VW Passat GT G60 Syncro -91 (Myyty)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

VW Passat GT G60 Syncro -91 (Myyty)

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 31.7.2013 19:03

No nyt retkahdin pasuunaan... Tekemistä on jos meinaa oikeen hyväksi, mutta pitää kai tämmönen herkkupala pelastaa.

Eli apu on tervetullutta. Käy, mutta ei kulje niinkuin pitäisi. Nykien ja laiskasti kun kieroksille pääsee. Pakoputki vuotaa ja taitaa jostain pakosarjan seuduilta hieman säksättää. Kaikkea muutakin pientä laittoa ojn joka puolella.

Mutta kori yllättävänkin hyväkuntoinen. Ruostetta ei ole kuin tuulilasin reunassa ja takavalojen alla olevissa saumoissa hieman. Ovien alareunat ym niinkuin uudet. Italiasta kotoisin huoltokirjan perusteella.

Takatilasta löytyi yllätykseksi vielä alkuperäiset G60 aluvanteet hyvässä kunnossa. Valitetttavasti keskilätkät puuttuu. Rallyeen saa laittaa nuo nyt kun museointi alkaa "lähestyä"..

Mistähän kannattaa etsiä näihin osia kuten VW-merkki takaluukkuun, puskurin ritilä ja muuta pientä kivaa?

Kuva

Ja vanteethan sopii niinku rusetti possulle...


KuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuva
Viimeksi muokannut Mandeprkl, 13.10.2013 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 1.8.2013 19:43

Tänään tutkittu tulpat. Ei vaatinut vaihtoa. Bensansuodattimen vaihdoin. Lisäilin ohjaustehostimen nesteet, jarrunesteet, jäähdytinnesteet jaliru öljyä.

Tuntuu että paranee vaan mitä enemmän ajaa.

Mutta mutta... Jarrupolkimella on aivan oma elämä. Kuuluu kummallista lutkutusta ja tuntuu polkimessa alemmilla kierroksilla kun rattia hieman kääntelee.

Pakoputki vuotaa niin monesta kohtaa että varmaan joutuu uusia koko matkalta. Onko tuonne jotain pörinäputkea olemassa vai mitä sinne kannattaa laittaa. http://www.autonvaraosat24.fi/vw/passat ... vaimentaja

Tuolta tulisi 360€ läjä.. ja lisäksi pitäisi pakosarjan jompaankumpaan päähän tiivisteet vaihtaa..

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 1.8.2013 20:57

Alipaineletkut kaikki melkein vaihtoon. Perushommia noissa :)

Tää on kiva peli talvella :) Onnea hankinnasta

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 2.8.2013 0:27

Siisti aihio ;)

Takatilasta löytyi yllätykseksi vielä alkuperäiset G60 aluvanteet hyvässä kunnossa. Valitetttavasti keskilätkät puuttuu. Rallyeen saa laittaa nuo nyt kun museointi alkaa "lähestyä"..


Tämän linkin mukaan aika arvokkaita noi keskilätkät :
http://www.ebay.de/itm/orig-VW-Nabenkap ... 41748cf573

Hannnu
-
Viestit: 86
Liittynyt: 6.10.2010 2:40

ViestiKirjoittaja Hannnu » 3.8.2013 4:28

Vau mikä löyty, muumikeula säväyttää aina :D

Onneksi joku jättänyt sen automaatti laatikon ruksaamatta!

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 4.8.2013 14:12

Aihio ihan näppärä. Vanteet tosiaan kaipaa vaihtoa. Aina aatellu että tuommonen ois hyvä käyttöautoks, mutta G nielee kaiken jo kesäsin, niin ei viiti enää talvella samaa :D Syncro on kyllä mukava ja yllättävän herkkä menemään poikittain kuten talvisin kuuluu.

Ahtaako se? Kuulostaa niinku ois ahdot hukassa. Kato meneekö hukkaportin läppä täysin kiinni ku kaasuläppä on auki, ettei oo vivustoissa hämminkiä. Ja käytä tyhjäkäyntiventtiiliä irti ja kokeile puhaltaa ilmaa läpi, säätämällä saa senkin vuodon pois. Jos noiden lisäks ahtoputket on kiinni niin alkasin ahdinta tutkimaan. Tuo putken vuotokin vaikuttaa jo lajisa käyntiin jos pakosarja vuotaa.

Jos moottorin johtosarjassa on maavikaa niin käy kyllä jo niin rikkaalla ettei kulje mutta huomaa jo kyllä käynnissä.

Sytytyksen perusennakko kannattaa ehottomasti tarkistaa jos joku ois hämmentäny pieleen. Ahtaa tyyliin 0,3 ja kulkee huonosti jos on sytkä pielessä. 6 astetta vakio ja sillä toimii Dopin lastukin jo kohtuullisesti. 16 astetta monesti lastujen kans parempi. Ja tarkista imusarjan ja ecun välinen paineletku. Pitäs olla metrin pitkä ja toki ehjä.

Ja tuntuuhan se toki rallyen jälkeen laiskalta, eri asia kuinka laiska se on :)

Nii, kuhan ei ois jarrupääsylinteri vuotanu nestettä sinne tehostimeen jos lutkuttaa. Tai jotain muuta lientä sinne kulkeutunu?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 5.8.2013 19:37

Täällä samanmoinen kulkine pienen projektin alla. Korihan noissa on suhteellisen kestävä mutta ruostetta löytyy varmasti jos alkaa penkomaan, helmamuovien alus kannattaa tarkistaa. Tuulilasin reunat ja juurikin nuo takavalojen saumat on myös aika perus paikka.

Pakosarjat noista kuulemma myös on useasti halki ja kun katselee tuollaisen Syncron pakoputkea niin sitä putkea sitten riittää. Omassani epäilin myös että pakosarja halki mutta ainakin lambdan viereisestä liitoksesta (tuplaputki) vuoti. Myös kardaanin kannatinlaakerit päätyivät vaihto listalle kun kardaani makasi lämpösuojapeltiä vasten ja aiheutti pientä kahinaa varsinkin kiihdytettäessä. Uusia kannatinlaakereita on turha etsiä, itse satuin saamaan kokonaisen kardaanin jossa miltei uudet laakerit.

Onko tässä Passatissa manuaali vai climatronic? Entäpä kattoluukku? Näköjään alkuperäinen GT:n nahka sisusta kuitenkin löytyy. Olen koittanut kartoittaa näitä suomen GT Syncroja kun on kuitenkin aika harvinainen kulkine ja mukava nähdä kohtalo tovereita.

Talvea odotellessa.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 5.8.2013 19:40

Tänään alkoi hervoton pakoputkiremppa. Oli joka puolelta paikkailtu ja edelleen haperoa. Lisäksi takapöntöstä tuli katalysaattorin sisuskalut muruina. Alkuperäisestä katalysaattori-parista toinen näytti melko tyhjältä. Eiköhän se päästöistä läpi mene noinkin.. Kokeillaan.

Tuonne myytävä valmis putki olisi tullut maksamaan sen 360-400€ joten otin suunnaksi Bilteman ja Motonetin. Nyt 2" putkea ja vaimentimina Simonssi ja Dynomaxin Super Turbo. Tuli hiljainen mutta ajossa en ole vielä päässyt kokeilemaan. Vielä jäi Simonssin päistä vuotamaan, mutta jatketaan huomenna..

Kuva

Lisäksi koneen käynti alkaa epäilyttämään että olisiko sittenkin vain sytytys miten sattuu. Tai sitten jako hampaalla pielessä.. Huomenna niidenkin kimppuun.


[/i]

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 6.8.2013 8:54

Jako tosiaan kannattaa ilman muuta tarkistaa! Voisin veikata että ajossa pitää meteliä, simonssit on vähä semmosia. Tuo dynomax on hyvä pönttö. Itellä ainakin turhan paha ääni kahella vaimentajalla, tosin 2,5" niin voi silläkin mölistä.

Kardaanin tukilaakeria voi sovitella c-mersuista, joskus syncro tietoa ja taitoa tms. topikkiin kirjottelinkin enemmän noista. Tahtoo olla monesti entisiä ne kannakkeet.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 6.8.2013 19:46

Okei.. Pahin on nyt ohi. Ainakin perjaatteessa. Nokka oli yhden hampaan huti. Ja sytytys missä sattuu. Nyt löytyi luultavasti ne tehot mitä vakio syncro PG:ssä pitäisi olla.

Mutta edelleen sitkuttaa jostain pakosarjan juuresta tai seuraavasta tiivisteestä. Seuraava homma luultavasti sitten irroitella imusarja ja pakosarja ja koota uusilla letkuilla ja tiivisteillä.

Lisäksi kolmonen rusahtaa vaihtaessa että kokeillaan vaihdella Redlinen öljyt vaihdeslootaan. Kuinkas tässä meni vaihdelaatikon ja jakolaatikon öljyt? Samaa mömmöä samasta reijästä vai oliko ne jotenkin erikseen?

Sitten perus moottoriöljyt ja suodattimet.

Jos jollain on tuohon Passattiin sopivaa vakio ilmanputsarin koteloa tai pelkkää alaosaa jäljellä niin voisin olla kiinnostunut. Puhkotta jotain reikiä suodattimen takaosaan. Tuohan imee vain kuumaa ilmaa moottorin puolelta..

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.8.2013 8:42

Olipa helppo korjaus :)

Kyllä se öljy jakolaatikossa on erikseen, sehän tulee koko mötky vetarin tilalle irtona. Ainakin 020-laatikolla. Redlinella ei juuri kummene jos synkro on kulunu. RVS käsittelyä vois kokeilla tekohengityksenä. Peräänkään ei varmaan haitaksi olis öljynvaihto.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 7.8.2013 20:34

Pasuunahan alkaa jo olla yllättävän mukava ajella! Paljon positiivisia tyllätyksiä löytynyt!

Varapyöränkotelo oli kuin uudessa auatossa pientä likaa lukuunottamatta. Ja löytyipäs sieltäkin vararengas G60 aluvanteella. :P

Kuva

Lisäksi hanskalokerosta löytyi puuttuvat tehot.
Kuva

Kytkinpolkimeen hain motonetistä uuden kumin ja stereoistakin kuuluu jo ihan oikeita ääniä! Apukuskin oviaukontiivisteen onnistuin korjata kuntoon. Ei tule vesikään enää sisään.

Tämähän alkaa olla pikkuhiljaa käyttökunnossa. Kyllä tällä kylän kateelliseksi tekee.. :P

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 7.8.2013 21:52

Apukuskin oviaukontiivisteen onnistuin korjata kuntoon. Ei tule vesikään enää sisään.

Kuinkas tämä sitten falskasi ja mitä sille tehtiin?
Välimalli-Pasuunan tuulilasin alla oleva kaukalo on siivottu ja kattoluukun vedenpoistoreiät puhallettu paineilmalla. Silti mokoma kastelee apparin jalkatilaa eikä vesinoroja näy missään... olisikohan tässäkin samaa vaivaa..?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 7.8.2013 23:09

Tässä oli irronnut ihan selvä melkein 15cm pitkä pala tuosta tiivisteestä. Ujutin ohutta kumiletkua tiivisteen palan läpi pidemmän pätkän jolla sai sen jo kiinnitettyä siihen mistä oli irronnut. Pikaliimalla loput.revenneet saumat kiinni. Eihän tuo uudelta näytä mutta vettä näköjään pitää.

ilezh
-
Viestit: 80
Liittynyt: 14.7.2011 13:57

ViestiKirjoittaja ilezh » 7.8.2013 23:12

Näitähän alkaa olla yllättävänkin monta jo tiedossa! Itselle tuli kuukauden päivät sitten hankittua samanmoinen. Kaikenlaista pientä laittoa siinäkin ollut.
Pitäisi omaankin tuo putkisto vääntää uusiksi, vuotaa..

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 8.8.2013 20:08

Tänään on korjattu ilmanputsarin kotelo. Ja kierretty purkaamon raatoja. Jostain olisi kiva löytää VW merkki takaluukkuun..

Ja vaihdoinpas piruuttaan Golffista vanteet tähän.

Kuva

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 8.8.2013 20:28

Hyvällä mallilla umppari :) Finnittömät kilvet melkein itse vaihtaisin ja ehkä sivuvilkut tummiksi ni ei hyppää niin paljo silmille :) Toki jos omistaja tykkää porkkanoista ni sitten se on eri asia :)

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 8.8.2013 20:37

Porkkanat on ihan jees mutta enemmän chili-ihmisiä olen. Vaaleita olen miettinyt kun vilkutkin edessäkin on vaaleat. Jos Golffin sivuvilkut on samat niin tummat löytyy kaapista. Tummat voisi olla hyvät.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 8.8.2013 21:49

Jos mk3 vilkut ovat niin ne menee kyllä paikoilleen. Vaaleat voi myös toimia :)
Taakse sitten puna-mustat vaikka ebaysta :)

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 8.8.2013 21:52

Kakkoskopan vilkut on kaapissa. Mutta eipä nuo miljoonia maksa uudetkaan.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 8.8.2013 22:00

Demon

B4 Low Tornado Rot

Uusi viestiLähetetty: 8.8.2013 20:49 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Jos mk3 vilkut ovat niin ne menee kyllä paikoilleen. Vaaleat voi myös toimia :)
Taakse sitten puna-mustat vaikka ebaysta :)

Vilkujen kanssa samaa ja tavaloiksi B4:ää

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 8.8.2013 22:03

Faceliftin takavalot on kanssa hyvä idea. Menevät suoraan paikoilleen. Johtoja joutuu hiukan säätämään.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 8.8.2013 22:38

Tykkään enemmän kuitenkin tuosta vanhemman näköisestä takavalosta. Pidetään umpikeulan "kauniit" tunnusmerkit vakioina. :) Ehkä jotain puna-mustaa..

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 22.8.2013 18:17

Kuskin penkki kävi korjaajasedän käsittelyssä.

KuvaKuva

pekfish
-
Viestit: 7
Liittynyt: 17.8.2010 23:52

ViestiKirjoittaja pekfish » 26.8.2013 16:29

Täällä on myös G60:sen farkku passatin omistaja. Mahtava tämmöinen topicci, menee kyllä seurantaan. Josko sitä itekki innostuis tuota emännän autoa ehostamaan.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 1.9.2013 20:03

Tämä ei tästä enää tahdo edistyä kun alkoikin opiskuleut taas vuosien jälkeen.. Rahat ja aika alkaa olla kortilla joten taitaa mennä tieliikenteestä poistoon ja ehkä jopa myyntiin.

Jos jollain on kiinnostusta niin tästä saisi vielä pikkuhommilla siistin ja hyvän talvikäyttiksen.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 10.9.2013 21:18

Passattiin hain tänään öljyt+suodattimen ja STP Engine Flush-mömmöt. Sekä uusi puskurin ritälä.

Hiljaa hyvä tulee... Kun vaan olisi aikaa.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 23.9.2013 21:18

Tänään alkoi imusarjan irroitus tarkoituksena päästä syvemmälle etsimään tuota kummallista vedättäessä säksättävää ääntä jonka takia CO:t leijailee liian korkealla.

Homma tyssäsi jo suutinpukkiin ja suuttimien johtoihin.. Johtoja pitää kiinni tuo "muoviteline" joka on kiinni kahdella kuusiokololla imusarjassa. Pitäisi olla pieniä tonttuja jotka laittaisi tuonne imusarjan sekaan avaamaan ne ruuvit. Huomenna jatkuu ja toivottavasti ruumis paremmin ravittuna.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 24.9.2013 19:27

Pakosarjan tiivisteiden välistä on ainakin sitkuttanut läpi. Imusarja oli musta alapuolelta ja pakosarjan laipassakin mustaa näkyy. Toivottavasti tuo olisi ollut syyllinen...


Kuva

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 24.9.2013 22:00

Onko tuossa venttiilikopan kannessa jotain g60 speciaali ominaisuuksia? Olis aika fiksun näköinen normi 8v kannen päällä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 24.9.2013 22:14

ei siinä muuta kun on alumiiinia. Pitäis käydä muihinkin aikakauden 1,6-2.0 kansiin. Löytyy myös esim mk3 2litraisesta gti:stä

henkkasavosta
-
Viestit: 319
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 24.9.2013 23:11

Miulla on PB:n päällä tuollainen. Internetin ihmeelisestä maasta löytyy kuvakin väliaikaismoottorista.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 26.9.2013 23:45

Tänään otettu taas savut koneesta ja sitkutus loppui. Huomenna kokeilemaan saisiko leiman.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 27.9.2013 15:00

No eihän se läpi mennyt vieläkään. Mutta päästojen perusteella kone toimii nyt hyvin ja vuodot on hävinnyt. Katalysaattori ei vain puhdista tarpeeksi. Sen vaihto siis edelleen edessä..

Ja sitten kaunottaresta kuvasaastetta pitkästä aikaa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 13.10.2013 21:01

Passatti lähti Lauantaina Turkuun uuteen kotiin. Ei jäänyt opiskelijalla rahaa ja aikaa Passatille. Langan saa lukita.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa