Kaksoismassavauhtipyörän yhteensopivuus, manuaali vs. DSG

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

villho
-
Viestit: 28
Liittynyt: 28.10.2010 14:11

Kaksoismassavauhtipyörän yhteensopivuus, manuaali vs. DSG

ViestiKirjoittaja villho » 18.6.2012 16:13

Yritin haulla löytää vastauksia, mutta ei osunut sopivaa silmään.

Kysymys siis siitä, että sarjamme "Pasuunan hiton kalliit huollot" saa toissakesäisen jakohihnan vaihdon ja tänäkeväisen hiukkassuodattimen vaihdon jälkeen jatkoa, kun nyt meillä on ohjelmassa kaksoismassavauhtipyörän vaihto.

Autossani on 2.0 TDI BMP-moottori (8-venttiilinen) ja DSG-loota. Katselin mm. ebaysta sopivaa kilkettä ja kysymys kuuluukin nyt, että kun joissain paikoin tunnutaan myyvän samaa vauhtipyörää kummallekin vaihteistolle ja osassa paikoista sitten mainitaan jotain muuta, niin ovatko nuo vauhtipyörät yhteensopivia riippumatta auton vaihteistosta?

Motonetissä myydään näemmä myöskin vauhtipyörää, mutta siinä on maininta: "ei DSG", joten liekö niissä sitten kuitenkin jotain eroa?

Tämän myyjä jo vastasikin minulle tuon setin sopivan autooni, mutta tiedä näistä sitten...

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 18.6.2012 17:01

Kyllä niihin eri vauhtipyörät on minun käsittääkseni, ainakin 6-vaihteiseen DSG:hen, jossa on märkä, monilevy kaksoiskytkin.
Tässä on yksi vaihtoehto: www.slamit.net/product/7889/vauhtipyora ... eon-toledo

villho
-
Viestit: 28
Liittynyt: 28.10.2010 14:11

ViestiKirjoittaja villho » 18.6.2012 17:12

Tämä olisi varmaan oikea osa myöskin. Puhutaan DSG:stä ja tuo moottorikoodikin täsmää.

Onko näitä kytkinosia pitänyt vaihtaa/vaihdettu 6-vaihteisen DSG:n vauhtipyörän vaihdon yhteydessä? Ei minulla mitään fetissiä niiden osien vaihtamiseksi ole, mutta tokihan se kannattaisi tehdä samalla kertaa, jos 1) tarvetta on ja 2) loota tulee joka tapauksessa irroitetuksi.

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 18.6.2012 23:41

Kyllä tuo pitäisi noiden tietojen mukaan käydä. Tässä on sama vauhtipyörä eri paikasta: www.seekpart24.com/luk/flywheel-415049409 ja selkeesti siinäkin mainitaan, että käy DSG:lle ja märkäkytkimelliseen versioon.

Mulle suositeltiin myös kytkinpaketin vaihtoa samalla, kun kulunut vauhtipyörä kuulemma hakkaa kytkimen boorit väljäksi. Tiedä häntä, mutta vaihdatin sen samalla, kun kerran laatikko oli irti. Paljon pehmeämmin kytkin toimii nyt, ettei se ihan hukkaan mennyt.

Teetin rempan Tallinnassa, Saksa-autossa. Koko lystin hinta oli n. 1500 vauhtipyörän ja kytkimen osalta vaihdettuna.
Suomessa marmorilla sama homma n. 2700...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 18.6.2012 23:48

Ite vaihoin 200tkm ajettuun ekan kerran pyörän eikä ollut kyl boordit hakkautunut, taitaa olla osittain liioittelua tuokin?? toki järkevää se kytkin olis ollut samalla vaihtaa mutta vaihtaa niin nätisti että menee viel pitkään.

Vagaaja saanut homman kyllä reiluun hintaan!

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 19.6.2012 20:00

Ei käy manuaaliaskin vauhtis dsg:hen

http://bestparts.fi/tuotteet.html
Otin tuolta..takuu 1v. / 60tkm.
En vaihtanu kytkinpakkaa..Vaihoin 40tkm. myöhemmin koko auton.

Litrep
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 11.10.2012 18:12

ViestiKirjoittaja Litrep » 11.10.2012 18:14

Mikäs kytkinpakka tuohon dsg menee ?
Vauhtipyörän löydän mutten pakkaa.

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 11.10.2012 22:34

Mikäs kytkinpakka tuohon dsg menee ?
Vauhtipyörän löydän mutten pakkaa.


Onko kyse 6 vai 7 vaihteisesta dsg:stä? 6 vaihteiseen (02E) menee kytkin: 02E398029A.
Slamitin kauttakin ilmeisesti saatavilla, kun varaosahaun kautta tolla numerolla sellanen löytyy hintaan: 666,38 €.

Litrep
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 11.10.2012 18:12

ViestiKirjoittaja Litrep » 12.10.2012 7:51

6 vaihteinen dsg kyseessä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa