VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Tarvis teidän apuja.
Auto on 2004 1.6fsi Touran
Pitäs saada tietoon mikä vika on kun lukijalla tuli koodit :
18354 Control Module 1 for Coolant Fan
P1946-004 Defective - Itermittent
jäähdytys puolelle viittais ,ei lämmöt kuitenkaan oo noussut mut flekti pyörii pienenkin ajon jälkeen. Yks veikkaili syylärin lämpötila anturia. Oisko kellään varmaa tietoa ??
Auto on 2004 1.6fsi Touran
Pitäs saada tietoon mikä vika on kun lukijalla tuli koodit :
18354 Control Module 1 for Coolant Fan
P1946-004 Defective - Itermittent
jäähdytys puolelle viittais ,ei lämmöt kuitenkaan oo noussut mut flekti pyörii pienenkin ajon jälkeen. Yks veikkaili syylärin lämpötila anturia. Oisko kellään varmaa tietoa ??
Antakeepas nyt poloselle vinkkiä, ku tää can väylä ja vcds on nyt meikäläiselle ihan uutta asiaa. Ostin hätäpäissäni tuommosen piuhan ..
http://www.ebay.com/itm/161652597745?_t ... EBIDX%3AIT
Nii pystyykö tuolla saamaan nyt tuon vcds.n ilmaisversion toimimaan ja sillä pääsemään tuonne 2006 touranin bittimaailman?
Oli niin ihanan helppoa tuolla vanhalla 300x vag-comilla ja piuhalla raplailla neloskoppasen golffin ajatuksia mut tämä on nyt osottautunu kiusallisen yhteistyöhaluttomaks.
http://www.ebay.com/itm/161652597745?_t ... EBIDX%3AIT
Nii pystyykö tuolla saamaan nyt tuon vcds.n ilmaisversion toimimaan ja sillä pääsemään tuonne 2006 touranin bittimaailman?
Oli niin ihanan helppoa tuolla vanhalla 300x vag-comilla ja piuhalla raplailla neloskoppasen golffin ajatuksia mut tämä on nyt osottautunu kiusallisen yhteistyöhaluttomaks.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itse taas väittäisin että kannattaa alottaa kiinalaisella, mutta pitää myyjältä saada rahat takaisin jos ei toimi.
VCDS kyllä pitää arvonsa hyvin koska on aina ajan tasalla. Kaveri osti n. 350 € sovittimen ja jotain neljän vuoden päästä pyysi 280 € ja meni samana päivänä.
Noissa itämaisissa on ollu semmosta vaivaa että vaikka muuten toimii, niin ei koodaukset onnistu.
Ebaystä on hyvä ostaa kun on niin hyvä ostajan turva. :)
VCDS kyllä pitää arvonsa hyvin koska on aina ajan tasalla. Kaveri osti n. 350 € sovittimen ja jotain neljän vuoden päästä pyysi 280 € ja meni samana päivänä.
Noissa itämaisissa on ollu semmosta vaivaa että vaikka muuten toimii, niin ei koodaukset onnistu.
Ebaystä on hyvä ostaa kun on niin hyvä ostajan turva. :)
siinä matkassa tuo vcds
Tuli ja sitä ei saa päivittää. Loppuu toiminta.
Ei olis linkkiä oikeaan kaapeliin?
Aliexpress
Hakusanaksi vaikka Hex can usb.
Omalla vastuulla sitten.
Liekkö itsellä tuuria vai mikä mutta toiminut pari vuotta moitteetta. 17€:n sijoitukseksi ihan kannatava.
Tuo kun laukeaa niin vois jo harkita ehkä alkuperäistä.
Haku ei tuottanut oikein mitään tulosta (ei edes google) niin päätin kysyä täältä.
Auto Passat 3C -06 1.9 tdi.
Moottorin vikavalo syttyi ja vikakoodien luku antoi vain tälläisen:
00280 Valve 2 for differential lock -N127
Ainoa vika minkä tämä aiheuttaa on että flekti lähtee samantien pyörimään kun auto käynnistyy ja sammuu vasta kun auto sammutetaan---> ja tästä johtuen ei lyhyessä ajossa nosta lämpöjä normaaliin.
Eli luultavasti joku lämpö anturi voisi olla sökö.
Koko tuota 00280 koodia ei löydy ross-tech:istä, on vain 000280?! joka tosin on juuri lämpötila anturin vika...
Jännintä tässä oli se että Elekman vikakoodin lukija ei anna mitään vikakoodia moottorille CAN-väylän kautta mutta kun lukee "ei can-väylä" niin tulee tämä kyseinen koodi.
Auto Passat 3C -06 1.9 tdi.
Moottorin vikavalo syttyi ja vikakoodien luku antoi vain tälläisen:
00280 Valve 2 for differential lock -N127
Ainoa vika minkä tämä aiheuttaa on että flekti lähtee samantien pyörimään kun auto käynnistyy ja sammuu vasta kun auto sammutetaan---> ja tästä johtuen ei lyhyessä ajossa nosta lämpöjä normaaliin.
Eli luultavasti joku lämpö anturi voisi olla sökö.
Koko tuota 00280 koodia ei löydy ross-tech:istä, on vain 000280?! joka tosin on juuri lämpötila anturin vika...
Jännintä tässä oli se että Elekman vikakoodin lukija ei anna mitään vikakoodia moottorille CAN-väylän kautta mutta kun lukee "ei can-väylä" niin tulee tämä kyseinen koodi.
Viimeksi muokannut simooo, 28.9.2015 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Passat 3C on CAN-väyläinen mutta 1.9TDi diagnostoidaan K-linjan kautta niin tuo menee ihan oikein.
VCDS antaisi sulle tälläisen tiedon:
16502/P0118/000280 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High
Tuolla lisää.
VCDS antaisi sulle tälläisen tiedon:
16502/P0118/000280 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too High
Tuolla lisää.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Eipä kokemusta mutta tuollainenlöytyi googlella.
Elikkä sen verran olen tähän mennessä käsittänyt että oikea puukottamaton Ross-tec softa kyselee tuon kaapelin FTDI chipin ja /tai Atmel prosessorin ID:tä ja jos se ei löydä sitä tai se on kiellettyjen ID:den listalla softa ei suostu sen kanssa toimimaaan.
Tuo kaapeli on kaverilta lainassa. Todennäköisesti hänellä siis on kaapelin mukana tullut softa omassa koneessaan. Se softa onkin siis puukotettu...:)
Sellaisia DUMP filejä on liikkeellä jolla tuon kaapelin voi päivittää, mutta sitä minkä softaversion kanssa ne sitten toimii on epäselvää varsinkin kun niitä ei löydä samasta paikasta.
Volkkarilla on varmaankin omilla korjaamoillaan käytössä jokin oikea omakin korjaamosofta. Eikös sitä kukaan ole kräkänny?
No joo sen verran mitä olen tuota VCDS:ää päässyt käyttämään niin ei se ole 300 euron arvoinen, meinaan että josko alkuperäisen kaapelin hankkisin.
SIlä ei esimerkiksi pääse tuon -97 mallisen Audi A4 B5 :n ilmastointilaitteeseen. Liian monta communikaatiovirhettä. Mulla siis toimii nyt VAG-COM 409.1 versio. Tosin grafiikkapiirturi on aika heikosti purettu tai sitten en osaa sitä vielä käyttää. Ei saa kun kolme käyrää samaan kuvaan ja akseleista ei saa luettavia.
Tuo kaapeli on kaverilta lainassa. Todennäköisesti hänellä siis on kaapelin mukana tullut softa omassa koneessaan. Se softa onkin siis puukotettu...:)
Sellaisia DUMP filejä on liikkeellä jolla tuon kaapelin voi päivittää, mutta sitä minkä softaversion kanssa ne sitten toimii on epäselvää varsinkin kun niitä ei löydä samasta paikasta.
Volkkarilla on varmaankin omilla korjaamoillaan käytössä jokin oikea omakin korjaamosofta. Eikös sitä kukaan ole kräkänny?
No joo sen verran mitä olen tuota VCDS:ää päässyt käyttämään niin ei se ole 300 euron arvoinen, meinaan että josko alkuperäisen kaapelin hankkisin.
SIlä ei esimerkiksi pääse tuon -97 mallisen Audi A4 B5 :n ilmastointilaitteeseen. Liian monta communikaatiovirhettä. Mulla siis toimii nyt VAG-COM 409.1 versio. Tosin grafiikkapiirturi on aika heikosti purettu tai sitten en osaa sitä vielä käyttää. Ei saa kun kolme käyrää samaan kuvaan ja akseleista ei saa luettavia.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Jos aito HEX ei pääse johonkin auton controlleriin kiinni niin todennäköisesti auton puolella on jo liikaa häiriötä K-linjalla, hapettumia yms. Jos taas VCDS Lite tai VAG-COM 409.1 pääsee kiinni mutta piraatti HEX ei niin se taas johtuu siitä että piraatti HEX on tehty taas vähän halvemmilla ja huonommilla komponenteilla. Aito HEX osaa korjata ajoituksia jonkinverran huonollakin väylällä mutta ihan kaikkeen sekään ei pysty.
Ja piraatti HEX:n ominaisuuksien takia et kannata haukkua aitoa VCDS:sää huonoksi.
Ja piraatti HEX:n ominaisuuksien takia et kannata haukkua aitoa VCDS:sää huonoksi.
Juu on tässä autoclima. Saksasta haettu 2010 ja tahallaan etsitty sellanen. Suomesta ei löytyny A4:sta bensaa ilmastoinnilla siihen maailman aikaan.
No minun käsitys autotesterin toiminnan tasosta perustuu tähdellisen auton Staariin.
Staari on kyllä hitaampi käyttää mutta valikot on kyllä omaa luokkaansa.
Mutta tuollahan sitä on VAG kulkineitten kanssa pärjättävä joten valitus on turhaa.
Joskus 5 vuotta sitten kaveri luki sieltä ilmastointilaitteesta vikakoodit aidolla VCDS kaapelilla ja se muistaakseni onnistui, joten joko tuohon on tullut sen jälkeen vikaa tai sitten aito on todellakin parempi lukemaan kuin kiinan kopio. Pitänee kuitenkin vielä tilata uusi X360 pajan myymä vcds15.7, Jos sekään ei toimi niin aito kaapeli lainaan ja jos se toimii niin sitten kait se on pakko hankkia aito vcds...:)
Mulla on tuon HEX kaapelin lisäksi 2 erilaista sinistä piraatti KKL kaapelia ja molemmat toimivat samalla tavalla kahdessa eri tietokoneessa ja 409.1 sekä vcds lite:llä. Kuvan HEX kaapeli ei toimi millään.
Nämä controllerit löytyy. Myös keskuslukitus löytyy ja sekin measuring block toimii, mutta en jaksanu odottaa scannausta
Address 01: Engine
Protocol: KW1281
Controller: 3B0 907 557 E
Component: 1,6l R4/2V SIMOS HS D02
Coding: 04001
Shop #: WSC 26433
Address 03: ABS Brakes
Protocol: KW1281
Controller: 8E0 614 111
Component: ABS 5.3 FRONT D11
Coding: 0273004132
Shop #: BB 24303
Address 08: Auto HVAC
Protocol: KW1281
Controller: 8 ö8 L08 200 (tässä kohtaa näkyy aina välillä oikeakin numero)
Note: Excessive Comm Errors
Address 15: Airbags
Protocol: KW1281
Controller: 8D0 959 655 C
Component: Airbag 7 Audi DE2
Coding: 00102
Shop #: WSC 06325
No minun käsitys autotesterin toiminnan tasosta perustuu tähdellisen auton Staariin.
Staari on kyllä hitaampi käyttää mutta valikot on kyllä omaa luokkaansa.
Mutta tuollahan sitä on VAG kulkineitten kanssa pärjättävä joten valitus on turhaa.
Joskus 5 vuotta sitten kaveri luki sieltä ilmastointilaitteesta vikakoodit aidolla VCDS kaapelilla ja se muistaakseni onnistui, joten joko tuohon on tullut sen jälkeen vikaa tai sitten aito on todellakin parempi lukemaan kuin kiinan kopio. Pitänee kuitenkin vielä tilata uusi X360 pajan myymä vcds15.7, Jos sekään ei toimi niin aito kaapeli lainaan ja jos se toimii niin sitten kait se on pakko hankkia aito vcds...:)
Mulla on tuon HEX kaapelin lisäksi 2 erilaista sinistä piraatti KKL kaapelia ja molemmat toimivat samalla tavalla kahdessa eri tietokoneessa ja 409.1 sekä vcds lite:llä. Kuvan HEX kaapeli ei toimi millään.
Nämä controllerit löytyy. Myös keskuslukitus löytyy ja sekin measuring block toimii, mutta en jaksanu odottaa scannausta
Address 01: Engine
Protocol: KW1281
Controller: 3B0 907 557 E
Component: 1,6l R4/2V SIMOS HS D02
Coding: 04001
Shop #: WSC 26433
Address 03: ABS Brakes
Protocol: KW1281
Controller: 8E0 614 111
Component: ABS 5.3 FRONT D11
Coding: 0273004132
Shop #: BB 24303
Address 08: Auto HVAC
Protocol: KW1281
Controller: 8 ö8 L08 200 (tässä kohtaa näkyy aina välillä oikeakin numero)
Note: Excessive Comm Errors
Address 15: Airbags
Protocol: KW1281
Controller: 8D0 959 655 C
Component: Airbag 7 Audi DE2
Coding: 00102
Shop #: WSC 06325
Golf iv 1.6 antaa tällaista koodia
1 Fault Found:
17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1
P1151 - 35-00 - System too Lean
Rosstech kertoo pitkän listan vikaehdokkaita, oisko vinkkiä mistä alkaa vikaa
etsimään?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 151/004433
1 Fault Found:
17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1
P1151 - 35-00 - System too Lean
Rosstech kertoo pitkän listan vikaehdokkaita, oisko vinkkiä mistä alkaa vikaa
etsimään?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 151/004433
-tarzi-:
Kaverin auto, ei pysty tarkistamaan moottorin koodia, IV farkku, jossa ilmanputsari koko moottorin päällä vähän kuin moottorin katteena (mikäli tällä tiedolla merkitystä).
Lambda anturi vaihdettu, n. pari viikkoa sitten, toisen vikakoodin takia. Nyt syttyi sitten moottorin merkkivalo uudelleen ja vikakoodi näytti tuota. Kaveri oli reissuun lähdössä joten ei tehty muuta kuin nollattiin vikakoodi.
Kaverin auto, ei pysty tarkistamaan moottorin koodia, IV farkku, jossa ilmanputsari koko moottorin päällä vähän kuin moottorin katteena (mikäli tällä tiedolla merkitystä).
Lambda anturi vaihdettu, n. pari viikkoa sitten, toisen vikakoodin takia. Nyt syttyi sitten moottorin merkkivalo uudelleen ja vikakoodi näytti tuota. Kaveri oli reissuun lähdössä joten ei tehty muuta kuin nollattiin vikakoodi.
Tampereen seudulla olis tarvetta vagcomille. Seat toledo 1.9tdi -00 jossa ei vakkari toimi, täytyis siis koodit lukea ja jossei vakkariin liittyvää vikaa löydy niin olis hyvä jos osais koodata vakkarin toimintaan kun en tiedä onko jälkiasennettu viiksi kun muuten on ihan karvalakki malli. Ei siis ole mun aikana toiminu vakkari missään kohtaa.
Tulipa tuossa hommattua tuo "oikeenlainen" hex can usb, kaapeli tuolta idästä. Innoissani aloin asentelemaan ja tarkotus oli latasta konneelle mukana tulleelta cd;ltä tuo vcds. Eli käsittääkseni uudempi vag-commi. Mut sepä töppäs sit siihen et se asennusohjelma mussutti että pitäs olla windows 7 ja mulla on tässä xp. Eli se kusi siihen. Nooh, levyllä myöskin tuo 409.1 vag-commi ja näkkyypi tuo touran löytyvän sieltäkin valikosta ni aattelin et ihan samakai se on se sitten laittaa. Ja sehän alkokin toimimaan ihan ok,mut ku yritin lukasta vikakoodeja mussutti version aktivoimisesta ja jostain dtcs, jutusta. Mitenköhän tuon nyt sit sais aktivoitua, vai mikä nyt neuvoksi....
....kaverit torilla on väittäny että juurikin tuolla mukana tulevalla levyllä pitäs olla kaikenkattava toimiva vag-commi.
....kaverit torilla on väittäny että juurikin tuolla mukana tulevalla levyllä pitäs olla kaikenkattava toimiva vag-commi.
No ei se just sillä hetkellä ollu. Sen jälkeen kylläkin. Mulla on tuo vielä vanhempi 300 mallinen vag-commi jossa on tuo keygen cracci ja se pelas vuosia ihan hyvin. Ku tuon 409.1 vag-commin aukasee ja kattoo sen about painikkeen ni siellä lukkee et shareware versio. Eikö tota vcds.ssää saa toimimaan xp.llä tolla pirakaapelilla?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sillä keinoin ei ainakaan toimi. Kopiokaapeli on tarkka toimimaan vain sillä mukana tulleista ohjelmaversioista jolla nimellä se on myyty, 12.12.3 tasan sillä, 15.7.0 tasan sillä jne. ja väärällä ohjelmaversiolla asentaessa kaapeli ryssiytyy pilalle. Tosin Liten asentamisesta en tiedä miten kaapelin käy.
Noonniin, tuossa asiaan perehdyin ja sehän olis onnistunukkin asentaa siitä cd:ltä se vcds ku vaan valitsi sen 32-bittisen vaihtoehdon, mutta mutta siinä välissä nyt pelehdin sen netin kanssa ja kokkeilin sillä rossitekin sivuilta saatavalla lite versiollakin tuota kaapelia, et menikös se nyt sit siinä sököksi? Sain sen levyltä asennettavan vcds:n toimimaan mut se sitä interfacee valittaa vaan, vaikka autossa oliskin kiinni. Mikä noissa kaapeleissa sit menee jumiin? onko nyt ainut vaihtoehto tilata uus kaapeli?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kaikkien tuohon liittyvien ajureiden poisto koneelta. Sen jälkeen levyltä ohjelman asennus ja ohjelman asennuksen jälkeen vasta kaapeli kiinni koneeseen. Ja muista koittaa tuota kaapelia noiden asennuksien jälkeen autossa, jossa virrat päällä/käynnissä, muuten antaa aina tuon interface not found errorin.
varmaan joltain sivluta löytyis vastaus tähän, mut nyt ei ehtis alkaa selaa kaikkia läpi.
ongelmana on että vag-comilla yrittää avata jonku controllerin niin ei löydy. ainoastaan löytää yhden ja se on engine.
esim. jos ottaa vaikka abs, niin tulee näytölle hetken päästä lukemaan can't connect to controller
kiitos jo etukäteen.
ongelmana on että vag-comilla yrittää avata jonku controllerin niin ei löydy. ainoastaan löytää yhden ja se on engine.
esim. jos ottaa vaikka abs, niin tulee näytölle hetken päästä lukemaan can't connect to controller
kiitos jo etukäteen.
Osaakos kukaan sanoa kuinka tämän koodaus toimintaan tapahtuu?
Itsellä vielä tuo koodailu homma aivan hakusessa. Olen tähän asti tyytynyt vain vikakoodeja lukemaan ja logeja ottamaan tuolla VCDS:llä, mutta nyt velipoika on tuollaista piuhaa ostamassa vitos Golfiin ja pitäisi se koittaa saada toimimaan.
Itsellä vielä tuo koodailu homma aivan hakusessa. Olen tähän asti tyytynyt vain vikakoodeja lukemaan ja logeja ottamaan tuolla VCDS:llä, mutta nyt velipoika on tuollaista piuhaa ostamassa vitos Golfiin ja pitäisi se koittaa saada toimimaan.
Jos jollakin on ongelmia VCDS com porttien kanssa niin tästä voi olla apuja.
Ohje ei koske CAN-väylän kanssa keskustelevaa piuhaa.
Tämä ohje on minun kirjoittama, joten ongelmissa yhteyttä voi ottaa :)
Ohje ei koske CAN-väylän kanssa keskustelevaa piuhaa.
Töissä huomasin ongelman usb to serial converter laitteella.
Taustatietoja:
COM portti = IRQ osoite, jonka avulla ohjelma kommunikoi.
Vaihtamalla COM porttia windowsissa IRQ osoitekin vaihtuu, tai niin pitäisi vaihtua. Windowsissa on pugi, jonka takia COM portin IRQ ei vaihdu vaikka windowsissa vaihtaa com porttia.
Piuhan asennus ohje:
- Mene Device manageriin (Klikkaa hiiren oikealla Computer --> manage)
- Kopio ajuri CD:ltä tietokoneelle.
- Johto USB porttiin kiinni ( se ottaa käyttöön seuraavan vapaan com portin esim. COM6.)
- Klikkaa hiiren oikealla asentunutta porttia ja valitse Update Driver Software --> Browse my computer for driver software --> Valitse ajuri paikasta jonne sen kopioit aikaisemmin CD:ltä.
Älä vaihda COM porttia ohjelman vaatimaan COM porttin vaan vaihda portti windowsissa COM 11 tai enemmän. Sen jälkeen vaihdat COM portin ohjelman haluamaan COM porttiin esim. COM1
Portin vaihto tapahtuu:
- Klikkaa hiiren oikealla näppäimellä porttia ja valitse Properties --> Port Settings --> Advanced . Vaihda Com Port Number : COM11. Hyväksy muutos painamalla OK ja OK.
-Vaihda COM portti ohjelman haluamaksi.
Tämä ohje on minun kirjoittama, joten ongelmissa yhteyttä voi ottaa :)
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Tarvittais apuva!
Auto S4 B5 (1998) malli ja tarkoitus olisi saada ajovaloautomatiikka vaihdettua pohjoismaalaiseen malliin, mutta en pääse loggaamaan VAG COM:illa tuonne 09 Centr. Elect.
Onko tuohon mitää kikkoja miten tuon saisi toimimaan? Sulakejippoja etc.
Muuten pystyy lukemaan kaikki koodit mutta tuonne ei pääse sisälle. VCDS versio 16.5 BETA.
Auto S4 B5 (1998) malli ja tarkoitus olisi saada ajovaloautomatiikka vaihdettua pohjoismaalaiseen malliin, mutta en pääse loggaamaan VAG COM:illa tuonne 09 Centr. Elect.
Onko tuohon mitää kikkoja miten tuon saisi toimimaan? Sulakejippoja etc.
Muuten pystyy lukemaan kaikki koodit mutta tuonne ei pääse sisälle. VCDS versio 16.5 BETA.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Tarvii varmaankin pätkiä tai kytkeä yks johto valokatkaisijalta, ei onnistu koodaamalla. En kyllä ymmärtänyt mitä tarkalleen pitäis tehdä tai ottaa pois?
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Miten pystyy koodaamaan 7d transporterista comfort locking niin ettei keskuslukko mene uudestaan lukkoon jos ovia ei aukastakkaan?
Mittarissa palaa myös keltainen jarrujen merkkivalo. Miten sen saa koodattua pois?
Mittarissa palaa myös keltainen jarrujen merkkivalo. Miten sen saa koodattua pois?
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Pikku viive...
Mistä löytyy vag-com versio 40x.xxx kaikki coding kanavat, että mitä ne tarkoittaa. Kanavia on eri yksiköissä todella monta ja mistään en saa selville mitä tapahtuu, jos jonkun tietyn kanavan arvoa muutetaan.
Kiitos
Mistä löytyy vag-com versio 40x.xxx kaikki coding kanavat, että mitä ne tarkoittaa. Kanavia on eri yksiköissä todella monta ja mistään en saa selville mitä tapahtuu, jos jonkun tietyn kanavan arvoa muutetaan.
Kiitos
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Jostain uudemmasta VCDS:n versiosta nyysii ne label filet, toki tätä ongelmaa ei olisi jos omistaisi aidon ja alkuperäisen johdon ja voisi käyttää aina uusinta versiota.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
OK.
Autossani on lisälämmitin, joka lähtee pakkasilla käyntiin avuksi lämmittämään jäähdytinnestettä.
vag com kohdasta aux heater ei kumminkaan löydy mitään. eli ei saa yhteyttä ohjausyksikköön?
Löytyykö se jostain muualta että pääsis testaamaan toimiiko se ylipäätänsä?
Autossani on lisälämmitin, joka lähtee pakkasilla käyntiin avuksi lämmittämään jäähdytinnestettä.
vag com kohdasta aux heater ei kumminkaan löydy mitään. eli ei saa yhteyttä ohjausyksikköön?
Löytyykö se jostain muualta että pääsis testaamaan toimiiko se ylipäätänsä?
Re: RE: Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Absinthe kirjoitti:OK.
Autossani on lisälämmitin, joka lähtee pakkasilla käyntiin avuksi lämmittämään jäähdytinnestettä.
vag com kohdasta aux heater ei kumminkaan löydy mitään. eli ei saa yhteyttä ohjausyksikköön?
Löytyykö se jostain muualta että pääsis testaamaan toimiiko se ylipäätänsä?
Onko sulake paikallaan?
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Jos auto on tuo profiilissasi mainittu -97 Passat niin sen lisälämmitin ei ole kytketty auton diagnostiikkaan, näiden vanhempien lämppärien diagnostiikka vaatii oman johtonsa ja softansa, käyttökellolle pitäis tulla diagnostiikkakarva.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
7d porter -02
ei ole kelloa
kai siihen joku oma diagnostiikka hösseli on...
sulake ok
ei ole kelloa
kai siihen joku oma diagnostiikka hösseli on...
sulake ok
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Hei! Ongelmia täälläkin vcds:sän kanssa.. Eli minulla on mk1 jetta, johon lykätty seat cordoban 1.9tdi AHU vm.1997.
Aluksi kun linkkasin vcdssän autoon kiinni tuli 'k1 short to ground'. Tämän jälkeen sain tuon kuntoon. Nyt status ok, k1 ok, k2 ok. Laittaa auto-scanin päälle, niin lukija ei löydä yhtään moduulia.. Tulee vaan että time out noin kolmen minuutin kuluttua. Ja kun valitsee erikseen minkä vaan moduulin, vaikka esmes 'engine', niin tulee että ei saada yhteyttä.
Mikähän tässä mahtais olla? Lähinnä pitäisi saada immo adaptoitua, että saisi käyntiin.
Aluksi kun linkkasin vcdssän autoon kiinni tuli 'k1 short to ground'. Tämän jälkeen sain tuon kuntoon. Nyt status ok, k1 ok, k2 ok. Laittaa auto-scanin päälle, niin lukija ei löydä yhtään moduulia.. Tulee vaan että time out noin kolmen minuutin kuluttua. Ja kun valitsee erikseen minkä vaan moduulin, vaikka esmes 'engine', niin tulee että ei saada yhteyttä.
Mikähän tässä mahtais olla? Lähinnä pitäisi saada immo adaptoitua, että saisi käyntiin.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Katselin ebaystä noita halpoja kaapeleita ja silmiini sattui läjäpäin ~60€ kaapeleita joissa luvataan täysi VCDS softa ja tällä yhdistelmällä pääsisi sekä uusiin että vanhoihin vaggilaisiin kiinni. Mielenkiintoista oli että katselin ainakin neljää eri piuhaa, kaikki olivat suomalaisia myyjiä ja kaikissa lähes samat myyntitekstit.
Tekeekö tuollaisella mitään? http://m.ebay.com/itm/FULL-2016-VAG-15-7-1-DIAGNOSTIC-HEX-CAN-CABLE-ACTIVATED-SKODA-SEAT-AUDI-VW-/162193358199?nav=SEARCH
Tekeekö tuollaisella mitään? http://m.ebay.com/itm/FULL-2016-VAG-15-7-1-DIAGNOSTIC-HEX-CAN-CABLE-ACTIVATED-SKODA-SEAT-AUDI-VW-/162193358199?nav=SEARCH
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Väittäisin että yhtä hyvin tai huonosti toimivat kuin ne halvimmatkin johdot, tekeehän tuossa suomalainen (tod.näk. yksi ja sama henkilö koska näin saa kierrettyä kivasti ebayn kuukausittaista myyntirajoitusta) pienen tilin kun aliexpressistä ostaa ison läjän ja myy kalliimmalla eteenpäin: https://www.aliexpress.com/item/10pcs-l ... 41996.html
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Aivan. Hieman tuossa palaneen käryä haistoinkin. Josko sitä tuollaisen kiinan version tilaisi ja katselisi onko joskus tarvetta parempaan malliin. Toimiiko tuo VCDS win10 niinkuin lupaavat, vai pitääkö hommata kaveriksi joku halpa läppäri vanhemmalla winukalla?
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Itsellä joku hieman vanhempi AliExpressistä tilattu VCDS, toimii täysin kunhan asentaa mukana tulevan ohjelmiston eikä päivitä sitä. Win7 koneena.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Itse ostaisin autokäyttöä varten jonkun oman läppärin ja sisään windows XP jota ei ikinä päästä nettiin, joku wanha Thinkpad T61 tehoakulla on aika muikea ja halpa pakkaus.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Mulla ei toiminut Aliexpressistä ostettu kaapeli 3bg Passatissa. Myyjä väitti, että pitäisi olla uudempi auto toimiakseen. Hukkaan meni se 16e vai mitä nyt olikaan, ehti mennä disputelle aika umpeen ennen kuin jaksoin tuota alkaa kokeilemaan.
Kaapeli sanoi kyllä kaiken olevan ok, mutta ei sillä mihinkään controlleriin saanut yhteyttä. VCDS Lite toimii kyllä autossa aikaisemmin ostetulla kaapelilla.
Kaapeli sanoi kyllä kaiken olevan ok, mutta ei sillä mihinkään controlleriin saanut yhteyttä. VCDS Lite toimii kyllä autossa aikaisemmin ostetulla kaapelilla.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Jotkin uudemmat johdot toimii ainoastaan CAN-väylä autoissa.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Se kuitenkin sano K-linjojen olevan ok niin en tiedä sitten mikä oli.
Eikö aidolla kaapelilla kuitenkin toimi aina vanhempaan suuntaan? Ja aitoa vastaavahan tuon ainakin piti olla.
Samaa kaapelia näyttäis olevan vielä myynnissä eri myyjällä tosin. Sama kuvat, samat tekstit ja sen mukaan pitäisi toimia.
Eikö aidolla kaapelilla kuitenkin toimi aina vanhempaan suuntaan? Ja aitoa vastaavahan tuon ainakin piti olla.
Samaa kaapelia näyttäis olevan vielä myynnissä eri myyjällä tosin. Sama kuvat, samat tekstit ja sen mukaan pitäisi toimia.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Ei, kyllä rosstech myy myös johtoa joka toimii vain can-väyläisissä.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Kuinkahan hyvin paikkansapitävä on vcds:n näyttämä vääntöarvo?
Näytti tuolle omalle asz koneelle n.390Nm maksimissaan, joka täsmäisi aika hyvin softatulle koneelle. Ei ole tiedossa onko softattu, siksi tuota mietinkin...
Näytti tuolle omalle asz koneelle n.390Nm maksimissaan, joka täsmäisi aika hyvin softatulle koneelle. Ei ole tiedossa onko softattu, siksi tuota mietinkin...
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Kurkkaappa mitä ahtoja pyydetään, sillä sen varmistaa. Mullakin näyttää softattu AVF sellaista 400Nm joka pitää myös paikkansa lupauksien kanssa.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Täytyy tuo pyynti tarkistaa jossain vaiheessa kun saa ensin nokan vaihdettua..
1,55 se ahtaa ja hämärä mielikuva on että pyynti olisi ollut ainakin suunnilleen sama. Sen verran jo aikaa kun koneen kanssa kävin ajelulla etten varmaksi muista. Toteutuneita ahtoja on tullut seurattua jatkuvasti scangaugen avulla.
1,55 se ahtaa ja hämärä mielikuva on että pyynti olisi ollut ainakin suunnilleen sama. Sen verran jo aikaa kun koneen kanssa kävin ajelulla etten varmaksi muista. Toteutuneita ahtoja on tullut seurattua jatkuvasti scangaugen avulla.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Ohjelmoidulta vaikuttaa, vakioahdot kai tuossakin 1.3 luokkaa.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Hei voisko joku golf iv 1.4 tai 1.6 omistaja vilkasta vcds:llä ltft arvoja obd2 kautta. Eli obd2 functions-> mode 1 read data-> ja valikosta long term fuel trim (ltft)? Mulla tämän mukaan huitelee -15% tienoilla eli rikkaan puolella.
Jos taas katsoo measuring blocks...group 032 joka on myös ltft arvo niin se arvo aivan eri kuin tuon obd2 kautta katsottuna...
Jos taas katsoo measuring blocks...group 032 joka on myös ltft arvo niin se arvo aivan eri kuin tuon obd2 kautta katsottuna...
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
a1mo kirjoitti:Se kuitenkin sano K-linjojen olevan ok niin en tiedä sitten mikä oli.
Eikö aidolla kaapelilla kuitenkin toimi aina vanhempaan suuntaan? Ja aitoa vastaavahan tuon ainakin piti olla.
Samaa kaapelia näyttäis olevan vielä myynnissä eri myyjällä tosin. Sama kuvat, samat tekstit ja sen mukaan pitäisi toimia.
Pitihän se kokeilla uudestaan Kiinan kaapelia ja huonoin tuloksin. Sama kuin viimeksikin, testi sanoo kaiken olevan kunnossa, mutta mihinkään controlleriin ei tuolla saa yhteyttä.
Nyt erona koneessa W10 ja viimeksi W7. VCDS Lite toimii edelleen.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Niinhän se on, että ei toimi K-linjalla vaikka pitäisi, mutta can-väylässä toimii.
Jos joku on ostanut sellaisen kiinakaapelin mikä ei vaadi väylää niin laittakaa vinkkiä.
Jos joku on ostanut sellaisen kiinakaapelin mikä ei vaadi väylää niin laittakaa vinkkiä.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Pystyisikö saksasta uitettuun 3B5 1998 variant passattiin koodailemaan automaattivalot eli valot menisivät päälle myös off asennossa auton käynnistäessä? Tai toinen vaihtoehto olisi saada summeri ulisemaan jos ei ole valot päällä käynnistäessä. Toinen olisi myös jonkunlainen summeri tai valo silloin jos valot on päällä ja sammutan auton. En nimittäin millään pysty tottumaan tuohon ettei valot lähde automaattisesti päälle, koko ajan unohdan ne pois.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Ei pysty koodaamaan päällemenoa nollassa, tarvii relekytkennän. Auton sammuttaessa ja oven aukaistaessa pitäis kyllä summerin ulvoa jos valokatkaisija on jossain muussa kuin 0-asennossa.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 6.2.2017 8:49
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Tuli hankittua VCDS. Ensitöikseni tietysti laitoin "salaisen" valikon ja kalibroin käsijarrun palojen vaihdon jälkeen.
Tällä hetkellä kiinnostaisi ainakin:
Mistä näkee suuttimien korjausarvot?
Entä mistä näkee " Camshaft adjusters rotation angle", onko se nyt sitten nokka-akselin säädin kulma? Eikö siitä kuitenkin voi päätellä kiristäjien kunnon?
Saako tuossa säädettyä tyhjäkäyntiä ECU:sta?
Tällä hetkellä kiinnostaisi ainakin:
Mistä näkee suuttimien korjausarvot?
Entä mistä näkee " Camshaft adjusters rotation angle", onko se nyt sitten nokka-akselin säädin kulma? Eikö siitä kuitenkin voi päätellä kiristäjien kunnon?
Saako tuossa säädettyä tyhjäkäyntiä ECU:sta?
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Transporterin valopäivitys työn alla ja ei suostu uusi BCM toimimaan. Olen hankkinut alkuperäiset xenonumpiot sytyttimillä, drl-ohjaimilla, johtoadapterit ja tuoreemman BCM:n. Ongelmana on että vaikka kopioin vanhasta ohjainlaitteesta koodit uuteen, ei edes halogeenivalot toimi eikä avaimet suostu koodautumaan. Vikakoodeja en huomannut tarkemmin ottaa talteen mutta terminal 30 herjaa molemmille puolille.
Tuli mieleeni vielä, että pitääkö valokatkaisija vaihtaa myös uudempaan? Onko siihen olemassa suoraan johtosarjaa vai löytyykö kytkentäkaaviota miten se kytketään?
Tuli mieleeni vielä, että pitääkö valokatkaisija vaihtaa myös uudempaan? Onko siihen olemassa suoraan johtosarjaa vai löytyykö kytkentäkaaviota miten se kytketään?
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Oikeastaan eniten kiinnostaa mikä meni vikaan koodauksessa vai voiko ohjainlaite olla yhteensopimaton


Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Kellään kokemusta tästä laitteesta? https://www.elekma.com/kattava-vikakood ... vag-autoon
Onko järkevä ostos? Tuolla pitäisi pystyä koodaamaankin ja kun tuo vag-com vaikuttaa työläältä saada toimimaan
Onko järkevä ostos? Tuolla pitäisi pystyä koodaamaankin ja kun tuo vag-com vaikuttaa työläältä saada toimimaan
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 16.4.2014 11:10
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Mites kun lukee vikakoodit ja vikakoodin kohdalla ilmoittaa tuon kilometrimäärän, niin kertooko se, koska tuo vikakoodi on ekan kerran tullut ja pitääkö se kilometrimäärä paikkansa. Se päivämäärä ja kellonaikahan on ihan muuta kun oikeasti on...
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Kyllähän se.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Oliko täällä tietoa miten nuo octavia 2 faceliftin ch/lh valot sais siirrettyä noihin sumareihin? Juutupessa on toi video mut eikait se noin yksinkertanen voi olla varsinkaan ku ei tuossa täpässä puhuta sumareista mittään mihin sen tuon väkäsen laittaa. Tai löytyykö osaajaa oulu/kempele/liminka akselilta joka ossais nää vcds hommelit?
https://youtu.be/so0QEsW7TsA
https://youtu.be/so0QEsW7TsA
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Tätäkin varmaan kyselty, vaan kun en löytänyt selvää vastausta. Voiko Vcds-litellä, kun sen rekisteröi koodata uuden avaimen toimimaan? Kyseessä -02 portteri.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Kyllähän sen pitäisi onnistua, kyseessä siis Adaptation joka toimii rekisteröidyllä Litellä: http://www.ross-tech.com/vcds-lite/
Toki tarvitset mittariston pin-koodin vielä tuohon operaatioon, ja sitähän ei VCDS:llä saa kaivettua esiin.
Toki tarvitset mittariston pin-koodin vielä tuohon operaatioon, ja sitähän ei VCDS:llä saa kaivettua esiin.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Passatti jätti tielle, lähtee hyvin käymään mutta käy vähän humpsuttaen ja kuin pätkisi tehoa.
Mihin viittaa vikakoodi josta kuva?

Mihin viittaa vikakoodi josta kuva?

Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18074/P1666
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 301/000769
Ykköspytyn suutin paskana (tai liitin, tai johto.) Ensiapuna liitin irti ja putsaus alkoholilla ja/tai santapaperilla ja tongeilla voi pienen kiristyksenkin suorittaa sille naarasabikolle.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 301/000769
Ykköspytyn suutin paskana (tai liitin, tai johto.) Ensiapuna liitin irti ja putsaus alkoholilla ja/tai santapaperilla ja tongeilla voi pienen kiristyksenkin suorittaa sille naarasabikolle.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Jultsu kirjoitti:http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18074/P1666
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 301/000769
Ykköspytyn suutin paskana (tai liitin, tai johto.) Ensiapuna liitin irti ja putsaus alkoholilla ja/tai santapaperilla ja tongeilla voi pienen kiristyksenkin suorittaa sille naarasabikolle.
Ahaa. Vikakoodi on siis tuossa numerossa, luulin, että tuossa 2. ja 3. rivillä on jotain hämyjä kun on kiinakaapeli ja waretettu vanha vag-com kaverin koneessa.
Luetaan koodit vielä kaverin kunnollisella vag-comilla.
Löytyykö heittää mitään linkkejä suutinremppahommiin?
Mistä noita suuttimia saa uusia kohtuuhintaan jos se on rikki?
Viimeksi muokannut alspe, 3.5.2017 15:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Uutena ei ainakaan. Purkuautosta sitten jos de suutin todetaan vialliseksi, 50-100e tuntuu olevan pyynnit markkinoilla. Sen jos irrottaa niin tiivisteet ainakin menee uusiks, ja vakiosarjan jos ostat niin nekään ei välttämättä enää pidä jos suutinpoteroiden seinillä kuopat.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Vika poistui ykköspytyn suuttimen liitintä renkkaamalla ja vähän koitin abikoita vääntää eri asentoon. Liitin hiukan löysempi kuin muissa pytyissä.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Potilaana ois Audi A4 tdi quattro -97. Tarvis ajonesto saada pois käytöstä kun temppuilee vähän liikaa. Pitääkö se käydä merkkihuollossa teettämässä vai onnistuuko jonku muun tehä se? Keski-Pohjanmaalta jos löytyis niin ois paras
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Merkkari on viimeinen paikka josta kannattaa kysellä, ajoneston poisto on laiton temppu eikä marmorilla tietenkään ole sellaiseen laitteita tai tietotaitoa. Kannattaa myös huomioida että valo tulee poiston jälkeen edelleenkin vilkkumaan kojetaulussa jos lukupuola ei tunnista sirua...
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Ei mua tällä hetkellä kiinnosta jääkö joku valo Vilkkumaan vai ei. Kunhan sen saa pois käytöstä
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Ellei poliisit satu pysäyttämään ennen niin katsuria viimeistään se valon vilkkuminen kiinnostaa sitten erityisen paljon. Mutta löytyyhän noita pajoja kotimaan kamaralta jotka sen ajoneston saa eculta pois. Väittäisin että siltikin tulisi halvemmaksi ja paremmaksi korjata se vika. Saattaa olla lukupuola vaan rikki, sellainen romikselta muutamalla eurolla niin taas mennään. Vikakoodit lukuun VCDS:n avulla mittaristolta niin nähdään mikä on ongelma.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Pitää koittaa turata kuntoon se. Jätti vaan työpaikan pihalle. Menee hinaushommiks. Eikä tuo oo ajoneston valoa vilkuttanu ajon aikana. Hehkuvalo siellä räppii. Aattelin vaan että tuosta emännän vastaavasta autosta myyjä kertoi että ajonesto ois otettu pois käytöstä Oulussa merkkiliikkeessä.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Jos ajoneston valo ei pala/vilku niin silloin siinä ei ole mitään vikaa. Lähteekö se edes käyntiinkään? Ajonesto antaa aina auton käydä sekunnin.
Re: VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Oli vähän epäselvästi sanottu. Ajoneston valo syttyy kun laittaa virrat päälle. Sitten sammuu ja hetken päästä alkaa vilkkumaan jos antaa virrat olla päällä. Lähtee juurikin sekunniks käymään. Silloin kun jäi käyntiin niin hehkuvalo räppii. Vikakoodit katsottu ja herjaa ajonestoa.
Edit: Vika löytyi. Lukupuola oli hajalla. Lainasin Fiat Stilosta lukupuolan niin johan alkoi pelittään
Edit: Vika löytyi. Lukupuola oli hajalla. Lainasin Fiat Stilosta lukupuolan niin johan alkoi pelittään
Viimeksi muokannut RcTero, 27.7.2017 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa