Paras vag diesel

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

Paras vag diesel

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 11.6.2013 14:25

Ois kiinnostusta vaihtaa autoa uudempaan ja siksi kyselisin, mikä näistä vag
diesel koneista on paras. Tarkoituksena olis hommata joku 2005 tai uudempi
vag diisseli. Mieluiten omakohtaisia kokemuksia koneista/autosta eikä niitä ,että kaverilla oli
ja se oli ihan paska. Ja tyyppi viat kiinnostais myös.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.6.2013 15:17

Vähiten tyyppivikoja taitaa olla näissä 2005 -> dieseleissä 2.0 16V 103kW BKD-moottorissa. Muut samoilla spekseillä (2.0 16V, Bosch-suuttimet, ei tasapainoakselia eikä DPF:ää) menee samaan kastiin, pitkittäisien moottoreiden koodeista en ole perillä?

Uudemmissa 1.9TDI:ssä on jo kaikki saastelaitteet (DPF) ja tasapainoakselit, joiden laakeroinneissa on ollut ongelmia jne. Eli tuo "vanha kunnon yksinkertainen 1.9TDI" ei oikein päde näihin uudempiin versioihin enää.
CR-padoissa tulee sitten taas omat ongelmansa, jos maanantaimalli sattuu kohdalle. Eikä ole sieltä edullisimmasta päästä huoltaa/korjata.

Minulta ääni siis BKD:lle, melko vähävikainen tekniikka (perus kaasuläpät ja kaksoismassat jne, niinkuin kaikissa uudemmissa), pieniruokainen ja ihan hyvin virityspotentiaaliakin, jos sille tielle tahtoo lähteä.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 11.6.2013 16:47

Eipäs ole uusimmissa kaikissa 1.9 TDI DPF, ainakaan BXE moottorissa ei ole, ja sitä on ainakin vielä -07 saanut.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.6.2013 17:13

Mutta tuo surullisenkuuluisa tasapainoakseli taitaa tästäkin 1.9:stä löytyä?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.6.2013 17:35

Minähän en mitään näistä uudemmista koneista tiedä, mutta kysytään nyt ihan tulevaisuutta ajatellen,

onko noi 3.0 V6 TDI:t minkälaisia myllyjä? Ei ole omiin korviin osunut mitään juttuja, puolesta eikä vastaan.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 11.6.2013 18:43

Tiedä sitten tuosta DPF:stä,pitäisikö olla vai ei?
Tuossa omassa - 05 BKD:ssä sitä ei ole ja tuohon 1,5 savuarvoon sai kyllä polkea oikein kunnolla.

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 11.6.2013 18:48

Mites noi nelivetomallit onko niissä ongelmia ja mites automaatit??

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 11.6.2013 19:05

6 vaihteinen DSG ollut postinajossa ihan kohta 100 tkm.Eipä se tuona aikana sen kummemmaksi ole muuttunut,kokonaiskilometrit 165 tuhatta.
Hurjempaa työsarkaahan noille autoille on vaikea kuvitella,kuin nuo jakohommat.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 11.6.2013 19:09

Oonkos nyt ihan väärässä, mutta eikös ne tasapainoakelit ole 2 litran koneissa.... ? 3 litran koneissa ei kai muuta ole, kuin mahdollinen pirun kallis koko polttoaine järjestelmän uusiminen...

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 11.6.2013 19:39

Eikös 3-litrasissa venynyt jakoketju..?

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 11.6.2013 21:20

DPF=Lisää kulutusta 0,5 litraa/100km ja IHANAN kallis uusia, kun tukkeutuu.

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 11.6.2013 21:24

DPF=Lisää kulutusta 0,5 litraa/100km


Pitääköhän ihan paikkaansa?
Mulla MITATTU keskikulutus tankillisella talvella n.4,7 ja kesällä n.4,4l/100km (olen pitänyt kirjaa viime elokuusta asti,´joka tankkaus EXEL taulukossa)
Auto Superb 1.9TDi jossa Powerbyten bulkkisofta.

Ja noi kulutukset on todellisia tankillisen keskikulutuksia

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.6.2013 21:43

Lienee toi 3.0tdi luotettavin näist uusista koneista. Ei tunnu mitään isompaa vikaa olevan

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.6.2013 15:10

Yhtä suutinvikaista 3.0TDI beeseiskaa käytiin tuossa Itävallan reissulla ihmettelemässä. Ja onhan näissä 3.0TDI:ssä ollut pumpun hihnan hampaiden häviämisiä jne.
Vähävikaisia tuntuvat kyllä olevan, kun sille päälle sattuvat. Kaveri on tässä parin vuoden aikana tehnyt omaan 3.0TDI:hinsä aika monella tuhannella eurolla remonttia, kun taas toinen kaveri on ajellut saman ajan liki ongelmitta.

DPF=Lisää kulutusta 0,5 litraa/100km ja IHANAN kallis uusia, kun tukkeutuu.


Lisää kulutusta polton ajaksi. Jotkut lisää paljon, toiset vähän. VAGit tuntuvat lisäävän erittäin vähän.

Voihan sen DPF:n toki poistaa jos jännittää, mutta aina on olemassa tietty se riski, että katsastussetä huomaa DPF:n puuttumisen. Kuorien tyhjennys lienee se "järkevin" tapa poistaa DPF?

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 14.6.2013 7:10

lucifer oletko kokeillut ilman dpf:ää ja dpf:n kanssa. Pari tuttua on, kun ajalevat enemmän.

Markku M. Eikä tuo kulutus ole vain dpf:n puhdistuksen aikana. Miettikää nyt itsekkin järjellä (Tai no jos olette vähänkin virittäneet autoja lisääkö tukos kulutusta vai vähentää).

Hieman aiheesta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15280.0

Itse ainakin ostan autoni ilman DPF:ää, jos mahdollista. Yksi turha kuluva ja kallis osa vähemmän.

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 14.6.2013 13:55

Jaahas pitää käydä koe ajamassa paria golffia ja yhtä audia kaikki ovat 2.0tdi
ja yksi on ilman nelivetoa ja kaksi nelivedolla...

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 14.6.2013 15:46

noista sähköavusteisista takaraapijoista voi olla kahta mieltä, itse suosittelisin kyllä etsimään sen pitkittäismoottorisen Audi A4/A6 jos haluat v.2005-> nelikkodieselin. Tiedetään tiedetään, hinta kyllä nousee aika rajusti jos mennään 2.0 golffista 3.0 a6 audiin..

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 14.6.2013 15:47

1.9 tdi,BKC moottorilla talossa. -06 ja ei oo tässäkään dpf:ää

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 14.6.2013 16:54

Menee kyllä niin OT:ks

oletko kokeillut ilman dpf:ää ja dpf:n kanssa


DPF paikallaan, poltto tuntuisi olevan aikas harvinainen tapahtuma..ehkä kerran tankillisella?

Kolmen viime tankillisen keskikulutus 4.41, 4.48, 4.42 alla kitkarenkaat (nuuka kun olen) ja 75% ajosta työmatkaa 50km suunta josta 25% 90km/h ja loput 110km/h (mittarinopeus) ja ainoastaan kuljettaja.

Harmittaa kun ei tullut edellisellä 3C 2.0TDi BKP alettua seurata kulutusta, tässäkin mielenkiinto heräsi kun ajotietokone näyttää niin pieniä lukemia..niin ja onhan tämä greenline malli jossa on (kait) jarruenergian talteenotto?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.6.2013 19:17

En oikein jaksa uskoa, että DPF normaalitilanteessa (ei poltto päällä) lisäisi 0,5l/100km kulutusta.

Työkaluna Skoda Superb -12 ja se menee kyllä maantiellä jo nyt niin pienellä kulutuksella, että jos siitä puoli litraa pois saa, niin ihmettelen kovasti.
Toki jos DPF on liku tukossa ja polttelee vähän väliä ja 0,5l ero lasketaan polttotilanteet mukaan luettuna, niin sitten ehkä. Kyllähän se puhdistuspoltto lisää kulutusta polton ajaksi joskus litrallakin, riippuen ajotilanteesta.

Tietty jos jollain on jotain faktaa esittää, niin sitten?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 14.6.2013 19:45

On se kumma jos tuo DPF lisää kulutusta ja silti tuo 3.0TDI A4:nen menee keskikulutuksella 5-6l/100km, prkl kun se veis vähän jos DPF:n poistais sit :).

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 5.7.2013 9:33

Mites kun näissä 170hv malleissa tuntuu olevan tuota suutin vikaa, niin
korjaantuuko vika suuttimien vaihdolla vai pistetäänkö sinne samanlaiset
aina takaisin vai kestävämmät?? Paria autoa käynyt ajelemassa ja yhdestä rupes kone kolisemaan niin pahasti ettei uskaltanu enää ajella...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa