Passat vaihdelaatikko

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

Passat vaihdelaatikko

ViestiKirjoittaja lailko00 » 24.8.2012 18:41

Eli passatin laatikko sanoi sopimuksen irti.

Kyseessä siis 74kW tdi EEN laatikolla.
Vuosimalli 2002 ja 5-vaihteinen manuaalilaatikko.

Diagnoosiksi saimme pienen tutkinnan jälkeen laatikon, koska kun eturenkaat olivat ilmassa ja sisempi vetonivel irti laatikon päästä ja pyöri tyhjää, vaikka yritti lukita meisselillä. Kahinaa kuului sisältä...

Eli ilmeisesti tasauspyörästöstä jokin sokka katkennut? (kytkin ei ole luistanut)

Mitä kannattaisi tehdä?

A. Ostanko uuden laatikon?

B. Vienkö jonnekin pk-seudun korjaamoon?

C. Puranko laatikon ja ostan sisään uudet hilppeet?

kiitos avusta jo etukäteen!!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.8.2012 19:47

"C. Puranko laatikon ja ostan sisään uudet hilppeet? "

Tuo voi olla halvin noista, hajonneen osan vaihdat uuteen, paljonko ajettu/revitetty laatikko ?
Tai kolari autosta toinen tilalle, voi löytyä hyväkin.

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

ViestiKirjoittaja lailko00 » 24.8.2012 21:40

Autolla ajettu 320tkm ja ajotyyli ei ainakaan itsellä ole revittelyä.

En edellisestä omistajasta sitten tiedä, kun ollut vasta noin 30tkm itsellä.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 28.8.2012 20:29

Offtopicia,, mutta eipä voi muuta sanoa kuin että on nää vaan paskaa tavaraa vw:n voimansiirto välineet.. omassa golffissa oli 6v manuaaliaski paskana jo tehtaalta tullessa, tehdas kustansi itkuvirsien jälkeen uuden laatikon joka kusi öljyä akselitiivisteestä+ synkronointi oli paskana.. älkää hyvät ihmiset enään ostako vw konsernin vehkeitä

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.8.2012 20:37

Joo kaikkihan ne on paskoja kun sulla kerta oli... EI toimi ei. Pysykää näistä kaukana!

Tuo aski ei ole mikään kummonen purkaa jos askeja joskus tehnyt, eli se ei todellakaan ole poissuljettu. Kalliitahan nuo ainakin suomessa on käytettynä... Mites germanysta?

lailko00
-
Viestit: 76
Liittynyt: 17.5.2010 14:43

ViestiKirjoittaja lailko00 » 31.8.2012 9:18

Viaksi selvisi kytkimen keskiö, joka oli irronnut.
Korjaamolla sanoivat, että outo vika, kun ei ole ääntänyt, eikä luistanut...

Hienoa kuitenkin, kun korjausarvio puolittui :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 31.8.2012 13:37

Juu, eli paskoja nää vaihteistot on siis kaikki, kun ei kestä. ;)

Itseltä ei ole IKINÄ särkynyt YHTÄÄN VAG vaihteistoa/perää, vaikka joskus MH-koneisen Golfin laatikollakin tuli rullattua ainakin 10tkm ilman öljyjä...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 31.8.2012 14:54

Hyviä laatikoita ne on jos niitä osaa huoltaa ja käsitellä. Kaikki vahteistot saat rikki jos vaan yrität. Omastakin vr6:sta on joku töhö onnitunu rikkomaan 3vaihteen syncrot, mutta en syytä siitä kyllä vaihdelaatikkoa, jolla on kuitenkin ajettu ihan kohta 300tkm ja aivan varmasti on saanut aikamoista kyytiä kun vr6:ssa on kerran ;).

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.9.2012 6:25

Synkrothan noista on liki jokaisesta vähän enemmän ajetusta ottanut kipeää. Normaalia kulumista, etenkin näissä "sporttisimmissa" laitteissa... Jokaiselle GTI/VR6/jne VAGimiehelle tuttua tuo ykköseltä kakkoselle rusahdus täyskaasukiihdytyksessä. ;)

Mutta aiheeseen.
Itse tuossa tilanteessa laskisin yhteen omat asennustaitoni ja kavereiden asennustaidot. Jos summa on liian pieni, niin etsisin kokonaisen ehjän laatikon purkamolta. Tuskin toisella teettämällä tuntihommina se laatikon korjaus on ainakaan halvempi, kuin ehjä käytetty aski.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa