Passat 1.9 Tdi AHU öljyvuoto (kuvalinkki)
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.9 Tdi AHU öljyvuoto (kuvalinkki)
Veikkauksia, mistä kuvan mukainen öljyvuoto turbon ja imusarjan päälle tulee, onko tuossa turbon yläpuolella olevassa kalvohässäkässä joku öljykierto? Venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman, ja siihen on tiivistesarja jo tulossa, mutta eikai se tuohon asti heitä öljyä.
Toivottavasti näette kuvat:
http://www.moottorit.net/galleria/kuva16851/
http://www.moottorit.net/galleria/kuva16852/
Toivottavasti näette kuvat:
http://www.moottorit.net/galleria/kuva16851/
http://www.moottorit.net/galleria/kuva16852/
Egr lykkää koneen huohotus öljyjä läpi. Sama ominaisuus melkeinpä kaikissa vaggineissa. Mitään öljyähän tuola ei varsinaisesti kierrä, mutta hiljakseen höyrynä kulkeutuu tuonne ja sitten tulee läpi jostain pihalle.
Omasta kulkineesta loppui tuo öljyn kuolaaminen aika pian sen jälkeen, kun johdin huohotushöyryt erilliseen purkkiin, ettei ne mene enää ilmakanavia sotkemaan.
Omasta kulkineesta loppui tuo öljyn kuolaaminen aika pian sen jälkeen, kun johdin huohotushöyryt erilliseen purkkiin, ettei ne mene enää ilmakanavia sotkemaan.
Ei vaikuta EGR:n tukkiminen mitenkään, kun ei se öljy pakopuolelta tule ;)
edit. toki jos laippaa egr:n ja imusarjan välisen liitoksen tiiviiksi niin pitäis öljyjen pysyä imupuolella... tuossa kun näemmä oli erilainen egr-venttiili kuin tuossa omassa AGR-koneessa, jossa se on osa imukanavaa eikä sitä siksi pysty erikseen poistamaan... (ja sammutinläpästä en luovu) ;)
edit. toki jos laippaa egr:n ja imusarjan välisen liitoksen tiiviiksi niin pitäis öljyjen pysyä imupuolella... tuossa kun näemmä oli erilainen egr-venttiili kuin tuossa omassa AGR-koneessa, jossa se on osa imukanavaa eikä sitä siksi pysty erikseen poistamaan... (ja sammutinläpästä en luovu) ;)
Kiitoksia vastauksista, eli mitenpä suosittelette nyt toimimaan seuraavaksi: Vaihdanko EGR:n., auttaako asiaa? Virittelenkö jonkun systeemin mikä kerää öljyt pois, millaisen? Onhan tuo ärsyttävää noita aina pyyhkiä tuosta vähän väliä, meneekö EGR vanhemmiten tähän kuntoon vai mistä on pohjimmiltaan kyse?
Ota EGR:n ja imusarjan välinen liitos auki ja tee tiivistettä apuna käyttäen umpinainen peltilätkä väliin. Hakee sitten pari uutta tiivistettä joiden väliin pellin laittaa... tai tiivistää jotenkin muuten.. esim hieman tiivisteliimaa väliin, mutta ei niin paljoa että pursuaa imusarjaan. Paperitiivistekin kyllä kestää tuossa kohti kun imuilma pitää paikat viileänä ja EGR ei enää tuo lämpöäkään pakosarjasta...
Samalla lie kannattaa tarvittaessa ottaa koko imusarja irti ja putsata sen sisälle kertynyt öljy/noki pois, sitä saattaa olla hyvinkin paljon. Hakua käyttämällä löytyy imusarjan putsaamisesta paljon juttua...kuin myös EGR:n poistamisesta..
Samalla lie kannattaa tarvittaessa ottaa koko imusarja irti ja putsata sen sisälle kertynyt öljy/noki pois, sitä saattaa olla hyvinkin paljon. Hakua käyttämällä löytyy imusarjan putsaamisesta paljon juttua...kuin myös EGR:n poistamisesta..
Arvelin nyt viikonloppuna tuota imusarjaa ja EGR:rää koitella putsata ensin ja katsoa miten homma kohenee. Onko imusarjan irroituksessa mitä jippoja, onnistuuko miten kätevästi?
Korjausopas neuvoo että turbo pitää irroittaa AHU -koneisissa myös imusarjan tieltä, tämä on ilmeisesti pakollinen juttu, pitänee siihenkin sitte uusia tiivisteitä hommata.
Mitenkäs tuo huohotinjärjestelmä muuten, kannattaisiko samalla uusia sen letkuja, liitoksia tai itse huohotinta? Voisiko olla että huohotinsysteemi on tukossa jo ja tekee painetta yläkertaan, joten jospa uusikin venakopan tiiviste alkaa sitten vuotamaan.
Korjausopas neuvoo että turbo pitää irroittaa AHU -koneisissa myös imusarjan tieltä, tämä on ilmeisesti pakollinen juttu, pitänee siihenkin sitte uusia tiivisteitä hommata.
Mitenkäs tuo huohotinjärjestelmä muuten, kannattaisiko samalla uusia sen letkuja, liitoksia tai itse huohotinta? Voisiko olla että huohotinsysteemi on tukossa jo ja tekee painetta yläkertaan, joten jospa uusikin venakopan tiiviste alkaa sitten vuotamaan.
Ei kyllä korjausoppaassa ainakaan pakosarjan irroituksesta mitään mainittu? Tiivisteitä tänään jo tilailinkin tuohon.
Pari juttua vielä, tuolle turbolle tulevan öljyputken tiivistettä ei saa erikseen ilman holkkia, joka maksaa n. 44€ marmorilla!. Tiedättekö millainen tiiviste putkessa on, että saisiko jostain stefaliikeestä vastaavan kokoisen käytyä?
Toinen on tuo huohotinpötikkä venttiilikopan päällä, sekin marmorilla 75 € suunnilleen, mielestäni liian kallis. Oletteko mistä tilailleet/löytäneet muualta noita huohottimia?
Pari juttua vielä, tuolle turbolle tulevan öljyputken tiivistettä ei saa erikseen ilman holkkia, joka maksaa n. 44€ marmorilla!. Tiedättekö millainen tiiviste putkessa on, että saisiko jostain stefaliikeestä vastaavan kokoisen käytyä?
Toinen on tuo huohotinpötikkä venttiilikopan päällä, sekin marmorilla 75 € suunnilleen, mielestäni liian kallis. Oletteko mistä tilailleet/löytäneet muualta noita huohottimia?
Sitä minäkin arvelin. Onko muuten netissä missään osanumerotaulukoita -kaavioita joiden avulla olis helppo vaikka saksan ebaysta tilailla osia? Esim. BMW:llä on erittäin kätevä RealOEM netissä, onko VW:llä jotain vastaavaa?
Tai sitten, mikä on huohotinpötikän osanumero tai mikä huohotin on saksaksi? :)
Tai sitten, mikä on huohotinpötikän osanumero tai mikä huohotin on saksaksi? :)
ETKA. Tarkoitettu vain korjaamoille, kuluttajien firaabeliversioita on netissä mm. http://www.partscats.com/volkswagen/en/ ... s&brand=vw
Myös linkin mukainen sivusto tuntuu toimivalta, vaatii vain rekisteröitymisen, muutaman osanunmeron bongasin ja ostinkin jo huohottimen ja lohkoon tulevan huohotusputken ebay.de:stä huomattavasti edullisemmin kuin Suomesta olis saanu. :)
http://www.vagcat.com/epc/
http://www.vagcat.com/epc/
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa