Auto saatiin sitten pitkäksi venyneen illan päätteeksi koti pihaan ja seuraavana päivänä saattoi alkaa kartoittamaan auton vikoja läpi. Ja niitähän löytyi, kuten huono käynnistyvyys, lämppärin puhallin, kovat päästöt, lohkolämppärin kytkentä jne. Niistä voisi kirjoittaa oman projekti-kertomuken erikseen. Viat saatiin kuitenkin hallintaan uusimalla johtoja, liittimia ja tekemällä säätöjä. Golfilla köröteltiinkin koko talvi ja kesä 2014 ilman suurempia ongelmia.
Tällaisena Golf saapui:
Ja tuollaisenaan sillä ajeltiin pääasiassa. Maskiksi vaihdoin tupla-mallisen ja kevään koittaessa pyöräytettiin alle 15" alut. Tästä kokoonpanosta ei juuri kuvia ole.
Mutta projekti saatiin viimein työn alle marras-joulukuussa 2014 ja näin homma alkoi edetä:
Elikkäs kaikki alkoi tekniikan poistamisella ja kaikkien osien irroittamisella korista, sillä tarkoituksena on käydä kori huolellisesti läpi korjata tarvittavat viat.
Kori kiinnitettynä grilliin, jotta työskentely sujuisi sujuvasti. Tiedossa, kun sattui olemaan että aivan muutamalla pienellä peltilapulla tuota pohjaa ei kuntoon saada.

Pohja tuli todettua aivan liian pehmeäksi, joten päädyin vaihtamaan lattiapellit molemmille puolille. Samalla vaihtoon menee kummankin puolen helmapellit, takakaaret ja takahelma. Apurinpuolen lattia saatu jo kiinni ja helman korjauksia aloiteltu.


