OskuA:n 3BG Cleanline (Penkki verhoiltu, KYSYMYS)
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ole ole ollut mekitöntä maskia, koneella muokattu suunnitelma. Jätin jenkkipuskurin haaveista koska sitten kilvelle ei olisi mitään järkevää paikkaa. Europuskurin kanssa merkitön voisikin sopia. Toisaalta olen VW maskin kannalla. Pitänee katsoa jos ostaisi sellaisen ja kattois miltä näyttää. Sillä nyt kuitenkin prioriteetti 0.
Alkaa JOMien kovuus jo häiritsemään. Eikä niitä tahdo edestä saada säädettyä korkeutta lisää kun se jousi on aivan sairaan tiukassa. Aivan liian kova. Joka pienen pientäkin töyssyä saa niakat jäykkinä jännittää ja hidastaa. Ja kovenee lisää 235/35-19 renkailla. Joka töyssyasä pom pom pom pom ns. Pompottaa, päätä särkee kun aivot höllyy.
Millainen ratkaisu olisi vakio iskunvaimentimet madallusjousilla, kokemuksiai? Nyt ei ole laittaa rahaa yli tuhatta euroa iskareihin.
Ilmeisesti jousista aiheutuu tuo kovuus ja pompotus, sopiiko noihin JOMin tolppiin muiden valmistajien jouset? Jos passaa niin linkitelkää sopivia!
Millainen ratkaisu olisi vakio iskunvaimentimet madallusjousilla, kokemuksiai? Nyt ei ole laittaa rahaa yli tuhatta euroa iskareihin.
Ilmeisesti jousista aiheutuu tuo kovuus ja pompotus, sopiiko noihin JOMin tolppiin muiden valmistajien jouset? Jos passaa niin linkitelkää sopivia!
Kaveri kiristää aina jousen ensin jousipuristimilla hieman kasaan ja sitten säätää korkeutta, säätyy todella helposti. Kokeile tuollalailla nostaa hieman, luulis tulevan hieman pehmeempi alusta. Itellä oli yhdessä golffissa jomi ruuvattu aivan tonttii ja se oli aivan hirveä pomputtamaan, nosto auttoi.
Se on kyllä ihan jämäkkä, mutta toi pompotus rasittaa. Fysikaalisesti ajatellen Maddulin löytämä searcchi voi pitää paikkansa. Näi turggulaissittai sanoe kattota et kuink oikke gäy.
Samalla nostan etupäätä n. 15-20mm. Taakse pitäis ostaa 20mm speicerin lätty, jotta saisi yhtä kaarelle kuin edessä. No sovituksista sit lissää parin viikon päästä.
Nico nou hätä, sain viestis eilen mutta unohdin vastata :D
Samalla nostan etupäätä n. 15-20mm. Taakse pitäis ostaa 20mm speicerin lätty, jotta saisi yhtä kaarelle kuin edessä. No sovituksista sit lissää parin viikon päästä.
Nico nou hätä, sain viestis eilen mutta unohdin vastata :D
Eipä ole tälle tapahtunut muuta erikoista kuin siivottu sisältä ja maalattu takaovi laitettu kiinni. Maalasin ovirungon ikkunalistasta ylöspäin mustalla 3B henkeen, nyt ei paista se korin väri sisältä katsottaessa ikkunoiden reunoilla. Täytyy sama toimenpide tehdä myös vasemmalle puolelle.
Ensiviikon keskiviikkona saan vanteet kumeineen alle. Löysin myös Votexin etu- ja takahelma replicat, taas luvassa kauheata sovittelua, mutta aitojakaan ei löydy.. Sopii Votexit hyvin noiden 19" kanssa, ei tarvi olla niin tontissa näyttääkseen hyvältä.
Ensiviikon keskiviikkona saan vanteet kumeineen alle. Löysin myös Votexin etu- ja takahelma replicat, taas luvassa kauheata sovittelua, mutta aitojakaan ei löydy.. Sopii Votexit hyvin noiden 19" kanssa, ei tarvi olla niin tontissa näyttääkseen hyvältä.
Kuvalaadun takaa iPhone 5.
Tuli päiviteltyä ja yhdisteltyä sisustan ilmetta teipillä. Taakse hiukan muihinkin kuin kahvoihin, Autopalstalta pitää hakea uusi tuhkakuppi + mekanismi, vanha kankea eikä muutenkaan se mekanismi oikeen toimi. Varmaan paistaa hienosti sinkitty ruuvi lämmönsäätöpaneelin reunoilta. Piti laittaa kehystä ryhtiin, irvisti alareunasta, pitänee maalate mustiksi.
Sivuhelmat nyt soviteltu loppuun, myös oven takaa.
Ovien karmeja maalailtu 3B tyyliin. Eli tässä 3BG takapenkkiläisen näkökulma ja tässä 3B-look oikea puoli valmiina.
Pesin vaihdekepinnupin joku päivä, irtos paljon mustaa likaa mutta ulkonäkö huononi. Nyt näyttää niinku joku olis istunu päällä... Pitänee Slamitilta hakea moinen ja vähän muutakin kun Eesti reisu tulee eteen.
Ratti pitäisi irroitella myös ja kunnostaa, melkosessa shaissessa sekin.. Ja jalkatilaan ilmettä toisi kyllä RS poljinsarja 8)

Tuli päiviteltyä ja yhdisteltyä sisustan ilmetta teipillä. Taakse hiukan muihinkin kuin kahvoihin, Autopalstalta pitää hakea uusi tuhkakuppi + mekanismi, vanha kankea eikä muutenkaan se mekanismi oikeen toimi. Varmaan paistaa hienosti sinkitty ruuvi lämmönsäätöpaneelin reunoilta. Piti laittaa kehystä ryhtiin, irvisti alareunasta, pitänee maalate mustiksi.


Sivuhelmat nyt soviteltu loppuun, myös oven takaa.

Ovien karmeja maalailtu 3B tyyliin. Eli tässä 3BG takapenkkiläisen näkökulma ja tässä 3B-look oikea puoli valmiina.
Pesin vaihdekepinnupin joku päivä, irtos paljon mustaa likaa mutta ulkonäkö huononi. Nyt näyttää niinku joku olis istunu päällä... Pitänee Slamitilta hakea moinen ja vähän muutakin kun Eesti reisu tulee eteen.

Ratti pitäisi irroitella myös ja kunnostaa, melkosessa shaissessa sekin.. Ja jalkatilaan ilmettä toisi kyllä RS poljinsarja 8)

Pompotukseen...
Omassa autossa on TA Technixin korkeussäädettävä alusta, ja sama pompotusongelma vaivaa. Maavaraa oli apurungon(?) kohdalla 7 cm katsastuksessa. 195/65/15 talvirenkaista siirtyminen 215/45/17 kesäkumeihin auttoi hieman, etenkin pienemmillä nopeuksilla, mutta maantiellä satasen nopeuksissa hyppii edelleen häiritsevästi.
Edellisessä kotterossa oli joku Konin sarja, parissa muussa on ollut madallusjouset ( Intrax ja Weitec ) vakioiskareilla, eikä moista ongelmaa ole ollut millään rengastuksella.
Omassa autossa on TA Technixin korkeussäädettävä alusta, ja sama pompotusongelma vaivaa. Maavaraa oli apurungon(?) kohdalla 7 cm katsastuksessa. 195/65/15 talvirenkaista siirtyminen 215/45/17 kesäkumeihin auttoi hieman, etenkin pienemmillä nopeuksilla, mutta maantiellä satasen nopeuksissa hyppii edelleen häiritsevästi.
Edellisessä kotterossa oli joku Konin sarja, parissa muussa on ollut madallusjouset ( Intrax ja Weitec ) vakioiskareilla, eikä moista ongelmaa ole ollut millään rengastuksella.
Tossa räpsäistyä kännyllä pari kuvaa. iPhone 5:lla tulee päivällä aivan sikahyviä kuvia kun valotus on kunnossa. Hämärässä tällasta shaibania:
Eli kokonahkaiset sporttipenkit tuli ostettua vanhojen rättien tilalle. Pirun mukavat istua. Pitää pestä ne kissasaippualla ja laittaa jotain satiinipinnan aikaansaavaa hoitoainetta. Takapenkin istuinosassa vähän hommaa kun se on Variantista. Selkänojien alkakiinnikkeitä pitää nostaa n.3cm, verhoilun alla istuinrungossa valmis paikka joten se on pikkuhomma. Täytyy nyt tarkkaan katsoa toi värimaailma autosta että saa tyylikkäästi yhdistelyä tuota mustaa tuonne.
Etupenkkejä myös vähän "ryhdistettävä". Ja maalaan ne mitä luultavimmin uudelleen mustalla niin on sitten siistit. Tällaista tällä kertaa.

Eli kokonahkaiset sporttipenkit tuli ostettua vanhojen rättien tilalle. Pirun mukavat istua. Pitää pestä ne kissasaippualla ja laittaa jotain satiinipinnan aikaansaavaa hoitoainetta. Takapenkin istuinosassa vähän hommaa kun se on Variantista. Selkänojien alkakiinnikkeitä pitää nostaa n.3cm, verhoilun alla istuinrungossa valmis paikka joten se on pikkuhomma. Täytyy nyt tarkkaan katsoa toi värimaailma autosta että saa tyylikkäästi yhdistelyä tuota mustaa tuonne.
Etupenkkejä myös vähän "ryhdistettävä". Ja maalaan ne mitä luultavimmin uudelleen mustalla niin on sitten siistit. Tällaista tällä kertaa.
Lattia tulee mustaksi, on vaan aivan jäätävä homma vaihtaa mutta sen teen. Ovipahvin kangasosat mustaa nahkaa. Ehkä myös koko koko keskikonsoli, harmaa jäisi vaan auton läpi kiertäväksi linjaksi. Sellanen idea. Katosta en osaa sanoa, tuleeko liiankin tummaa? Olishan se musta alcantara katossa melko hienoa. Kattoluukun veistäis samalla.
Onko sedaneissa ollut kattoluukkua?
Onko sedaneissa ollut kattoluukkua?
Laittelin mustat ovipaffit ja keskikonsolin kiinni. Kyllä se on kokomustana paras. Löytyy itseltä jonkin verran mustia sisäosia, vöitä, muoveja yms. Pitää huomenna tsekata ja loput mennä haalimaan hajottamolta. Lattiamattokin pitäis irroitella jostain hajottamovehkeestä ja vaihtaa. Aivan sairas homma. Kojelaudan alaosan kyllä maalaan vinyylisprayllä, sama sävy, maalasin sillä tänään just pari muoviosaa.
W8 listat myös sisälle pitänee hankkia ja nyt kun sisusta vaihtuu mustaksi niin tuo hiilariteippi ei enään oikeen sovi. Mietein ruskeeta harjattua alumiini teippiä tai jotai 3M Marine Teakia??
Sitten haalimaan automaatti-ilmastoinnin osia jossain välissä kesää. Siitä myöhemmin lisää. Pitää saada OEM++++ :D
W8 listat myös sisälle pitänee hankkia ja nyt kun sisusta vaihtuu mustaksi niin tuo hiilariteippi ei enään oikeen sovi. Mietein ruskeeta harjattua alumiini teippiä tai jotai 3M Marine Teakia??
Sitten haalimaan automaatti-ilmastoinnin osia jossain välissä kesää. Siitä myöhemmin lisää. Pitää saada OEM++++ :D
Joo kyllä tuo tekee ilmettä, itselle nahkasisustasta pitämiseen seauraavat syyt:
- Arvokkaan ja tyylikkään näköinen
- Helppohoitoinen, rättipenkit aika kaikkea shaibania ja kissan karvoja täynnä
Noniin nyt tuli kesävanteet jipii! Oli pakko heittää jotkut kesärenkaat alle muutamaksi päiväksi vaihtaa ettei saa sakkoja :S

- Arvokkaan ja tyylikkään näköinen
- Helppohoitoinen, rättipenkit aika kaikkea shaibania ja kissan karvoja täynnä
Noniin nyt tuli kesävanteet jipii! Oli pakko heittää jotkut kesärenkaat alle muutamaksi päiväksi vaihtaa ettei saa sakkoja :S

Nahat on kyllä kivat. Itselläkin edellisessä vessassa oli.
Kangaspenkit on vaan mukavammat istua, niin surullista kuin se on... :(
Nahkoja oon salaa kyylännyt omaankin romuun aina aika-ajoin. Harmillisen suolaisen hintaisia vaan järkevän kuntoiset Vitoskopan nahat.
Kissankarvoista pääsee muuten silläkin tavalla eroon, että a) ei hanki sitä helvetin kattia b) katso kohta a). ;)
Kangaspenkit on vaan mukavammat istua, niin surullista kuin se on... :(
Nahkoja oon salaa kyylännyt omaankin romuun aina aika-ajoin. Harmillisen suolaisen hintaisia vaan järkevän kuntoiset Vitoskopan nahat.
Kissankarvoista pääsee muuten silläkin tavalla eroon, että a) ei hanki sitä helvetin kattia b) katso kohta a). ;)
Sedanin 3B takaovipahvit pestyinä, irtos niin musta vesi ettei uskoisi. Nyt odottelee jatkokäsittelyä. Nää menee kiinni vasta kun saan maalattua ovipahvien nahat uudelleen, samalla nahkamaalilla maalaan sen kahvan, kun pinnoite irtoilee. Saas nähdä miten pysyy. Omasta pitänee ottaa myös sähköpainikkeiset kahvat. Kaiutinritilöiksi tulee Focal K2:t, diskantin upotan ja muokkaan tuohon orkkiksen tilalle OEM+ henkisesti. Raha vaan loppuu kesken.. Uutta tiliä odotellessa.....
Luulin pääseväni kojelaudan kanssa sillä että maalaan alosan, mutta yläosa kojelaudasta on tummanruskeaa tarkalleen noissa malleissa missä alaosa erivärinen. Mustassa taas se on 100% musta, sävyero auringoss huomattava. Hajottamolta siis hakemaan tällä viikolla kojelauta, musta lattiamatto ja muuta mustaa pikkuhilpettä.. Aika urakka, mutta lopputuloksessa silmä lepää. Samalla kojelaudan avauksella taidan tehdä Climatronicin retrofitin.. Joten hommaa riittää pariksi kuukaudeksi :D

Luulin pääseväni kojelaudan kanssa sillä että maalaan alosan, mutta yläosa kojelaudasta on tummanruskeaa tarkalleen noissa malleissa missä alaosa erivärinen. Mustassa taas se on 100% musta, sävyero auringoss huomattava. Hajottamolta siis hakemaan tällä viikolla kojelauta, musta lattiamatto ja muuta mustaa pikkuhilpettä.. Aika urakka, mutta lopputuloksessa silmä lepää. Samalla kojelaudan avauksella taidan tehdä Climatronicin retrofitin.. Joten hommaa riittää pariksi kuukaudeksi :D
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Meinaa livetä harrastamisen puolelle ;) Hyvä valinta tuo K2 poweri(tuleeko eteen mitä?). Ventossa soittelin aktiivisena ja toisti kyllä hienosti. Sai aktiivina vähän vielä paremman kuuloisen mitä passiivi suotimilla. Vielä kun pienen bitumin laittaa pelteihin sikäli kun budjetti antaa tässä kohtaa myöten. Joutuuko paljon leikkelemään diskantille tilaa? Noiden dls uppien tieltä sai näriä melkein kaikki pois hioa tasan ja epoksilla kiinni. Ritilä on kyllä focalissa vähän ystävällisemmän muotoinen vai laitatko 'lihoiksi' orkkis ritilän taakse?
Tää auto on jo päätetty viedä harrastuksen puolelle, ei muuten yli puolenmiljoonaa ajettua autoa kannattaisi laitta :D Ei siinä, tuo on elämänsä parhaassa kunnossa, vaikkei moni uskoisi. Vanhat ritilät pois ja ruuvaa Focalin omat tilalle, mulla oli vanhassa Passatissa Accessit ja niissä oli siistit ritilät. Näkeepähän ainakin mitä merkkiä hifissä edustaa :D
Suunnitelmissa eteen ja taakse K2 powerit ja Focalilta 4-kanavaine vahvari ohjailemaan. Bitumia pitäisi hakea kaksi tukkupakkausta, käydä ennen lattiamaton laittoa autoa läpi mm. Katto, ovet sisältä + oven välipelti, peräkontti 100%.
Tärkeimmällä sijalla nyt on äänieristys, lattiamaton, kojelaudan vaihto ja climatronicin retrofitti. Boraan saa Climan johtosarjaa.. Pitää selvittää sopiiko se tuohon.
Suunnitelmissa eteen ja taakse K2 powerit ja Focalilta 4-kanavaine vahvari ohjailemaan. Bitumia pitäisi hakea kaksi tukkupakkausta, käydä ennen lattiamaton laittoa autoa läpi mm. Katto, ovet sisältä + oven välipelti, peräkontti 100%.
Tärkeimmällä sijalla nyt on äänieristys, lattiamaton, kojelaudan vaihto ja climatronicin retrofitti. Boraan saa Climan johtosarjaa.. Pitää selvittää sopiiko se tuohon.
Kivahan tätä on katsella...
Ajattelitko alkaa luukun laittoon?
Eikös näissä kuitenkin ole ihan OEM kattoikkuna.
Eikös perusmallin kahva ole ihan nappikaupan hinnoissa?
Mitä nahkamaalia olet käyttänytm, mihin kaikkialle ja millaisin kokemuksin?
Quote:
Onko sedaneissa ollut kattoluukkua?
Vastaus: KLIK KLIK
Btw... Miksi EI olisi ollut, kun muissakin sedaneissa on ollut? ;)
Ajattelitko alkaa luukun laittoon?
Eikös näissä kuitenkin ole ihan OEM kattoikkuna.
nahkamaalilla maalaan sen kahvan
Eikös perusmallin kahva ole ihan nappikaupan hinnoissa?
Mitä nahkamaalia olet käyttänytm, mihin kaikkialle ja millaisin kokemuksin?
Viimeksi muokannut Ike, 23.4.2013 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla meni JOMin sarja todella karmeaksi ajaa kun pudotti lähes maksimiin, juurikin kuvatunlaista pompotusta oli ilmassa synkästi. Renkaat oli 215/40-18.
Parin sentin noston jälkeen eroa kuin yöllä ja päivällä. Mun mielestä niillä joustoilla ei olis pitänyt ottaa pohjaanlyöntikumeihin vielä mutta mistäpä noista tietää, ei tullut tutkittua tarkemmin.. öljypohjia meni korkeammassakin asennossa melko usein joten ei ollut tarvetta pitää ihan kenttään laskettuna.
Parin sentin noston jälkeen eroa kuin yöllä ja päivällä. Mun mielestä niillä joustoilla ei olis pitänyt ottaa pohjaanlyöntikumeihin vielä mutta mistäpä noista tietää, ei tullut tutkittua tarkemmin.. öljypohjia meni korkeammassakin asennossa melko usein joten ei ollut tarvetta pitää ihan kenttään laskettuna.
Omaan makuun aika hyvä stance. Junttimankelointia harrastelin vasaran ja puukepin kanssa, että sai eteen alle. Pitänee rullata kunnon vermeellä kun saan mankelia Askelmittarilta lainaksi. Taakse 5mm lätty ja kaaria rullalle edestä niin saa tiputtaa tonttia kohti ~10mm.
Takaa:
Edestä:
Räpsin enemmän kuvia kun tervehdyn. Oli pakko vaihtaa renkaat tänään, ettei kerää pikavoittoa, tuntee kyllä, joka paikka särkee. Taas kipeänä prkl. Astmaatikon arkea.... :@


Takaa:

Edestä:

Räpsin enemmän kuvia kun tervehdyn. Oli pakko vaihtaa renkaat tänään, ettei kerää pikavoittoa, tuntee kyllä, joka paikka särkee. Taas kipeänä prkl. Astmaatikon arkea.... :@
Muokkailin tuossa yhtä keulakuvaa. Lasi tummennettu matkustajien yksityisyyden turvaamiseksi. Eli tosiaan katto mustaksi, kuten jo ennemmin moinen suunnitelma tullut suusta päästettyä. En oikeen pidä Votexista, enkä Riegeristä, molemmat kovin yleisiä, joten ajattelin alkaa itse tekemään kuvanmukaista alahelmaa ja ritilöitä. Työnsarkaa riittää varmasti.
Ideoita saa heittää, positiiviset ja negatiiviset aina tervetulleita tällaista erikoisempaa suunnitellessa. Joku saattaa huomata jotain parannettavaa, mitä itse en ole huomannut joten --> Sana vapaa.

Ideoita saa heittää, positiiviset ja negatiiviset aina tervetulleita tällaista erikoisempaa suunnitellessa. Joku saattaa huomata jotain parannettavaa, mitä itse en ole huomannut joten --> Sana vapaa.
Tuo keula ois kyllä makia noin että kilvenpaikka silotettuna, mutta kilpeä ei saa kyllä mihkään järjevästi laitettua :/ ja kun jeparit sen ekaa kertaa huomaa että se puuttuu ni sit ne on sen jälkeen aina kimpussa ;) Peilit kyllä ehkä korin värisinä vois olla paremmat. Nuo W8 ja onko V6 mallin lyhdytkin vois olla tyylikkäät ;)
Joo voi olla että kyseessä on juuri sellaiset umpiot! En oo niin tarkkaa tutkaillu :D
Hmm, melkeen vois harkita kyllä omastakin tota etupuskurin silotusta. Yks tietysti olis ku hakee purkaamolta toisen ja väsää siihen ton tasaseksi ja jos jossaan vaiheessa alkaa tulla sanomista niin vaihtaa sitten alkuperäsen takas :)
Hmm, melkeen vois harkita kyllä omastakin tota etupuskurin silotusta. Yks tietysti olis ku hakee purkaamolta toisen ja väsää siihen ton tasaseksi ja jos jossaan vaiheessa alkaa tulla sanomista niin vaihtaa sitten alkuperäsen takas :)
Olis pirun hyvännäköne tuolla setillä, mites tämmönen viritys kuulostais?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... z9Q-sjtJsU
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... z9Q-sjtJsU
Mikä on vanteissa et kun tulevat nuin pihalle? Itsellä kun oli muutamia vuosia sitten farmari pansu kans, siinnä oli 19"x8,5" et 35 renkaana 245/35/19. Oli kanss kentässä niin, ne ei raapinut mihinkään. Samat vanteet oli myös yks kesä itsellä alla taitaa olla asan vanteet tai vastaavat? Hyvän näköinen pansu.
Ensin pesu kissasaippualla, sen jälkeen hiottu 2000 vesihiontapaperilla kuivana, jos vedellä hioo niin nahka karheentuu ja sitten tulee rumaa jälkeä. Sen jälkeen pyyhein mikroliinalla ja vinyylimaalia päälle. Paras vetää harsoja niin ei ala kiiltämään. Keskiö käsitelty Sonax nano kumi/muovi hoitoaineella, joka on tarkoitettu ulkopinnoille, tekee tuollaisen vähän kiiltävämmän pinnan.
Missään nimessä sitä EI KANNATA laittaa kehälle eikä mihinkään muuhun sisätilan muoveihin. Ellei halua saada kojelautaan mitään homokiiltoa 60-luvun silikonispray tuotteiden tapaan :D
Missään nimessä sitä EI KANNATA laittaa kehälle eikä mihinkään muuhun sisätilan muoveihin. Ellei halua saada kojelautaan mitään homokiiltoa 60-luvun silikonispray tuotteiden tapaan :D
Pesukinnas foorumilla tuon joku teki Audin nahkaratille ja kerkes se sillä muistaakseni muutaman kuukauden olla ennen myyntiä. Sen ajan ainakain pysyi ratissa :D Nahan pintaa rikotaan hiomalla, kait se sitten siihen nahkaan imeytyy. Näin luulisin.
Tuli tossa irroteltua tosta 3B piharomusta olka-akselit ja jarrusatulat. Omassa on kaikki nivelet aivan jumissa olka-akselissa. Rungosta kyllä aukeaa. ESP myös vilkkuu välissä joten olisko kipua noissa antureissa edessä, vikakoodeja ei anna.
Takajarruissa kässärin mekanismi vähän jumittaa. Tarkoitus olisi nämä olka-akselit ja jarrusatulat lasikuulapuhalluttaa ja viedä pulverimaalattavaksi. Käydä ne muutenkin läpi, uudet jarrupalat noissa on niitä ei tarvi, mutta pyöränlaakerit, uusi tukivarsisarja uudet abs anturit. Taakse pitäis myös vaihtaa taka-akselin puslat. Alkaa olemaan alusta sitten kunnossa :D

Tuli tossa irroteltua tosta 3B piharomusta olka-akselit ja jarrusatulat. Omassa on kaikki nivelet aivan jumissa olka-akselissa. Rungosta kyllä aukeaa. ESP myös vilkkuu välissä joten olisko kipua noissa antureissa edessä, vikakoodeja ei anna.
Takajarruissa kässärin mekanismi vähän jumittaa. Tarkoitus olisi nämä olka-akselit ja jarrusatulat lasikuulapuhalluttaa ja viedä pulverimaalattavaksi. Käydä ne muutenkin läpi, uudet jarrupalat noissa on niitä ei tarvi, mutta pyöränlaakerit, uusi tukivarsisarja uudet abs anturit. Taakse pitäis myös vaihtaa taka-akselin puslat. Alkaa olemaan alusta sitten kunnossa :D

Joku varmaan huomaa että ilme on vähän keuliva, etupää oli 1cm korkeammalla mitä takapää. Joku fail käyny mitan kanssa kun laitoin vanteita ja pelasin aluatan kanssa :D Tänään laskin etupäätä sen 1cm. Etu ja takapäässä 33cm pyörän kaaresta napaan. Kun saa spacerit ja kaaret rullailtua lopullisesti muotoonsa niin vois tiputtaa tonne 30-31cm nurkille..
Nyt keulii sen takia että takakontissa 100kg painoa :D

Nyt keulii sen takia että takakontissa 100kg painoa :D

Muutoksen tuulet puhaltaa. Tuli haettua hajottamolta mustat sisustan osat ja löysin Skoda Superbin sporttijuppipenkit takapenkki lämppäreillä etupenkit sähköillä ja muistilla. Tuli ostettua ne tähän, enään en parempia penkkejä löydä :D Pian alkaa jumppa sähkösäätöjen asennuksen kanssa, bägi myös räjähtänyt pelkääjän penkistä joten uutta bägiä ja viedä tikattavaksi asian osaavalle suutarille. Ja pitäähän noi värjätä mustiksi vielä. Ja kunostettavaakin on melkoisesti. Ollut ulkona VUODEN vesisateessa.
ELI MUSTA NAHKASISUSTA ON MYYNNISSÄ !! Tarjouksia otetaan vastaan. Takaselkänojat sopii farkkuun ja sedaniin, istuinosaa muokattava jotta saa sedaniin kiinni.

ELI MUSTA NAHKASISUSTA ON MYYNNISSÄ !! Tarjouksia otetaan vastaan. Takaselkänojat sopii farkkuun ja sedaniin, istuinosaa muokattava jotta saa sedaniin kiinni.

Että näin tänään...
Pesun jälkeen:
.
Loput jää maalin alle piiloon. Vielä vaahtomuoviin homeen tappajaa, vaikka ei noissa sitä ihan kauheasti ollutkaan. Vuoden siis ollut ulkona sateessa. Noita täytyisi sitten alkaa piakkoin maalailemaan mustalla. Penkinlämppäritkin tulee kyytiläisille 8)
10x paremmat ja tukevammat istua mitä Passatin omat. Vaikka en itse takana usein istukaan :D

Pesun jälkeen:

Loput jää maalin alle piiloon. Vielä vaahtomuoviin homeen tappajaa, vaikka ei noissa sitä ihan kauheasti ollutkaan. Vuoden siis ollut ulkona sateessa. Noita täytyisi sitten alkaa piakkoin maalailemaan mustalla. Penkinlämppäritkin tulee kyytiläisille 8)
10x paremmat ja tukevammat istua mitä Passatin omat. Vaikka en itse takana usein istukaan :D
[ot]Tuolla ylempänä oli tuosta ratin nahan maalaamisesta.
Ite tuon oman passatin ratin hioin 1000 vesipaperilla ja sitten suihkin vinyylimaalia niskaan. Kohta varmaan vuoden verran ollu ratti käytössä ja missään vaiheessa ei ole jäänyt mitään mustaan käsiin :)
Suosittelen lämpimästi. Tulee ratista taas uuden veroinen :) [/ot]
Oskun passatti aika hyvällä mallilla :)
Ite tuon oman passatin ratin hioin 1000 vesipaperilla ja sitten suihkin vinyylimaalia niskaan. Kohta varmaan vuoden verran ollu ratti käytössä ja missään vaiheessa ei ole jäänyt mitään mustaan käsiin :)
Suosittelen lämpimästi. Tulee ratista taas uuden veroinen :) [/ot]
Oskun passatti aika hyvällä mallilla :)
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Kokomustaksi, brooklyn smasher peräkonttiin ja nahkaa sekä pähkinäpuuta sinne myös. Kunnon mafia henkeä. Hometummentumia ja haluan niistä muutenkin uudenveroiset. Nyt sellanen visio että nahkapäällinrn pesukoneeseen ja märkänä takas päälle (kiristyy kuivuessaan). Lähtis kaikki venymät ja painaumat.
Penkeille tapahtuu vielä ihmeitä, uskokaa pois, itsellä ainakin uskon kova :D
Penkeille tapahtuu vielä ihmeitä, uskokaa pois, itsellä ainakin uskon kova :D
Pakkohan oli, ei heti saa noinkin hyväryhtisiä vähän ajetusta autosta, sähkötkit tosiaan pelaa :D En jaksa uppia videota tänään millään, laitan huomenna matskua enemmän kerralla. Tarkoitus olisi huomenna lattiamatto ja sisustan muovit vaihtaa mustiin. Lattiamatto alkaa olla saunassa jo kuiva, kyllä irtos likaa.
Huomenna nopea kipaisu Projetechilla ja ostaa muoveille hoitoainetta ja Bilthamberin hajuntappajaa. Purin penkkejä niin se vaahtokumi nyt kuivuessaan ei oikeastaan edes naise. Nahassa se haju kiinni ja siinä kiinni olevassa 5mm vyllissä.
Huomenna nopea kipaisu Projetechilla ja ostaa muoveille hoitoainetta ja Bilthamberin hajuntappajaa. Purin penkkejä niin se vaahtokumi nyt kuivuessaan ei oikeastaan edes naise. Nahassa se haju kiinni ja siinä kiinni olevassa 5mm vyllissä.
En menis kyllä nahkaa laittamaan pyykinpesukoneeseen... Voipi olla että kitistyy niin, ettei veny enää päälle ollenkaan. Käsipesu haalealla vedellä ja kaveriksi Le Chattia.
EDIT: mä pesin kerran lampaannahkaisen pesukintaan 30c:ssä (koneessa) ja kitistyi jotain 20-30% ja nahka myös repesi. En ole sen jälkeen pessyt :D
EDIT: mä pesin kerran lampaannahkaisen pesukintaan 30c:ssä (koneessa) ja kitistyi jotain 20-30% ja nahka myös repesi. En ole sen jälkeen pessyt :D
Viimeksi muokannut _paffa, 1.5.2013 1:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Takapenkit purettu. Yksi selkänoja pesty käsin Würth Pinelineä apuna käyttäen. Nyt on kuivumassa parvekkeella. Pintahometta irtosi jonkinverran, haju myös laimeni todella paljon. Katsotaan kun kuivuu raikkaassa ulkoilmassa paljonko sen jälkeen haisee sienimetsältä. Ei varmaan paljoa, sitten Chemigal Guysin Haju/Bakteeri eliminaattoria, joka pitäisi ns. syödä bakteerit ja hajut pois. Nahassa pahin haju. Heti kun tuo vahtokummi on pesun jäljiltä kuivunut, laitan nahan koneeseen ja märkänä penkin päälle.... Katsotaan kuinka Keijon käy :D
Nyt saa mennä jo nukkuu kuudelta herätys. Jos sais noi tälläviikolla pestyä hajuttomiksi. 25.5 katsastus, siihen mennessä pitää olla penkit kunnossa...
Nyt saa mennä jo nukkuu kuudelta herätys. Jos sais noi tälläviikolla pestyä hajuttomiksi. 25.5 katsastus, siihen mennessä pitää olla penkit kunnossa...
Joo pitihän sitä kuva räpsästä ruokatauolle tullessa:
Eli tuolla mallilla nyt. Loput sitten ehtoolla pakettiin. Rupesin miettimään että muu sisusta musta mutta maalais beigellä noi penkit, inan beigemmällä nyt vähän tuollainen créme. Vois olla magee. Mielipiteitä? Antaa tulla. Mustat vai beiget. Audilla ainakin yhtä A6 mallia mustalla sisustalla, beigeillä istuimilla.. Luonnossa PALJON hienompi.
EDIT: Ja KhreliX:lle Vantaalle lähtee huomenna bägin sauma ommeltavaksi. 20€ maksaa + rahti tietty molempiin suuntiin.

Eli tuolla mallilla nyt. Loput sitten ehtoolla pakettiin. Rupesin miettimään että muu sisusta musta mutta maalais beigellä noi penkit, inan beigemmällä nyt vähän tuollainen créme. Vois olla magee. Mielipiteitä? Antaa tulla. Mustat vai beiget. Audilla ainakin yhtä A6 mallia mustalla sisustalla, beigeillä istuimilla.. Luonnossa PALJON hienompi.
EDIT: Ja KhreliX:lle Vantaalle lähtee huomenna bägin sauma ommeltavaksi. 20€ maksaa + rahti tietty molempiin suuntiin.
Laitan sulle pian linkin niistä purkuohjeista. Teen pari pizzaa ensin :D Mina alka nut tekema pizzaa kuule huvilla erikoismaasteilla. Mina ei kerto kenelleka mita se olla.
Jees. Nahka pesty koneessa, haju parani valtavasti, mitään muodonmuutosta ei havaittavissa. Nyt 50'c... Vähän kylmii mutta pian nähdään kuinka toimii. Ainoa pelko on että saumat alkaa ratkeilee. No kai VAG sen verran kovaa laadunvalvontaa noiden valmistuksessa pitää ettei ihan herkkiä ole.
Lämppärielementti liimattu kiinni, piti sekin pestä koneessa. Tuskin toimii muutenkaan kun ollut märkänä vuoden. No sitten se nähdään. Slamitilla uusi 256€, ei kiitos. Jos ei nyt toimi niin pitää ottaa noista romun etupenkeistä..
Jees. Nahka pesty koneessa, haju parani valtavasti, mitään muodonmuutosta ei havaittavissa. Nyt 50'c... Vähän kylmii mutta pian nähdään kuinka toimii. Ainoa pelko on että saumat alkaa ratkeilee. No kai VAG sen verran kovaa laadunvalvontaa noiden valmistuksessa pitää ettei ihan herkkiä ole.

Lämppärielementti liimattu kiinni, piti sekin pestä koneessa. Tuskin toimii muutenkaan kun ollut märkänä vuoden. No sitten se nähdään. Slamitilla uusi 256€, ei kiitos. Jos ei nyt toimi niin pitää ottaa noista romun etupenkeistä..
Nonnii. Nahka koukutettu ja kinnattu päälle huhhuh mikä homma. Vielä paljon samaa paskaa jäljellä... :D No lopputulos miellyttää onneksi. Eli päällisen pesin kahteen kertaan, ensimmäinen kerta 30'c ja toinen 50'c linkouksella. Hyvät tuli! Kiristelee itteään saunassa, kaikki painaumat oikeni ja homeen haju lähti. Laittelen huomenna kuvia. Painaumien poistumisen lisäksi muuta kiristymistä ei ainakaan vielä ole tapahtunut.
Hmm. Tossa pienessäkin selkänojassa meni muutama tunti, kyllä noihin aikaa kuluu ennenkun on istumakunnossa. Maalauskin vielä, 24h maalaamisesta saa käyttää, 7vrk 100% kuiva.
Hmm. Tossa pienessäkin selkänojassa meni muutama tunti, kyllä noihin aikaa kuluu ennenkun on istumakunnossa. Maalauskin vielä, 24h maalaamisesta saa käyttää, 7vrk 100% kuiva.
http://furnitureclinic.co.uk/Standard_Colour_Chart.php
Sitten mielipiteitä seuraavista väreistä:
- Tanned beige B03
- Light Brown BR01
- Light Tan BR02
- Cream CR12
- Golden Cream CR13
Mitäs laitetaan? Monia hienoja sävyjä.
Sitten mielipiteitä seuraavista väreistä:
- Tanned beige B03
- Light Brown BR01
- Light Tan BR02
- Cream CR12
- Golden Cream CR13
Mitäs laitetaan? Monia hienoja sävyjä.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa