vw golf iv 1.9 TDI turbo tippuu pelistä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kossu-kuoppa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.3.2012 17:51

vw golf iv 1.9 TDI turbo tippuu pelistä.

ViestiKirjoittaja kossu-kuoppa » 1.9.2012 19:22

Eli auto olisi nelos koppanen golfi ja koneena on 1.9 TDI (66KW, ALH). Ongelmana on se, että turbo menee vikatilaan siinä 110 - 120km/h vauhdissa. Seuraavat osat on vaihdettu ilman tulosta:

-N75
-välijäähy
-MAP-anturi
-alipaineletkut käyty läpi ja vaihdettu vialliset
-Öljyä kertyy välijäähyyn

Olisko mitään ideoita mitä seuraavaks vois vaihtaa?

Niin ja autolla rulattu 350 tkm.
Viimeksi muokannut kossu-kuoppa, 6.9.2012 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 1.9.2012 19:24

pitäskö lukea ne vikakoodit kuitenkin ja katsoa sieltä miksi menee vikatilaan.

kossu-kuoppa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.3.2012 17:51

ViestiKirjoittaja kossu-kuoppa » 1.9.2012 19:25

Pistän huomenna sen koodin kun en muista sitä ulkoo. Charge pressure jotain, mutta huomenis koko litannia.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.9.2012 23:14

Tutkippa vielä ahtopaineputket ja -letkut.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 2.9.2012 12:25

No milläs oot todennut ettei siivet jumita? Sitä kun ei oikeesti edes silmämääräsesti voi todeta tai sitä vartta heiluttelemalla. Pienikin nihkeys riittää nostaan ahdot yli sallitun.

Mr muscle sisään niin ei tarvi arvailla, ellet sitten ole purkanut ja todennut ettei ne tosiaan jumita siellä.

golffarmari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 26.10.2010 5:05

ViestiKirjoittaja golffarmari » 4.9.2012 22:16

kossu-kuoppa, ootko jo saanut selville jotain autosta, että mikä on kun mulla on ihan sama vika ja samanlaista vikakoodia puskee. Sit esim. jos 4-vaihteella tulee tiukkaa ylämäkee isoilla kierroksilla, saattaa mennä vikatilaan.. Ja tuntuu että ei kiihdy ihan niin kuin pitäis. Siivet putsattu, maffi vaihdettu, n75 vaihdettu. Hommasin tänään ton koko version vcds-litestä niin pääsee näkee vähän tarkemmin mitä siellä tapahtuu(jos niistä mitään ymmärrän :) ) Jos mulla selviää jotain, niin pistän tänne mutta pistähän sinäkin, jos jotain selviää..

kossu-kuoppa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.3.2012 17:51

ViestiKirjoittaja kossu-kuoppa » 6.9.2012 19:08

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent Tässä olis se vikakoodi. En oo vielä kereenny mitään uusia juttuja kokeileen, mutta toi egr pitäs tulpata ku vaan kerkiän. Siipien jumittamisesta en oo enään varma jossei sitä kerran siitä tangosta pysty päätteleen. Sellanen ilmiö olis vielä, että välijäähyyn kertyy öljyä epäilyttävän paljo.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.9.2012 18:17

Katseleppas tarkkaan läpi kaikki alipaineputket ja -letkut..
Vuoto aiheuttaa huohotuksen selkeän lisääntymisen ja sitämyötä myös öljysumua päätyy aika paljon imupuolelle... Vajailla alipaineilla ahtimen siivet ei jaksa säätyä riittävästi jolloin ahdot ei nouse kunnolla..

kossu-kuoppa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.3.2012 17:51

ViestiKirjoittaja kossu-kuoppa » 16.9.2012 14:03

Dodiin letkuja uusittu pari kipaletta eikä vaikutusta. Turbonkellosta huomasin sellasen, että kun siihen letkuun puhaltaa niin kello selvästi vuotaa ilmaa. Voiko sen vaihtaa vaan suoraan uuteen ettei tarvi säätää tai mitään?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.9.2012 14:22

Säädät saman pituseks ku vanhaki.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 16.9.2012 19:33

Saako noita kelloja edes uusina varaosina? Mulle olivat myymässä turboo kylkiäisinä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.9.2012 20:14

Tarvikkeena saa kyllä, ebaystä joku 60e posteineen suomeen.

A.I.K
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.9.2012 13:26

ViestiKirjoittaja A.I.K » 17.9.2012 13:56

Jatketaanpas kun samainen malli kyseessä.
Eli ahdot nousee 0.7 maksimissaan. Motari nopeudella ahdot n.0,4 jatkuvasti, mäkeen mentäessä se 0,7 samantien.
Kulutus pyörii matka-ajosssakin 6L tuntumassa,kaupunkiajo ei muuta kulutusta juurikaan.
Autossa LMS:n ohjelma ja sen jälkeen tehty hihnan vaihto. Voiko ajoitus muuttua hihnan vaihdolla että selittäisi tuon kulutuksen vai lähteä etsimään "vikaa" jostain muualta suunnalta.
Ei savuta yms. ja vetokin ihan kohtuullisen hyvä (puutuu loppua kohti hieman) bensa koneisten (+400hv) jälkeen ei diisseli kyllä tunnu oikein kovinkaan yävetoisille...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 17.9.2012 15:48

Huono ohjelma aiheuttaa kulutuksen nousua, samoin kuten esimerkiksi isot renkaat ja vanteet. Perusajoituksen säätö vaikuttaa myös hieman.

kossu-kuoppa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.3.2012 17:51

ViestiKirjoittaja kossu-kuoppa » 17.9.2012 18:27

Ebaystä niitä irtois ihan hyvään hintaan. Kovasti ne alanliikkeis meinas, että vaatis koko turbon uusintaa, mutta pakko tuo kello ny on itte voida vaihtaa. Onko kellään kokemusta vaihdosta? Pitäs kuulemma onnistua jos löytää vaan samanlaisen kellon tilalle...

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 17.9.2012 21:58

Kulutus melko normaali mutta ahdot alakantissa.
Normaalia ettei 66kw ohjelmallakaan tunnu miltään 400hv bensaan verrattuna eikä 90hp bensa miltään 400hp diiseliin verrattuna.

Antaako vikakoodia?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.9.2012 16:30

Kumpikos kone A.I.K:lla siellä on? ALH vai AGR? 66kW molemmat...

AGRn tapauksessa vois olla viallinen n75 venttiili, tai jopa kyseinen venttiili kokonaan ohitettuna ja hukkaportin ohjaus suoraan ahtopaineella -> tällöin ahdot jää juurikin tuolle 0,7 tasolle....

Tuo 0,4bar motarilla kuulostaa normaalilta tasolta...

A.I.K
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.9.2012 13:26

ViestiKirjoittaja A.I.K » 19.9.2012 0:54

AGR koneena. N75:n johto irroitettuna ahdot rajoittuu 0,5 arvoon. Paljonkos siellä ahdot kuuluisi "vakiona" olla ? Jos sinne jatkossa he221:sen vaihtaisi ahtimeksi... Ei rengastus vaikuttanut juurikaan kulutukseen. No ei odotukset mitkään mahdottomat oleetkaan kun tuon hommasin :-)

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 19.9.2012 1:33

Vakioahdot on 0,9bar jatkuvaa.. voi muutaman sekunnin pitää kilon paikkeilla ennenku tasaantuu. Näi omassa kulkineessa käyttäytyy...
Mulla oli jonkinaikaa hukkaportti suoralla ohjauksella ja silloin oli noin 0,7 ahtoja, mutta nuita hukkaportteja voipi olla hiukan erilailla viritettyinä.. Mulla on kerran ahdin remontoitu..

Hyvinhän noihin voimaa saa vaihtamalla ahtimen, suuttimet ja softan ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa