Corrado Up-Grade (Puskin valmis viimein)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

Corrado Up-Grade (Puskin valmis viimein)

ViestiKirjoittaja Levis » 27.3.2004 18:15

Corradoa hieman pävittelen vastaamaan omaa haavetta.

Sisältäen:

Ver.1:leveät vanteet (Borbet T 9x16),
madallusta (Eibach -50 mm, Spax jäykkyys säädettävä alusta),
etupuskinta (Dietrich RS) ja
helmat (JOM).
merkitön maski
Ja lopuksi vedetään ylle uusi väri efektilakan kera...
http://koti.phnet.fi/levis/
Kuva

Ver.2:
BBS RM 15x8" Bling, Kleber Dynaxer 195/50
Eibach -50 mm, Spax jäykkyys säädettävä alusta
Helmat JOM
merkitön maski
sileä kilven alus
takahelma FK
Inpro Angel Eyes + Meccatune

Ver.3:FK Könighsport
BBS RM 15x8" Bling, Kleber Dynaxer 195/50
Helmat JOM
merkitön maski
sileä rosterinen kilven alus
takahelma FK (katkinaisena tallin lattialla...)
Kirkas/punaiset Inpro takavalot
Inpro Angel Eyes + Meccatune
Remus + Simons + 2.5" rosteriputkisto
Inpro kirkkaat Mk3 Golf vilkut/huomiovalot
Vakio puskin ja poistettu kilven upotus ja Rieger helmalippa
Viimeksi muokannut Levis, 2.9.2007 23:51. Yhteensä muokattu 57 kertaa.

MrW
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 23.7.2003 9:06

ViestiKirjoittaja MrW » 27.3.2004 18:27

Noihan kuuluu olla niinkuin vaihtoehto 1, eli 1 ja säästyt vittuilulta :-P

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 27.3.2004 19:27

Noista helmoista tapellaan kyllä aina. Laita niin kun parhaalta mielestäsi näyttää. =)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.3.2004 19:33

Ykkönen on mun makuun, mutta laminoin jo lisäkiinnitykset vaihtoehdolle nro.2... Ei muu varmaan auta kuin laminoida sitten toinenkin pää. Loppuu vaan tuo pirun kallis ja vaikeasti löydettävä mineraali. Hartsi.
Viimeksi muokannut Levis, 5.10.2004 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TVJK
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.10.2003 23:50

ViestiKirjoittaja TVJK » 27.3.2004 23:20

Samaa mieltä MrW:n kanssa eli noihan kuuluu olla niinkuin vaihtoehto 1.

Vesqu
-
Viestit: 186
Liittynyt: 9.8.2003 20:37

ViestiKirjoittaja Vesqu » 27.3.2004 23:31

Tai älä laita ollenkaan...

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 28.3.2004 10:59

tietty vaihtoehto 2 :)
http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/au ... 02/r83.jpg
ja mulla on kiinni päistä roiskeläpän kiinnikkeissä edessä, takaa yhdellä ruuvilla ja ovien välistä yhdellä. Eli kaikkinensa 4 ruuvia per helma eikä kyllä ikinä o ollu lähelläkään irtilähtemistä. Ei ees taivu. Miks noita liimata, ku on mukavampi pari kertaa kesässä ottaa nuo irti ja putsata välistä, sinne tulee aika lailla tuota tiepölyä.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 28.3.2004 12:26

Laita se vaihtoehto 2 vaan.

Edit: lauantaina kattelin että v.ehto 1 olisi agressiivisempi ja sen jälkeen kakkonen näytti hyvältä. Levis saa päättää itse.
Viimeksi muokannut jmr, 28.3.2004 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.3.2004 12:41

Missäs kohdassa Jappe se ruuvi siinä ovien välissä on? Ylätasanteella vai kyljessä vai pohjassa. Näköselle en ainakaan halua yhtäkään. Tuossa soviteltaessa noita helmoja ni en usko oikein että ilman liimausta se yläreuna asettuun tarpeeksi nätisti. Jää rako. MIelellään minäkin tekisin niistä helposti irrotettavat, mutta niihin pitäs tehdä jotkut painastavat klipsut jotka lukitsisivat helman tiiviisti koko matkalta jättämättä rakoa.

Edit: kyllä se vaihtoehto nro1:een kallistuu, agressiivisempi

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 28.3.2004 18:03

Vaihtoehto 2 miellyttää myös omaa silmää enemmän.
BTW, asconassa oli aika pimp-verhoilu :)

Jappe, aika pirun nätti Audi!

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.3.2004 21:00

Eikö. Nyt 4 vuotta myöhemmin katuu tuota pimp väriä.... musta olis parempi. Punainen tuli siitä syystä ku autosta piti tulla violetti, mutta meni metalli värit yli budjetin.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.3.2004 22:31

Vaihdat sen toisen samanlaiseen ku se toinen, ja laitat toiselle puolelle sit eripäin ku toiselle.

"hullu ei huomaa, ja viisas ei puhu mitään".

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.3.2004 23:26

Mainiota.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.3.2004 18:27

Keulan madallus tehty. Huomenna takapää

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/madallus/

TOssa yhdessä kuvassa näkyy madaltavat jousilautaset. Mihinköhän ne sopii? Mihin autoon?. Tuossa Corradon jouseen nähden eivät ainakaan siihen tunnu passaavan.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 30.3.2004 22:45

OT. sorry

LEVIS- sanoit että -Loppuu vaan tuo pirun kallis ja vaikeasti löydettävä mineraali. Hartsi.
Ei siellä teilläpäin ole mitään firmaa joka tekee kuitu hommia. Semmosista kannattaa kysästä.Oon ostanu omat paikalliselta yrittäjältä.Tynnyri tavaraa...parilla kympillä saa jo sellasen määrän mattoa ja hartsia että sillä vääntää monet helmat .

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.3.2004 23:06

En tiedä varsinaisesti mitään paikkaa joka käyttää hartsia siinä määrin että halvalla irtoais. Parin viikon sisällä menen käymään taas Forssassa jos sieltä olevasta lätkämailatehtaasta sais...

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 31.3.2004 9:25

Levis: Minkä merkkiset jouset pistit? Vakio iskarit?

Ite ajattelin ostaa H&R:n 30mm madaltavat, ni pystys vielä talvellakin ajamaan.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 31.3.2004 10:15

daivari: muistaakseni Eibachit.

rosvoroope
-
Viestit: 176
Liittynyt: 21.3.2004 6:47

ViestiKirjoittaja rosvoroope » 31.3.2004 12:36

jos corradon jako 4x100 niin myytkö siitä noi bbässät sopuhintaan?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.3.2004 17:27

Madallus tehty. Olis nuo jouset kaivanneet lyhemmät iskarit. Piti laittaa taakse lisäkumi jottei jäänyt helisemään jousi kuormaamattomana. Vaikkaperä ei ainakaan vielä näytä pudonneen juuri, mutta ei se mua edes haittaa.Kunhan ton keulan sai alemmas ku perä. PAremmin mahtuvat sitten kesäkumit pyörimään. Mukavalta tuntuu! Tänään illalla testaan mukulakivat....

Eibach merkkiset jouset -50 mm jouset. Bogen kaasu iskarit. Low:lta ostin käytettynä ja kuulema sitten passaa nuo yhteen Eibachin mukaan.

Mikä on sopuhinta bbs vanteista? Kunnoltaan nuo ovat loistavat. Jenkeissä oli setti tollasia myynissä 600€ sarja. Kaksi vannetta ilkeästi mutkalla ja 2 ehyttä. Satuin vaan törmäämää Vortexilla kyseiseen ilmotukseen. Tarjoa. Et ole ainoa joka noista on osoittanut kiinnostusta.

Edit: G60 on eli 4x100 on jako

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.4.2004 19:35

Olen tässä pohtinut maalauttaako pelkät helmat ja uuden puskimen. Tulin kuitenkin siihen tulokseen että koko auto ylimaalataan, alkuperäisväriin.

Toiseksi viimeiseen lakkakerrokseen laitetaan jotain kivaa sekaan. Olisiko tyhmän näköinen jos se sisältäisi jotain muuta väriä kuin auton pääväri? Eli vihreä metalliväri pohjalla ja sitten se spesiaalilakka sisältäs vaikka violettia ainesta? Ei niin tietoa itsellä mitä tuosta seuraa. Kuvia jollain tai tietoa? Vai oisko vaan vihreä-vihreä hyvä? 400€ maksais lysti itse tehdyillä pohjilla. Ei nyt muista mikä sen lisäaineen nimi on... 50€ maksaa tuo käsittely sisältyen tuohon 400€ .

Samalla voi lokasuojaan tehdä jonkun ilma-aukon jos sellanen tulee sopivasti vastaan. Tarpeelliset kaaren muutoksetkin voi rauhassa nyt toteuttaa jos maalaa koko auton.

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 1.4.2004 20:34

Jotain helmiäistä sinne lakan sekaan! =) Esim. sinistä, vihreää, tai vaikka kultainenkin vois olla aika yökee...?

Jysky_Hookan
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jysky_Hookan » 1.4.2004 23:24

Tummassa pinnassa ei noi tummat helmiäiset juuri erotu,jollei sitten laita lakan painosta n.80-90% pelkkää helmiäistä,eli paljon.Taas esim tota kultakeltainen helmiästä ei sitten paljoa tarvi laittaa lakan sekaan kun huomaa jo eron pinnassa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.4.2004 23:35

Voiko joku sanoa kokemuksesta minkä värinen kide/lakka sopisi metallivihreän värin kanssa? Itse en tiedä olenko ikinä nähnyt tällaisia lakka/glitter autoja. Ku ei voi muistaa miksi se maalari sitä kutsui. Jotain moottoripyörästä se ainakin puhui...

htn
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 1.4.2004 23:59

Eikös lunttilan taunuksessa ole jotain kullanväristä vihreän seassa, tai siltä se ainakin näytti...

Keijo
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.12.2003 16:20

ViestiKirjoittaja Keijo » 2.4.2004 0:10

Tosta hartsista... ootko kysyny sieltä veneitä tekevästä firmasta mikä on renkomäessä?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.4.2004 13:22

En ole kysynyt Renkomäestä, mutta on tiedossa jo muutama paikka.

Nyt tuli vanteet, mutta ovat saaneet kipeää kohtalaisesti. Nyt korjaus ehdotuksia kaivataan. Hiomalla ylimääräset ulokkeet pois ja ja tavallista pakkelia päälle. Maalaten sitten ku näyttää hyvältä?

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/borbet%20T/

ps. vanne kuvia ei todellakaan voi suositella hitaille yhteyksille, sorge. oli kamerassa hieman resoluutio lipsahtanut suureksi....

Heksa
-
Viestit: 862
Liittynyt: 16.7.2003 18:35

ViestiKirjoittaja Heksa » 6.4.2004 13:38

näyttäs ihan siltä että saksalainen on virtsannu sinua iirikseen. kyllä ainakin sunila saa nuo pahimmat rokamat täytettyä ihan alumiinilla ja alkuperäiseen muotoonsa sorvattuna niitä on hyvä ruveta kiillottelemaan ite.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.4.2004 13:50

Sunila? Siitä olikin tuolla yhdessä topicissa maininta. Onko hinnasta mitään hajua? Siis se alumiini täyttö kuulostaa kalliilta. Kitti taas halpaa.. :).

Ja ei varsinaisesti pelkästään mua viilattu linssiin vaan Miko toimi välittäjänä. Tilattiin arvalla ja huonosti kävi, nyt tarviskin arviota juuri siitä mitä maksaa korjaus tai itse sitten kittais vai pistänkö vanteet Laitilaan. Ei mun tarvis noita ottaa, mutta jos vaan kalun saa järki hintaan ni voin pitääkin ne.

ps. lisäsin pienempiä kuvia.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 6.4.2004 15:44

Noi vanteet näyttää ihan siltä ku ne olis tahallaan pilattu. Kuka oikeesti päästä vanteet tuohon kuntoon...tai no Saksassa kaikki on mahdollista. :D

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 6.4.2004 15:57

mietin myös että onko edellinen omistaja ollut kädetön tai sokea vai molempia?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 6.4.2004 15:59

Nuihin vanteisiin liittyen; tommosta parkkeeraamista ei näe ku micra-mummoilla, mutta niillä harvemmin on aluvanteita :/

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.4.2004 16:14

Ja mikä vielä mielenkiintoista on se että vanteet ovat takapuoltakin aika naarmuiset, mutta eivät tuollaisessa syvässä uurteessa. Ne eivät haittaa, mutta ihmettelen vaan miten ne tollaseksi on oikein edes saatu. Ainahan vahinkoja sattuu, mutta tuossa mittakaavassa??

Nyt oikeesti onko jollain mitään hinta arviota heittää jos kahta pahinta hieman jossai juotattas. Lahdesta kuitenkin matkaa viedä näytille noihin kahteen (Amrif ja Sunila) liikkeeseen reilut 100 km. Meinasin jos laittas sähköpostilla heille kuvat ja pyynnön hinta-arviosta, mutta ei löytynyt email osoitteita. Kuvaileminen puhelimitse on aika hankalaa. Kuten huomaatte varmasti miten myyjän/lähettäjän tekemän kunto arvion kävi...

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 6.4.2004 16:25

näyttäs kyllä että ois tahalleen pyyhitty kanttareihin, ei normaali käytöllä tuollaista jälkeä tule.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 6.4.2004 17:24

Sunilalle on aivan turha tietokonetta osottaakkaan, meet haalarit päällä sinne ja lyät vanteet tiskii ni eiköhä se o 20€/kpl.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.4.2004 17:52

Kuinkahan kauan 4 vanteen käsittelyyn kuluu aikaa? Jos odottas paikan päällä ku on tonne Tampereelle kuitenkin matkaa Lahdesta? Voiko tosiaan 20€/kpl riittää? Vaikea uskoa. Haluaako joku paikallinen tulostaa noi kuvat ja käydä näyttämässä : )

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 6.4.2004 18:00

Levis: Soita sille vaikka ja pistä kuvat tulostettuna kuoressa, niin ne on huomenna siellä, jos et saa missään tulostettua, niin valokuvaliikkeet tulostaa muistikortilta =) [ot] on muuten hassua miten bensa-autoilijalle ~100 km on pitkä matka. (/vitsivitsi, ei herneitä :)
Viimeksi muokannut jmr, 6.4.2004 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 6.4.2004 18:00

Voiko joku sanoa kokemuksesta minkä värinen kide/lakka sopisi metallivihreän värin kanssa?


Käyppä katsomassa Mipan värejä paikallisessa väriliikkeessä, siellä on erittäin hienoja efektivärejä ja hinnatkaan ei ole mitenkään kalliita, tuossa Lunttilan sierrassa on Mipan maalit päällä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.4.2004 18:04

"...on muuten hassua miten bensa-autoilijalle 100 km on pitkä matka"

Tosi hassua. Matka on muuten 133 km suuntaansa. Vietkö noi valssit joutessas? Sulla olis farkussa joutilasta tilaa muutenkin!

Täytyy soittaa rimpauttaa. Utelen vaan täältä ensin ku ei mitään maksakaan.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 6.4.2004 21:58

Ollaan fiksailtu noita vanteiden reunoja kuntoon ku on kiillotettu kehät/koko vanne.
Ei nuokaa nii pahat ole,vingulla ottaa laajalta alueelta ja loivilla liikkeillä nii hyvinkii sais kaikki häivytettyä pois.

Kehän kiillotus on n.100-200 euron homma,riippuen kunnosta.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.4.2004 22:04

Epäilen kovasti että noista vingulla hyvät tulee. Puuttuu sen verran reilusti parista kohdasta tavaraa. 3 mm syviä ku ovat pahimmat. Soitan varmaan torstaina ja kysyn mitä maksaa noin ja jos liian paljolta kuulostaa ni hiomaan ite ja kittiä ja maalia vaan. Voisin n. 100€ maksaa koko roskan korjauksesta. Muuten riittää kyllä se laatu joka tulee kittaamalla. Jos se vaan siinä pysyy kiinni. En ole niin tarkka noista siksi käytettyhin tyydynkin. Muija ne solmuun vetää kuitenkin : ) Bling, blingiä haaveilen kuitenkin reunoihin

Sport6N
-
Viestit: 871
Liittynyt: 23.7.2003 14:52

ViestiKirjoittaja Sport6N » 6.4.2004 22:59

Eikö oo vanteet muuten kierot kun noin on lasetettu menemään. Äkkinäinen vois kuvitella että kittaamisen jälkeen on edessä tasapainotus ongelmat...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.4.2004 23:17

Renkaan tasapainoituskoneen mukaan mitään epätasapainoa ei ole. Ei sivuittais tai pystysuunnassakaan. Yhdestä kohdasta vanne on taipunut sisään päin hieman, vanne ei ole siis soikea vaan sivuttaissuunnassa millin pari kasassa. Varmaan testaan nuo huonot vanteet keulilla vielä ajossa ennen kuin niille mitään teen.

Edit: kittaus vai plastic metal? kommentteja? Nuokin vasta sitten jos korjaus liian kallista.

Edit2: lähettäminen Matkahuollossa maksaa 1€/kg. Ainakin tilaamani penkit 100 km päästä maksoi sen verran. JA jos lähetän neljä vannetta kumeineen 100-133 km päähän tulee laskuksi 50€ suuntaansa. Paljonkohan pelkät vanteet painaa...

Edit3: maskin palaa kaivataan merkittömän tekoon...
Viimeksi muokannut Levis, 6.4.2004 23:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 6.4.2004 23:24

Kaveri korjasi kemiallisella metallilla vanteen reunat ku sen emäntä otti vähän "ajolinjoja" ja kaikkien naurusta huolimatta on ne vieläkin ehjät ja siistissä maalissa... ei kyllä varmaan paras mahdollinen konsti, mutta lompakko ystävällinen...että jokainen tavallaan:)

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 7.4.2004 16:09

Kyllä on tullu pahempiakin kolhuja siloteltua,ja kaverit ihmetelly missä kohdin ne jäljet edes on ollu.

kiireiden takia ei kylläkään oteta uusia vanne rojekteja vastaan

MrW
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 23.7.2003 9:06

ViestiKirjoittaja MrW » 7.4.2004 17:05

Jos sinne kittiä heität niin miten ihmeessä meinaat saada ne kiiltämään? Vai menikö multa jotain ohi..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.4.2004 22:10

Siis oli toive ja on edelleen saada ne kiiltämään, mutta jos korjaus on kallista niin sitten tyydyn vaan kittaukseen/maalaukseen. Comprende? Jos siis nuo vanteet edes pidän. On vähän kiireitä ollut niin en ole ehtinyt pähkäillä tai tutkia asioita.

Paljos te sanoisitte tuolle satsille arvoksi? Eli kannattako maksaa tuonkuntoisista mitä?
Borbet T 9x16, et 15. Renkaina Fulda Carat 215/40 renkaat joissa kuviota 5,6-6,5 mm. Yksi renkaista on täysin uusi, 7 mm. Kertokaa satsin noin arvo, kiitos

Edit: Teetkös Jone noita vannekorjauksia työkses vai harrasteeksi? Täytehitsaatko noita vai miten korjaat? Onko heittää jotain korjausarviota ja en nyt tarkoita kiillotuksen hintaa vaan kuoppien täyttöä ja tasoitusta.

MrW
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 23.7.2003 9:06

ViestiKirjoittaja MrW » 8.4.2004 9:27

Comprende?


Roger that :P

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.4.2004 19:14

Aloin sitten tänään fiksaamaan noita vanteita. Tiistaina vien kaksi noista hitsattavaksi täällä Lahdessa. Jokaisen käsittelin jo vingulla joka teki aika suuren muutoksen ulkonäköön. Yhtä vanteista jo hieman vesissä pyörittelinkin. En tosin taida jaksaa kiillottaa vanteita tällä haavaa. Vedän lakan vaan pintaan ja toivon että se häivyttää (häivyttääkö??) tuon metallin ja alkuperäisen lakan rajan. On vähän muutakin tekemistä ku kiillottaa vanteita. Kuten helmat, puskin, pohjat koko autoon... Kesä puskee niskaan ja ei viitsisi kauaa talvipyörillä rullata.

Tuolla sivuilla näkyy kuvassa yhdessä vanteessa oleva taipuma/lommo. Onnistuisko tuon lyönti pöytää vasten? Millanen vasara, kylmänä, kuumana, miten? Hitsausta se vaatii joka tapuksessa koska siinä kohdassa on pahat naarmut.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/borb ... ehostusta/

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 8.4.2004 19:20

Noi kolme alinta kuvaa ei toimi, ja kokoki näyttää olevan 0k niissä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.4.2004 19:26

Korjaan kuvia justiinsa, häikkää uploadauksessa.

TUli suunnitelmiin muutos. KAveri just kiillotti moponsa vanteet ja lupas jeesata siinä... eli bling, blingiä tulossa. Sen mopo on näytillä AC Showssa pojat viihtyy osastolla. 600 Yamaha jos jotain kiinnostaa. Koko viime talven se sitä hinkkas...

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 8.4.2004 20:16

Lyijymoskalla vetäset jotain puupalikkaa vasten. Pitäis tulla ihan ookoo eikä pitäis haljeta. Ja kylmänä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.4.2004 22:48

Lujalla lyönnillä vai naputtelemalla? Voisiko sen lyödä tuota pöytää vasten, se on puuta, vai pitäisikö sen puun vastata koko matkalta vanteen pintaa ja ilman että rakoa jää monttu kohtaan ja puuhun? Eli se sitten uppoaisi puuhun lyönninvoimasta tasoittaen iskua. Ymmärsikö tuosta nyt yhtään mitään..?
Viimeksi muokannut Levis, 9.4.2004 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.4.2004 23:16

Mun vanteen oikasvat sillen et isompi kaveri seiso vanteen päällä ja toinen mätti kumipäisellä lekalla vanteen kylkeen... ja hyvin oikes.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.4.2004 18:35

Mites Corradossa on ne kylkilistat kiinni? Jos maalautuksen ajaksi irrottais. Vai onko turhaa hommaa sinänsä ku sama väri tulee kuitenkin?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 9.4.2004 19:18

Minuakin kiinnostais noi kylkilistojen kiinnitykset. Aattelin ottaa kokonaan pois kun yksi repsottaa keskeltä. Oiskohan ihan liimapinta pelti vasten? ainakaan siinä kohdassa missä se lista repsottaa ei näy muuta kun liimaa tai jotain vastavaa.....

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.4.2004 22:51

Kyllä minä ne aion siinä pitää. Pysyy todennäköisemmin ovetkin paremmannäköisinä. Tulee helposti kolhuja. Voishan se näyttää paremmalta, mutta silti.
Viimeksi muokannut Levis, 9.4.2004 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 9.4.2004 22:55

Mutta mulla se repsottaa niin ikävän näkösesti se yx lista... kävin just äsken kattomassa sitä ja en kyllä mitään kiinnikkeitä siinä huomannut ihan vaan joku liima pinta. Oisko kellään tietoa ettei tarttis arvailla....

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 10.4.2004 11:51

Kylkilistat on ihan liimalla kiinni eli alta ei paljastu mitään muuta kuin huonolla tuurilla ruostetta tai kolarikorjauksen merkkejä. Kuumailmapuhaltimella tai hiustenkuivaajalla varovasti lämmittämällä lähtee aika mukavasti ja sitten varaa vähän aikaa niiden loppujen liimojen rapsutteluun niin homma on selvä! Mielestäni paremman näkönen ilman listoja kun ei niistä ainakaan mitään hyötyä ole ovien paukuttelua vastaan.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.4.2004 12:19

On niistä se hyöty jos itse avaa ovea ni se kumi vastaa ekana eikä karmi. Ei se tietenkään auta muiden sähläilyyn. Siitä todisteena oiva kokoelma lommoja.

Edit: Epäilen itseasiassa että autoa olisi hieman kolaroitu, ainakin uudestaan on maalattu ja kitattu. Jospa se selviää listojen alta sitten ku on sen aika.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 10.4.2004 12:39

sellasen peruskiillon sa kivasti sorvissa, vedät viimesenä vielä 800 tai tonnisella veden kanssa hiljalleen pyörittäen. Sitte lakka päälle. tulee ns. tehdaspinta, eli ei peili, mutta aika kivan kiiltävä jossa hieman "sorvausjälkenä" näkyvissä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 11.4.2004 19:10

Sorvissa pyörittely taitaa jäädä väliin. Naapurilla on sorvi, mutta ei mahdu varmaankaan vanteet siihen. Voishan sitä katsoa tietenkin. Tulen varmaan tunkkaamaan keulan ilmaan ja tyhjäkäynnillä vanne pyörimään!

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.4.2004 18:06

Täyte hitsausta tehty, mutta vaatii vielä toisen kierroksen, koska alta paljastui hionnan jälkeen huokosta. Toivottavasti saa vielä tasapainotettua nätisti. Huomenna pitäs olla vanteet auton alla ja kiillostus sitten ensviikolla aikasintaan.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/borb ... ehostusta/

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 14.4.2004 23:16

Niistä listoista vielä. Ite otin pois viime syksynä ihan vaan repimällä. Voimaa sai käyttää ja peltiin jäi aika paljon liimaa, joka lähti kynnellä ja sopivalla liuottimella irti. Ainut mikä jäi vaivaamaan: toisella puolella listan alla maali oli huomattavasti vaaleampi, joten nyt kyljessä kulkee semmonen vaalea viiva.

Omasta mielestä se on kyllä kaikesta huolimatta hienompi ilman niitä listoja.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.4.2004 18:11

Vanteet olis nyt alla ja ihan mukavaltahan tuo ainakin omaan silmään vaikuttaa. Huomenna jatkuu helmojen sovittelu.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/borb ... ehostusta/

Lukkopultti oli pyöreällä kartiolla ja muut laitoin suoralla kartiolla ku ilmeisesti Borbetit sellaisella ovat... Pitäiskö nyt ostaa uudet lukkopultitkin??


Onkos jollain tällaisia sovitteita ylimääräisinä? Jos on ni voisin 2 kpl ostaa. Muuten täytyy kiertää vanneliikkeitä jos löytys tai siis huomena sen teen. Ajelen siis ilman sovitteita takana, kertokaa toki jos jotain haittaa on...


Edit: Oisko ideaa miten ne helmat laittaa? Päistä ruuveilla, mutta haluais ne siat jättää pois. Jotta sais siis helposti irti ja vois pestä niiden aluset joskut.
Auton, peltinen, helma on sen verran kaareva että se lasikuitu härpäke vaatii painatusta kahdesta kohdasta. Suoraan ovien päätyjen alta. Onko olemassa jotain nepparia tai vastaavalla periaatteella toimivaa systeemiä? Helmaan ei saisi tulla mitään ulkoisia ruuvinkantoja. Ajattelin että laminoisi jonkun tapin lasikuituhelman sisäpintaan ja poraisi samaan kohtaan metallihelmaan reiän. Reikään joku juttu joka lukitsee helmat toisiinsa kiinni. Onko kehitys ideaa tuolle ajatukselle? Mitä tuollaisia klipsejä on olemassa? Metalli tappi ja kumi holkki?
Viimeksi muokannut Levis, 1.9.2004 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.4.2004 21:46

Tuli testattua tänään miten raapivat renkaat kun autossa on neljä henkilöä. Hyvin raapii takaa töyssyissä. Lahden keskusta ku on täynnä montullista mukulakiveä. Edessä siis vielä kaarien muokkausta. Varmaan vasaralla hakkaan pokkaukset pois tieltä ja hieman rälläkällä suurempia. Maalihan on tulossa muutenkin niskaan.

Käyvätkö VR6 Corradon jouset ja iskarit G60:een? Tuli ostettua sellaset ku halvalla sain....

Ja jeesatkaa nyt toki millä helmat laitan.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 18.4.2004 10:32

Minä tein joskus kokeilu mielessä sellasen virityksen,jossa laminoin helman sisäpintaan jotakin volvon verhoilunastoja.... ja tein reiät helmapeltiin ja naps naps naps... siinä oli ja sai pois tosin jokunen kiinnike meni aina irrotus vaiheessa rikki, ja niitä piti olla tosi tiheässä että helma istui nätisti...Niin ja kumin paloilla hain helman oikeaan asentoon,siis laitoin niitä muovihelman ja pellin väliin.En taida enää moista viitsiä tehdä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.4.2004 12:13

Mulla noi helmat istuu nätisti ku painaa sormella vaan ovien päätyjen kohdalta. Mikähän metallinen tappi olis valmiiksi sellanen joka levenee ja kapenee muutaman millin välein. Sen ympärille sitten sopiva kumi joka lukittuu aina kapeaan kohtaan. Periaatteessa ihan harvakierteinen ruuvikin joka sitten painetaan vaan jonkun läpivientikuminläpi. Kohdistus vaikka poraamalla molempien helmojen läpi millin poralla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.4.2004 17:36

Kaverilta saa tapit huomenna ja tutkin saisko niillä helmat kiinni.

Toinen päivitys on alustaan liittyen. Laitoin Spax jäykkyys säädettävät etutolpat kiinni. VR6:sta ovat lähtöisin, mutta kävivät kuitenkin kiinni. Säätö on 10 portainen edessä ja 14 takana. Taakse en tosin vielä vaihtanut. Jousia en viitsinyt vaihtaa, koska oletin että ovat VR6:ssa hieman liian jäykät G60 autoon. Jätin Eibachit noiden Spaxien kanssa. En vaan ole mikään alusta asiantuntija ni vaikea sanoa onko hyvä. Jämäkkä ja matala aiankin on. Parempi vakioalusta mukavuudeltaan on, mutta näyttää niin rumalta...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.4.2004 15:54

Onko vaarallinen/liiallinen tuo vasemman takakulman auraus? Renkaankulumista epätasaisesti luvassa tai vastaavaa? Entäs miten nuo luvut tai säädöt muuten vaikuttavat onnistuneen? Itselle eivät ole kovi tuttuja nuo. Autossa siis -50 mm aluksta, 215/40/16R renkaat ja 9x16/et15 olevat vanteet. AInakin tuntuu olevan säädön jälkeen uraherkempi.
Viimeksi muokannut Levis, 1.9.2004 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.4.2004 16:14

Laita ne helmat kiinni jollain stydillä kaksipuoleisella teipillä, tai sitten sellaisella liimattavalla velcrolla (you know tarralenkkaritarra :) Sellasella mulla on eturekisterikilpi ja talvella oli sisätilalämppärikin :)

Ei se ikinä ole hyvä jos ei saa kulmia säädettyä ohjearvoihin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.4.2004 17:09

Tuossa kuva tapeista joita meinasin käyttää. Olisivat voineet olla vaan tuplasti pidempiä, mutta eiköhän noista saa askarreltua. Helmaan vaan laminoi kiinnityspisteen noille. Toivottavasti osuvat kohdalleen. Täytyy varmaan millisellä porata siihen lasikuituhelmaan reikä jotta osuu peltiin samaan kohtaan.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/helm ... 0tapit.jpg

Tarralenkkari-systeemi jaksaa tuskin pitää sitä helmaa siinä taivutuksessa. Se kuitenkin pistää hieman vastaan ku sitä painaa. Mietin jo sitäkin vaihtoehtoa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.4.2004 17:29

Kyllä se velcrokin pitää, nehän pitää vaikka ukon seinällä tai katossa jos sitä velcroa on vaan tarpeeksi. Mulla on rekisterikilven takana joku parikymmentä senttiä sitä tarraa, ja tosissaan saa sitä irti repiä, kilpi menee aina ihan mutkalle. Ei se ainakaan kalliiksi tulisi kokeilla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.4.2004 21:28

Onkos se jotain erikoisempaa tarraa vai ihan tavallista jota verhoiluliikkeestäkin saa? Mulla on tossa 50 cm pätkä, mutta ei siinä ole mitään liimapintaa. Just saman levyistä kuin tarralenkkareissa... Vieläkin epäilyttää että se pysyy. Sehän tavallaan irtaantuu ne pinnat ku ovat jonkin aikaa vedoossa toisistaan vastakkaisiin suuntiin. Ja näin helmojen välinen sauma sitten aukeaisi. En epäile yhtään ettei kilpi tai lämppäri sillä pysyisi ja varmasti pysyy helmakin jos ei olis irti työntävää voimaa kyseessä. Tällä hetkellä on 4 mm rako ilman mitään painatusta ja se pitäisi saada 0-1 mm.
Viimeksi muokannut Levis, 22.4.2004 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 21.4.2004 21:44

A3 audeissa on takapuskurin päällä oleva lista kiinni tuon velcran tapaisilla jutuilla, tosin molemmat puolet on muovia eikä siinä oo karvoja :) Ja pysyy niin pirusti kiinni... Löytyy varmaan etkasta vo-numero...

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.4.2004 21:49

Jaksoi se kannatella mun sisätilalämppäriäkin koko talven, se sentään painaa edes hiukan enemmän kuin rekisterikilpi. Ja sitä tarraa oli siinä vielä vähemmän ku kilvessä :)

MarkusK
-
Viestit: 273
Liittynyt: 5.10.2003 18:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarkusK » 25.4.2004 18:02

Mistäs tota Velcron tarranauhaa voi ostaa? Löytyykö esim. K-Raudasta?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 26.4.2004 0:30

Kuinka paljon toi muuten makso toi nelipyöräsuuntaus tuolla Launeen AD:llä?

Munki pitäs tällä viikolla viedä suunnattavaks. Sain tänään alustan asennettua loppuun ja auraus edessä on aivan järkyttävä =). Camberit on myös etupyörillä aika pielessä.. Alustaksi tuli lopulta KW:n setti.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 26.4.2004 9:13

MarkusK, en tiedä, mulle toi on ns. työsuhde-etu :) Jotain kangaskauppojakin vois kokeilla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.4.2004 11:11

Launeella maksoi 59€ säätö, huonon palvelun kera. Vianorilla ilmeisesti maksaa 55€.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.4.2004 21:36

Noin tulee kiinnitys mulle. Seuraavaksi pitää vaan porata helmaan reiät noille "joulukuusille". Helmat varmaan kannattaa maalauttaa irrallaan? Tosin sillai ne voi saada osumia ku asentaa niitä... Mikä nyt sitten onkin paras vaihtoehto.

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/helm ... inoitu.jpg

Sitten pitäs alkaa puskuria irroittamaan ja vaihtamaan ne tukiraudat Dietrichiin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.5.2004 20:47

Homma edistyy taas. Nyt olis puskin kiinnitettynä. Eilen irrotin sen ja tutkailin ja tänään kiinnittelin. Ei passannut ihan suoraan paikalleen. Jäi 10 mm liian ulos eli ei passannut kaarista. Siirsin kiinnitys muttereita kauemmas, sen verran mitä mahtui. Pari milliä lisää ni olis täydellinen, mutta se olis vaatinut puskimen purkamista ja sen kiinnityten uudelleen laminointia. Sitten taas ei olis vältämättä enää vilkut mahtuneet.

Samoin puskurin sivukiinnitysten reiät oli 20 mm väärässä kohdassa tai sitten joku oli laminoinut ne väärin päin, koska toisinpäin kääntäessä ne olisivat olleet juuri oikeassa kohdassa. Reikä ku ei ollut keskellä tukirautaa. Piti tehdä uudet reiät niihinkin. Hieman laadussa parantamisen varaa.

http://koti.phnet.fi/levis/corrado/dietrich%20RS/

Pohdintoja:

Ei tiedä pitäskö noi verkot kiinnittää ennen maalautusta vai jälkeenpäin tai yleensäkin koko puskuria. Tosin ei olis naarmu vaaraa jos se on paikallaan!

Edit: kiinnitin verkot ennen maalia, samoin koko puskimen

Kelpaakohan ton puskurin pohjaväriksi harmaa spray-tölkki maali? Helmat maalsin jo Motipin paukkupullolla. Siinä ainakin lukee että passaa kaikkien 1-K ja 2-K maalien kanssa. Täytyy varmaan käydä siltä maalarilta huomenna kysymässä varmuudeksi... Itellä ku ei ruiskua ole.

Edit: kelpaa Motip valmistajan maalit, maalarilta valmistettu

Miten ton hinaussilmukan kohdan laittas, että (jos joutuu hinattavaksi...) ei tarvis verkkoa sitten solmuun vääntää jos haluaa sen esille. Toinen on se että mihinköhän sitä taiteilis lohkolämppärin pistokkeen.?

Se oli positiivinen yllätys että maavara kasvoi. Tuolla kun ei oikein meinannut päästä mihinkään. Parkkihalleissa vasta hauskaa olikin käydä. Edes hieman sai lisää käytännöllisyyttä!

Aiheeseen liittyen taas pieni ongelma:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 353#102353

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.5.2004 13:37

Mikäs olis hyvä paikka laittaa lohkolämmittimen pistoke sillai ettei olisi näkyvällä paikalla, mutta pääsisi käsiksi kuitenkin?
Mitenköhän rekisteri kilpeen saisi loihdittua jousisaranat.... Kilpi auki ja pistoke sen alle... Mistähän löytys tuollaiset saranat joissa on jouset jotka vetää sitä kilpeä alas?

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 15.5.2004 15:09

jos sulla tulee noihin ilmanottoaukkoihin verkot, törkkää sellainen mini pistoke siihen verkkoon. itsellä vastaava patentti, eikä kovin paista näkösällä. paikallisen kyläsepän sanoin: nerokasta...

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 15.5.2004 20:24

Kilven yläreunaan pianosarana tms pitkä sarana ja alaosaan pala tarranauhaa ja vastaosa puskuriin?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.5.2004 21:14

Tarranauhaa onkin jo. Jos siitä sitten väsäis. Jostain täytyy käydä etsimässsä sitten vaan tarpeeksi littanat saranat siihen ettei kilpi pullota liikaa. Ei kuitenkaan viitsi tehdä useita reikiä siihen kilven alle.

Niihin ilman ottoritilöihin... vähentää jarrujen jäähdytysilman virtausta : ) Jos ei tuo kilpi idea ota luonnistuakseen ni kai se sinne aukkoon sitten tulee.

Edit: Onko ehdotusta minkäväriset ritilät? Mustat, alumiiniset, korinväriset eli vihreät.

Keijo
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.12.2003 16:20

ViestiKirjoittaja Keijo » 18.5.2004 23:00

Käy ostamassa Bebekistä sylinterimagneetteja 2kpl yksi kumpaankin kilven alanurkkaan. Magneetit on sylinterinmuotoisia ja kooltaan 5x5mm. Seuraava koko on 5x10mm. Jne. Nuo maksaa jotain 0,50€ luokkaa kappaleelta. Ja ovat jotain supervoimakkaita, ja ovatkin, aikuisten oikeasti. Käyppä hakemassa testiksi pari. Voisi olla perempi ratkaisu kuin tarranauha. ;D

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.6.2004 11:23

Kilven alle tuli laitettua tuo pistoke nyt. Littana sarana yläreunassa. Alareunan kiinnitystä ei vielä ole. Täytyy jotain vielä virittää tuohon että pistokkeen kansi aukeaa samalla kun kilven nostaa.

Pohjatyöt menossa juuri ja en nyt voi väittää että se helppoa on, varsinkin tuo kyljessä oleva iso lommo. Noita pohjia kun en ennen ole tehnyt noin näkyville paikolle. Täytyy tästä vielä lähteä noita lisää hiomaan...
Viimeksi muokannut Levis, 1.9.2004 21:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

AnLe
-
Viestit: 638
Liittynyt: 28.7.2003 0:48

ViestiKirjoittaja AnLe » 9.6.2004 11:40

levis: saranoi alapuolelta ja ryyppykahva hyttiin, voi turuntiellä olla käyttöä..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.6.2004 11:44

TAlvella voi tuo alhaalta saranointi tuoda ongelmia! Tutkapönttöjä vartenhan tuo olisi näppärä kyllä.

Sport6N
-
Viestit: 871
Liittynyt: 23.7.2003 14:52

ViestiKirjoittaja Sport6N » 9.6.2004 16:15

Eikö se olis helpompi kun joku kävis saranoimassa noi tutkapöntöt, niin ei tarviis jokaisen noita kilpiään saranoida..

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 9.6.2004 18:15

vieläkö oot noitten kylki listojen kannalla? eix kannattais repii nyt samalla pois... Ettei vuoden päästä rupee alta kukkii...omasta otin pois ja kuskin oven listan alta löytyi kiva ylläri, joka on väliaikaisesti fiksattu... maalausta odotellessa jossain vaiheessa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.6.2004 21:42

Listat otan kyllä maalausta varten pois. Uudetkin on tallissa jo, mutta tiedä häntä asennanko niitä koskaan!

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.6.2004 19:26

Noita pohjia tehdessä huomasin että aluksi tein aivan liian hienolla paperilla hommia. 240 on liian hienoa kitin muotoiluun. 120 jo ihan mukava.

Nyt teen:
1. 80 karhennus
2. kitti
3. 80-120 kitin muotoilu
4. lisää kittiä...
5. muoto 120-240
6. 320
7. 400-600 vesissä (voi tarkistella peilailuja)
8. hiomaväri (spray)
9. 600 vesissä (tölkissä luki)
10. pohjamaali (spray), hioin pari kohtaa puhki
11. 800 vesissä

Kommenttia??

Pelottaa vaan miten onnistun auton pilaamaan ku ei noita ole tullut tehtyä... Täytyy sanoa maalarille että pällistelee paikat sillä silmällä että amatööri kittaaja ollut asialla. Maksaa sitten vaikka hieman extraa ett' tulee kanssa hyvä. 400€ hinta on maalaukselle lakkoineen.
Viimeksi muokannut Levis, 10.6.2004 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J0N1
-
Viestit: 29
Liittynyt: 5.6.2004 19:39

ViestiKirjoittaja J0N1 » 10.6.2004 19:38

kittiä ei todellakaan pidä vesihioa..

kerronpa miten tulee tehdä,tai voihan asian hoitaa kuten haluaa...

mutta:

kittiä on hyvä hioa juuri 80-120

kun muoto on saatu suht kohdilleen otetaan ~320 ja hienonnetaan hieman (muista jättää hienonnusvara) sitten lopuksi on hyvä pyöräyttää vielä epäkeskolla (pehmusteen kanssa tietenkin että muoto ei lähde) (320) että tulee "sileä"

nyt kun kitti on hiottu niin hyvin puhaltaa paineilmalla kitin huokosista pölyt pois (ammattimies ei tosin jätä huokosia :D )!!

ja eikun pohjamaalin vetämiseen..1k epoksi pohjamaali (jota ei siis hiota) on "parasta"

ja sen jälkeen vaan hiontaväriä pintaan...

kannattaa sen hiontavärin antaa kuivua kunnolla koska se vetäytyy aika paljon...

hiontaväriä kannattaa alkaa hioa ~320 paperilla ja kun on saatu oikaistua sen mitä on varaa niin epäkeskoon 500 paperi ja 320 jättämät "hiontanaarmut" pois(taas tarvitaan se pehmuste siihen epikseen ettei hiota koloja siihen)..

sen jälkeen hionta 1000 vesihionta

hiontavärin jälkeen ei laiteta mitään erillisiä pohjamaaleja,tai laittaa voi mutta ei siitä mitään hyötyä ole roskia vaan voi jää lopulliseen maalipintaan

-Lari-
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.3.2004 19:29

vesihionta??

ViestiKirjoittaja -Lari- » 10.6.2004 20:56

en jaksanu lukee ku ton alimman viestin mut jäin ihmetteleen tota vesihiontaa siinä lopussa??
itse oon käsittäny jotain tällästä.

ruosteet veke, kittaus(pohjamaalaus jos tykkää)

hionta epäkeskol tai käsin, miten vaan.

kittaus, hionta 300 vaiks,

hiontaväri, (kuivuu noin 16 h), hionta 320 ja sit 400 hiukan. KUIVANA.
Ei kande kastella missään vaiheessa sit voi hommat kusta.

Sit vaan pölyt poikke, rasvan poistoaineel ja sit just ennnen maalaust sellasel pölyn poisto rätil.

Tapoi on monia, mut mulle on kyl naurettu ku oon alkanu puhuun vesihionnasta. (riiippuu tietty maaleist ja maalarist kuka tahtoo sitä 1000 pohjaa vai 400, kuivana vai "märkänä") Pistäkää kommenttia jos jollain oli joku ehotus mikä jäi välistä!

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.6.2004 21:33

Toi miksi kittiä hioin vesissä oli sen takia että pinta alkaa peilaamaan paremmin ja kertoo mahdollisista epätasaisuuksista. Peilaa samantyylisesti kuin maalikin. Muuten en sitä tekisi.

Ja hiomaväriäkään ei tarvi tosiaan pohjamaalata ylitse uudestaan. Vedin sillä hiomavärillä kivenosumat pois konepellin etureunasta ja sitten pohjamaalasin lopun pellistä peittääkseni kitti jäljet joita oli ylempänä. SAmalla sitten laitoin niihin kohtiin pohjamaalia joissa hionnan jäljiltä oli hiomavärinalta tullut jotain näkyvin. 600 paperilla hioin tuota hiomaväriä ku spray-pullossa niin luki. Ja muutenkin ne sumurajat tulee pois hioa joka tapauksessa. Ja 800 lopussa märkänä ku maalari niin käski metallivärien kanssa tehdä.

Kitissä olevissa huokosissa olevaa hiontapölyä puhalsin paineilmalla pois. Minä kun en ole pro ja huokosia tulee. Ja jarrun puhdistus sprayllä pyyhin pinnat rasvanpoistomielessä tartunnan varmistamiseksi.

J0N1
-
Viestit: 29
Liittynyt: 5.6.2004 19:39

ViestiKirjoittaja J0N1 » 10.6.2004 22:17

jos sen viimiseksi hioo 400 kuivan ja vaikka vielä käsin nii onneks olkoo olet juuri pilannut pinnan (vedä vaikka hopeeta massaa ja lakka niin näet :D )

mitään ongelmia ei ole eikä tule olemaan vaikka vesissä hioo hiontavärin ei tosiaan..tapoja on monia ei jotkut maalaamot hioo epiksellä viimiseksi eikä ollenkaa vesipaperilla mutta 500 paperilla

hiontaväri on pieniä peilailuja varten ja hiontaväri kuuluu aina hioa aluksi "alustan" ns.klossin kanssa sillä ne peilailut lähtee,riippuu tietysti millaista perunapeltoa itse kittaus on..

hiontaväri kuivuu kyllä nopeemminkin kun laittaa kiihdytintä joukkoon ja vaikka uunittaa sen..


aijaa,nyt oli puhetta sprei liemistä,no niitä ei voi sanoa maaleiksi,ainakin tuo sprei hiontaväri ei kyllä oio mitään eikä kyllä häävisti peitä mitään...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.6.2004 22:26

Spray on tosiaan nyt tällä hetkellä ainoa mitä voin käyttää. Ei ole ruiskua. Mutta se peittää nyt ihan mukavasti kuitenkin noita hionta jälkiä ja pienempiä kiveniskemiä. Ei todellakaan kittaus virheitä. Lisää vaan työtä, mutta opettaa kuitenkin tekemään kunnollisempaa.
Juuri huonon peittävyyden takia laitoin sen päälle pohjamaalia (spray), kun parista kohdasta halusi saada iskemät pois ja tuli hiottua "liikaa". Ja tosiaan hiontatukea käytin, koska muutenhan se ei hirveästi tasoita pintaa.

ja mulla ei tulisi mieleenkään jättää 400 kuivahiontaa viimeseksi.

J0N1
-
Viestit: 29
Liittynyt: 5.6.2004 19:39

ViestiKirjoittaja J0N1 » 10.6.2004 22:32

aivan,400 on aivan liian karkeaa


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Demon ja 20 vierailijaa