T4 2.4 raklattaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hegeli
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2013 17:49

T4 2.4 raklattaa

ViestiKirjoittaja Hegeli » 5.5.2013 13:44

Tere, osaiskohan joku suoraan arvata mikä tuolla rupesi raklattamaan, matkustajan puolelta kuuluu ja muuttuu kaasun mukaan. Normaalisti tuntuu kuitenkin käyvän. Ennen maanantaina ei nyt pääse sen paremmin tutkimaan..

Ääninäyte:
http://hege.li/raklatus.mp3

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.5.2013 14:45

Jakopään pyörät/suojat ja tarkistaisin heti, pieni voi muuttua suureksi viaksi, mikä kone ja vuosimalli ?

Hegeli
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja Hegeli » 5.5.2013 15:01

Jeps juuri huomasin että jakopään suojaa kun pikkaisen painaa niin ääni katosi.. nyt ei ole tullut takaisin. Onkohan syytä tarkemmin ruveta availemaan? Koko jakopää on tosiaan juuri äsken vaihdettu. -92 aab

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.5.2013 16:24

" Onkohan syytä tarkemmin ruveta availemaan?"

Sen suojan voi laittaa väärin, se nyt ainakin, hankaa remmin reunan rikki ?

Hegeli
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja Hegeli » 10.5.2013 10:11

Laitetaas nyt tähän samaan vielä toinen näyte.. tuollainen onton kuuloinen naplatus? Vaikea paikallistaa, jossain matkustajan puolella enemmän.. hytissä kuuluu paljon selvemmin. En tiedä liittyykö nämä toisiinsa. :-)

http://hege.li/naplatus.mp3 (sade ropisee mutta ei haittaa)

P_L
-
Viestit: 23
Liittynyt: 23.2.2010 19:07

ViestiKirjoittaja P_L » 10.5.2013 21:23

Täältä ääni paininkupille/hydrauliselle nostajalle.
Venttiilikoppa auki ja nostajien painin pinnat tarkasteluun.

Hegeli
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja Hegeli » 20.5.2013 9:16

Jeps juuri huomasin että jakopään suojaa kun pikkaisen painaa niin ääni katosi.. nyt ei ole tullut takaisin. Onkohan syytä tarkemmin ruveta availemaan? Koko jakopää on tosiaan juuri äsken vaihdettu. -92 aab


Ääni tulee lämpimänä takaisin.

Myös jarrua painaessa kuuluu tasainen koneen kierroksen mukaan kuuluva hinkkaus/rahina (nopeuden hidastuminen ei vaikuta joten ei se jarruistakaan kuulune). Vaikuttaako jarrutus jotenkin alipainepumpun kautta tuonne hihnalle vai voiko se jostain muualta kuulua?

Kaisse täytyy alkaa tutkimaan..

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 21.5.2013 10:18

Ettei olisi perinteinen alipainepumppu joka siellä metelöi?
Varsinkin jos jarrujen käyttö vaikuttaa ääneen.

Hegeli
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja Hegeli » 21.5.2013 10:21

Se on ihan uunituore pierburgi..

Tosiaan kun jarruttelee vähän kovempaa, niin silloin yleensä saattaa se jakohihna alkaa pitämään sitä kovaa rallatusta kuten ensimmäisessä ääninäytteessä. :-)

Hegeli
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja Hegeli » 23.5.2013 10:03

Ääh alkaa projekti riittää. Kansipahviko se nyt alkoi käryttää valkoista vikan pytyn tienoilta. :-( Monta päivää jo ollut, olisi sieltä skeida pois palanut jos se jotain sellaista olisi..

http://www.youtube.com/watch?v=U5XCQcQ1bvo
(15 sek kohtaa kun painelee niin näkyy aika selvästi)

Jäähdytysjärjestelmän putsasin mutta kyllä sinne jostain tuntuu öljyä tulevan ja jotain mustia pienenpieniä hippuja, taas sen verran sameaa ettei reikää näe paisarin pohjassa. Kohtalaisesti purputti kuplaakin paisariin sen jälkeen kun kuvittelisin olleen ilmatun.

Toimintatonni taitaa olla tiedossa? En kyllä omia vähiä viikonloppuja enää rassaukseen jaksa alkaa laittamaan, ehkä tämäkin täytyy laittaa paaliin ja se tonni mieluummin käsirahaksi.. kai sitä jotain Steel Sealiakin voisi kokeilla ja ajaa sen minkä kestää. ;-)

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 24.5.2013 8:23

Tai purkki pari jäähdyttäjän paikkaus -soosi paisariin ja katsoa auttaako, lisää sitten aina uuden pullon kun alkaa kastikkeet sekoamaan :-)
Siis jos ei ole tarkoitus korjata kunnolla..

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 25.5.2013 12:59

"Jäähdytysjärjestelmän putsasin mutta kyllä sinne jostain tuntuu öljyä tulevan ja jotain mustia pienenpieniä hippuja, taas sen verran sameaa ettei reikää näe paisarin pohjassa. Kohtalaisesti purputti kuplaakin paisariin sen jälkeen kun kuvittelisin olleen ilmatun. "

Öljynjäähdytin voi myös noita vesiä sotkeja, tuo paine (kuplat) paisuntasäiliössä tuskin siitä, noihin kupliin ei auta jäähdytinpaikkausaineet jos sylinteristä johtuva vika (kannen/tiiviste-vika).

Hegeli
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja Hegeli » 25.5.2013 13:06

Öljynjäähdytin on vaihdettu kyllä.. voi ne sakat jotain vanhoja olla, tarviii varmaan olla jotain forte biodegreaseria että öljyt lähtevät kunnolla pois? Stp radiator flushilla vedin vaan pari kertaa enkä kyllä tuntia enempää ajellutkaan..

No täytyy katsella ja ajella tolla jonkun aikaa rupeaako vuoto kasvamaan.

Mitäs toi kannen irrotus nopeassa pajassa vie tunneissa? Voihan se tuurilla olla sen verran ehjä ettei uutta tarvisi hommata. Jos perusosaa tilaisi vaikka puolasta valmiiksi.

Eikös noi paikkausaineet kuitenkin reagoi juuri tohon ulkoiseen vuotoon eli hapen kanssa hyvin?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 25.5.2013 14:38

"Eikös noi paikkausaineet kuitenkin reagoi juuri tohon ulkoiseen vuotoon eli hapen kanssa hyvin?"

Noihin vähän jos ne paineet vesitilassa normaalit, kannentiivisteenvaihto kun purkamista on paljon 3h vähintään varaa aikaa jos työ/välineet ei heti sovi, niin koko viikonloppu menee :(

Hegeli
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.4.2013 17:49

ViestiKirjoittaja Hegeli » 7.8.2013 13:35

Jaa päivitetään tätä jälkipolvillekin. Ei se kansi vuotanut vaan suutin. Huomattiin kun nyt alkoi naftat tippua lattialle..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa