VW Bora TDI ohjaustehostin
Valvoja: ffp jäsenet
VW Bora TDI ohjaustehostin
Ohjaustehostin ei oikein pidä nesteitä sisällä, kun katsottiin auton alle niin huomattiin että hammastanko on öljyssä, vaihdettiin hammastangon kumit mut sekään ei auta vaan nesteet valuu vieläkin. mikä mahtais olla syynä? kysyin varaosa kaupoissa tiivisteitä tms mut pitäis muka vaihtaa koko hammastanko kun ne ei myy erikseen tiivisteitä tai korjaus-sarjoja.
Taitaa olla että nuihin ei korjaussarjaa saa ja uusi taitaa olla tonnin tuntumassa..aika harvinaista että alkaa tehostaja kusemaan..tarkista nyt kaiken varalta että kaikki letkut ja liitokset ym on kunnossa..jos joudut kuitenkin ostamaan hammastangon niin käytettykin on ihan hyvä vaihtoehto http://www.varaosahaku.fi/?link=list&gg ... pc1=110&vc[0]=202106100&vcx1=4918&vcx2=3027&pc[0]=110105114
Jarno.v
mikä tilanne sulla oli kun sait korvausta liiken kautta? kun itsellä auto on kans liikestä ostettu syyskuussa, mut kun auto kerkes olla 2 vko ja siinä oli ihan täysin tapetut jarrut niin siinäkin oli oma hommansa tapella korvauksia. miten ne mahtais suostua maksaa mullekin sen osan kun auto kerkes olla n.4kk :)
Kiitos.
mikä tilanne sulla oli kun sait korvausta liiken kautta? kun itsellä auto on kans liikestä ostettu syyskuussa, mut kun auto kerkes olla 2 vko ja siinä oli ihan täysin tapetut jarrut niin siinäkin oli oma hommansa tapella korvauksia. miten ne mahtais suostua maksaa mullekin sen osan kun auto kerkes olla n.4kk :)
Kiitos.
Muutema kuukausi sitten -03 Boraan hammastanko merkki liikkeessä vaihdettuna vähän vajaa tuhannen euroa töineen.
Ja vanha tanko menee sitten vaihdossa kunnostettavaksi.
Sisältää toki pyöränsuuntaukset jonka joutuu kuitenki teettämään vaikka ite vaihtaskin.
Taitaa olla jonkin sortin tyyppi vikaa että kusee öljyt ulos?
Ja vanha tanko menee sitten vaihdossa kunnostettavaksi.
Sisältää toki pyöränsuuntaukset jonka joutuu kuitenki teettämään vaikka ite vaihtaskin.
Taitaa olla jonkin sortin tyyppi vikaa että kusee öljyt ulos?
Mulla teki samat temput A4 audi ja olihan noita audiforumin mukaan muiltakin mennyt. Itse tilasin tosiaan ~300 eurolla eBaystä. Vaihde saapui raidentangon ulompia päitä lukuun ottamatta täydellisenä. Mukana siis raidetangot ja kumit. Raidetangon ulommat päät otin vanhasta vaihteesta ja lähetin vanhan vuotavan vaihteen vaihdossa Saksaan. Ei tosiaan mikään erityisen monimutkainen vaihdettava, mutta jonkin verran ainakin diudissa otti aikaa. Ei siitä ihan parkkipaikalla tällä kelillä suoriudu, mutta jos auton keulan saa sopivasti ilmaan tallissa, niin suosittelen itse ihmettelemään.
Kerronpa yhden tarinan. Osti vuosia sitte autoliikkeestä farkku passatin vm-98, hammastanko alkoi kusemaan melko pian kauppojen jälkeen, vuoto oli melko reilua viikossa säiliö tyhjäksi. En jaksanut alkaa valittamaan kauppaan vaan ajattelin, että kokeillaan bilteman ohjaustehostimen tiivistysainetta. Ihme kyllä kahden pullollisen jälkeen vuoto loppui ja pysyi poissa seuraavat kolme vuotta/120 tkm. En uskonut mihinkään tällaisiin tiivistysaineisiin, mutta tässä tapauksessa se toimi.
En suosittele kyllä kellekkään, nämä autot on aika tarkkoja mitä sielä ohjaustehostinsäiliössä on, itse otin riskin ja kannatti. Nyt tietysti kaikki tuumaa sielä notta ainoa kunnon korjaustapa on vaihtaa se hammastanko, näin se voi ollakki...
Hammastangolle sain kuitenki jatkoaikaa kolme vuotta kunnes auton myin pois.
En suosittele kyllä kellekkään, nämä autot on aika tarkkoja mitä sielä ohjaustehostinsäiliössä on, itse otin riskin ja kannatti. Nyt tietysti kaikki tuumaa sielä notta ainoa kunnon korjaustapa on vaihtaa se hammastanko, näin se voi ollakki...
Hammastangolle sain kuitenki jatkoaikaa kolme vuotta kunnes auton myin pois.
Mulla oli leon ajettu silloin n. 295tkm ja ostosta oli 2 päivää vaille 6kk täynnä..
ostaessa autoa silä oli ajettu 278tkm..
Riippuu ihan liikkeestä/myyjästä mitä ne sanoo, tuskin nuiden mullekaan tuosta mitään olisi tarvinnut korvata, sen verta uudenkarheasta vaihtoautosta kyse.. vm 00 leon, ja tää oli 2008 tämä homma. tangon hinta tietty voi olla noussu siitä x määrän.
ostaessa autoa silä oli ajettu 278tkm..
Riippuu ihan liikkeestä/myyjästä mitä ne sanoo, tuskin nuiden mullekaan tuosta mitään olisi tarvinnut korvata, sen verta uudenkarheasta vaihtoautosta kyse.. vm 00 leon, ja tää oli 2008 tämä homma. tangon hinta tietty voi olla noussu siitä x määrän.
Enpä osaa sanoa, kun itse tein vastaavan jumpan aaneloseen. Taitaa olla koneet eripäin ja varmaan muitakin eroja. Joka tapauksessa audissa ohjausvaihde oli yläpuolelta (akun alta) kahdella ja alapuolelta yhdellä ruuvilla kiinni ja se kyllä tuli vetämällä vasemman etupyörän kotelosta pois. Kyllä se varmaan sivusta vetämällä borastakin luulisi ulos tulevan. Yksi pari lisäkäsiä on kyllä tarpeen kun sen kanssa ähertää.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19.5.2010 22:10
Mahtaisiko kenelläkään olla tietoutta, mistä saattaisin löytää järkevän hintaisen uuden hammastangon neloskoppaiseen Golfiin?
Soittelin Tampereen Laakkoselle ja uuden hammastangon hinnaksi ilmoittivat suolaiset +900€, johon ei sisälly edes raidetangon sisäpäitä ja kyseessä on korjattu hammastanko.
Fixus-ketjun liikkeet eivät hammastankoa saa jostakin syystä ollenkaan, AD-varaosamaailmasta mahdollisesti saisi korjatun hammastangon 470€:lla ilman sisäpäitä, Motonetistä korjatun saa 300€:lla ja muita paikkoja en sitten tiedäkään. Saksasta yritin metsästää laihoin tuloksin.
Motonetin hammastankoa en mielelläni ostaisi, koska koko ongelma on syntynyt motonetin osien vuoksi. Myös heidän myymänsä korjatut jarrusatulat tuntuvat olevan lyhytikäisiä, joten yritän välttää koko puljua viimeiseen asti. Jenkeistä saisi täysin uuden hammastangon sisä ja ulkopäineen n. 400$, mutta tuohon tullit päälle ja hinta onkin aivan toinen. Myös toimitusaika olisi liian pitkä.
Käytettyä osaa en viitsi laittaa.
Suositelkaa suomalaisia tai saksalaisia liikkeitä. Tukivarsia olisin myös vailla ja suosisin mielelläni Lemförderiä, TRW:tä tai Febiä. Tietysti original teile käy myös. Suomessa nuo tahtovat maksaa aika paljon.
Auto on siis Golf MKIV Variant 1.9 TDI AGR 66kw -00.
Alkuperäisen hammastangon varaosanumero on 1J1 422 105 DE ADB 26.
Soittelin Tampereen Laakkoselle ja uuden hammastangon hinnaksi ilmoittivat suolaiset +900€, johon ei sisälly edes raidetangon sisäpäitä ja kyseessä on korjattu hammastanko.
Fixus-ketjun liikkeet eivät hammastankoa saa jostakin syystä ollenkaan, AD-varaosamaailmasta mahdollisesti saisi korjatun hammastangon 470€:lla ilman sisäpäitä, Motonetistä korjatun saa 300€:lla ja muita paikkoja en sitten tiedäkään. Saksasta yritin metsästää laihoin tuloksin.
Motonetin hammastankoa en mielelläni ostaisi, koska koko ongelma on syntynyt motonetin osien vuoksi. Myös heidän myymänsä korjatut jarrusatulat tuntuvat olevan lyhytikäisiä, joten yritän välttää koko puljua viimeiseen asti. Jenkeistä saisi täysin uuden hammastangon sisä ja ulkopäineen n. 400$, mutta tuohon tullit päälle ja hinta onkin aivan toinen. Myös toimitusaika olisi liian pitkä.
Käytettyä osaa en viitsi laittaa.
Suositelkaa suomalaisia tai saksalaisia liikkeitä. Tukivarsia olisin myös vailla ja suosisin mielelläni Lemförderiä, TRW:tä tai Febiä. Tietysti original teile käy myös. Suomessa nuo tahtovat maksaa aika paljon.
Auto on siis Golf MKIV Variant 1.9 TDI AGR 66kw -00.
Alkuperäisen hammastangon varaosanumero on 1J1 422 105 DE ADB 26.
http://www.ebay.de/itm/LENKGETRIEBE-SER ... 4aca20eccb
Pisteleppä vaikka tuosta tulemaan! 208,96€ sis.toimituskulut suomeen. Uusi/2vuoden takuulla
Edit: Kopioikaa kokolinkkki, ei tuo url juttu toimi
Pisteleppä vaikka tuosta tulemaan! 208,96€ sis.toimituskulut suomeen. Uusi/2vuoden takuulla
Edit: Kopioikaa kokolinkkki, ei tuo url juttu toimi
Ja kalliillako ei voi saada kun hyvää?
http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0& ... be&_sop=16
siitä sitten mieleistä selaamaan jos ei tuo aikasempi kerran laatuvaatimuksia läpäise
Ja tuo 300€ korjatun hinta on SUOMI(jossa kaikki kallista) hinta. Ja kuitenkin jenkeistä 400donan(n.300€) hammastanko ilmeisesti kelpaisi niin miksei vähän halvemmalla vielä saksasta missä koko autokin valmistettu?
Ei sitten herneitä nokkaan :)
http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0& ... be&_sop=16
siitä sitten mieleistä selaamaan jos ei tuo aikasempi kerran laatuvaatimuksia läpäise
Ja tuo 300€ korjatun hinta on SUOMI(jossa kaikki kallista) hinta. Ja kuitenkin jenkeistä 400donan(n.300€) hammastanko ilmeisesti kelpaisi niin miksei vähän halvemmalla vielä saksasta missä koko autokin valmistettu?
Ei sitten herneitä nokkaan :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa