VW Bora TDI ohjaustehostin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Paska paikka

VW Bora TDI ohjaustehostin

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 7.1.2011 18:30

Ohjaustehostin ei oikein pidä nesteitä sisällä, kun katsottiin auton alle niin huomattiin että hammastanko on öljyssä, vaihdettiin hammastangon kumit mut sekään ei auta vaan nesteet valuu vieläkin. mikä mahtais olla syynä? kysyin varaosa kaupoissa tiivisteitä tms mut pitäis muka vaihtaa koko hammastanko kun ne ei myy erikseen tiivisteitä tai korjaus-sarjoja.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 7.1.2011 18:45

Ohjausvaihde vuotaa. Niihin ei tosiaan enää ole korjaussarjoja saatavilla joten ei auta kun vaihtaa uusi tilalle. Kannattaa katsoa ebaystä valikoimaa. Sieltä saanee noin 300 eurolla kunnostetun kunhan lähettää vanhan vaihdossa. Vastaava maksaa suomessa todennäköisesti vähintään tuplat.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 7.1.2011 18:48

Taitaa olla että nuihin ei korjaussarjaa saa ja uusi taitaa olla tonnin tuntumassa..aika harvinaista että alkaa tehostaja kusemaan..tarkista nyt kaiken varalta että kaikki letkut ja liitokset ym on kunnossa..jos joudut kuitenkin ostamaan hammastangon niin käytettykin on ihan hyvä vaihtoehto http://www.varaosahaku.fi/?link=list&gg ... pc1=110&vc[0]=202106100&vcx1=4918&vcx2=3027&pc[0]=110105114

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 8.1.2011 10:04

Se mitään tonnia maksa.
n. 420e maksoi tanko leoniin ns. vaihtoosana marmoritiskiltä, tosin raidepäitä eikä suojakumeja ei kuulu siihen.

Omassa onneksi auton myynyt liike maksoi tangon ja minä työt. Helppio se on vaihtaa, pari tuntia meni enskertalaisella ja pyörät pitää suunnata myös.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 8.1.2011 10:07

Joo no jos ei uus oo tuota kalliimpi niin ei sit kannata käytettyä ostaa..

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 8.1.2011 10:59

Jarno.v

mikä tilanne sulla oli kun sait korvausta liiken kautta? kun itsellä auto on kans liikestä ostettu syyskuussa, mut kun auto kerkes olla 2 vko ja siinä oli ihan täysin tapetut jarrut niin siinäkin oli oma hommansa tapella korvauksia. miten ne mahtais suostua maksaa mullekin sen osan kun auto kerkes olla n.4kk :)

Kiitos.

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 8.1.2011 17:34

Muutema kuukausi sitten -03 Boraan hammastanko merkki liikkeessä vaihdettuna vähän vajaa tuhannen euroa töineen.
Ja vanha tanko menee sitten vaihdossa kunnostettavaksi.
Sisältää toki pyöränsuuntaukset jonka joutuu kuitenki teettämään vaikka ite vaihtaskin.

Taitaa olla jonkin sortin tyyppi vikaa että kusee öljyt ulos?

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 8.1.2011 18:24

Mulla teki samat temput A4 audi ja olihan noita audiforumin mukaan muiltakin mennyt. Itse tilasin tosiaan ~300 eurolla eBaystä. Vaihde saapui raidentangon ulompia päitä lukuun ottamatta täydellisenä. Mukana siis raidetangot ja kumit. Raidetangon ulommat päät otin vanhasta vaihteesta ja lähetin vanhan vuotavan vaihteen vaihdossa Saksaan. Ei tosiaan mikään erityisen monimutkainen vaihdettava, mutta jonkin verran ainakin diudissa otti aikaa. Ei siitä ihan parkkipaikalla tällä kelillä suoriudu, mutta jos auton keulan saa sopivasti ilmaan tallissa, niin suosittelen itse ihmettelemään.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 8.1.2011 19:44

Kerronpa yhden tarinan. Osti vuosia sitte autoliikkeestä farkku passatin vm-98, hammastanko alkoi kusemaan melko pian kauppojen jälkeen, vuoto oli melko reilua viikossa säiliö tyhjäksi. En jaksanut alkaa valittamaan kauppaan vaan ajattelin, että kokeillaan bilteman ohjaustehostimen tiivistysainetta. Ihme kyllä kahden pullollisen jälkeen vuoto loppui ja pysyi poissa seuraavat kolme vuotta/120 tkm. En uskonut mihinkään tällaisiin tiivistysaineisiin, mutta tässä tapauksessa se toimi.
En suosittele kyllä kellekkään, nämä autot on aika tarkkoja mitä sielä ohjaustehostinsäiliössä on, itse otin riskin ja kannatti. Nyt tietysti kaikki tuumaa sielä notta ainoa kunnon korjaustapa on vaihtaa se hammastanko, näin se voi ollakki...
Hammastangolle sain kuitenki jatkoaikaa kolme vuotta kunnes auton myin pois.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 8.1.2011 21:00

Tupajumi

Muuten ehkä vois testata mut mulla säiliö on tyhjä tunnissa että taita olla isompikin vuotto.

Johtomies
-
Viestit: 215
Liittynyt: 15.7.2006 21:19

ViestiKirjoittaja Johtomies » 8.1.2011 21:30

No toi on sitte tosissaan rikki.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 10.1.2011 12:47

Mulla oli leon ajettu silloin n. 295tkm ja ostosta oli 2 päivää vaille 6kk täynnä..
ostaessa autoa silä oli ajettu 278tkm..

Riippuu ihan liikkeestä/myyjästä mitä ne sanoo, tuskin nuiden mullekaan tuosta mitään olisi tarvinnut korvata, sen verta uudenkarheasta vaihtoautosta kyse.. vm 00 leon, ja tää oli 2008 tämä homma. tangon hinta tietty voi olla noussu siitä x määrän.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 10.1.2011 20:45

ok, vw:lta sais osan n.600e ja sit joku motonet tai AD varaosa maksais n.300e.
mut mietin että jos irrottais sen tangon ja katsois mitkä tiivisteet siinä on ja sit kävis kyselemässä jos löytyis samalaisia.

Paska paikka

ViestiKirjoittaja Paska paikka » 19.1.2011 21:49

protoni

kaveri tuossa yritti vaihtaa hammastangon mut tais olla niin että konekin pitäis nostaa muuten se tipahtais kun irrottaa tangon pois apurungosta tms? ite en oo niin perillä näistä? saisko apua tähän?

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 20.1.2011 6:45

Enpä osaa sanoa, kun itse tein vastaavan jumpan aaneloseen. Taitaa olla koneet eripäin ja varmaan muitakin eroja. Joka tapauksessa audissa ohjausvaihde oli yläpuolelta (akun alta) kahdella ja alapuolelta yhdellä ruuvilla kiinni ja se kyllä tuli vetämällä vasemman etupyörän kotelosta pois. Kyllä se varmaan sivusta vetämällä borastakin luulisi ulos tulevan. Yksi pari lisäkäsiä on kyllä tarpeen kun sen kanssa ähertää.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 20.1.2011 8:16

Ei se kone borasta mihinkään tipu, se on kannatettu molemmista päistä runkoaisoista. Ainoa on se heilahdustuki mikä tulee apurunkoon kiinni, mutta se ei kanna koneen painoa, eikä liiku mihinkään kun sen irrottaa.

Marengutangi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 19.5.2010 22:10

ViestiKirjoittaja Marengutangi » 31.1.2011 8:34

Sopiikohan noi ohjausvaihteet keskenään vw golffin koneissa? Vai onko miten paljon eroja?

Ramzez
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.7.2012 15:49

ViestiKirjoittaja Ramzez » 14.10.2013 18:15

Mahtaisiko kenelläkään olla tietoutta, mistä saattaisin löytää järkevän hintaisen uuden hammastangon neloskoppaiseen Golfiin?

Soittelin Tampereen Laakkoselle ja uuden hammastangon hinnaksi ilmoittivat suolaiset +900€, johon ei sisälly edes raidetangon sisäpäitä ja kyseessä on korjattu hammastanko.

Fixus-ketjun liikkeet eivät hammastankoa saa jostakin syystä ollenkaan, AD-varaosamaailmasta mahdollisesti saisi korjatun hammastangon 470€:lla ilman sisäpäitä, Motonetistä korjatun saa 300€:lla ja muita paikkoja en sitten tiedäkään. Saksasta yritin metsästää laihoin tuloksin.

Motonetin hammastankoa en mielelläni ostaisi, koska koko ongelma on syntynyt motonetin osien vuoksi. Myös heidän myymänsä korjatut jarrusatulat tuntuvat olevan lyhytikäisiä, joten yritän välttää koko puljua viimeiseen asti. Jenkeistä saisi täysin uuden hammastangon sisä ja ulkopäineen n. 400$, mutta tuohon tullit päälle ja hinta onkin aivan toinen. Myös toimitusaika olisi liian pitkä.

Käytettyä osaa en viitsi laittaa.

Suositelkaa suomalaisia tai saksalaisia liikkeitä. Tukivarsia olisin myös vailla ja suosisin mielelläni Lemförderiä, TRW:tä tai Febiä. Tietysti original teile käy myös. Suomessa nuo tahtovat maksaa aika paljon.

Auto on siis Golf MKIV Variant 1.9 TDI AGR 66kw -00.
Alkuperäisen hammastangon varaosanumero on 1J1 422 105 DE ADB 26.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 14.10.2013 18:58

http://www.ebay.de/itm/LENKGETRIEBE-SER ... 4aca20eccb

Pisteleppä vaikka tuosta tulemaan! 208,96€ sis.toimituskulut suomeen. Uusi/2vuoden takuulla

Edit: Kopioikaa kokolinkkki, ei tuo url juttu toimi

Ramzez
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.7.2012 15:49

ViestiKirjoittaja Ramzez » 14.10.2013 19:48

Muutoin mielenkiintoinen, mutta hammastangon merkkiä ei kerrottu. Jokseenkin suhtaudun skeptisesti tuohon hammastankoon, kun kerran korjatutkin maksavat +300€, niin miten uusi silloin maksaisi vähän yli 200€? En viitsisi joka vuosi alkaa vaihtamaan hammastankoa.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 14.10.2013 20:01

Ja kalliillako ei voi saada kun hyvää?

http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0& ... be&_sop=16

siitä sitten mieleistä selaamaan jos ei tuo aikasempi kerran laatuvaatimuksia läpäise

Ja tuo 300€ korjatun hinta on SUOMI(jossa kaikki kallista) hinta. Ja kuitenkin jenkeistä 400donan(n.300€) hammastanko ilmeisesti kelpaisi niin miksei vähän halvemmalla vielä saksasta missä koko autokin valmistettu?

Ei sitten herneitä nokkaan :)

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 14.10.2013 20:23

Tuttava laittoi 3b passattiin tuon ebayn "hinnat alkaen" hammastangon ja hienostihan se on pelannu. Alkuperäinen alkoi vuotamaan, reilut 200tkm ajettuna, toki kyseessähän on yli 10v vanha auto.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa