin lisäilmapumpusta (auxiliary airpump). Onko jotenkin ohjelmoitavissa pois käytöstä?? Alkaa vedellä viimeisiään, ja on sytyttänyt moottorin vikavalonkin jo pari kertaa.
Tuo kun ei käsittääkseni ole millään tavalla auton toimintaan vaikuttava laite, vaan ainoastaan kylmäkäynnistyksen aikaisia päästölukemia kaunistelemaan suunniteltu turhake, ni mieluusti hakkeroisin sen pois käytöstä kokonaan, kuin että ostaisin uuden kalliin pumpun.
Tuo kun ei käsittääkseni ole millään tavalla auton toimintaan vaikuttava laite, vaan ainoastaan kylmäkäynnistyksen aikaisia päästölukemia kaunistelemaan suunniteltu turhake, ni mieluusti hakkeroisin sen pois käytöstä kokonaan, kuin että ostaisin uuden kalliin pumpun.
Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.
Näin muistelisin lukeneeni että kyllä. Vaatii syöttökarttojen käpistelyä, VCDS:llä ei siis tuota hommaa tehdä.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.
Pääsiäisiä vakkihörhöille!
Auttakaapas tolloa! Mun pitäs Mk1 Cabriosta saada lampunpesurit ehjänä pois puskurin maalausta varten. Miten tämä tapahtuu?? Kyseessä Karmann korisarjalla oleva -90 Golf.
Auttakaapas tolloa! Mun pitäs Mk1 Cabriosta saada lampunpesurit ehjänä pois puskurin maalausta varten. Miten tämä tapahtuu?? Kyseessä Karmann korisarjalla oleva -90 Golf.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.
Itse itselleni vastaten.
Pesurin peitemuovit lähtee ihan kampeamalla irti pesureitten päältä.

Alta paljastuu 30mm mutteri, jonka läysäämällä lähtee persuri irti.

Pesurin peitemuovit lähtee ihan kampeamalla irti pesureitten päältä.

Alta paljastuu 30mm mutteri, jonka läysäämällä lähtee persuri irti.

Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.
Mikä rengaskoko hyvä Mk1 Golfiin kun vanne 8x15" ?
Re: Typeriin kysymyksiin kiperiä vastauksia.
195/45/15 voisi olla aika hyvä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa