Mk4 vaihdelaatikoista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

Mk4 vaihdelaatikoista

ViestiKirjoittaja aadde » 30.12.2011 19:20

Eli onko DUU ja ERT laatikoissa mitään käytännön eroja? Välityksissä, sisuskalujen vahvuudessa, vetareiden kiinnikkeissä, yms?

Eli voinko huoletta laittaa DUU laatikon tilalle ERT:n

E: Kyseessä siis 1.6 litrasen laatikot. DUU AKL:llästä ja ERT: 16v koneista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.12.2011 19:50

Rattaat, vaihteensiirtomekanismi ja vetarin stefat pitäisi olla samat, mutta kuoret on eri. Että läheistä sukua ne ainakin on.

Pitäisi tietää 16v:n moottorikoodi ja molempien vuosimallit niin selviäisi vetoakselit.

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 31.12.2011 11:17

Eli DUU on AKL koneesta vuosimalli -99 ja ERT on joko AZD tai BCB koneesta ja vuosimalli -01 tai -02. Myyjä sanoi, että sama laatikko eli 020 ja vetareiden laipatkin on kuulemma samankokoiset. Välityksetkin ovat samat:
DUU 5-Gang 08/98 - 04/01 3,455 1,944 1,370 1,032 0,850 ---- 4,250
ERT 5-Gang 09/00 - 04/01 3,455 1,944 1,370 1,032 0,850 ---- 4,250

Tuolta löyty: http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=110

Mikähän niissä sitten mahtaa olla erona? Kun on kuitenkin eri koodilla?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 31.12.2011 20:28

DUU 90 mm:n laipoilla ja ERT 100 mm:n laipoilla.

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 31.12.2011 20:43

DUU on 02K laatikko kuten ERT ei 020. Mutta kannattaa olla tarkkana että saa lootan samalla vaihdemekanismilla, sillä 8V lootat on tankolootia ja osa 16V lootista on jo vaijerilla.

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 3.1.2012 12:45

Kiitoksia vastauksista. Nyt on ERT laatikko tulossa, ja kun saapuu pihaan niin täytynee kurkata onko kyseisessä laatikossa ne heikot nastat korvattu pulteilla.

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 19.1.2012 11:10

ERT laatikko vaihdettu onnistuneesti DUU:n tilalle. Eroa oli siis vain vetarien laipoissa kuten Västi tuossa kirjoitta. Ajossa ei ole havaittu suurempia eroja.

Reco^
-
Viestit: 6
Liittynyt: 16.7.2008 16:38

ViestiKirjoittaja Reco^ » 5.2.2012 20:53

ERT laatikko vaihdettu onnistuneesti DLP:n tilalle täällä. :)

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 5.4.2012 15:47

Onko DUU:ssa ja ERT:ssä molemmissa ne heikot niitit jotka pettää?
Jos on, miksi vaihtaa DUU:n tilalle ERT?

nukkis
-
Viestit: 134
Liittynyt: 21.8.2009 14:39

ViestiKirjoittaja nukkis » 5.4.2012 18:56

ERT:ssä ei käsittääkseni ole niittejä?
DUU:n valmistushan lopetettiiin volkkarin toimesta sen ollessa täysi susi.

nimim."tänään vaihdettu uusi laatikko vanhan tilalle"

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 5.4.2012 22:40

ERT:hän kannattaa sitten laittaa tilalle jos sitten siinä ei ole niittejä ja samoissa hinnoissakin näyttää olevan.
Vetarin laipat DUU:sta tankomallin ERT:hen ja bolt on paikalleen?

Kiinnostunut, koska kiikarissa eräs 1.6 8V golf IV ja jossa taitaa olla DUU aski sekä kilometrit 200tkm.

valtra t
-
Viestit: 29
Liittynyt: 20.2.2011 13:59

ViestiKirjoittaja valtra t » 27.8.2012 15:49

Niin onko asia niin että ERT laatikko käy SUORAAN DLP/DUU laatikon tilalle?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 28.8.2012 7:26

Vetarin laipat vaihtamalla käy. Laipat käy vanhasta askista.

valtra t
-
Viestit: 29
Liittynyt: 20.2.2011 13:59

ViestiKirjoittaja valtra t » 29.8.2012 13:47

Ei tullu ERT laatikkoa mutta vanha hitsattiin nippuun ja uuret tasauspyörästöt löytyy MUTTA, jossain kerrottiin että niittejä vaihdettu pultteihin. Mikä lujuus pitää olla VÄHINTÄÄN? niitin koko 9mm. Käyttöauto ei tienny niittien korjaus sarjasta mitään!
EDIT http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=15 ... hlight=duu


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 40 vierailijaa