Transponderissa on alkanut turbo viheltää tietyillä kierroksilla. En ole ennen turbo-vehkeitä joutunut korjaamaan ja on vähän homma hakusessa.
Kannattaako ennemmin korjata nykyinen turbo (uudelleen laakerointi?) vai tilata kokonaan uusi möykky ? Ebayta ajattelin ellei täältä tule parempia ehdotuksia. Merkkiliikkeessä homma oletettavasti maksaa hunajaa, mutta onneksi kaveri on ammatiltaan automekaanikko ja vielä harvinaisen pätevä sellainen. Asennuksen kanssa ei siis oletettavasti tule ongelmia kunhan tietää mitä tilaa/hankkii.
Wikipedia antoi konekoodille kaksi vaihtoehtoa; AXD ja BNZ. Mistähän tunnistaa kumpi versio on kyseessä ? Auto on siis -06 ja 2.5TDi 130heppainen versio. Laatikko on automaatti mikäli vaikuttaa asiaan.
Kiitoksia ja pahoittelut jos kyselen tyhmiä.
Transporter T5 2.5TDI ja turbo viheltää
Valvoja: ffp jäsenet
Sehän on ihan hinnasta kiinni. Mitä noi sit ebayssa maksaa....
http://www.ebay.de/itm/VW-T5-Turbolader ... 2a0ec6197a
tuolla hinnalla en korjauttais
http://www.ebay.de/itm/VW-T5-Turbolader ... 2a0ec6197a
tuolla hinnalla en korjauttais
Ei ole/ollut käsitystä mitä vanhan huollattaminen maksaa, siksi kyselin. Täytynee vielä kysyä ihan noista firmoista ellei täällä ole tietoa, mikä kylläkin kertoisi siitä ettei noita ole tapana korjailla :) Joku Fin-Turbo tms. niminen firma ainakin oli.
Porterilla on ajettu päälle 220tkm. En tiedä onko turbolle tehty jotain, mutta ei ainakaan minun aikanani. Tsekkailen viikonloppuna nuo tex102:n vinkit, epäilen kuitenkin laakereita kun "vihellys" ei kuulu koko ajan, vain tietyillä kierroksilla.
170heppaisen ahdin ja ohjelma ? Eikö niillä muuta eroa ole ? Miten käy kestävyyden ja kulutuksen. Tämä on kuitenkin 110% työkone.
Porterilla on ajettu päälle 220tkm. En tiedä onko turbolle tehty jotain, mutta ei ainakaan minun aikanani. Tsekkailen viikonloppuna nuo tex102:n vinkit, epäilen kuitenkin laakereita kun "vihellys" ei kuulu koko ajan, vain tietyillä kierroksilla.
170heppaisen ahdin ja ohjelma ? Eikö niillä muuta eroa ole ? Miten käy kestävyyden ja kulutuksen. Tämä on kuitenkin 110% työkone.
Suuttimet ovat myös isommat 170 hp mallissa mutta muuten peruskone on kuulemma sama. Itse etsiskelen vieläkin axe moottoria mutta taidan ostaa axd:n kun sopivan hintainen tulee vastaan ja voi vielä koekäyttää. Jossain t5 foorumilla oli tuosta pakosarjan parantamisesta juttua, muistaakseni rälläköitiin pakosarjasta nuo "putkien" väliset liitokset auki niin että kesti ilmeisimmin lämmönvaihteluita enemmän. Orginaalina oli vissiin niin että koko pakosarja yhtä puuta ja lämpölaajeneminen sitten halkaisee pakosarjan?..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa