Vedenlämpömittari ei nouse tarpeeksi, Golf iv AGR/ALH
Valvoja: ffp jäsenet
Vedenlämpömittari ei nouse tarpeeksi, Golf iv AGR/ALH
Kyseessä 280 tkm ajettu AGR, Nyt ilmojen viilennettyä koneen vedenlämpömittari ei nouse enää 90' asteeseen vaan jää pikkuisen alle. Autoon vaihdettiin nesteet elokuussa jakohihnan vaihdon yhteydessä. Muina talvina on lämpö noussut tasan 90 asteeseen mittarin mukaan.
Katselin noita vanhoja topiceja mutta niissä mainittiin että mittari alkaa heitellä rajusti eri suuntiin jos lämpötila-anturi rikki.
Voiko olla myös ylhäällä mainittu vika jos anturi menossa rikki? Onko erilaisia lämpötila-antureita vedelle enemmänkin vain pelkästään yksi? Yhtään lämpötila-anturia ei ole vaihdettu ikinä.
EDIT: Muokkasin otsikkoa niin että joku muukin hakua käyttävä löytää helpommin tiedon.
Katselin noita vanhoja topiceja mutta niissä mainittiin että mittari alkaa heitellä rajusti eri suuntiin jos lämpötila-anturi rikki.
Voiko olla myös ylhäällä mainittu vika jos anturi menossa rikki? Onko erilaisia lämpötila-antureita vedelle enemmänkin vain pelkästään yksi? Yhtään lämpötila-anturia ei ole vaihdettu ikinä.
EDIT: Muokkasin otsikkoa niin että joku muukin hakua käyttävä löytää helpommin tiedon.
Viimeksi muokannut Reaper, 8.11.2012 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras vaihtoehtohan olisi kun vaihtais molemmat kerralla. Taidan kuitenkin vaihtaa ensin sen termostaatin ja sitten anturin jos tarvetta. Ei paljon muita vikakohtia voi enää olla. EGR on myös käytössä, joten siitä ei alilämpö johdu.
Tuota punaista nestettä olen joutunutkin jo aiemmin muina talvina lisäilemään kun vuotaa letkulämmittimen liitos hieman lämmitintä käytettäessä.
Paljon muuten maksaa OEM osana termostaatti?
EDIT: Termostaatti (044121113) 42,20 e, o-rengas (038121119B) 3,80 e.
erivärisiä (oem punasta) pakkasnesteitä ei saa sekottaa vihertäviin/sinisiin
Tuota punaista nestettä olen joutunutkin jo aiemmin muina talvina lisäilemään kun vuotaa letkulämmittimen liitos hieman lämmitintä käytettäessä.
Paljon muuten maksaa OEM osana termostaatti?
EDIT: Termostaatti (044121113) 42,20 e, o-rengas (038121119B) 3,80 e.
Viimeksi muokannut Reaper, 8.11.2012 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a4/t ... engine.htm
Tuossa ohjeessa varoitetaan että saattaa katketa tuo mustan muoviputken kaksi kiinnikettä jotka pitävät termostaattia kiinni, jos termostaatti ei irtoa helposti koneen kyljestä. Onko tuo miten varma skenaario vai oletko ehjänä saaneet osat irti?
Tuossa ohjeessa varoitetaan että saattaa katketa tuo mustan muoviputken kaksi kiinnikettä jotka pitävät termostaattia kiinni, jos termostaatti ei irtoa helposti koneen kyljestä. Onko tuo miten varma skenaario vai oletko ehjänä saaneet osat irti?
Melko varmasti nuo lirvakkeet katkeaa ku irroitat sen termarikotelon. ite oon suosiolla vaan repässy sen irti ja sit leikkonu ne muovit helvettiin sieltä, paljo helpompi asennella se kotelo paikoilleen ku ei tartte värkätä niiden muovien kans. Ne on kaiketi vain sitä varten olemassa että termarin sais lykätä paikoilleen sillä kotelolla, mut hyvin se termari pysyy siellä reijässään ilman noitakin.
1-koppa Octaviassa lämpömittari alkaa nousta 50:stä kun koneen lämpö on 55, ja näyttää 90 kun kone on vasta 75-asteinen. Pelkästään tuolla mittarilla olisi mahdoton arvioida termostaatin kuntoa, ennenkuin se on tosiaan hajalla. Hyvä välillä tarkistaa obd-liitännästä että mihin lämmöt oikeasti nousevat.
http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtop ... 20&t=13404
Löysin tämän topicin ja tuo minun lämpömittari näyttää juuri samaa kuten tuossa kuvassa ja kone tosiaan tuntuu lämpenevän hitaammin kuin ennen. Uusi OEM termari ja o-rengas ostettu, pitää viikonloppuna laittaa paikalleen.
Löysin tämän topicin ja tuo minun lämpömittari näyttää juuri samaa kuten tuossa kuvassa ja kone tosiaan tuntuu lämpenevän hitaammin kuin ennen. Uusi OEM termari ja o-rengas ostettu, pitää viikonloppuna laittaa paikalleen.
Polttoaineen kulutus on mielestäni pysynyt kohtuu normaalina. Hehkuttaa kylmällä koneella myös normaali ajan. Lämpömittarin neula ei tipu tai seilaa. Pitää tarkkailla kulutusta kun vaihtaa tuo termostaatin. MAF on myös alkuperäinen, senkin vaihto voisi olla kohta puoliin ajankohtaista. N75 on ainut mikä on noista "normi" huolto osista vaihdettu.
Nyt termostaatti vaihdettu. Lämmöt nousee mittarin mukaan tasan 90 asteeseen ja kestää siinä. Siitä termostaatin kansiosasta katkesi irroittaessa nuo muovitapit. Termostaatti piti vetää pihdillä irti erikseen.
Uusi termostaatti kesti yksinään paikallaan kolossaan mutta o-renkaan kanssa joutui vähän säätämään että kesti oikealla paikalla kun laittoi sen kansiosan takaisin. Tuo kansi maksaa OEM osana n. 8 e. Sen vaihtaminen uuteen helpottaa termostaatin takaisin laittoa koska myös o-rengas kestää kiinni kannessa niiden klipsujen pitäessä termostaattia paikallaan.
Uusi termostaatti kesti yksinään paikallaan kolossaan mutta o-renkaan kanssa joutui vähän säätämään että kesti oikealla paikalla kun laittoi sen kansiosan takaisin. Tuo kansi maksaa OEM osana n. 8 e. Sen vaihtaminen uuteen helpottaa termostaatin takaisin laittoa koska myös o-rengas kestää kiinni kannessa niiden klipsujen pitäessä termostaattia paikallaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa