VCDS tulkinta-apuja?
Valvoja: ffp jäsenet
VCDS tulkinta-apuja?
Keturallaan olevia kohtia
Injection quality limitation
I.Q via rpm (torg) raja-arvot 35.5-36.5mg/h = 28,8mg/str
I.Q via air mass raja-arvot 36.0-39.0mg/h = 26,2mg/str
Air system
MAF sensor ( ON UUSI ) raja-arvot 230-270mg/h = 425-440mg/str
F96 = 979,2mbar
G71 = 999,6mbar
Charge presure control
Specifed MAP raja-arvo 1850-1950mbar = 938,4mbar
Actucal MAP raja-arvo 1700-2080mbar = 999,6mbar
MAF on siis uusittu. Mitä seuraavaksi pitäisi nyplätä? Tehot on kadoksissa.
Piruuttaan voisi ynnäillä tähän ketjuun myös kuluja...
Eli hjelmointi 400e
MAF 113e
Injection quality limitation
I.Q via rpm (torg) raja-arvot 35.5-36.5mg/h = 28,8mg/str
I.Q via air mass raja-arvot 36.0-39.0mg/h = 26,2mg/str
Air system
MAF sensor ( ON UUSI ) raja-arvot 230-270mg/h = 425-440mg/str
F96 = 979,2mbar
G71 = 999,6mbar
Charge presure control
Specifed MAP raja-arvo 1850-1950mbar = 938,4mbar
Actucal MAP raja-arvo 1700-2080mbar = 999,6mbar
MAF on siis uusittu. Mitä seuraavaksi pitäisi nyplätä? Tehot on kadoksissa.
Piruuttaan voisi ynnäillä tähän ketjuun myös kuluja...
Eli hjelmointi 400e
MAF 113e
Ja tehot katosi kun auto softattiin? Jos näin niin asentaja lienee paras vastaamaan kysymyksiin.
Ja tosiaan, ei noissa luvuissa mitään vikaa ole, nuo raja-arvot nyt pätee enempi vakiokoneeseen ja sielläkään ei välttämättä osu niihin.
Tehot kadoksissa ei myöskään kerro mitään, avaapas aihetta lisää... mikä, miten, missä, miksi jne.
edit. tämä näytti myös olevan kirjoittajan kolmas thredi samasta aiheesta... ehkä kannattaisi kirjoittaa kaikki samaan paikkaan, ei tule ratkeamaan näin.
Ja tosiaan, ei noissa luvuissa mitään vikaa ole, nuo raja-arvot nyt pätee enempi vakiokoneeseen ja sielläkään ei välttämättä osu niihin.
Tehot kadoksissa ei myöskään kerro mitään, avaapas aihetta lisää... mikä, miten, missä, miksi jne.
edit. tämä näytti myös olevan kirjoittajan kolmas thredi samasta aiheesta... ehkä kannattaisi kirjoittaa kaikki samaan paikkaan, ei tule ratkeamaan näin.
Tehot olivat jo hukassa ennen softausta. Softauksesta ei puolestaan tullut kuin lisää soppakuluja. menoon ei tullut vaikutusta. Voimasavua ei näy, vaikka softaajan mielestä pitäisi tulla jo kunnolla tuubaa.
Ahtaa 0.9 vaikka softalla pyydettiin 1,2bar (erillinen ahtopainemittari)
Auto on tomaatti tekniikalla. Mutta vedätystä siis ja arvojen tsiikailua.
Ahtaa 0.9 vaikka softalla pyydettiin 1,2bar (erillinen ahtopainemittari)
Auto on tomaatti tekniikalla. Mutta vedätystä siis ja arvojen tsiikailua.
Ei pitäisi vaikuttaa ahtolämpötila-anturin siihen, etteikö paineet toteudu.
Voin kokemuksesta sanoa, että auto kannatta (ja pitää) olla kunnossa kun se alunperinkin softaajalle viedään. Sellaista pikkuvikaista (tai isompivikaista) autoa ei ole mukava softantekijänkään yrittää saada säätöihin. Myöskin nämä viat sitten vaikuttavat lopputulokseen, niinkuin tässäkin on käynyt. Huonolla tuurilla vielä softaajakin kärsii jälkikäteen "huonon koodarin maineesta".
Ota ajonaikainen logi ja pastea se tänne. Helpompi ite kunkin lähteä miettimään mikä vikana. Tuskin mitään suurta.
Onko auto koskaan sinulla toiminut normaalisti? Jos, niin miten vika alkoi ilmetä? Yhtäkkiä, pikkuhiljaa, jne...?
Voin kokemuksesta sanoa, että auto kannatta (ja pitää) olla kunnossa kun se alunperinkin softaajalle viedään. Sellaista pikkuvikaista (tai isompivikaista) autoa ei ole mukava softantekijänkään yrittää saada säätöihin. Myöskin nämä viat sitten vaikuttavat lopputulokseen, niinkuin tässäkin on käynyt. Huonolla tuurilla vielä softaajakin kärsii jälkikäteen "huonon koodarin maineesta".
Ota ajonaikainen logi ja pastea se tänne. Helpompi ite kunkin lähteä miettimään mikä vikana. Tuskin mitään suurta.
Onko auto koskaan sinulla toiminut normaalisti? Jos, niin miten vika alkoi ilmetä? Yhtäkkiä, pikkuhiljaa, jne...?
Öö tuota. softa mikä ajettiin sisään on ihan perus viri, mikä on ajettu useisiin samanlaisiin koneisiin.
Mutta voishan sitä käydä hakemassa vakion. Säästäis ainakin soppakuluissa.
Auto ei ole mulla ollut koskaan täysissä voimissaan. Ennen softausta ohjausboksista löytyi ronkittu/muutettu satiainen. Boksiin ajettiin ensin auton oma vakio ja sen jälkeen viriohjelma.
Mutta voishan sitä käydä hakemassa vakion. Säästäis ainakin soppakuluissa.
Auto ei ole mulla ollut koskaan täysissä voimissaan. Ennen softausta ohjausboksista löytyi ronkittu/muutettu satiainen. Boksiin ajettiin ensin auton oma vakio ja sen jälkeen viriohjelma.
Kohonneeseen kulutukseen löytyi syy kun moniurahihnan kiristin leikkasi kiinni. Vaihdon jälkeen tuli säästöä reilu litra satasella.
VCDS näyttämää löytyis kuvina
tyhjäkäynti
http://aijaa.com/7Ofkxa
http://aijaa.com/1cqYC0
Vedättäen lukko3
http://aijaa.com/0BFThu
http://aijaa.com/uNEhIt
VCDS näyttämää löytyis kuvina
tyhjäkäynti
http://aijaa.com/7Ofkxa
http://aijaa.com/1cqYC0
Vedättäen lukko3
http://aijaa.com/0BFThu
http://aijaa.com/uNEhIt
Ihanhan tuo ahtaa tismalleen pyynnin mukaan, joten sen puolesta on OK. Ilmaa vaan ei liiku ihan niin paljon kuin kuuluisi, joten tulppaa vaikka EGR ja puhdista imusarja. MAF kannattaa myös poistaa ohjelmallisesti pois käytöstä ennemmin kuin uusia se, ihan turha kapistus loppuunsa.
Ennen näitä toimenpiteitä on ihan turha lähteä arpomaan vikaa sen enempää, vaikkakin ei tuosta nyt ihan hirveän montaa hevosvoimaa vakiosta puutu tuon mukaan.
Voihan sinne olla myös vaikka vaihdettu pienemmät suuttimet tai tehty jotain muuta jännää remonttia, näitäkin tullut vastaan useita :)
Ennen näitä toimenpiteitä on ihan turha lähteä arpomaan vikaa sen enempää, vaikkakin ei tuosta nyt ihan hirveän montaa hevosvoimaa vakiosta puutu tuon mukaan.
Voihan sinne olla myös vaikka vaihdettu pienemmät suuttimet tai tehty jotain muuta jännää remonttia, näitäkin tullut vastaan useita :)
Elä pelottele ... kele
Jos välijäähdytin olis pikkusen helpommassa paikassa.... Ennemmin uskon, että se olisi tukossa. Ahdon lämpötilakin näyttää hieman yläkanttiin.
Mutta kun saan tuon http://aijaa.com/PRhh3N mahdutettua ;-)
Jos välijäähdytin olis pikkusen helpommassa paikassa.... Ennemmin uskon, että se olisi tukossa. Ahdon lämpötilakin näyttää hieman yläkanttiin.
Mutta kun saan tuon http://aijaa.com/PRhh3N mahdutettua ;-)
Kannattaa imusarjaa tutkiessa myös tsekata sammutinläppä, ettei se ole jumittanut johonkin puoliasentoon. Ilmavuodot MAFin ja ahtimen väliltä on hyvä tsekata. Softaajalle kannattaa mainita että ahtopyynti ei ole 1,2bar ainakaan tuolla kierrosalueella mistä otit vcds:n ruutukaappaukset.
Eli:
- Ilmaa ei kulje MAFin läpi niin paljoa kuin pitäisi
- softa ei toimi kuten sinulle on kerrottu
Eli:
- Ilmaa ei kulje MAFin läpi niin paljoa kuin pitäisi
- softa ei toimi kuten sinulle on kerrottu
http://aijaa.com/7pXsDj
http://aijaa.com/MIOCi0
Nyt olisi imusarja poltettu puhtaaksi. Tatinaa oli pahimmillaan liki sentin paksuudelta imusarjan seinämissä.
Kikotin muuttui hieman ripeämmäksi ja ahdot nousivat luokkaa 0,2bar. Tienpäällä meno keveni hieman ja odotettavissa olisi jopa pieni pudotus keskikulutuksessa.
EGR:n tulppasin sokealla laipalla ja tiivisteellä ettei imusarjan moskaantuminen enää jatkuisi.
Koneessa tuntuu edelleen olevan hengitysvaikeuksia joten katti ja IC täytyy vielä pidellä.
http://aijaa.com/MIOCi0
Nyt olisi imusarja poltettu puhtaaksi. Tatinaa oli pahimmillaan liki sentin paksuudelta imusarjan seinämissä.
Kikotin muuttui hieman ripeämmäksi ja ahdot nousivat luokkaa 0,2bar. Tienpäällä meno keveni hieman ja odotettavissa olisi jopa pieni pudotus keskikulutuksessa.
EGR:n tulppasin sokealla laipalla ja tiivisteellä ettei imusarjan moskaantuminen enää jatkuisi.
Koneessa tuntuu edelleen olevan hengitysvaikeuksia joten katti ja IC täytyy vielä pidellä.
Viimeksi muokannut 4woodoo, 25.11.2012 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa