CC, DCC ja ajoneuvon madallus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

CC, DCC ja ajoneuvon madallus

ViestiKirjoittaja rolle » 11.12.2012 12:47

Tuli hommattua Volkkarin mersukopio, jossa on tuollainen DCC alusta, eli jäykkyyssäädettävät iskarit.

Kun autoa nyt pitäisi sitten madaltaa, niin minkälaisia kokemuksia näistä on DCC:n kanssa. Vaihtoehtoja lienee 4 erilaista:

1. Coil Överit DCC:llä
KW taitaa olla ainoa valmistaja, jolta löytyy Coil Over settiä jossa tulisi mukana tuo säätömahdollisuus. Onko tuollaisista kokemusta. Äkkiä googletettuna Englannin ihmemaassa väittävät, että tuossa saa kolme alustaa kahden hinnalla.
Comfort -> KW Street Comfort
Normal -> KW Var 1
Sport -> KW Competition
Tuohon on vähän vaikea uskoa. Ja vaikka näin olisikin, niin kahden litran diiselissä kun ei tarvita kuin tuota Comfort setuppia. No tämä kuitenkin on kiinnostava vaihtoehto. Tosin sarjan hinnalla taitaa saada jo vaihtoehto nelosenkin.

2. Coil Överit ilman DCC:tä
KW:lta ainakin joskus sai mokkuloita joilla saadaan vikavalot sammuksiin, jos ei iskareissa ole älyä. Onko olemassa jotain muuta vaihtoehtoa?
Mitä mukavuuspainotteista sarjaa voisitte suositella CC 4-motioniin.

3. Laadukkaat madallusjouset
Toiminee ihan hyvin säädettävien iskareiden kanssa? Vakioiskareiden säädöllähän on yllättävän suuri vaikutus auton korin heilahteluun

4. Ilmajousitus
Hmm...
Viimeksi muokannut rolle, 21.1.2013 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 13.12.2012 13:57

Ilmeisesti kokemuksia säätöalustaisen auton madaltamisesta ei juurikaan ole?

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 13.12.2012 17:52

Ei ole kokemusta, mutta itse sulkisin vaihtoehdon 2. kokonaan pois. Madaltavia jousia voinee käyttää, jos madallus ei ole kovin rankka. En uskaltaisi kuormittaa iskareita välttämättä kovin paljoa vakiota enempää. Vaihtoehdot siis oikeastaan 1. tai 4. joista nelonen toki kuulostaa paremmalta jos hintaluokka on sama.

KW:n alusta toki ainakin hyvä ajaa jos pitävät minkä lupaavat.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 13.12.2012 19:21

Artohan laitto siihen B8 A4:een muistaakseni KW:n säädettävän ja siihen sen kikkulan millä sai vikavalot veks, arto?

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 13.12.2012 22:22

Mulla oli A4:ssä Audin Drive Select ja sen kaverina tuo KW:n "cancellation kit", eli ne mokkulat jotka tuli alkuperäisiin iskareihin meneviin piuhiin. kyseiseen autoon ei tuota säädön säilyttävää settiä saanut ainakaan silloin, tosin en pitänyt muutenkaan tuota säädettävyyttä kovin tärkeänä, se nyt vaan tuli "kaupan päälle". tuon kanssa oli sitten HR:n coiloverit.

Tuosta KW:n yhteensopivasta / säädettävästä alustasta ei ole siis mitään kokemusta, mutta luulisi senkin olevan ihan toimiva systeemi. Ilmeisesti kuitenkin aika hintava, joten itse valitsisin kyllä tuon vaihtoehto kakkosen, se kitti maksanee pari sataa ja KW:n tai HR:n coiloverit saa tonnilla. Molemmista kokemusta ja hyviä ovat olleet. jos madallus ei ole luokkaa pohja maassa, niin Variante 1 on omasta mielestä ollut ihan riittävä, aikoinaan oli V2 mutta tehtaan jäykkyydellä mentiin aina.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 14.12.2012 9:35

Teknisenä ratkaisunahan VAG konsernin kaikki säätöiskarit (ei ilmajouset) ovat samoja. (DCC, Drive Select, PDCC jne, yms), joten eliminointi onnistuu samoilla KW:n mokkuloilla.

Jossain sporttisessa pelissä tuollainen KW plug & play DDC kitti voisi olla asiallinen. Kadulla Comfortilla ja radalla / mutkatiellä mökille sportilla, mikäli säädöillä on yhtä suuri vaikutus kuin vakiona. Mutta 103 kW dieselissä reilu 2000 euron sijoitus coil over alustaan vähän arveluttaa. Tosin esim jos ottaa KW comfortin ja nuo vikavalon eliminointimokkulat, niin taitaa siitäkin reilu 1500 tulla.

Olisi kiva kuulla kokemuksia plug & play kitistä...

allu
-
Viestit: 371
Liittynyt: 23.7.2003 13:19
Viesti:

ViestiKirjoittaja allu » 20.12.2012 12:22

Sama kysymys itteläkin mielessä. En jostain syystä söötsillä tätä threadia löytänyt.
Hommaa sinä Rolle tuo KWn plug-and-pray setti, niin saan sulta käyttökokemukset, ennen kun ite hankin setin ;)

Osaako joku heittää suoraan, mikä leveys ja et ois parhaimmillaan CChen 19" vannekoossa?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.12.2012 13:16

allu: käväse tigin kanssa point-s:llä juttelemassa onko sillä tietoa tai onko se jollekki ehtiny myyäkki sarjoja

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.12.2012 22:23

Allu: et 35 vois olla aika jees, ehkä jopa inan pienempikin. 19 tuumaa on vaan liian pieni :)

allu
-
Viestit: 371
Liittynyt: 23.7.2003 13:19
Viesti:

ViestiKirjoittaja allu » 21.12.2012 13:38

19 tuumaa on vaan liian pieni :)


Apua. Ei mulla oo koskaan ollu yli 19" vanteita... uskaltaiskohan sitä ihan 20" laittaa ;)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 21.12.2012 14:20

24" ja alustan korotus! ;)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.1.2013 10:34

Kyllä tämä taitaa kääntyä ihan klassisten madallusjousien puolelle. Tuo DCC nappi on yllättävän käyttökelponen, ja KW:n plug&play sarja on hieman arvokkaan oloinen tuollaiseen käyttökulkineeseen.

Onko kellään kokemusta Eibachin tai H&R:n jousista CC Passattiin. Madaltuuko tuon luvatun noin 30 - 40 mm ja onko stanssi balanssissa?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.1.2013 17:03

Täytyypä jatkaa yksinpuhelua. Tuossa autossa on H&R:n - 40 mm jouset vakio DCC iskareiden kanssa. Vähän siinä ja siinä onko vielä korkean näköinen.

http://www.passatworld.com/forums/52-eu ... 8-tsi.html

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 22.1.2013 17:37

Kyllähän tuo ainakin mun silmään saisi olla vielä matalampi. Tietty jos ajettavuutta hakee niin...

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.1.2013 21:30

Hyvä kompromissi tuo on.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.1.2013 21:37

Sullahan Heikki on Sokotassa KW:n street comfort? Onko se oikeasti enemmän "comfort" ku joku muu. Ainakin madallusjousissa myydään samaa settiä Superbiin ja CC passattiin.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.1.2013 23:26

On joo Street Comfort. Tuolla autolla en ehtinyt ajaa orggisalustalla metriäkään, joten en osaa verrata ainakaan alkuperäiseen, mutta kyllä se musta melko comfort on.

Jape77
-
Viestit: 17
Liittynyt: 12.10.2008 11:25

ViestiKirjoittaja Jape77 » 14.2.2013 22:24

Jokos auto on tontissa vai tyydyitkö pelkkien jousien vaihtoon?? Kiinnostaisi tietää kokemuksia tästä vaihto-operaatiosta, kun tuli juuri ostettua DCC-alustalla liikehtivä CC ja se renkaan ja kaaren väli on kyllä aivan liian iso.

Pähkäilyssä lähinnä mukavuus ja ajon helppous joka paikkaan tuolla madallusjousilla vs. näyttävyys säädettävällä alustalla niin, että ei nakit mahdu renkaan ja loksun väliin.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 14.2.2013 23:12

On se vähän traktori. Varsinkin kun meinasin kesäksi laittaa 20" vanteet alle.

Madallus odottaa kesää. Toisaalta niin tuntuu käyvän päätöksellekin. Tod näk ostan H&R:n jouset

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 22.2.2013 0:44

Onkohan nuo KW:n DCC tolpat paha rasti asentaa?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.2.2013 8:16

No ei siinä ymmärtääkseni ole asennuksellisesti muuta eroa normi coil overiin kuin sähköjohdon kiinnittäminen auton alkuperäiseen DCC johtosarjaan (sama piuha joka menee vakioiskariinkin)

Tämä tosin on arvailua.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.3.2013 22:17

Päädyin tylsään ja keski-ikäiseen ratkaisuun.

Perus H&R:n madallusjousisarja odottaa tallissa asennusta.

allu
-
Viestit: 371
Liittynyt: 23.7.2003 13:19
Viesti:

ViestiKirjoittaja allu » 30.3.2013 23:17

Mää taidan kans päätyä tuohon H&R:n settiin, sen verran suolanen hinta tolla KWn DCC setillä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa