nimark.fi kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
nimark.fi kokemuksia?
Onko kokemuksia nimark.fi varaosapuljusta?
7päivää sisältäen viikonlopun ja tavara tuli. Kaikki mitä pitikin kerralla vaikka tilasin vähän isomman satsin.
Yli satasen tilauksiin ei tule toimituskulua ollenkaan.
Elikkä voin suositella kyseistä puljua. Myös siksi että heillä on samat osat laidasta laitaan, joudun myöntää että halvimpia taisin tilaa tällä erää.
Yli satasen tilauksiin ei tule toimituskulua ollenkaan.
Elikkä voin suositella kyseistä puljua. Myös siksi että heillä on samat osat laidasta laitaan, joudun myöntää että halvimpia taisin tilaa tällä erää.
Itsekin täältä tilasin kun ajattelin "tukea" suomalaista firmaa. Normaalisti tavara tullut viron firmoista ja taitaa tulla valitettavasti jatkossakin.
Tilasin 7 kiloa hilpettä tuohon kakkiksen raatoon, otin "merkkivaraosia" ja kaikilla oli toimitus 2-5 päivää.
No paketti tuli ja sinnehän oli vaihdettu tilaamieni osien tilalle "vastaavia" osia. Missään ainakaan nettisivuilla ei mainita että näin toimitaan, varsinkaan asiakkaalle ilmoittamatta.
Kyllä sen muutaman lisähetken ois voinut odotella että ilmoittavat osan loppuneen ja miten edetään.
Eiköhän nuo "väärät" mene palautukseen ja otetaan mistä saadaan haluamani osat.
Viron pojat sentään ottaneet aina yhteyttä jos osapuutteita/vaihtoja ilmennyt tilaukseen.
Edit:nyt joutessaan laskeskelin "korvaavien" tuotteiden hintoja siihen mitä olen maksanut niin useampi euro kuitenkin eroa osien hinnoilla. No, maanantaihin asti odotellaan vastausta, sitten pitäköön tunkkinsa.
Tilasin 7 kiloa hilpettä tuohon kakkiksen raatoon, otin "merkkivaraosia" ja kaikilla oli toimitus 2-5 päivää.
No paketti tuli ja sinnehän oli vaihdettu tilaamieni osien tilalle "vastaavia" osia. Missään ainakaan nettisivuilla ei mainita että näin toimitaan, varsinkaan asiakkaalle ilmoittamatta.
Kyllä sen muutaman lisähetken ois voinut odotella että ilmoittavat osan loppuneen ja miten edetään.
Eiköhän nuo "väärät" mene palautukseen ja otetaan mistä saadaan haluamani osat.
Viron pojat sentään ottaneet aina yhteyttä jos osapuutteita/vaihtoja ilmennyt tilaukseen.
Edit:nyt joutessaan laskeskelin "korvaavien" tuotteiden hintoja siihen mitä olen maksanut niin useampi euro kuitenkin eroa osien hinnoilla. No, maanantaihin asti odotellaan vastausta, sitten pitäköön tunkkinsa.
Viimeksi muokannut Sebastian, 11.4.2015 9:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 19.10.2014 20:14
Voihan se Suomi firma (toimisto) olla, mutta tilaavat osat ulkomailta, itekki saan ne tilattua Virosta ja saksasta, Nimarkista kun tilaa, vaikka osat olisi vääriä veloittavat palautuskulut, eli vähentävät palautettavasta summasta lähetyskulut.. Yhden kerran tilasin, enää en.jokainen päättää itse mistä tilaa. Virosta päin homma on toiminut hyvin, ja ovat ottaneet yhteyttä jos on osien kanssa epäselvyyksiä.
Suomessa tosiaan taitavat vähemmän varaosia tehdäkin. =)
Joo jos itse haluat tilaamasi tuotteet palauttaa niin tietenkin heillä nykyään oikeus ottaa kulut siitä.
Mitta eihän se väärissä osissa voi ottaa kuluista mitään jos se heidän virheensä on. Tai takuujutuista.
Mutta tuossa just tilaus valmisteltu "etelä-Helsinkiin" joten antaahan suomalaisten hästätä miten haluaa.
Joo jos itse haluat tilaamasi tuotteet palauttaa niin tietenkin heillä nykyään oikeus ottaa kulut siitä.
Mitta eihän se väärissä osissa voi ottaa kuluista mitään jos se heidän virheensä on. Tai takuujutuista.
Mutta tuossa just tilaus valmisteltu "etelä-Helsinkiin" joten antaahan suomalaisten hästätä miten haluaa.
Kusetusfirma Nimark
Tilasin laturin Hyundaihin ja maksoin sen verkkopankista. Vahvistusviesti tuli. Mutta 15 min. päästä tuli uusi viesti, jossa vaadittiin 150 euron panttimaksu ja palauttamaan entinen laturi sinne. Laitoin mailiin ihmettelyni ja uhkasin poliisilla, jos viestiin ei tule vastausta. Kohta tuli sieltä soitto vaillinaisella suomella, jossa vaadittiin edelleen panttimaksu ja vanhan laturin palautus ja ilmoitettiin ettei tuote varmuudella ole uusi. Eli palautetut tuotteet korjataan tai myydään sellaisinaan uusina. Ilmoitin, että jos rahat ei palaudu aamuksi tililleni, niin soitan poliisille. Ilmoittelen myöh. miten käy. Firman soittonumero erikoismaksullinen 010 numero
Koska ilmeisesti et ole tietoinen vallitsevasta panttikäytännöstä niin selvennyksenä,
koskee yleensä seuraavia osia:
-jarrusatulat
-laturit
-startit
-joskus ohjausvaihteet?
-jne
eli ostat haluamasi tuotteen, maksat sen sekä määritellyn panttimaksun:
Palautettuasi laturin, panttimaksu palautetaan sinulle. Jos et palauta vanhaa, et myöskään saa panttia takaisin.
Aika iso osa edellämainituista osista on kunnostettuja juurikin jonkun palauttamista laitteista.
Jos vähääkään on autojen kans ollut tekemisissä niin ihmettelen että on onnistunut välttymään tälläiselta tiedolta.
Tämä panttijärjestelmä toimii ihan samoin kuin esim. pullonpalautus.
nimarkin sivuilta jopa löytyy tekstiäkin aiheesta:
koskee yleensä seuraavia osia:
-jarrusatulat
-laturit
-startit
-joskus ohjausvaihteet?
-jne
eli ostat haluamasi tuotteen, maksat sen sekä määritellyn panttimaksun:
Palautettuasi laturin, panttimaksu palautetaan sinulle. Jos et palauta vanhaa, et myöskään saa panttia takaisin.
Aika iso osa edellämainituista osista on kunnostettuja juurikin jonkun palauttamista laitteista.
Jos vähääkään on autojen kans ollut tekemisissä niin ihmettelen että on onnistunut välttymään tälläiselta tiedolta.
Tämä panttijärjestelmä toimii ihan samoin kuin esim. pullonpalautus.
nimarkin sivuilta jopa löytyy tekstiäkin aiheesta:
Pantti
Asiakkaan ostaessa tiettyjä osia, kuten jarrusatuloita, hydrauliikkapumppuja, vetoakseleita, jne. tulee vanha osa palauttaa myyjälle. Oston jälkeen asiakaspalvelu ilmoittaa erikseen, mikäli tuote vaatii niin sanotun panttimaksun, jonka suuruus vaihtelee tuotteen hinnan mukaan. Panttimaksu palautetaan korjauskelpoista osaa vastaan ja kun valmistaja on tarkistanut ja hyväksynyt osan. Mikäli osa on vaurioitunut ulkopuolelta tai valmistaja ei muutoin hyväksy vanhaa osaa, panttimaksua ei palauteta. Panttimaksua ei myöskään palauteta, mikäli ostaja ei ole palauttanut vanhaa osaa.
Vanha osa tulee palauttaa uuden osan pakkauksessa mahdollisimman pian kuitenkin enintään kuukauden kuluttua kun asiakas on vastaanottanut uuden osan. Palautus onnistuu kätevästi asiakaspalautuksena. Uutta osaa ei toimiteta ennen kuin panttimaksu on suoritettu.
Voi jestas mikä itku. Poliisilla uhkailu auttaa aina, etenkin kun on itse väärässä :'D
Ensinnäkään se romarin 100 ajettu ei välttämättä ole 100 ajettu. Lisäksi samalla tavalla saat AD:lta, Fixukselta, Motonetistä yms. useimmiten korjatun (käytetyn) laturin "uutena" ja panttipolitiikka menee samalla tavalla, joten taitaa olla järkevintä lisätä tuohon aloittamaasi "Kusetusfirma"-aiheeseen myös edellämainitut varaosamyyjät, ja ostaa laturit jatkossakin siltä Romu-Roopelta niin saat hyllyt täyteen kivoja verkonpainoja :)
Korjattuja (käytettyjä) myydään aivan yleisesti uutena, koska ne ovat uudenveroisia kaikkine nippeleineen ja nappeleineen, visuaalisesti ovat siis uusia. Sensijaan, on paljolti korjaajasta kiinni millaisilla osilla tuote on korjattu ja mikä niiden odotettu käyttöikä on.
Laitas vielä linkki siihen tuotteeseen, josta nyt on kyse?
Ensinnäkään se romarin 100 ajettu ei välttämättä ole 100 ajettu. Lisäksi samalla tavalla saat AD:lta, Fixukselta, Motonetistä yms. useimmiten korjatun (käytetyn) laturin "uutena" ja panttipolitiikka menee samalla tavalla, joten taitaa olla järkevintä lisätä tuohon aloittamaasi "Kusetusfirma"-aiheeseen myös edellämainitut varaosamyyjät, ja ostaa laturit jatkossakin siltä Romu-Roopelta niin saat hyllyt täyteen kivoja verkonpainoja :)
Korjattuja (käytettyjä) myydään aivan yleisesti uutena, koska ne ovat uudenveroisia kaikkine nippeleineen ja nappeleineen, visuaalisesti ovat siis uusia. Sensijaan, on paljolti korjaajasta kiinni millaisilla osilla tuote on korjattu ja mikä niiden odotettu käyttöikä on.
Laitas vielä linkki siihen tuotteeseen, josta nyt on kyse?
Re: nimark.fi kokemuksia?
Ensimmäisen kerran tilasin tuolta ja toimitusaika piti aika hyvin paikkaansa. Taidan tilata jatkossakin kun on kiire saada jotain erikoisempaa varaosaa.
Re: nimark.fi kokemuksia?
Paljon on tullut tilattua tuolta tavaraa, kun on jo suurimmassa osassa tavaraa halvempi kuin Saksan ja Viron puljut.
Kerran on kysymättä vaihdettu 1 suodatin toiseen: 5,15€ maksava SCT 3,85€ arvoiseen JCPremiumiin hyvittämättä erotusta. No seuraavalla kerralla otin tämän suodattimen Valeona.
Mutta se on hyvä tuolla, jos et ole varma osista. Nakkaat vaan ostoskoriin jotku kamppeet, maksat ne ja odottelet yhteydenottoa. Sitten ne tarjoaa oikeita vaihtoehtoja.
Kerran on kysymättä vaihdettu 1 suodatin toiseen: 5,15€ maksava SCT 3,85€ arvoiseen JCPremiumiin hyvittämättä erotusta. No seuraavalla kerralla otin tämän suodattimen Valeona.
Mutta se on hyvä tuolla, jos et ole varma osista. Nakkaat vaan ostoskoriin jotku kamppeet, maksat ne ja odottelet yhteydenottoa. Sitten ne tarjoaa oikeita vaihtoehtoja.
Re: nimark.fi kokemuksia?
Minäkin lähes kaikentilailen tuolta ja tosiaan jos väärä osa eksyy tilaukseen niin ainakin minulle on soitettu tuolta, kerrottu oikeat vaihtoehdot ja sovittu sitten mitä laitetaan tulemaan.
Re: nimark.fi kokemuksia?
En voi suositella kenellekään. :/
Kävin hakemassa aika ison kasan osia autooni, ja mukana oli mm. tuulilasinpyyhkimet. Olivat Valeo-merkkiset rungottomat, ja molemmat eri pituiset. Paketin ulkoasu hiukan poikkesi, mutta en arvannut sillä olevan mitään merkitystä. Kotona kun paketit avasin, niin sulat olivat eriparia. En pidä eripari kenkiäkään, enkä missään tapauksessa voisi eriparisulkia asentaa. En ymmärrä miten voitiin myydä eripariset.
No virheitä sattuu, ja otin yhteyttä Nimarkiin, mutta siitä seurasikin todella uskomaton keskustelu. Todella tylysti oltiin siellä sitä mieltä että koska en ole antanut auton rekisterinumeroa, niin he eivät vastaa sopivuudesta. Ilmoitin että sulat varmaankin sopivat paikalleen, mutta ovat eriparia, eivätkä käy siksi paikoillaan laittaa, ainakin toinen pitäisi vaihtaa. No sitten ilmoitettiin että siellä on jossakin lappu, jossa kerrotaan että minun olisi pitänyt tarkistaa osien sopivuus paikalla ennen poistumistani.
En ole kyllä aiemmin kuullut että paketit revittäisi auki jo osaputkassa, saati että niiden sopivuus olisi jotenkin varmistettava siinä - ajanko auton siihen tiskille vai kuinka se on tarkoitus tehdä? =D
Minulle jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi - oli kuinka halpoja osia hyvänsä.
Kävin hakemassa aika ison kasan osia autooni, ja mukana oli mm. tuulilasinpyyhkimet. Olivat Valeo-merkkiset rungottomat, ja molemmat eri pituiset. Paketin ulkoasu hiukan poikkesi, mutta en arvannut sillä olevan mitään merkitystä. Kotona kun paketit avasin, niin sulat olivat eriparia. En pidä eripari kenkiäkään, enkä missään tapauksessa voisi eriparisulkia asentaa. En ymmärrä miten voitiin myydä eripariset.
No virheitä sattuu, ja otin yhteyttä Nimarkiin, mutta siitä seurasikin todella uskomaton keskustelu. Todella tylysti oltiin siellä sitä mieltä että koska en ole antanut auton rekisterinumeroa, niin he eivät vastaa sopivuudesta. Ilmoitin että sulat varmaankin sopivat paikalleen, mutta ovat eriparia, eivätkä käy siksi paikoillaan laittaa, ainakin toinen pitäisi vaihtaa. No sitten ilmoitettiin että siellä on jossakin lappu, jossa kerrotaan että minun olisi pitänyt tarkistaa osien sopivuus paikalla ennen poistumistani.
En ole kyllä aiemmin kuullut että paketit revittäisi auki jo osaputkassa, saati että niiden sopivuus olisi jotenkin varmistettava siinä - ajanko auton siihen tiskille vai kuinka se on tarkoitus tehdä? =D
Minulle jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi - oli kuinka halpoja osia hyvänsä.
Re: nimark.fi kokemuksia?
Arkisto kirjoitti:.
En ole kyllä aiemmin kuullut että paketit revittäisi auki jo osaputkassa, saati että niiden sopivuus olisi jotenkin varmistettava siinä - ajanko auton siihen tiskille vai kuinka se on tarkoitus tehdä? =D
ainaki meijän kylän tarvikkeessa aukastaan osapaketit ja kysellään onko osa samalainen.
ite ostin vetoakselin suojakumia ja jos ei oltas pakettia aukastu ni olis ollut väärä.
Re: nimark.fi kokemuksia?
Palautin tammikuussa kaksi sopimatonta osaa. Otettiin mukisematta tiskillä vastaan. Kun 11.3. Ei vielä hyvitystä kyselin perään. Osat jotka eivät sopineet paikalleen oli kuulemma asennettuja eikä siksi hyvitetty. Oli koitettu asentaa ja sitten huomattu, että ei sovi. Mitään ilmoitusta siitä, että ei hyvitetä ei tullut. No nyt haetaan palautetut osat muistutukseksi mistä ei ainakaan osia hankita.
EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN. HALVASTA OSASTA TULEE NÄIN KALLIS JA AUTOTALLI TÄYTTYY VÄÄRISTÄ OSISTA.
EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN. HALVASTA OSASTA TULEE NÄIN KALLIS JA AUTOTALLI TÄYTTYY VÄÄRISTÄ OSISTA.
Re: nimark.fi kokemuksia?
Vähän huonosti muutkin ottaa vastaan vääriä osia. Edelliseen autoon vaihdoin käsijarruvaijereita ja motonet myi väärät. ehdin jo laittaa ne paikalleen kun huomasin ettei käykään satulan päästä. Ei muuta kun palauttamaan niin myyjä totesi ettei hän hyvitä kun toisen kun toisen alkuperäistä muovipussia ei ollut mukana. Muutenkin oli ihme vänkäämistä kun myyjä väitti kivenkovaan että vaijerit käy. No ei käyny kun oli erilainen vaijerin pää
Re: nimark.fi kokemuksia?
Aina jos mahdollista niin ottakaa vanha osa malliksi kun asioitte tiskillä. Netissä vähän hankalampi toteuttaa, mutta silleen saa varmiten sopivan osan ja säästyy kaikesta harmista.
Re: nimark.fi kokemuksia?
Huoh... Se ihan perus tason ohje..
Ennen asennusta vertaa uutta ja vanhaa osaa keskenään, ellei täsmää niin älä asenna, älä edes yritä.
Ja se toinen perusasia. Yhdelläkään myyjällä ei ole mitään tarvetta/velvollisuutta ottaa takaisin osaa jota on yritetty asentaa paikalleen, vain täysin priima koskematon osa on uudelleen myytävässä kunnossa.
Eli siis turha siitä on kitistä kun osa ei kelpaa taksisin jos sitä on koitettu tunkea paikalleen ja sitte vasta tajuttu että väärä osa.
Oppirahoja jotka lähes jokainen on jossain kohti maksanut... Jatkossa huolellisemmin. ;)
Ennen asennusta vertaa uutta ja vanhaa osaa keskenään, ellei täsmää niin älä asenna, älä edes yritä.
Ja se toinen perusasia. Yhdelläkään myyjällä ei ole mitään tarvetta/velvollisuutta ottaa takaisin osaa jota on yritetty asentaa paikalleen, vain täysin priima koskematon osa on uudelleen myytävässä kunnossa.
Eli siis turha siitä on kitistä kun osa ei kelpaa taksisin jos sitä on koitettu tunkea paikalleen ja sitte vasta tajuttu että väärä osa.
Oppirahoja jotka lähes jokainen on jossain kohti maksanut... Jatkossa huolellisemmin. ;)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa