polarice kirjoitti:Kiistämätöntä on kuitenki se, että tupakointi ja siihen liittyvät haittailmiöt, kuten erilaiset sairaudet, maksavat yhteiskunnalle muutaman satamiljoonaa vuodessa.
Totta. Mutta asialla on myös kääntöpuolensa.
Valtion kassaan kilahtaa vuosittain tupakkaveroa yli 700M€. Eli kyllä sauhuttelijoilta myös kerätään verotulojakin ihan kiitettävä summa.
Välillä tuntuu ettei sähkötupakan terveyshaittoja edes haluta tutkia kunnolla. Olisko noilla verotuloilla jotakin tekemistä sen kanssa. Mene ja tiedä.
Itsehän olen nyt jo jonkin aikaa ilman manuaalisia savukkeita ja voin sanoa et mulle ainakin tuo sähkötupakka on toiminut hyvin korvaushoitona.
Ja huomautuksena sanottakoon et mulla ei tosiaankaa oo tarkotus jatkaa höyryttelyä lopun elämää, joten vaikka terveyshaittoja ei ole kunnolla tutkittukaan, ni veikkaan jotta esim. vuoden höyryttely on loppupeleissä terveydelle parempi kuin loppuelämän jatkuva tupakointi.
Sen verran olen jo aiemmin päässyt sivusta seuraamaan höyryttelyä jotta tiesin et noilla sähkötupakoilla päivittäinen nikotiinin tarve pääsee helposti kasvamaan suuremmaksi, kuin mitä se on ollut tupakoidessa.
Koska tavoitteena on päästä nikotiinista kokonaan irti, niin päätin itse lantrata höyrynesteet, jotta pystyn kokoajan tasaisesti tiputtamaan päiväannostusta.
Ainakin vielä homma on toiminut hyvin ja päivittäinen nikotiinin tarve on jo selkeesti pienempi.
-VariAntti- kirjoitti:En oikein ymmärrä mikä noissa on ideana. Miksi sitä riippuvuutta pitää pitkittää jos kerta haluaa lopettaa?
Noiden idea aukeaa ehkä sitten paremmin, jos on nikotiiniin niin pahoin koukussa et kerralla lopettaminen aiheuttaa ihan kunnon vieroitusoireet.
Ja pitää muistaa että kaikki eivät ole edes varsinaisesti koukussa siihen nikotiiniin, vaan tapaan. Ehkäpä sen tapa tupakoijan on helpompi lopettaa ihan kerrasta kuin nikotiini addiktin.
Kyllä ittelläkin oli niitä ihan puhtaasti tavasta johtuvia tupakkataukoja, esim. ruuan tai kaffin päälle piti aina mennä savuille vaikka olis just aiemmin polttanu tupakan. Itse arvioisin et mun tupakoinnista 10-15% oli tapatupakointia ja 85-90% ihan puhdasta "rakkautta" nikotiiniin.