VNT ohjauskello aito vastaan kopio

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

VNT ohjauskello aito vastaan kopio

ViestiKirjoittaja gryger » 19.9.2012 17:53

Kuvassa kiiltävä on Garret vnt kopiokello. Garretilla ohjaustangon ns. unibal kuula kaksiosainen ja selkeästi materiaaliltaan lämpölaajenemista sietävä kokoonpano. Kopiossa kuula yksiosainen ja lämpöasia on hoidettu välyksellä (mallia reilu) On jumissa jo nyt tietyssa kulmassa. Kopiossa ohjaustangon säätöosa samoin isolla välyksellä. Säätörullassa välys kierretankoon onneksi pienempi. Lukitusmuttterilla säätöosan saa onneksi kiristettyä yhdeksi puuksi.
Kuva
Kuva
Kuva

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 19.9.2012 17:56

Noinhan se menee. Kopsussa lisäksi tuo kalvon kestävyys on oletettavasti hieman kehnompi, mut aikasa kestää sekin varmasti. Lisäksi kellon liike paineyksikköä kohden on useasti erilainen alkuperäiseen verraten, mutta senkin puolesta ajanee asiansa. Muuttaa vaikka ohjelmaa tai varren pituutta sen verran että alkaa toimimaan odotetusti.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 19.9.2012 18:02

Ohjelman muutos? Hinta? Tulisko alkuperäinen jopa halvemmaksi noiden jälkeen?

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ViestiKirjoittaja gryger » 19.9.2012 18:19

Joo seuraavaksi pitää mittailla alipaineella erot. Luulin että tuo Garrettilainen oli jumissa kun halpaa kopioon sorruin mutta ei tuo alkuperäinen kello mitään jumita nyt kun sitä on jumpannut. Paineella kun antaa poistoreijästä ilmaa sisään niin tanko liikkuu max liikkeen sisäänpäin. Testatessa pitää tangon paikoillaan kun alipainelähtö tulpattuna, sen verran antaa perää mitä kalvossa mittaa ennenkuin pysähtyy. Kalvo siis ehjä. Itse imutettuna kumpaakaan kellon vartta ei juuri liikkumaan saa, liike varmasti max 10mm.

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

ViestiKirjoittaja Jusu » 20.9.2012 10:05

Mulla oli tuo garretin kello akselistaan ruostunut kellon sisältä siten, että ahtimen ollessa kylmä niin kellon varressa oli pieni ahdistus ja siksi ei ahdin toiminut oikein. Kalvo oli ehjä. Avasin tuon kellon ja oli täynnä ruosteputua.
Tuo kellon sijoitus ainakin ajm-koneessa on jölmösti tuo letkulähtö ylöspäin, niin roiskuva vesi valuu kelloon sisälle.
Kyselin garretin kelloa, mutta kaikkialla sanottiin ettei garretti myy varaosia ahtimiinsa, vaan tehdaskunnostettu tilalle.
Mielestäni hanurista tuollainen ja ostin tilalle vastaavan kkk:n ahtimen, siihen pitäis löytyä osiakin.

cre8tor
-
Viestit: 158
Liittynyt: 18.9.2006 19:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja cre8tor » 20.9.2012 12:34

Minäkin tilasin liettuasta (ebay) hintaan 49e tarvike alipainekellon niin hyvinhän tuo toimii. alkuperäisestä garretin kellosta oli kalvo ihan riekaleina.

Tangon säädin juurikin samaan mittaan mikä oli alkuperäisessäkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa