G60 ja voimaa tarvittais! d...
Valvoja: ffp jäsenet
Meneehän se mihin vaan jos värkkää menemään. Johdotus ei oo mahottoman hankala ja jos tuossa on sama sulakerasia ku kakkiksessa ja corradossa, niin voi mennä jopa koko johtosarjana suoraan sulakerasiaan vanhan moottorin johtosarjan tilalle ilman mitään liitoksia. Mekaanisesti luulis menevän yhtä sievästi ku mikä tahansa nelipyttynen. Ahtoputkiston ja pakosarjan vaatii toki erilaisen ja öljynsuodatinjalka mahtaa olla erilailla kallistettu.
HEP!
Semmosen tiedon tarviis ite että missä on ahtimen öljyn tuloputkessa se kuristin? Näkyykö se vai mistä tiedän varmaksi että tuo öljyletku on oikeanlainen? Se on teräspunosta kyllä ja just sopivat banjot, kannen päässä on banjon jälkeen metalliputkea näkyvissä joku 5-6mm ja ahtimen päässä banjo on suoraan prässäyksen jälkeen. Germany 00 lukee putken päässä.
Pitäs kolmatta kertaa jo vaihella ahtimeen stefoja ja epäilyttää jo että saa liikaa öljyä tai paluuletku ahistaa. Toki onhan nuo jo 25 vuotta vanhoja, niin alkaa olla kulumaa akseleissa. Enää en tämän jälkeen tuota ahinta kyllä remontoi.
HEP!
Semmosen tiedon tarviis ite että missä on ahtimen öljyn tuloputkessa se kuristin? Näkyykö se vai mistä tiedän varmaksi että tuo öljyletku on oikeanlainen? Se on teräspunosta kyllä ja just sopivat banjot, kannen päässä on banjon jälkeen metalliputkea näkyvissä joku 5-6mm ja ahtimen päässä banjo on suoraan prässäyksen jälkeen. Germany 00 lukee putken päässä.
Pitäs kolmatta kertaa jo vaihella ahtimeen stefoja ja epäilyttää jo että saa liikaa öljyä tai paluuletku ahistaa. Toki onhan nuo jo 25 vuotta vanhoja, niin alkaa olla kulumaa akseleissa. Enää en tämän jälkeen tuota ahinta kyllä remontoi.
hephoi..
Muutama kysymys koskien Corrado G60 -90 autoa..
Oiskohan kellään mahdollisuuksia laittaa kuvaa että missä pitäis olla sen letkun tuolla imusarjassa, mistä nm. Pellikka mainitsi että Co? (häkä) on ~10% luokkaa. Oliko MAP-anturin letku? O.o
Itse kävin tänään kokeilemassa että saisko leiman, ei ollu toiveita.. liikaa häkää.. ja lambdan johto oli irti, tai oli kaks johtoo kiinni... _rosvoilla_.. -.-" ja vilkuista kitisi kun ei kupeessa ole...
vähän ot.. mikä on sivuvilkkujen korkeus maasta? meinasin et saako olla sivuvilkut esim puskurissa..? End of ot..
Muutama kysymys koskien Corrado G60 -90 autoa..
Oiskohan kellään mahdollisuuksia laittaa kuvaa että missä pitäis olla sen letkun tuolla imusarjassa, mistä nm. Pellikka mainitsi että Co? (häkä) on ~10% luokkaa. Oliko MAP-anturin letku? O.o
Itse kävin tänään kokeilemassa että saisko leiman, ei ollu toiveita.. liikaa häkää.. ja lambdan johto oli irti, tai oli kaks johtoo kiinni... _rosvoilla_.. -.-" ja vilkuista kitisi kun ei kupeessa ole...
vähän ot.. mikä on sivuvilkkujen korkeus maasta? meinasin et saako olla sivuvilkut esim puskurissa..? End of ot..
Justiin mapille menevä. Siinä on kaasuläpän rungossa tulipeltiin päin kaks vierekkäistä pientä nippaa ja jos on väärin päin niin seokset rikkaalla. Itestään ne ei mene, mutta jos oot siellä jotain touhunnu niin sitten voi olla väärin. Jos se mapin letku on rikki tai irti niin käy vaikeesti ja rikkaalle menee. Jos lambda ei toimi niin oireet samat. Katohan että se lambda toimii ja saa maita.
Mulla on 14,5ohm saabista 350cc. Alkuperäset 16ohm. Ei käryä toimisko jopa 12ohmiset. Ilmeisesti nuo suuttimet yleisesti luokitellaan vaan korkea- ja matalaohmisiin. Eli sen mukaan menis kyllä.
Muista katella 75mm pitkät. Lyhyempiinkin saa kyllä sovitusholkkeja jos löytyy 65mm oikeilla spekseillä. Muussa tapauksessa pitää muokata bensakisko tai sen kiinnitys.
Nyt on muuten SNS-tuningin kustomoitu softa ja toimii. Suosittelen muillekkin geen trimmaajille ;)
Muista katella 75mm pitkät. Lyhyempiinkin saa kyllä sovitusholkkeja jos löytyy 65mm oikeilla spekseillä. Muussa tapauksessa pitää muokata bensakisko tai sen kiinnitys.
Nyt on muuten SNS-tuningin kustomoitu softa ja toimii. Suosittelen muillekkin geen trimmaajille ;)
eli 16 tai 14,5 ohmiset. Suuttimen tyyppi vissiinki ev1.
Hmm.. eikai siinä muuta vahinkoa tule kun polttaa vaan ecun väärillä suuttimilla :)?
eli tuommoset olis tarjolla, mut myyjän mielestä ovat 12 ohm http://www.fuelinjector.citymaker.com/c ... 092968.htm
voiko noita olla muka samalla numerolla 12 sekä 14,5ohm?
sns lastulla mennään täälläkin, ei valittamista senpuoleen ;)
Hmm.. eikai siinä muuta vahinkoa tule kun polttaa vaan ecun väärillä suuttimilla :)?
eli tuommoset olis tarjolla, mut myyjän mielestä ovat 12 ohm http://www.fuelinjector.citymaker.com/c ... 092968.htm
voiko noita olla muka samalla numerolla 12 sekä 14,5ohm?
sns lastulla mennään täälläkin, ei valittamista senpuoleen ;)
Allright, no vois tuon vaikka tukkia kun se on tommosenaan tuolla..
Sitten, pitäis tuota cooleria suunnitella. Kasa ahtoputkia löytyykin jo, niitä saadaan lisää ja niiden asettelu ei ole ongelma, MUTTA:
Saako ahtimeen tulevan RS-lähdön asetettua mihin asentoon tahansa? Jos laittaisi rs-lähdön ja ihan ahtoputkilla tekis sen 170 asteen, tai kuinka suuren nyt tarvikaan, käännöksen siihen, eikä tarttis 150€ pulittaa tuosta rallyen lähdöstä..
Esim. Rs-lähtö + http://www.ahtoja.com/product/127/135-kulmat
Onnistuuko moinen?
Oma auto on siis golffi swappi. Cat camsin nokka, vaparisuodatin, 68ap, lastu, 2,5 putkisto, säädettävä bp-säädin, joku 190hp penkityspaperi löytyi tuolta hanskalokerosta :D Suodatin on sen vakio haitarikumin päässä joka tarkotus korvata alumiini/teräs/tms putkella, cooleri on poistettu, vakio ahtimen lähtöhässäkkä on paikallaan. Eikö coolerilla ja imuputken vaihdolla 200hp pitäisi jo lähteä?
Sitten, pitäis tuota cooleria suunnitella. Kasa ahtoputkia löytyykin jo, niitä saadaan lisää ja niiden asettelu ei ole ongelma, MUTTA:
Saako ahtimeen tulevan RS-lähdön asetettua mihin asentoon tahansa? Jos laittaisi rs-lähdön ja ihan ahtoputkilla tekis sen 170 asteen, tai kuinka suuren nyt tarvikaan, käännöksen siihen, eikä tarttis 150€ pulittaa tuosta rallyen lähdöstä..
Esim. Rs-lähtö + http://www.ahtoja.com/product/127/135-kulmat
Onnistuuko moinen?
Oma auto on siis golffi swappi. Cat camsin nokka, vaparisuodatin, 68ap, lastu, 2,5 putkisto, säädettävä bp-säädin, joku 190hp penkityspaperi löytyi tuolta hanskalokerosta :D Suodatin on sen vakio haitarikumin päässä joka tarkotus korvata alumiini/teräs/tms putkella, cooleri on poistettu, vakio ahtimen lähtöhässäkkä on paikallaan. Eikö coolerilla ja imuputken vaihdolla 200hp pitäisi jo lähteä?
Viimeksi muokannut OziBo_, 28.2.2013 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kokemuksia g60 alk.peräisestä ohikierto läpästä/bybassista? Saako säädettyä sen vivustosta että menisi aikaisemmin kiinni kun vasta poljin pohjassa. Kun rupesin miettimään jos vivustossa on väljää niin hukkaisi ahtoja kun kaasun pumppaaminen tuntuisi vaikuttavan ahtoihin tai sitten vaan ahdin rupeaa olemaan huollon tarpeessa ,mutta 68ap.ja lasrun kanssa huippu ahdot 1bar mutta vastata 5200rpm paikkeilla.
Lisää tietämättömän kyselyjä..
Sain vehkeen käyntikuntoon nyt. Käyttelin sitä jotain 5 min tuossa, että lämpes. Öljynpainemittari näytti tyhjäkäynnillä lähes nollaa, nousi yli 3 baarin kierroksia nostaessa (kierrosten mukaan nousi siis öp-mittarikin). Miksi tyhjäkäynnillä on noin matala paine? Vakio öljynpainevalo on myös kytketty mutta ei välkyttänyt valoa. Syytä huolestua?
Sain vehkeen käyntikuntoon nyt. Käyttelin sitä jotain 5 min tuossa, että lämpes. Öljynpainemittari näytti tyhjäkäynnillä lähes nollaa, nousi yli 3 baarin kierroksia nostaessa (kierrosten mukaan nousi siis öp-mittarikin). Miksi tyhjäkäynnillä on noin matala paine? Vakio öljynpainevalo on myös kytketty mutta ei välkyttänyt valoa. Syytä huolestua?
Mulla sama ominaisuus, onko sullakin mittarina tuo autogaugen sähköinen? Ohjekirjan mukaan muistaakseni lämpimällä moottorilla 2000rpm niin paineen pitäs olla 2bar. Tyhjäkäynnillä auton oma varoitusvalo alkaa vilkkumaan muistaakseni jos paine menee alle 0,3 bar.
Itse tuota kans pohdiskellut niin tulin siihen tulokseen että tuo autogaugen mittari ei sitte kuitenkaan oo niin tarkka että näyttäs tyhjäkäynnillä tuon paineen? Tämän ongelman takia vaihdoin uudet laakerit, veiveihin ja kampiakseliin ja uuden öljypumpun ja ÖP-anturit:)
Itse tuota kans pohdiskellut niin tulin siihen tulokseen että tuo autogaugen mittari ei sitte kuitenkaan oo niin tarkka että näyttäs tyhjäkäynnillä tuon paineen? Tämän ongelman takia vaihdoin uudet laakerit, veiveihin ja kampiakseliin ja uuden öljypumpun ja ÖP-anturit:)
sytytyksen säädöstä katoin lampulla ennakkoja kampiakselin hihnapyörän päässä merkki näkyi ja myös vastapuolella lämpöanturin liitin irti ja kierrokset 2200rpm onko oikein toimittu? mutta en nähnyt missään aste taulukkoa onko kyseisessä autossa sellaista? vai pitääkö ruveta hifistelemään asteviivaimella. autossa ei ole säädetty sytkää sinetti oli paikallaan ja merkit kohtasivat eli kun merkit on kohdallaan niin sytytys ennakko 6astetta? kiitos avuista jo etukäteen.
Nonii..
Nyt on koeajolla käyty. 0,4-0,5 ahtaa. Varmaankin vaan ahtoputkessa reikä ku itte oon ne hitsaillu kasaan. Hihnaki luistaa. Öljynpainevaloa vilkauttaa tyhjäkäynnillä joskus, 2000rpm ei oo ku noin 1bar, 3000 kierrosta kyllä on jo sitten reipas 3 bar.
Sit polkasun jälkeen meinaa sammua tyhjäkäynnillä. Kaasuläpän asentotunnistin tai joku häikkää?!
Noniin Edittiä 5.3
Ahdin rupes pitämään hirveetä mekkalaa eikä ahda enää yhtään :) Eipä se ilmeisesti sitten kestänyt niiden halkeamien (?) takia.. Ylihuomenna avaan ahtimen mutta oonhan mä noita eatoneja tässä jo katellut.. Eli sit tulis myyntiin rallyen lähtö, ja muuta sälää jos sielä on ehjänä..
Nyt on koeajolla käyty. 0,4-0,5 ahtaa. Varmaankin vaan ahtoputkessa reikä ku itte oon ne hitsaillu kasaan. Hihnaki luistaa. Öljynpainevaloa vilkauttaa tyhjäkäynnillä joskus, 2000rpm ei oo ku noin 1bar, 3000 kierrosta kyllä on jo sitten reipas 3 bar.
Sit polkasun jälkeen meinaa sammua tyhjäkäynnillä. Kaasuläpän asentotunnistin tai joku häikkää?!
Noniin Edittiä 5.3
Ahdin rupes pitämään hirveetä mekkalaa eikä ahda enää yhtään :) Eipä se ilmeisesti sitten kestänyt niiden halkeamien (?) takia.. Ylihuomenna avaan ahtimen mutta oonhan mä noita eatoneja tässä jo katellut.. Eli sit tulis myyntiin rallyen lähtö, ja muuta sälää jos sielä on ehjänä..
Liitytäänpäs itekin tähän threadiin kun oon tätä jonkin aikaa lueskellu..
Eli asiaan: tietääkö kukaan mistä päin Eurooppaa sais parempia moottorinkiinnikkeitä (tai mikä niiden nimi suomeks onkaan) G60 corroon? Oon löytäny niitä oikeastaan ainoastaan jenkeistä. Kiinteitä etukiinnikeitä tosin löytyy mm. Saksasta, mutta onko siinä sitten mitään järkeä käyttää sellasta muiden ollessa vakiokiinnikkeitä?
Toiseks: Jos joltakulta löytyy nurkista ylimääräinen, ehjä ja mielellään puhistettu vakiocooleri niin mulle voi sellasta yrittää myydä ;)
Eli asiaan: tietääkö kukaan mistä päin Eurooppaa sais parempia moottorinkiinnikkeitä (tai mikä niiden nimi suomeks onkaan) G60 corroon? Oon löytäny niitä oikeastaan ainoastaan jenkeistä. Kiinteitä etukiinnikeitä tosin löytyy mm. Saksasta, mutta onko siinä sitten mitään järkeä käyttää sellasta muiden ollessa vakiokiinnikkeitä?
Toiseks: Jos joltakulta löytyy nurkista ylimääräinen, ehjä ja mielellään puhistettu vakiocooleri niin mulle voi sellasta yrittää myydä ;)
Aiai tätä Geen omistamisen suurta riemua ja juhlaa :) Sain viiden vuoden projektin eilen perjantaina leimattua ja eikös sieltä nyt sitten palanut kansipahvi, tai ehkä jopa mäntäkin. Kun nesteet säilyi kuitenkin paisuntasäiliössä, mutta öljyä tuli myös sekaan. Valkoinen savupilvi oli jokatapauksessa hyvin sankka.
Edit: Syyhän olikin ahtimen spiraalin akselilta pullahtanu stefa. Vähällä päästiin heti alkuunsa, ja öljy jäähdytysnesteessä olikin vain likaa paisarissa.
Edit: Syyhän olikin ahtimen spiraalin akselilta pullahtanu stefa. Vähällä päästiin heti alkuunsa, ja öljy jäähdytysnesteessä olikin vain likaa paisarissa.
Viimeksi muokannut Battery, 14.4.2013 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tehdäänpä ihan uusi kirjoitus tälle. Elikkäs laitoin nyt sit varalle ostetun ahtimen kiinni, jonka väitettiin olevan huollettu ja ajettu sen jälkeen n. 20tkm.
No ongelmahan ei muuttunut miksikään, vaan taas tuli öljyt pihalle painepuolelta ja tietenkin moottorille, koska savu ei hälventynyt ollenkaan, vaan näkyvyys hävisi tyystin tallissa :). Elikkä stefa ilmeisesti pullahtanut heti pois, tai sitten ahdin oli jo valmiiksi susi.
Aiheuttaako tämän nyt sitten tämä vääränlainen tuloletku ahtimelle?
Paluulinja on samanlaista letkua.
RS-Lähtö oli aika voideltu myös :)
tässä ensimmäisen ahtimen stefa. toivottavasti tuossa toisessa on käyny vain samalla tavalla,..
Toi itse huollettu ahdin kesti nyt siis ~500km, ja tämä jonka laitoin äsken tialle, kesti tasan sekunnin :)
No ongelmahan ei muuttunut miksikään, vaan taas tuli öljyt pihalle painepuolelta ja tietenkin moottorille, koska savu ei hälventynyt ollenkaan, vaan näkyvyys hävisi tyystin tallissa :). Elikkä stefa ilmeisesti pullahtanut heti pois, tai sitten ahdin oli jo valmiiksi susi.
Aiheuttaako tämän nyt sitten tämä vääränlainen tuloletku ahtimelle?
Paluulinja on samanlaista letkua.
RS-Lähtö oli aika voideltu myös :)
tässä ensimmäisen ahtimen stefa. toivottavasti tuossa toisessa on käyny vain samalla tavalla,..
Toi itse huollettu ahdin kesti nyt siis ~500km, ja tämä jonka laitoin äsken tialle, kesti tasan sekunnin :)
Niin, Olinhan mie lukenu täältä jossain kirjoitetussa tekstissä, että mielellään se oma letku. Mut pitihän se itse todeta, kuinka käy :) Itse en siis tuota letkua ole tuohon laittanut, joten en tiedä kuinka kauan tämä ahdin on ennen uusinta huoltoa ollut tuon letkun kanssa.
Silloin kun auton vuonna 2008 ostin ja avasin ahtimen, niin kaikki stefat olivat ihan vielä paikallaan.
Tuleepahan nyt ainakin omin silmin todettua molempien ahtimien kunto.
Mdcomprexilla näytti olevan 52€ kyseinen letku, ja speed-autoteilestä 40€. Pitää vielä marmoritiskiltä käydä kysymässä huomenna.
Onko sillä paluuletkulla sitten niin väliä? Se on tosiaan tuollainen samanlainen kuminen, kuin tulolinjakin.
Edit: Laitoinpa letkun poikki. 6mm on sisähalkaisija. Paljonkos on siinä omassa?
Silloin kun auton vuonna 2008 ostin ja avasin ahtimen, niin kaikki stefat olivat ihan vielä paikallaan.
Tuleepahan nyt ainakin omin silmin todettua molempien ahtimien kunto.
Mdcomprexilla näytti olevan 52€ kyseinen letku, ja speed-autoteilestä 40€. Pitää vielä marmoritiskiltä käydä kysymässä huomenna.
Onko sillä paluuletkulla sitten niin väliä? Se on tosiaan tuollainen samanlainen kuminen, kuin tulolinjakin.
Edit: Laitoinpa letkun poikki. 6mm on sisähalkaisija. Paljonkos on siinä omassa?
Tulipahan purettua tuo "huollon jälkeen 20tkm" ajettu ahdin, jonka viime vuoden syksyllä ostin. Noh, keskispiraali on jonkun verran ottanut itseensä, tiivisteurien päissä on sanomista, ja jotain siellä sisälläkin on pyörinyt, kuten tästä kuvasta selviää. Urat ovat tämän ja tämän näköisiä. Jotain kemiallisen metallin tapaista on tungettu tuonne väliin.
Tämä tosiaan päästi öljyt heti lävitse, mutta yksikään stefa ei ollut lähtenyt paikoiltaan, mutta eivät näyttäneet kyllä ihan vimosen päälle olevan kunnoltakaan.
Kuoret olivat hyvässä kunnossa. Kait tuosta vielä kalun saa?
Tämä tosiaan päästi öljyt heti lävitse, mutta yksikään stefa ei ollut lähtenyt paikoiltaan, mutta eivät näyttäneet kyllä ihan vimosen päälle olevan kunnoltakaan.
Kuoret olivat hyvässä kunnossa. Kait tuosta vielä kalun saa?
Noniin.. Ei siis toimi vieläkään. Elikkäs purin siis silloin ekan "savustus"kerran jälkeen tuon ahtimen, jolla oli huollon jälkeen nyt ajettu ~500km. No, vaihdoin sinne pullahtaneen stefan tilalle uuden, joka oli muuten samalla mitalla, mutta korkeus oli 6mm, kun vanha oli 5,3mm. Se upposi silti sinne koloonsa ihan hyvin. Tiivistenauhoja tai muita en vaihtanut. No öljyt tuli melkein samointein painepuolelle.
Vaihdoin myös sen oikean marmorilta haetun öljyletkun joka menee kannesta ahtimelle.
Purin sitten ahtimen uudestaan, ja kävin kaikki paikat kunnolla bräkleenillä ja kaikki öljykanavat akselista yms muut koloset paineilmalla. Jätin siis paikalleen sen stefan jonka olin ostanut, koska ulkoisesti siinä niinkuin muissakaan ei ollut mitään sanomista.
Otin myös paluupuolen öljyletkun irti lohkosta ja puhaltelin sen läpi, eikä sieltä tullut mitään muutakuin ilmaa hyvin läpi.
Ahdin eilen illalla kasalle ja annoin lohkojen välisen tiivistyksen kuivua yön yli rauhassa. Tänään sit töiden jälkeen laitoin ahtimen kiinni ja kokeilin aluksi ilman rs lähtöä ja ahtoputkea, huohotusputkea, sekä ilman ilmansuodatinta, jotta näkee vähän paremmin mitä tapahtuu.
Kone lähti normaalisti käyntiin, ja ahtimelle tuli huohotusputkesta sellainen pieni öljysumu.. Laitoinpa sit ahtoletkut ja huohotusputken kiinni. Ja auto uudestaan käyntiin. Kattelin imupuolelta läpi ahtimen sisälle samalla kun käytin ja vähän ajan päästä alko huohotusputkesta puskemaan ihan kunnolla öljyä ahtimeen, ja sitä kautta taas kone alko savuttaa ihan hulluna. Huomasin sitten siinä, että se letku huohotusputkesta venakoppaan oli rikki, ja vaihdoin siihe hätäratkasuna jonkun auton vesiletkun pätkän, No tälläkään ei ollut mitään vaikutusta.
Tulipahan nyt pieni kevyt sepostus tehtyä tähän..
Eli työntääkö se nyt sit huohotuksesta ahtimelle päin takaisin, jos se ahdin vuotaa ensiksi moottoriin jonkun stefan välistä? Vai voiko huohotuspuolella olla jotain muuta sanomista?
Edit: otinpa putket irti ja käyntiin. Öljy pulppuaa painepuolelta ulos että hirvittää. huohottimesta ei tullut mitään. Laitetaanpa ahdin dopille huollettavaksi, niin ei tarvitse itse viimeisimpiä jäljellä olevia hermoja menettää :-)
Vaihdoin myös sen oikean marmorilta haetun öljyletkun joka menee kannesta ahtimelle.
Purin sitten ahtimen uudestaan, ja kävin kaikki paikat kunnolla bräkleenillä ja kaikki öljykanavat akselista yms muut koloset paineilmalla. Jätin siis paikalleen sen stefan jonka olin ostanut, koska ulkoisesti siinä niinkuin muissakaan ei ollut mitään sanomista.
Otin myös paluupuolen öljyletkun irti lohkosta ja puhaltelin sen läpi, eikä sieltä tullut mitään muutakuin ilmaa hyvin läpi.
Ahdin eilen illalla kasalle ja annoin lohkojen välisen tiivistyksen kuivua yön yli rauhassa. Tänään sit töiden jälkeen laitoin ahtimen kiinni ja kokeilin aluksi ilman rs lähtöä ja ahtoputkea, huohotusputkea, sekä ilman ilmansuodatinta, jotta näkee vähän paremmin mitä tapahtuu.
Kone lähti normaalisti käyntiin, ja ahtimelle tuli huohotusputkesta sellainen pieni öljysumu.. Laitoinpa sit ahtoletkut ja huohotusputken kiinni. Ja auto uudestaan käyntiin. Kattelin imupuolelta läpi ahtimen sisälle samalla kun käytin ja vähän ajan päästä alko huohotusputkesta puskemaan ihan kunnolla öljyä ahtimeen, ja sitä kautta taas kone alko savuttaa ihan hulluna. Huomasin sitten siinä, että se letku huohotusputkesta venakoppaan oli rikki, ja vaihdoin siihe hätäratkasuna jonkun auton vesiletkun pätkän, No tälläkään ei ollut mitään vaikutusta.
Tulipahan nyt pieni kevyt sepostus tehtyä tähän..
Eli työntääkö se nyt sit huohotuksesta ahtimelle päin takaisin, jos se ahdin vuotaa ensiksi moottoriin jonkun stefan välistä? Vai voiko huohotuspuolella olla jotain muuta sanomista?
Edit: otinpa putket irti ja käyntiin. Öljy pulppuaa painepuolelta ulos että hirvittää. huohottimesta ei tullut mitään. Laitetaanpa ahdin dopille huollettavaksi, niin ei tarvitse itse viimeisimpiä jäljellä olevia hermoja menettää :-)
Juu olen putsannut. miulla on tuossa vielä joku järjettömän kokoinen cooleri. tais olla t4 tai t5 pakusta.
dopilta tuli perjantaina huoltosarja ja nyt olen työpaikalla pesemässä ahtimen osia.
syy uuden stefan kanssa vuotamiseenhan.oli siinä että se paikallisesta firmasta ostettu tukki sopivasti pääakselista öljykanavan, kun oli 0,8mm liian paksu :-)
dopilta tuli perjantaina huoltosarja ja nyt olen työpaikalla pesemässä ahtimen osia.
syy uuden stefan kanssa vuotamiseenhan.oli siinä että se paikallisesta firmasta ostettu tukki sopivasti pääakselista öljykanavan, kun oli 0,8mm liian paksu :-)
Kaikki 02A, vaihteensiirto vaijereilla. Yleensä nestekytkin. Portterista ja jostain passateista löytyy osat että saa vaijeritoimisen kytkimen mihin vaan 02A laatikkoon. Se nestekytkinkin on mahdollista laittaa ykköseen, ehkä jopa suositeltavaa. Mukavampi käyttää tuo nestetoiminen.
Tosiaan sivuaa topikin aihetta mutta jatkettakoon keskustelua (toivottavasti jollekkin apua myös tulevaisuudessa). Mitä releitä pitäs hommata jos asentais esim tohon ykköseen nestekytkimen ja millanen operaatio se itsessään on?
Kuinka PG oireilee jos lambda on rikki? Olisi tiedossa yksi G60 jossa tehot hukassa. Putki vuotaa ja ei kulje niinkuin pitäisi. Pystyy ajamaan mutta aivan uskomattoman laiskalta tuntuu ja koittaa vähän nykiä jos saa kierrokset korkeammalle. Kulutus mittarin mukaan 11-15l matka-ajosssa. Ja lämmöt ei nouse yli 70C.. Eikö tuo kuullosta että hieman rikkaalla kävisi?
no mustaa pitäis tulla putkesta ihan huolella?
täällä kun kilahti lambda niin just ja just kävi tyhjäkäyntiä lämpimänä, mutta ajosta ei tullut mitään.. no täyskaasu ois ollut toinen vahtoehto, ei mitään siltäväliltä. kylmänä pelas minuutin tai kaks ihan ok.
lambdan liitin irti niin pystyi ajamaan ja toimi lähes normaalisti, kokeiltu?
täällä kun kilahti lambda niin just ja just kävi tyhjäkäyntiä lämpimänä, mutta ajosta ei tullut mitään.. no täyskaasu ois ollut toinen vahtoehto, ei mitään siltäväliltä. kylmänä pelas minuutin tai kaks ihan ok.
lambdan liitin irti niin pystyi ajamaan ja toimi lähes normaalisti, kokeiltu?
Auto on liikkeessä myynnissä eikä meinaa sille mitään tehdä.. Jos pienen riskin ottaisi ja hakisi projektiksi tai talviautoksi. Ajipainepuolella jotain? Katti rikki ja tukossa? Mistä lähteä ekana kaivamaan vikaa. Ahdot tietenkin olisi hyvä tarkistaa myös... No nukutaan yön yli ja kastsotaan jos huomenna olisi toinen G60-ahtimen sisältävä Volkkari tallissa..
En pikasella selaamisella löytäny mitään infoa tosta paluu ahtoputken poistosta. Olisko jollain jotain kerrottavaa aiheeseen liittyen?
Tai siis käytännössä vaan putki pois ja levy ahtimeen johon putki ennen tuli? Ja huohottimen letkun voi jättää vaan johonkin roikkumaan? ISV modi jo tehtynä.
Mites toisilla näyttää olevan toi huohotin letku yhdistettynä tohon levyyn jolla tukitaan se paluu? Tämä vastaa ahtimen voitelusta jotenkin? Mitäs tuo anturi tuossa huohoputken välissä tekee? ja jätetäänkö se sitten pois?
Tai siis käytännössä vaan putki pois ja levy ahtimeen johon putki ennen tuli? Ja huohottimen letkun voi jättää vaan johonkin roikkumaan? ISV modi jo tehtynä.
Mites toisilla näyttää olevan toi huohotin letku yhdistettynä tohon levyyn jolla tukitaan se paluu? Tämä vastaa ahtimen voitelusta jotenkin? Mitäs tuo anturi tuossa huohoputken välissä tekee? ja jätetäänkö se sitten pois?
Miksi se putki pitää poistaa? Kerran ahdettu ilma menee ahtimelle takasin. Jos se menis ulkoilmaan niin menee vaan hukkaan. Huohottimen öljyt samalla voitelee ahdinta kaiketi. Ja jos laitat sen huohottimen vaan roikkumaan niin suodatin ois hyvä kun ilma liikkuu molempiin suuntiin. Plussana saat öljynkäryn noista modauksista :)
Alkuperänen systeemi toimii hyvin kaikkine osineen. Hukkaportista tuskin jää virittelyt kiinni?
Alkuperänen systeemi toimii hyvin kaikkine osineen. Hukkaportista tuskin jää virittelyt kiinni?
Terve ajattelin kysyä että onko tämä bbm stage iv setti hintansä arvonen
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... pgrade_Kit
Sillä nyt harkitsen tuon ostamista mutta muut ehdotukset otetaan avosylin vastaan ;D
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... pgrade_Kit
Sillä nyt harkitsen tuon ostamista mutta muut ehdotukset otetaan avosylin vastaan ;D
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Olisiko kellään mitään mielenkiintoa G60 ahtimen huoltosarjan kimppatilaukselle? Tämän palstan kautta oli jokunen vuosi sitten kimppatilaus, niin nyt voisi laittaa samanlaista tilausta vetämään. Olisi tarve 25.1. mennessä niin mielellään sitä ennen pitäisi saada asia hoidettua. Ja mitä useampi lähtisi tilaukseen mukaan niin saisi hintaa poljettua alaspäin.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Eipä se kone tiedä mikä lambda eli käy melko varmasti. Itellä Innovate mtx-l laajakaista jonka analogi ulostulolla ohjaillaan orkkis boksia. Sinne moottorinohjaukselle menee vain signaali lambdalta joka pitää olla kapeakaista, muut johdot on lambdan lämmitykselle. Tarvikkeissa ilmeisen huono kestoikä ollu ku noissa tahtoo olla lämpöä putkessa kohtuullisesti.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Ok, kitokset Pellikka.
Osaako kukaan laskea että mikä G-Laaderin pyörimisnopeus 62AP:lla kun kone kiertää 7000rpm. Nyt on koneessa lastu missä ei ole rajoitinta ollenkaan tai ei ainaan ole vielä tullut vastaan, niin miten paljon kierroksia tuo ahdin kestää 62 AP:lla?
Mitenkä mahtoi olla tuossa Rallye Golfissa B-ryhmän ajalta jolloin Erwin Weber ajoi Rallin MM sarjaa ja tiettäväsi oli 286hv penkitetty 8venttiilisellä kannella, niin mitkä palikat oli koneessa kiinni? vwvorteksilla muistan joskus lukeneeni tästä Rallye G60 kokoonpanosta tarkemmin, mutta ei nyt tähän hätään löytynyt.
Osaako kukaan laskea että mikä G-Laaderin pyörimisnopeus 62AP:lla kun kone kiertää 7000rpm. Nyt on koneessa lastu missä ei ole rajoitinta ollenkaan tai ei ainaan ole vielä tullut vastaan, niin miten paljon kierroksia tuo ahdin kestää 62 AP:lla?
Mitenkä mahtoi olla tuossa Rallye Golfissa B-ryhmän ajalta jolloin Erwin Weber ajoi Rallin MM sarjaa ja tiettäväsi oli 286hv penkitetty 8venttiilisellä kannella, niin mitkä palikat oli koneessa kiinni? vwvorteksilla muistan joskus lukeneeni tästä Rallye G60 kokoonpanosta tarkemmin, mutta ei nyt tähän hätään löytynyt.
http://www.rp-motorsport.de/en/g-lader/ ... sation.htm
tuolta löytyy jonkinlainen taulukko missä on kerrottu ahtimen kierrokset 6000 kohdalla.
siitä soveltamalla 7000 ja 62 ap:llä tulis 14800?
minkälainen moottori kraftVWerkillä on tekeillä :)?
tuolta löytyy jonkinlainen taulukko missä on kerrottu ahtimen kierrokset 6000 kohdalla.
siitä soveltamalla 7000 ja 62 ap:llä tulis 14800?
minkälainen moottori kraftVWerkillä on tekeillä :)?
Mitenkä mahtoi olla tuossa Rallye Golfissa B-ryhmän ajalta jolloin Erwin Weber ajoi Rallin MM sarjaa ja tiettäväsi oli 286hv penkitetty 8venttiilisellä kannella, niin mitkä palikat oli koneessa kiinni? vwvorteksilla muistan joskus lukeneeni tästä Rallye G60 kokoonpanosta tarkemmin, mutta ei nyt tähän hätään löytynyt.
eiköhän siellä ole sellaista palikkaa kiinni että normaali siviilikäyttöön ei ole mitään järkeä tehdä samanlaista konetta. kallis ja lyhyet huoltovälit :)
nusnus: mutta vw ei ole ollut b-ryhmässä ikinä ;)
Ei se rajoittimen puuttuminen paljo vaikuta ku itelläkin vaikka on nokkaa yms. viriosaa niin huipputeho oli 6000 kieppeillä. Suotta vinguttaa 7000 ku pitäs olla jo isompi vaihde. Vitosella tuskin pääset rajoittajaan asti :)
Ei sitä vaihdetta huipputehon kohdalla vaihdeta isompaan, vaan vedetään yli jotta saadaa keskiteho optimaaliseksi. Ihan perus lastu+ahdinpyörällä tuo tehopiikki on 6000rpm kohdalla, mutta lähtee sen verran miedosti putoomaan että kannattaa vetää aika reilusti yli.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Suotta vinguttaa 7000 ku pitäs olla jo isompi vaihde.
Homman pentti oli että kun ajetaan varttimailia, niin ei tarvi enään n. 360m kohdalla vaihtaa ja hyöty >0.2s.
Ja sitten vielä G-Laaderin hyötysuhteesta eli löytyykö mistään karttaa josta näkisi 256nokalla tuon hyötysuhteen 0-7500rpm alueella.
Senverran tuli konsultoitua kaasuturbiineihin erkoistunutta lentokonemekaanikkoa, niin sanoi että kyllä tuo spiraaliahdin pitäisi huoletta kestää tuon 14800rpm jos on ehjä ahdin. Väitti että 20 000rpm asti voi kokeilla, sitten pitäisi alkaa jo huomioimaan paineistetun ilman lämmönnousu & yms lämpölaajenemisasiat sekä aika paljon muutakin metalliseoksista alkaen. Ruuvi tyyppisellä ahtimella kuulemma pääse vielä pitkälti yli 20 000rpm.
-----
tarkoitin tosiaan E.Weeberin ajaneen B-ryhmän aikakaudella Rallye Golffia. En sanonut ajaneen b-ryhmässä. Ja tuo Golf on hernepyssy verrattuna esim ensimmäiseen kaksoisahdettuun ralliautoon S4: seen.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
samza
minkälainen moottori kraftVWerkillä on tekeillä :)?
Nyt ajetaan vasta varakonetta sisään. Eipä tuossa mitään veretseisauttavaa tekniikkaa ole mutta vihdoinkin ollaan päästy ahdoissa 1.4 yli. Jos koneistaja pitää lupauksensa, niin huhtikuun puolella pitäisi nro 2 koneeseen tulla keltaisen miehen rakentamat palikat bolt-on. Saa nähä sitten miten käytännössä toimii vai toimiiko ollenkaan. Eipä tuohon mitään älyttömiä summia pysty investoimaan mutta tavoitteena olisi 14.2 s aika ja 4/4 sylinterillä maaliin ja ei-trailerikyydillä takaisin kotiin, niin tavoitteet olisi saavutettu.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Suurin ongelma on tosiaan saada kansi virtaamaan jos meinaa päästä 165kw yli. Luotetaan jenkkiautoharrastajan sanaan jonka mukaan ohc-kannen kuin ohc-kannen saa virtaamaan lähes rajattomasti, tosin viikon verran sitä joutuu työstämään ja hinta sen mukaan.
Näin talvella pärjää kyllä pienemmälläkin välijäähyllä. Täytyy sitten kesähelteille miettiä keulan kokoista välijäähyä. Pakosarja on kertaalleen kiveenajettu, sen jälk uudelleenrakennettu, noin 8tuntia hitsausta ja rälläköintiä ja kahdella ranteenvahvuisella ovaali kurkkuputkella ja pakoputki 2.5"-4".
Näin talvella pärjää kyllä pienemmälläkin välijäähyllä. Täytyy sitten kesähelteille miettiä keulan kokoista välijäähyä. Pakosarja on kertaalleen kiveenajettu, sen jälk uudelleenrakennettu, noin 8tuntia hitsausta ja rälläköintiä ja kahdella ranteenvahvuisella ovaali kurkkuputkella ja pakoputki 2.5"-4".
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Mistäs ja mitä tuonne g60 ahtimen sisään sitten pitäis vaihtaa "perushuoltoon", vai pitääkö se eka aukasta ja sitten ostaa sitä mukaa uudet osat? Ahtimella kyllä jo ilmeisesti ajettu 273000km niin liekköhän alkaa nämä jo tässä vaiheessa vedellä viimesiään? Rahaakaan kun ei hirveesti ole rueta ostamaan jotain eatonia tai muuta paikalle niin pystyykö tuolla g60 koneella ajamaan ilman ahdinta jos sen irrottaa? :D
Oiskohan tää oikee paikka kysyä kun tuli vähän aikaa sitten hommattua tollanen g60 passat ja kyseinen auto on eka volkkari mulla joten pakko kysyä nyt neuvvoa kun toi tuntuu käyvän tosi rikkaalla ja tyhjäkäynti on suunnilleen 1500rpm. Vaihdoin just uuden sinisen lämpötila anturin eikä ollu ihmeempää vaikutusta myöskään co potikan säädöllä ei näy vaikutusta. Eli lähenkö järjestyksessä kokeilee uusia antureita vai mikä ois fiksuinta? Niin ja tossa on lastu isv modi isommat suuttimet ja 65 ahdinpyörä.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21.10.2010 7:39
- Viesti:
G60 hammashihna pyörät
Mistäköhän löytyisi uudet hammashihnapyörät G60 ahtimeen. Tein juuri huollon ja laitoin uuden hammashihnan paikoilleen ja pyöritin niin hihna nousee jo ylös hihnapyöristä kun on niin pyöreät kulmat.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Laaderiin pitäisi tehdä se huolto jo tässä talven aikana joten mistä kannattaa osat tilata ja mitä kaikkea siihen tarvitsee? Laakerit? MDComprex vai Ebay? Onhan tuossa ylempänä jotain vastattu mutta onko noissa huoltosarjoissa jotain radikalia eroa muutakuin hinta?
Laittakaa vaikka linkkejä jos jotain suositeltavaa on.
Laittakaa vaikka linkkejä jos jotain suositeltavaa on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa