vw golf iv 1.9 TDI turbo tippuu pelistä.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
vw golf iv 1.9 TDI turbo tippuu pelistä.
Eli auto olisi nelos koppanen golfi ja koneena on 1.9 TDI (66KW, ALH). Ongelmana on se, että turbo menee vikatilaan siinä 110 - 120km/h vauhdissa. Seuraavat osat on vaihdettu ilman tulosta:
-N75
-välijäähy
-MAP-anturi
-alipaineletkut käyty läpi ja vaihdettu vialliset
-Öljyä kertyy välijäähyyn
Olisko mitään ideoita mitä seuraavaks vois vaihtaa?
Niin ja autolla rulattu 350 tkm.
-N75
-välijäähy
-MAP-anturi
-alipaineletkut käyty läpi ja vaihdettu vialliset
-Öljyä kertyy välijäähyyn
Olisko mitään ideoita mitä seuraavaks vois vaihtaa?
Niin ja autolla rulattu 350 tkm.
Viimeksi muokannut kossu-kuoppa, 6.9.2012 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
-
- -
kossu-kuoppa, ootko jo saanut selville jotain autosta, että mikä on kun mulla on ihan sama vika ja samanlaista vikakoodia puskee. Sit esim. jos 4-vaihteella tulee tiukkaa ylämäkee isoilla kierroksilla, saattaa mennä vikatilaan.. Ja tuntuu että ei kiihdy ihan niin kuin pitäis. Siivet putsattu, maffi vaihdettu, n75 vaihdettu. Hommasin tänään ton koko version vcds-litestä niin pääsee näkee vähän tarkemmin mitä siellä tapahtuu(jos niistä mitään ymmärrän :) ) Jos mulla selviää jotain, niin pistän tänne mutta pistähän sinäkin, jos jotain selviää..
-
- -
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent Tässä olis se vikakoodi. En oo vielä kereenny mitään uusia juttuja kokeileen, mutta toi egr pitäs tulpata ku vaan kerkiän. Siipien jumittamisesta en oo enään varma jossei sitä kerran siitä tangosta pysty päätteleen. Sellanen ilmiö olis vielä, että välijäähyyn kertyy öljyä epäilyttävän paljo.
P1556 - 35-10 - - - Intermittent Tässä olis se vikakoodi. En oo vielä kereenny mitään uusia juttuja kokeileen, mutta toi egr pitäs tulpata ku vaan kerkiän. Siipien jumittamisesta en oo enään varma jossei sitä kerran siitä tangosta pysty päätteleen. Sellanen ilmiö olis vielä, että välijäähyyn kertyy öljyä epäilyttävän paljo.
-
- -
Jatketaanpas kun samainen malli kyseessä.
Eli ahdot nousee 0.7 maksimissaan. Motari nopeudella ahdot n.0,4 jatkuvasti, mäkeen mentäessä se 0,7 samantien.
Kulutus pyörii matka-ajosssakin 6L tuntumassa,kaupunkiajo ei muuta kulutusta juurikaan.
Autossa LMS:n ohjelma ja sen jälkeen tehty hihnan vaihto. Voiko ajoitus muuttua hihnan vaihdolla että selittäisi tuon kulutuksen vai lähteä etsimään "vikaa" jostain muualta suunnalta.
Ei savuta yms. ja vetokin ihan kohtuullisen hyvä (puutuu loppua kohti hieman) bensa koneisten (+400hv) jälkeen ei diisseli kyllä tunnu oikein kovinkaan yävetoisille...
Eli ahdot nousee 0.7 maksimissaan. Motari nopeudella ahdot n.0,4 jatkuvasti, mäkeen mentäessä se 0,7 samantien.
Kulutus pyörii matka-ajosssakin 6L tuntumassa,kaupunkiajo ei muuta kulutusta juurikaan.
Autossa LMS:n ohjelma ja sen jälkeen tehty hihnan vaihto. Voiko ajoitus muuttua hihnan vaihdolla että selittäisi tuon kulutuksen vai lähteä etsimään "vikaa" jostain muualta suunnalta.
Ei savuta yms. ja vetokin ihan kohtuullisen hyvä (puutuu loppua kohti hieman) bensa koneisten (+400hv) jälkeen ei diisseli kyllä tunnu oikein kovinkaan yävetoisille...
-
- -
Kumpikos kone A.I.K:lla siellä on? ALH vai AGR? 66kW molemmat...
AGRn tapauksessa vois olla viallinen n75 venttiili, tai jopa kyseinen venttiili kokonaan ohitettuna ja hukkaportin ohjaus suoraan ahtopaineella -> tällöin ahdot jää juurikin tuolle 0,7 tasolle....
Tuo 0,4bar motarilla kuulostaa normaalilta tasolta...
AGRn tapauksessa vois olla viallinen n75 venttiili, tai jopa kyseinen venttiili kokonaan ohitettuna ja hukkaportin ohjaus suoraan ahtopaineella -> tällöin ahdot jää juurikin tuolle 0,7 tasolle....
Tuo 0,4bar motarilla kuulostaa normaalilta tasolta...
Vakioahdot on 0,9bar jatkuvaa.. voi muutaman sekunnin pitää kilon paikkeilla ennenku tasaantuu. Näi omassa kulkineessa käyttäytyy...
Mulla oli jonkinaikaa hukkaportti suoralla ohjauksella ja silloin oli noin 0,7 ahtoja, mutta nuita hukkaportteja voipi olla hiukan erilailla viritettyinä.. Mulla on kerran ahdin remontoitu..
Hyvinhän noihin voimaa saa vaihtamalla ahtimen, suuttimet ja softan ;)
Mulla oli jonkinaikaa hukkaportti suoralla ohjauksella ja silloin oli noin 0,7 ahtoja, mutta nuita hukkaportteja voipi olla hiukan erilailla viritettyinä.. Mulla on kerran ahdin remontoitu..
Hyvinhän noihin voimaa saa vaihtamalla ahtimen, suuttimet ja softan ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”