Passat 1.9 Tdi AHU öljyvuoto (kuvalinkki)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

Passat 1.9 Tdi AHU öljyvuoto (kuvalinkki)

ViestiKirjoittaja aliasJ » 6.8.2013 20:25

Veikkauksia, mistä kuvan mukainen öljyvuoto turbon ja imusarjan päälle tulee, onko tuossa turbon yläpuolella olevassa kalvohässäkässä joku öljykierto? Venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman, ja siihen on tiivistesarja jo tulossa, mutta eikai se tuohon asti heitä öljyä.

Toivottavasti näette kuvat:
http://www.moottorit.net/galleria/kuva16851/
http://www.moottorit.net/galleria/kuva16852/

_ode_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.10.2008 23:37

ViestiKirjoittaja _ode_ » 6.8.2013 21:33

tuo "kalvohässäkkä" on egr venttiili ja luultavasti se öljy sieltä tulee vaikkei siinä mitään öljynkiertoa ole :)

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 7.8.2013 1:46

Egr lykkää koneen huohotus öljyjä läpi. Sama ominaisuus melkeinpä kaikissa vaggineissa. Mitään öljyähän tuola ei varsinaisesti kierrä, mutta hiljakseen höyrynä kulkeutuu tuonne ja sitten tulee läpi jostain pihalle.

Omasta kulkineesta loppui tuo öljyn kuolaaminen aika pian sen jälkeen, kun johdin huohotushöyryt erilliseen purkkiin, ettei ne mene enää ilmakanavia sotkemaan.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 7.8.2013 3:16

entäpä jos tuosta vaan tukkii egr, eikö pitäis loppua?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.8.2013 17:35

Ei vaikuta EGR:n tukkiminen mitenkään, kun ei se öljy pakopuolelta tule ;)

edit. toki jos laippaa egr:n ja imusarjan välisen liitoksen tiiviiksi niin pitäis öljyjen pysyä imupuolella... tuossa kun näemmä oli erilainen egr-venttiili kuin tuossa omassa AGR-koneessa, jossa se on osa imukanavaa eikä sitä siksi pysty erikseen poistamaan... (ja sammutinläpästä en luovu) ;)

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

ViestiKirjoittaja aliasJ » 7.8.2013 21:15

Kiitoksia vastauksista, eli mitenpä suosittelette nyt toimimaan seuraavaksi: Vaihdanko EGR:n., auttaako asiaa? Virittelenkö jonkun systeemin mikä kerää öljyt pois, millaisen? Onhan tuo ärsyttävää noita aina pyyhkiä tuosta vähän väliä, meneekö EGR vanhemmiten tähän kuntoon vai mistä on pohjimmiltaan kyse?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.8.2013 22:00

Ota EGR:n ja imusarjan välinen liitos auki ja tee tiivistettä apuna käyttäen umpinainen peltilätkä väliin. Hakee sitten pari uutta tiivistettä joiden väliin pellin laittaa... tai tiivistää jotenkin muuten.. esim hieman tiivisteliimaa väliin, mutta ei niin paljoa että pursuaa imusarjaan. Paperitiivistekin kyllä kestää tuossa kohti kun imuilma pitää paikat viileänä ja EGR ei enää tuo lämpöäkään pakosarjasta...
Samalla lie kannattaa tarvittaessa ottaa koko imusarja irti ja putsata sen sisälle kertynyt öljy/noki pois, sitä saattaa olla hyvinkin paljon. Hakua käyttämällä löytyy imusarjan putsaamisesta paljon juttua...kuin myös EGR:n poistamisesta..

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

ViestiKirjoittaja aliasJ » 9.8.2013 19:46

Arvelin nyt viikonloppuna tuota imusarjaa ja EGR:rää koitella putsata ensin ja katsoa miten homma kohenee. Onko imusarjan irroituksessa mitä jippoja, onnistuuko miten kätevästi?

Korjausopas neuvoo että turbo pitää irroittaa AHU -koneisissa myös imusarjan tieltä, tämä on ilmeisesti pakollinen juttu, pitänee siihenkin sitte uusia tiivisteitä hommata.

Mitenkäs tuo huohotinjärjestelmä muuten, kannattaisiko samalla uusia sen letkuja, liitoksia tai itse huohotinta? Voisiko olla että huohotinsysteemi on tukossa jo ja tekee painetta yläkertaan, joten jospa uusikin venakopan tiiviste alkaa sitten vuotamaan.

_ode_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.10.2008 23:37

ViestiKirjoittaja _ode_ » 10.8.2013 15:16

ekaks turbo irti, sit pakosarja ja sen jälkeen pääsee vasta irrottaan imusarjan.

ja muistaakseni pakosarjan ja turbon välis ei ollu tiivistettä.

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

ViestiKirjoittaja aliasJ » 12.8.2013 11:37

Ei kyllä korjausoppaassa ainakaan pakosarjan irroituksesta mitään mainittu? Tiivisteitä tänään jo tilailinkin tuohon.

Pari juttua vielä, tuolle turbolle tulevan öljyputken tiivistettä ei saa erikseen ilman holkkia, joka maksaa n. 44€ marmorilla!. Tiedättekö millainen tiiviste putkessa on, että saisiko jostain stefaliikeestä vastaavan kokoisen käytyä?

Toinen on tuo huohotinpötikkä venttiilikopan päällä, sekin marmorilla 75 € suunnilleen, mielestäni liian kallis. Oletteko mistä tilailleet/löytäneet muualta noita huohottimia?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 12.8.2013 14:23

AHUn imusarjan saa kyllä irti irroittamatta pakosarjaa tai turboa, mutta tarvii pitkät avaimet ja reilusti vääntövartta.

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

ViestiKirjoittaja aliasJ » 12.8.2013 20:07

Sitä minäkin arvelin. Onko muuten netissä missään osanumerotaulukoita -kaavioita joiden avulla olis helppo vaikka saksan ebaysta tilailla osia? Esim. BMW:llä on erittäin kätevä RealOEM netissä, onko VW:llä jotain vastaavaa?

Tai sitten, mikä on huohotinpötikän osanumero tai mikä huohotin on saksaksi? :)

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 12.8.2013 20:19

ETKA. Tarkoitettu vain korjaamoille, kuluttajien firaabeliversioita on netissä mm. http://www.partscats.com/volkswagen/en/ ... s&brand=vw

aliasJ
-
Viestit: 43
Liittynyt: 17.5.2011 17:35

ViestiKirjoittaja aliasJ » 12.8.2013 20:37

Myös linkin mukainen sivusto tuntuu toimivalta, vaatii vain rekisteröitymisen, muutaman osanunmeron bongasin ja ostinkin jo huohottimen ja lohkoon tulevan huohotusputken ebay.de:stä huomattavasti edullisemmin kuin Suomesta olis saanu. :)

http://www.vagcat.com/epc/


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 7 vierailijaa