Diesel, kulutuksesi talvella

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

Diesel, kulutuksesi talvella

ViestiKirjoittaja alspe » 23.2.2010 9:25

Mitäs kuluttaa teidän D-koneet näin talvella kun pakkasta on nyt ollut jatkuvasti -10-24 asteetta varmaan kuukauden ainakin Pirkanmaalla.

Itsellä oli viime tankki 7,05 l/100 km. 1,9D 130 hp, tiptronic Passat 3BG, 260 tkm ajettu. Ajosta vielä suuri osa maantietä. Mutta ei kai toi tiptronic sitten vaan mene pienellä.
Viimeksi muokannut alspe, 23.2.2010 9:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 23.2.2010 9:38

http://www.tankkaus.com/graph_yearcons. ... hcar=13226

pakkasia ollut pitkään, maximissaan -38c

pääasiassa taajama-ajoa.

manuaali tottakai
Viimeksi muokannut AhdettuSiitin, 23.2.2010 9:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jorie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.1.2010 20:55

ViestiKirjoittaja Jorie » 23.2.2010 9:48

tuohonhan tietysti vaikuttaa paljon matka/kaupunkiajon määrä ja kylmäkäynnistyksien määrä.

Itsellä kulutus tasan 6l/100km, tulee melkeen fifty-fifty tuota ajoa.

Autona siis golf tdi 66kw

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

ViestiKirjoittaja Paul84 » 23.2.2010 9:50

6 pintaan on ollut kun on puoliksi kaupunki ja matka-ajoa..Kone 1,9TDI AFN 110hv.Aika raskaalla kaasujalalla tulee ajettua.Manuaali vaihteinen
Viimeksi muokannut Paul84, 23.2.2010 14:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 23.2.2010 9:55

Joo ajotapa ja varsinkin vaihteisto on hyvä mainita. Lähinnä kiinnostaa mitä tomaatit muilla vie.

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 23.2.2010 9:59

Pätkä ajoa taajamassa ja Eberin käyttöä aina kun mahdollista niin aikalailla kympin saa menemään. Tosin maantiellä ei enää viekkään kun 5.9l..

P.E.T.U
-
Viestit: 147
Liittynyt: 9.10.2003 21:31

ViestiKirjoittaja P.E.T.U » 23.2.2010 12:11

Kaupungissa semmosta 6,5-6,8l ja maantieajossa 5,5-5,7l. Ja auto 85kw etuveto variantti 6-v manuskalla.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 23.2.2010 12:32

Kulutusmittari näyttänyt 4.7 litraa kun oli enimmäkseen maantieajoa, mutta tuo varmasti sen 0.5 litraa näyttää liian vähän. Nyt sitten kun enimmäkseen pätkäajoa kaupungissa ollut viime päivät niin kuuden litraan pinnassa ollut. Kone on 1.9 TDi AFN powerboxilla ja manuualiaskilla.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 23.2.2010 13:36

9.5 - 10.5 litraa satasella menny nyt kylmillä, ku webastoa pari kertaa päivässä pitää päällä ja ajot pääasiassa koostuu 23 kilsan työmatkasta 15/85 (kaup. maantie) vajaalämpöisellä moottorilla. Koneena 320CDI automaatilla

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 23.2.2010 14:22

Tuossa tuo on pyörinyt 4 - 4,5 välillä nyt kun ei motarilla saa ajaa niin kovaa kun kesällä. Ajot siis pääosin maantietä. Ittellä ei ole vaikuttanu talvi polttoaineen kulutukseen kun ei ole noita luksusvehkeitä ainetta polttamassa (ei siis lisälämppäriä). Autona 01 Cordo sdi, tdi 66kw suutinupgradella ja hämmennettävällä askilla. Kesällä on mennyt himpun alle neljän kun on oikein jaksanut ajaa taloudellisesti. Varmaankin jos olis joku tehokkaampi peli, siis ihan oikea auto niin saattais tuota herkkua mennäkkin. Vääntö kun on aikasta kiva juttu ;)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.2.2010 16:15

1,6TD:llä (5-vaiht. loota) kulutus -20-35 keleillä 5,4l/100km jossa suurelta osin matkaa. Töpselissä on aina yön jälkeen tunninpari, ja ajotapa ei juurikaan taloudellinen.

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 23.2.2010 16:43

2.0 tdi automaatti skooda pari viime tankillista himpun alle kuuden. Hiljaa on kyllä menty eli pari pykälää yli rajoitusten.

Sekalaista ajoa, enimmäkseen maantietä.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 23.2.2010 17:13

Kilometreistä laskettua, ei siis ajotietokoneen lukemia. 6,0-8,5L/100km kovilla pakkasilla, eli enemmän kuin -15°C. Ajomatkan pituuden takia ajan yleensä noin 50-70% matkasta vajaalämpöisellä koneella, enkä kovin taloudellisesti olipa evry päällä tai ei. Vähintään puolet aina kaupunkiajoa. Ei Eberiä/Webastoa.

Ero on huima verraten kesäkeliin, silloin yleensä mennään korkeintaan 6L/100km lukemilla, yleensä paljon allekin sekalaisessa. Pitemmässä matkassa taasen tasoittuu kyllä kovallakin pakkasella ajotietokoneen mukaan(evry pois päältä) alle 5L/100km, tarvii vaan yli 50km ajoa maantiellä.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 23.2.2010 17:18

Nokkaa kun vähän tukkii niin sillä on alentavaa vaikutusta kulutukseen.

6,7 l /100km menee pätkäajoissa ynnä muissa kylänhurukeikoissa.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 23.2.2010 17:22

Keulalla on pahvi, joka tukkii syyläristä suurimman osan. Reunoilla jää ehkä 7-8cm siivut syyläriä näkyviin. Auttoi kyllä kovasti lämpeämiseen sekin. Eipä oikein muualta ilmaa pääsekään sisään.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 23.2.2010 17:52

Mitä täs nyt ite seuraillut kulutusta kun kilsoja tulee tuollaista noin 1000km/vk vauhtia. Lukemat pyörinyt tuossa 5.0-5.4l paikkeilla. Oikeastaan kokonaan pelkkää matka ajoa, tosin puolet ruuhkaisella tiellä, joten se nostaa kyllä hiukan kulutusta. Ja lukemat on laskettuja, ei mitään ajotietokoneen näyttämiä lukemia...

Niin ja autona Passat -01 1.9tdi 74kw manuaali. Renkaina 195/65/15 Michelin X-Ice 2 north nastat. Mittaris 284tkm ja päästöt näyttivät eilen katsastukses 0.42 egr tulpattuna. Että kone pitäis olla ihan hyvällä hapella vielä ainakin päästöistä päätellen :)

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 23.2.2010 18:20

Gololla aika suuriakin lukemia saa mittariin ;) Pitäis varmaan laskea ihan tankkauksesta.
Mittarin pitkämuistinen puoli tuollasta ~6,3 ja siitä vähän molempii suuntiin on näyttäny talvella.
Vähän raskaammalla kaasujalalla pöperölumessa tulin ~15kilsaa ni näytti ni näytti 8,5 sille reissulle... Sitten siitä loppumatka~15km "isoa tietä" vakkarilla 85km/h ja tipahti seittemään :D
Rauhasassa ajossa tuohon kuuden pintaan kesällä (225/45/17) ja talvella (195/65/15).

Syksyllä ennen lumia talvikumeilla @80km/h pääsin melkeen alle viiden tuolla tutulla ~30km matkalla. :O Nelikolle jo aikas hyvä... Vaatii tosiaan jo yrittämistä nuo lukemat :D

Että kone pitäis olla ihan hyvällä hapella vielä ainakin päästöistä päätellen :)


Tuo lukemahan kertoo vaan että syötöt auttamattomasti pienellään ;)

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 23.2.2010 20:13

Siinä 7,5 - 8 se pyörii, melko sekalaista ajoa. Autona vakio Octavia RS TDI commonrail. Toki webasto joka aamu ja välillä ajossakin vie osansa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 23.2.2010 20:16

Octavia 1.9 tdi 380 000km ajettu, remppaamaton. Jakuripumppukoneella. 90hp
Renkaina 205/55/16 kitkat

Matka ajoa 80 kilsaa suuntaansa, eli 160km päivässä. Välillä kaupassa käyntiä yms.

Nyt ollut n. 5.3-5.5. Kesällä normaalisti 4.5-5

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 23.2.2010 20:42

-98 AHU Cordoba farkku menny pari viimetankkausta n.4,7l.

Sanotaan et 2/3 maantietä ja loput kaupunkiajoa. EGR ja evry on käytössä ja harvoin tulee ajettua ylimmän sallitun nopeuden alle.. Maantie ajossa käytännössä aina ajan vakkarilla. Aika fifty-fifty starteista ollu lohkolämppärin kans tai ilman.

Alla Michelin X-Ice nortit 185/65/14

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 23.2.2010 21:32

Pitkä bussimallin 111 kW T4 LTR:n softalla tuntuu menevän kahdeksalla seka-ajossa.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 23.2.2010 21:38

-97 Polonen SDI 4,7l nappasi viime tankillisella ja matka-ajoa suurin osa.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 23.2.2010 22:33

Pari desiä enemmän kuin kesäkelillä, eli siinä 5,5l sataselle.

Legend
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.2.2010 1:45

ViestiKirjoittaja Legend » 24.2.2010 3:38

noin 5-6l/100km enemmä kaupungissa.

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 24.2.2010 7:44

5,3 - 5,5 pyörii kulutus. Tais komentoora joskus mainita liki 6 kulutuksesta jollain matkalla, kun oli ollu auto täys porukkaa ja -25.

Keulan reiät tukittuna on menty talvet ja lämpöä riittänyt tosi hyvin tuvassa lämppäri / ilmastointi automaagilla jatkuvasti (19C)
Auto liekaan yleensä 1 - 2 tuntia ennen lähtöä.
Kilometrejä 280000 ja 205 nastapyörylät alla.

Ei pienintäkään ongelmaa ole ollut tän talven pakkasilla (kop kop)

K-Ville
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.3.2009 18:14
Viesti:

ViestiKirjoittaja K-Ville » 24.2.2010 16:41

Tankillisen kulutus 5.9 kesät talvet. Minkä pidemmissä moottorijarrutuksissa, alhasemmassa ajonopeudessa ja rauhallisemmissa kiihdytyksissä säästää, menettää sen taas eeberin käytössä. Ilmastointi lisää kans kulutusta olennaisesti kesällä kuten monet muut asiat...

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 24.2.2010 18:40

6-7 litraa menee kun eberillä tulee lämmiteltyy autoo ja pahvia ei oo keulassa ja varmaan 50-50 on kaupunkiajoa ja maantietä. Ja tennaria tulee sen verran annettua et pysyy auto lämpimänä. :)

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 24.2.2010 18:56

Skoda Octavia 1.6 TDI Common Rail-koneella. 20 tuhatta ajettu, kulutus 5.3 litraa sadalla. Taajamassa menee pakkasella yli 7 litraa. Kait tuo kesäälä syö nelosella alkavia lukemia.
Aika iso tuo taajamakulutus pakkasella - saman verran se on, ku vanahlla Mersulla!
Toikasta otetaan taivasalta ajoon ja moottorilämmitin on 550 wattinen letkulämmitin.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 24.2.2010 19:46

Lastutettu ja lätkitty A4 AVF 1.9 TDi quattro avant. -15°C aamulla 30 min webaston lämmityksen jälkeen duunimatka hesan läpi niin keskikulutusmittari näytti duunipaikalla 12,1 l/100km. Keskinopeus luokkaa 22 km/h (miksi kaikki ajelevat kuin olisi jotenkin liukasta tai jotain?).

Ripeähkö laru-ikea (länsiväylä-kehä kakkonen-turun motari ja paluu) reissu jossa 100 km/h ja 110 km/h mittarinopeutta 6,6 l/100km. Pakkasta -15°C ja lähtiessä tunnin seissyt.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 24.2.2010 20:13

Passat AVF tiptronicilla vie varmaan jotai 7,5-8,5 riippuen ajoista. Lähdöt lämpimästä tallista tai roikan perästä.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 24.2.2010 20:31

AVF passatti manuaali, roikassa 1-2h ennen lähtöä keskikulutus nyt talvella 6,4. Kaupunki/ matka-ajo 70/30%.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 25.2.2010 7:44

andeRS, sulla näköjään lähes sama auto kun mulla. 96 kW. Mulla meni tosiaan 7,0 l/100km, mutta ajo oli pääasiassa maantie/motari.

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 25.2.2010 20:24

Octavia 2.0TDI DSG -05, 76tkm mittarissa joista 26tkm omia. Tankkauksista ja kilometreistä laskettuna keskikulutus tuolla matkalla hieman alle 6l/100km. Kun on lähes pelkkää kylmäkäynnistystä ja lyhkästä kaupunkiajoa niin kulutus nousee jopa 9 litraan. Lämpimillä tuo lyhkänen kaupunkiajo (n. 4km sivu keskustan lävitte) menee kuitenkin mielestäni jonnekin 7-8l. Tolpan nokassa tuo yleensä kuitenkin on talvella ja 550W/letkarin viritin nokalle heti kun auton sain. Matka-ajossa meneekin sitten 4,5 -5,2l/100km/h keskinopeuden vaihdellessa vastaavasti 85-105km/h.

Ajotyyli yleensä aika rauhallinen, kylmällä koneella ei ole tapana painattaa, vasta kun on lämmennyt niin sitten voi ja pitääkin silloin tällöin pöläytellä noet putkista. Jalkoihin ei ole tapana jäädä pyörimään. Rivakka kiihdytys matkavauhtiin ja turhien pysäytysten välttäminen säästää polttoainekuluissa. Syylärin peittävä pahvi on toki aina talvisin keulilla... ei ainakaan kondenssivesiä tullut IC:n päistä kun tuossa vaihdoin joulun jälkeen öljyt ja auoin samalla välijäähyn päätyjen letkuliitokset. Ei kuulemma harvinainen näky VAG-konsernin huolloissa, että tulee pari desiä mustaa öljynsekasta vettä - jos ehtii siis sulaa...

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 26.2.2010 9:16

Profiilin Caddy, kulutus on vaihdellut 5,5-6,9l/100

Tuohon 5,5 sisältyi Laihian reissu eli n 250km matka-ajoa, muuten on ollut lyhyttä, ~10km ajoa suuntaansa töihin ja takaisin. Sekä kotona että töissä pääsee lähtemään roikan päästä mutta silti lämmöt näillä pakkasilla nousevat vain johon 1/3 asti, vaikka jonkinlainen pahvikin on noukalla.
Viimeisein mittaus oli hevimiehelle sopiva 6,66l/100....

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 18.11.2012 10:27

Tuli eilen heitettyä voimapaperisäkistä taiteltu "pahvi" etumaskin taakse. Kyllähän se blokkaa suurimman osan ilmasta syylärille vaikka ei olekaan mitenkään tiivis.

Onkohan se öljylauhduttimen kierto syytä jättää talveksi pahvin etupuolelle vai pääseekö lauhtumaan näin talvella tarpeeksi vaikka se jäisikin pahvin koneen puolelle?
Viimeksi muokannut alspe, 18.11.2012 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 18.11.2012 11:06

Omassa diisselissä välijäähy ja keula kokonaan tukossa, hyvin toimii. Jäähyn alareunassa pidän 10cm rakoa vielä kun ei ole pakkasella kokoaikaa, kun laskee alle nollan niin koko keula tukkoon.

Vaikka on keula tukossa ja pohjamuovit kaikki ehjää, ei siellä konehuoneessa talvella lämmin tule...

edit: alla olevaan vastaten, kun egr on tukittu ja egr jäähdytin poistettu, tuo auto ei todellakaan ota 10km motarimatkalla täysiä lämpäjö ilman tukkeita, jos silloinkaan. Jos lämpätilat menee -20 pintaan niin hyvä jos mittari liikahtaa. Eli avustukset ovat todellakin tarpeen.
Viimeksi muokannut jjj84, 18.11.2012 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 18.11.2012 11:12

Paleleeko suomalainen diisel mies niin paljo että pikku pakkasella keula tukitaan?
Varmaan ihan 15-30 pakkas asteessa toi olisi perusteltua jotta kapiini lämpenee.

kulutus +-7l ja kaupunkiajoo 90%

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 18.11.2012 13:48

Paleleeko suomalainen diisel mies niin paljo että pikku pakkasella keula tukitaan?
Varmaan ihan 15-30 pakkas asteessa toi olisi perusteltua jotta kapiini lämpenee.

kulutus +-7l ja kaupunkiajoo 90%


Jaa. No hei, aja sä vaikka munat paljaana jos tunnet itsesi sitten kovemmaksi jätkäksi. :)

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.11.2012 16:09

Kyllä kuski tarkenee kovemmallakin pakkasella...
Se vaan on autolle paljon parempi, että kone saadaan normaaliin käyntilämpöön mahdollisimman nopeasti. Ja lämpiää se hyttikin siinä sivussa nopeammin, niin ei lasit jäädy ja näkee myös ne jalankulkiat ajoissa ;)
Näkeehän niitä sissejä väliin tuolla liikenteessä, joilla on koko talven lumet auton päällä ja tuulilasissa sellainen päänkokonen raaputettu alue, josta ehkä just tien näkee....

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 18.11.2012 22:49

On hyllyllä varoiks merkkikohtainen läpinäkyvä keulan suojus.

Joskus -20 asteen jälkeen vois käyttää.
Mutta en tee tosta isoo numeroa ku edellis talvet kaikki on pärjätty ilmankin. Eli omakohtasta kokemusta ei ole vielä, joten vähän mutua nää kommentit toistaseks.

Mutta noita jää puikkoja väliin näkee, ihmeenkin usein. Lohko+sisälmppäri on aika hyvä aamusin tuohon ongelmaan :)

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 19.11.2012 0:43

Ei kun keulille vaan se peitto :)
Näillä keleillä saa huoleti olla enempi puolet aukoista ummessa...
Ja niistä hyödyistähän on juttua tuolla maskisuoja-topicissa :)

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 19.11.2012 15:17

Välijäähy ongelmien takia näitä nyt aika paljon käytetään. Mukavasti halvempi vaihtoehto kuin vinttura kiertokanki, kun vettä männän päällä... Ja nämä ongelmat justiin pahimmillaan tässä kun pyöritään nollan paikkeilla.

Pari viikkoa sitten heitin passatin keulan jo tukkoon, eikä mitään ongelmia vaikka mittarissa ollut välillä lähes +10 ja tuo nelikko nyt ei oo muutenkaan niitä kaikista taloudellisimpia ja kylmimpiä vaihtoehtoja...

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 19.11.2012 18:00

G4 1,9 66kW ALH, ei eroa käytännössä kulutuksissa. Se on se 4,9-5,1 yleensä. Piuhan päästä suurin osa talvilähdöistä. Keula syylarin etupuolelta ummessa syksystä kevääseen. Kuumeneminen ei ole ollut ongelma, lämmön riittäminen kylläkin, tosin vain kun yli 15 pakkasta. Nyt on välijäähyn etumuskin tiukasti ummessa. Ehkä lämpenisi nopeammin ja lämpöä riittäisi kylmemmilläkin keleillä.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 19.11.2012 19:50

Olikohan se nyt viime talvi vai toissatalvena ku sain kaupungissa keskikulutukseksi jotain 13.5l / 100km :) Ihan vaan tollai b5 2.5tdi


Edit: No toissatalvenhan se oliki joo. Viime talvena oli jo maltillisempi 9-10l/100km :D

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 20.11.2012 14:15

yhistetty kulutus 7L pintaa ollu kesällä ja näköjää jatkuu samalla linjalla +0 keleillä..

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 7.12.2012 13:57

Passat 1.9 tdi pd130 avf 4-motion 2003 vuosimallia imee sen 8,2 sekalaisessa ajossa...
(ajotietokoneen lukema)
Lastutettu,tontitettu ja Votexin lipat ympäriinsä, kumeina 18" Hakkapeliitta 7.

Tuntuu korkealta kulutus mutta onhan se iso autokin ja ajo-ominaisuudet on tosiaan pilattu.
Myös Webasto pauhaa :D

Superdiesel
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.12.2011 6:22

ViestiKirjoittaja Superdiesel » 9.12.2012 7:12

Bora SDI -04 ja mittarissa 163tkm. Keskikulutus normitalvikelillä n.6l ja matka-ajossa viiden litran kahtapuolta. Käytössä letkulämmitin alavesiletkussa ja maski kokonaan peitetty.
Kesällä samat mitattuna n. 4,5 keskikulutus ja n.4l tasaisessa öbaut 90km/h matkanopeudessa.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 9.12.2012 10:29

Passat 1.9 tdi AVF 130Hp -04 4Motion.
Tekniikaltaan vakio ja alla 225/45/17 Continental nastat

Kulutus pyörinyt nyt 6,4-6,7l paikkeilla satkulla(laskennallinen)

JOs pakkanenn nousee tuonne yli -20 lukemiin, niin kulutuskin hyppää heti reiluun 7l, koska tuo kiinteännelikon tekniikka vain niin auttamattoman kankea sellaisilla keleillä, että hyvä kun jaksaa liikkua.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 9.12.2012 16:58

Jetta BKD -06, Turbotecin ohjelmalla. Kulutus pätkäajossa (n. 10km siirtymiä sekalaista reittivalintaa käyttäen) tällaisessa talvikelissä aikalailla tasan 6l/100km. Maantiellä sitten mennään noin 4,5l/100km.
Varmaan pikkuisen vähemmälläkin pääsisi tuossa työmatka/yms. turhassa ajossa, kun keventäisi vähän kaasujalkaa.

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 9.12.2012 22:15

Passat 1.9 tdi Ajm -00

Kesällä ajettu siihen 4 pintaan parhaimmillaan, nyt pakkasilla 60km työmatkaa suuntaansa + vaatimatonta kyläcruisailua viime tankilla 4,8.

Vielä pitää tukkia syylärin edusta, että lämpee nopeemmin, vieläkö muuta vinkkiä keneltä löytyy millä kulutusta sais alaspäin, ainaista kilpailua että pääsis joka tankilla vähemmällä :D

Toki kaasujalkakin ois kevyempi jos ois enemmän voimaa, ei tarttis polkea ku tyhjillä renkailla varustettua polkupyörää :D

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 10.12.2012 10:01

[email protected] kirjoitti:9.5 - 10.5 litraa satasella menny nyt kylmillä, ku webastoa pari kertaa päivässä pitää päällä ja ajot pääasiassa koostuu 23 kilsan työmatkasta 15/85 (kaup. maantie) vajaalämpöisellä moottorilla. Koneena 320CDI automaatilla


Näyttäs siltä, että Mersun vaihtuessa Tdi Skodaan, kulutus putosi 45%, mutta saman prosenttimäärän putosi tehotkin.

5,7 on parin tankin keskikulutus, josta eka tankillinen meni rikkinäisellä "lohkolämmittimellä". Samaan syssyyn tosin tuli uusi termostaatti ja lämpötilatunnistin. Kulutusta pienentävänä tekijänä näkisin myös kitkarenkaat.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 10.12.2012 10:10

Just tankasin 2.4 td koneiseen Toyotaan 51litraa naftaa ja trippi näytti 289km.
Halpaa ku pannullinen kaffetta ..tana :(

l4t3k5i
-
Viestit: 10
Liittynyt: 26.9.2012 16:06

ViestiKirjoittaja l4t3k5i » 10.12.2012 12:47

1.9 td (aaz) vento kuluttaa vähän ruuvattuna 7-7.5 litraa satasella.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 10.12.2012 13:47

A4 B8 2.0tdi quattro kaksi ensimmäistä tankkia oston jälkeen omassa ajossa 5,8 ja 5,9, maantieajoa tuosta ehkä 80%. Nyt kolmannella tankillisella on tullut quattroiltua niin luulen, että asetutaan sinne seiskan tietämiin.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 10.12.2012 14:08

Edellisen noin 3tkm 7,96L/100km. Matkaa ja taajamaa. Tuntuu vievän "aina" tuol 8L. Kaupunkia ei pääse/joudu ajamaan.
TRP 2,5TDI aut. 75kW. ACV. Syöttöä peukaloitu.
Ei ihan paha tämmöseks vanhaks tiiliskiveks...

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 10.12.2012 22:17

1.9 td (aaz) vento kuluttaa vähän ruuvattuna 7-7.5 litraa satasella.


Itellä 6,4L/100km, tosin hatchback mallinen golf.

sama moottori mk1 caddyn keulilla, niin ei tarvinnut edes kovaa yritystä kun matka-ajossa meni lähemmäs 5L/100km.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 10.12.2012 22:30

Semmoinen keskimääräinen matkakulutus osuu omassa 2.5vinkkelissa nykysellään näemmä siihen about 5.1 - 5.4 välille, riippuen vähä tilanteista. Taajama/kaupunkikulutus on tuoreen mittauksen mukaan 8.3l / 100km - tarkoittaa siis paljon lyhyitä ajoja ja monesti jopa kylmällä koneella. Keskikulutus on kyl osunnut nyt aika tarkkaan noiden keskelle, eli about siin 6.7l/100km menee. Kolme-neljä viime tankillistä on vedetty pro dieselilla, liekö vaikutusta sit kuitenkin.

Parhaillaan tosiaan vieny kaupungissa kovilla pakkasilla, sisältäen erinäköisiä parkkipaikka-ajoja, niin 13l/100km :D


(autona siis a4 b5 avant v6tdi)

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 10.12.2012 23:56

Aikalailla neljä kesät talvet, ihan sama miten ajelee.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 11.12.2012 23:26

sama keskikulutus kesällä kuin talvella. Maantietä vähemmällä, mutta kaupunkia enemmällä. 5,7-5,8l/100km. Työmatka maantietä noin 5.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 12.12.2012 21:44

pyöreesti kympin vie 2.5tdi + tip, ajot pääasiassa kaupunkiajoa. matka-ajossa n. 8.5l/100km

kesälläkään ei alle 7 litran matka-ajossa tuolla pääse


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa