Kansiremontti 2.0 TDI

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

Kansiremontti 2.0 TDI

ViestiKirjoittaja Jafe » 11.6.2013 6:36

Alkoi sitten Audin 2.0 TDI BRD sekottaan öljyt ja nesteet keskenään.
Glykolitesti öljystä näyttää positiivista ja nyt jo huomaa öljystäkin että sekaisinhan ne soosit on.

Kysymys.
Tietääkö joku mikä on sylinterinkannen varaosanumero BRD moottoriin?
Jos tuolta saksanmaalta löytäis uuden kannen. Kait se nyt on kansi halki?
Tarviiko kannen vaihtoon jotain erikoistyökaluja. Eli kannattaako ite alkaa purkamaan?
Oulussa joku halpa remonttimies / paja jollain tiedossa?

Mahtaiskohan esim tuo sopia tuohon romuun:
http://viewitem.eim.ebay.fi/01-AMC-ZYLI ... 14693/item

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 11.6.2013 7:42

Kannattaa nyt eka katsoo mitä siellä on hajalla. Turha sitä on kantta uusia jos siellä on vaan kansipahvi hajonnu.

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 11.6.2013 15:37

Kannattaa nyt eka katsoo mitä siellä on hajalla


No totta mooses katellaan ensiksi. Ei viitti ihan huvin vuoksi tonnia kanteen laittaa.
Ei sitten hernettä nokkaan...

On vaan enemmän kuin todennäköistä että kansi halki. Mitä nuita juttuja lukenut niin etenkin näistä 170 hv malleista tuntuu tuo kansi porsivan. Vai oonko ihan väärässä?
Centterissä kun glykolitesti tehtiin niin samanlaisella motilla oleva auto kuulosti olevan yhtä aikaa haljenneen kannen vaihdossa ja samaa epäiltiin tuossa munkin tapauksessa.

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 11.6.2013 17:16

Kannattaisiko nyt alkuun katsoa kannen allle mikä sielllä on, vaikka onhan noista 2,0tdi 16v koneista joskus kansia olllut halki (venttiilistä hehkuun taisi ollla se paikka).

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.6.2013 17:26

Eikös ne kansien halkeilut ollut ongelmana lähinnä noissa alkupään 16V-moottoreissa?

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 8.7.2013 9:48

Oli sitten kaikissa pytyissä hehkusta pakoventtiiliin kansi halki...
Tyyppivika???

Tux
-
Viestit: 27
Liittynyt: 3.12.2010 11:17

ViestiKirjoittaja Tux » 8.7.2013 17:47

Mulla viimmetalvena skoda octavia 2.0 tdi bkd moottori 07 aj. 130 tmk paisari täyteen öljyä ja ajotietokone vikiseen jäähytinnesteen vähyyttä koska öljy oli anturin ihan sotkenut. No tästä kyseleen marmoritiskiltä että mitä v##**a noilla kilsoilla ei pitäs idiootti moottorin rikkoontua no ei ne sitä uskonutkaan ja ehdottivat sen öljynsuodattimen jalan vaihtoa koska siellä kiertää neste ilmeisesti jäähdytää/lämmitää öljyä, no sehän sieltä rikki oli eli ei ollut kannessa vikaa.

Remontti maksoi 450 euroa ja kesti 4-5 tuntia koska jäähytin järjestelmä huuhdeltiin moneen kertaan ja uudet nesteet tilalle. Tämän maksoin kitisemättä.

Tätä kansi asiaa selvitellessä kyselin asiallisesti että eihän tässä näin pitäs käydä autossa oli kuitenkin merkkiliikkeen joka ainut leima omalla paikallaan ja ilmotin että en hyväksy kansiremppaa täysin omalle kontolleni koska alustava hinta-arvio oli noin 7000 euroa, asiaa selviteltiin ennen rmonttia ja maahantuoja lupas tulla vastaan jos on kansivikaa.

Tämmönen tapaus lyhyesti. Suuri kiitos autosein seinäjoki asiallisesta palvelusta ja huollosta nähdään taas kun jakari paistaa näytöllä.

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 11.7.2013 19:35

Remontti etenee pikkuhiljaa...

Mitenkäs nuo hydrauliset venttiilinnostimet? Kuuluuko tuon nostimen nokan olla ihan "jumissa" vai pitäisikö liikkua kun sormin puristaa?
Ihmettelin vaan kun ostamassani varaosakannessa osa on jumissa ja osa joustaa painamalla.
Entä suuttimien irrotus? Tarviiko jonkun ulosvetäjän vai lähteekö ihan käsin nykäsemällä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa