Jetta mk2 1988 1.6 bensa 315tkm naputus..venttiilinnostajat?
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta mk2 1988 1.6 bensa 315tkm naputus..venttiilinnostajat?
Onkohan vakavaa kun kylmästartissa naputtelee hetken melko äänekkäästi, sitten vaimenee mutta ei poistu yleensä ennen kuin ajaa kunnolla koneen lämpimäksi. Lämpimänä käy yleensä naputtamatta tyhjää.. joskus voi hetken naputtaa ja sitten vaimenee itsekseen. Kierroksia nostamalla naputus loppuu myös joksikin aikaa viileälläkin koneella. Naputus ei kuulu ohjaamoon kuin joskus kylmänä sen muutaman sekunnin kun on voimakkaampaa. Venttiilinnostajat ilmeisesti syypää tähän ominaisuuteen..? Helppohan ne olis vaihtaakki ilmeisesti kun jakopääremppakin onnistui menestyksekkäästi..? Nokkapukit vain merkata että tulevat samoin päin samoihin paikkoihin ja momenttiin kiinni, mikähän se momentti mahtaa olla?
Kiitos neuvoista jos joku vaivautuu jeesaan.
Kiitos neuvoista jos joku vaivautuu jeesaan.
Viimeksi muokannut JiiKoo81, 21.1.2014 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo nostajathan noissa yleesä kuluu, ja se kulumisen tuoma lisävälys siellä kolistaa. Lämmetessä se rako kapenee lämpölaajenemisen takia just sen verran ettei enää ääntä kuulu.
Joo vaihto on tosiaan melko helppo, nokka-akseli irti ja sitte ne nostajakupit lähtee vetämällä koloistaan. Momenttia en ulkoo muista, mutta voin selvittää sen maanantaina ku työpaikalta löytyy autodata :)
Joo vaihto on tosiaan melko helppo, nokka-akseli irti ja sitte ne nostajakupit lähtee vetämällä koloistaan. Momenttia en ulkoo muista, mutta voin selvittää sen maanantaina ku työpaikalta löytyy autodata :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nokat näytti hyvältä saman "maallikon" eli minun silmään. Naputuskaan ei esiinny kuin kylmällä/viileällä moottorilla, jolloin syy käsittääkseni melko varmasti on kuluneet nostajat..? Mutta kysymys kuuluukin voiko varaosa-auton nostajien kuntoa todeta muuten kuin kokeilemalla paikalleen ajossa olevaan yksilöön, että loppuuko naputus jne..?
Ovat ne nostajat vielä paikallaan varaosa-autossa joka 70km päässä kotoota eli Rovaniemeltä.
Ovat ne nostajat vielä paikallaan varaosa-autossa joka 70km päässä kotoota eli Rovaniemeltä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Voi olla ihan turhaa alkaa mitään tekemään...
Aikoinaan ajelin 1,8 "kakkiksella" itse semmosen reilut parisataatuhatta km ja koko aikana nostimet naputtelivat välillä enemmän ja välillä olivat hetkittäin melko hiljaakin, autosta luovuin kun mittarissa oli reilut 300000 km ja mitään en asialle tehnyt.
Eli jos naputus on suht hiljaista, eikä mitenkään "terävää" ja häipyy kierroksilla niin tuon kokemukseni perusteella en itse ainakaan tekisi asialle mitään.
Semmoinen erikoinen juttu hommassa oli ja jota moni ei meinannut uskoakkaan että aina kun öljyt vaihtoi niin naputus oli selvästi voimakkaampaa ensimmäisen 1000km ja sitten vaimeni selvästi - jotenkin luulis että uusilla öljyillä olisi ollut toisinpäin.
Aikoinaan ajelin 1,8 "kakkiksella" itse semmosen reilut parisataatuhatta km ja koko aikana nostimet naputtelivat välillä enemmän ja välillä olivat hetkittäin melko hiljaakin, autosta luovuin kun mittarissa oli reilut 300000 km ja mitään en asialle tehnyt.
Eli jos naputus on suht hiljaista, eikä mitenkään "terävää" ja häipyy kierroksilla niin tuon kokemukseni perusteella en itse ainakaan tekisi asialle mitään.
Semmoinen erikoinen juttu hommassa oli ja jota moni ei meinannut uskoakkaan että aina kun öljyt vaihtoi niin naputus oli selvästi voimakkaampaa ensimmäisen 1000km ja sitten vaimeni selvästi - jotenkin luulis että uusilla öljyillä olisi ollut toisinpäin.
Joo, eihän tollaseen vanhaan lie järkeä muutenkaan paljon remppaa tehä. Tullut jo laitettua ihan liikaa rahaa (helmat,jakopääremppa,vesipumppu,alipaineletkut,moottorin etutukikumi) tosin itse auto olikin ilmainen =D Ehkä minä vielä ne nostajat vaihdan, pelaa kuitekki muuten ookoo ja puhtain paperein leimaki heltisi. Mätökään ei ole kun lapin auto, helmatkin vähän turha oli vaihtaa pari reikää kun eelliset omistajat tunkanneet mistä sattuu.
Miun vento maksoi pari vuotta sitten 200. Osia on vaihdettu siihen saman edestä. Aina vaan kulkee... Sanoisin että remppaa vaan, jos auto toimii ja leimakin on voimassa. Kakkoskoppaset kulmikkaat volkkarit on minusta tyylikkäitä. Joskus vielä hommaan oman MK2 Caddyn.
Kyllä noita uusia autojakin pitää korjailla. Mut...
1. Osat on vaan toisessa hintaluokassa, kun kultaisen 90-luvun autoissa.
2. uuden auton elektroniikkavialle ei oikein mahda maallikko mitään.
3. Foorumi on täynnä hyviä korjausohjeita vanhoille autoille ja lisää tulee.
4. Omaa kun korjaa oppii koko ajan lisää. Ei mene sormi suuhun kun kosla pettää tien päällä.
Laitan kyllä aina uusia kulutusosia, jos vain mahdollista, niin ei tarvitse enää palata samaan kohtaan vähään aikaan.
Itsekin olen sairaslomalla, niin kerkeää tekemään remppaa ja istumaan foorumilla. Ei hassumpaa... Tsemiä sullekin.
Kyllä noita uusia autojakin pitää korjailla. Mut...
1. Osat on vaan toisessa hintaluokassa, kun kultaisen 90-luvun autoissa.
2. uuden auton elektroniikkavialle ei oikein mahda maallikko mitään.
3. Foorumi on täynnä hyviä korjausohjeita vanhoille autoille ja lisää tulee.
4. Omaa kun korjaa oppii koko ajan lisää. Ei mene sormi suuhun kun kosla pettää tien päällä.
Laitan kyllä aina uusia kulutusosia, jos vain mahdollista, niin ei tarvitse enää palata samaan kohtaan vähään aikaan.
Itsekin olen sairaslomalla, niin kerkeää tekemään remppaa ja istumaan foorumilla. Ei hassumpaa... Tsemiä sullekin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa