Yritin haulla löytää vastauksia, mutta ei osunut sopivaa silmään.
Kysymys siis siitä, että sarjamme "Pasuunan hiton kalliit huollot" saa toissakesäisen jakohihnan vaihdon ja tänäkeväisen hiukkassuodattimen vaihdon jälkeen jatkoa, kun nyt meillä on ohjelmassa kaksoismassavauhtipyörän vaihto.
Autossani on 2.0 TDI BMP-moottori (8-venttiilinen) ja DSG-loota. Katselin mm. ebaysta sopivaa kilkettä ja kysymys kuuluukin nyt, että kun joissain paikoin tunnutaan myyvän samaa vauhtipyörää kummallekin vaihteistolle ja osassa paikoista sitten mainitaan jotain muuta, niin ovatko nuo vauhtipyörät yhteensopivia riippumatta auton vaihteistosta?
Motonetissä myydään näemmä myöskin vauhtipyörää, mutta siinä on maininta: "ei DSG", joten liekö niissä sitten kuitenkin jotain eroa?
Tämän myyjä jo vastasikin minulle tuon setin sopivan autooni, mutta tiedä näistä sitten...
Kaksoismassavauhtipyörän yhteensopivuus, manuaali vs. DSG
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä niihin eri vauhtipyörät on minun käsittääkseni, ainakin 6-vaihteiseen DSG:hen, jossa on märkä, monilevy kaksoiskytkin.
Tässä on yksi vaihtoehto: www.slamit.net/product/7889/vauhtipyora ... eon-toledo
Tässä on yksi vaihtoehto: www.slamit.net/product/7889/vauhtipyora ... eon-toledo
Tämä olisi varmaan oikea osa myöskin. Puhutaan DSG:stä ja tuo moottorikoodikin täsmää.
Onko näitä kytkinosia pitänyt vaihtaa/vaihdettu 6-vaihteisen DSG:n vauhtipyörän vaihdon yhteydessä? Ei minulla mitään fetissiä niiden osien vaihtamiseksi ole, mutta tokihan se kannattaisi tehdä samalla kertaa, jos 1) tarvetta on ja 2) loota tulee joka tapauksessa irroitetuksi.
Onko näitä kytkinosia pitänyt vaihtaa/vaihdettu 6-vaihteisen DSG:n vauhtipyörän vaihdon yhteydessä? Ei minulla mitään fetissiä niiden osien vaihtamiseksi ole, mutta tokihan se kannattaisi tehdä samalla kertaa, jos 1) tarvetta on ja 2) loota tulee joka tapauksessa irroitetuksi.
Kyllä tuo pitäisi noiden tietojen mukaan käydä. Tässä on sama vauhtipyörä eri paikasta: www.seekpart24.com/luk/flywheel-415049409 ja selkeesti siinäkin mainitaan, että käy DSG:lle ja märkäkytkimelliseen versioon.
Mulle suositeltiin myös kytkinpaketin vaihtoa samalla, kun kulunut vauhtipyörä kuulemma hakkaa kytkimen boorit väljäksi. Tiedä häntä, mutta vaihdatin sen samalla, kun kerran laatikko oli irti. Paljon pehmeämmin kytkin toimii nyt, ettei se ihan hukkaan mennyt.
Teetin rempan Tallinnassa, Saksa-autossa. Koko lystin hinta oli n. 1500 vauhtipyörän ja kytkimen osalta vaihdettuna.
Suomessa marmorilla sama homma n. 2700...
Mulle suositeltiin myös kytkinpaketin vaihtoa samalla, kun kulunut vauhtipyörä kuulemma hakkaa kytkimen boorit väljäksi. Tiedä häntä, mutta vaihdatin sen samalla, kun kerran laatikko oli irti. Paljon pehmeämmin kytkin toimii nyt, ettei se ihan hukkaan mennyt.
Teetin rempan Tallinnassa, Saksa-autossa. Koko lystin hinta oli n. 1500 vauhtipyörän ja kytkimen osalta vaihdettuna.
Suomessa marmorilla sama homma n. 2700...
Ei käy manuaaliaskin vauhtis dsg:hen
http://bestparts.fi/tuotteet.html
Otin tuolta..takuu 1v. / 60tkm.
En vaihtanu kytkinpakkaa..Vaihoin 40tkm. myöhemmin koko auton.
http://bestparts.fi/tuotteet.html
Otin tuolta..takuu 1v. / 60tkm.
En vaihtanu kytkinpakkaa..Vaihoin 40tkm. myöhemmin koko auton.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”