Olisi tarkoitus autoa vaihtaa ja kuppi olisi kääntymässä passattiin tai jettaan vm 2006- ja ajettu n.100-140tkm. Millaista kokemusta porukalla on kyseisistä autoista. Onko jetassa kuinka paljon huonompi äänieristys kuin passatissa? Mitä muita käytännön eroja noilla kahdella on kuin että passatti on isompi. Pelkän suuremman tilan takia kun on turha maksaa lisää, ainakin mitä nykyinen auto on 3B passat niin eipä tuolla takana kukaan juuri koskaan istu. Koneeksi olen ajatellut 1.4tsi, 2.0fsi tai 2.0tfsi.
Auton ajattelin ostaa automaattina. Kumpi se sitten olisi järkevämpi vaihtoehto tippi vai DSG? Tippi vaihteistosta on jonkin verran ajokokemusta, mutta DSG:llä en ole ajanut koskaan. Toki molempia automalleja käyn koeajamassa, mutta nyt näin alustavasti vähän jo kyselen kokemuksia, että kumpaa mallia kannattaisi tarkempaan katsella.
Passat vs Jetta
Valvoja: ffp jäsenet
Molemmilla jonkin verran ajellut ja Jetassa äänieristys on huomattavasti heikompi kuin passatissa, noista sun konevaihtoehdoista ei oikeen vertailua pääse suorittamaan kun 1,4tsi:tä ei noihin ensimmäisiin passatteihin saanut ja 2,0fsi /tfsi on jetassa aika harvinainen suomessa, toki niitä löytyy.
Ensimmäisissä passateissa ei tuota dsg:tä saanut tfsi:n yhteydessä ja juurikin siitä syystä en itse katsellut automaatteja, kerran kun oot dsg:tä kokeillut niin tiedät kyllä miksi.
Molemmat autot menee maantiellä mukavasti ja ei taajama-ajoakaan voi haukkua.
Ainakin perus jetoissa noi penkit on mun mielestä huonommat kuin perus passateissa
Ensimmäisissä passateissa ei tuota dsg:tä saanut tfsi:n yhteydessä ja juurikin siitä syystä en itse katsellut automaatteja, kerran kun oot dsg:tä kokeillut niin tiedät kyllä miksi.
Molemmat autot menee maantiellä mukavasti ja ei taajama-ajoakaan voi haukkua.
Ainakin perus jetoissa noi penkit on mun mielestä huonommat kuin perus passateissa
Meillä löytyy "suvusta" toisiks uusin passatti 1.4tsi:llä ja DSG:llä ja ainakin omistajat ovat tykänneet, eikä ole ollut missään vaiheessa mitään vikaa, mutta autolla onkin ajettu vasta noin 30-40tkm.
Sitte on myös Audin A3 -09Vm 1.4 Tsi ja DSG:llä. Sitä olen ajanut myös itse, vaihteisto toimii niinkuin pitää, mutta mielestäni miettii välillä liikaa kun tottunut manuaaliin, mutta mitään ongelmia ei tosiaan tässäkään autossa ole ollut :).
Sitte on myös Audin A3 -09Vm 1.4 Tsi ja DSG:llä. Sitä olen ajanut myös itse, vaihteisto toimii niinkuin pitää, mutta mielestäni miettii välillä liikaa kun tottunut manuaaliin, mutta mitään ongelmia ei tosiaan tässäkään autossa ole ollut :).
Muotoiluhan tuolla jetalla ja passatilla taitaa olla melko samaa linjaa. Tuota 1.4tsi konetta ajattelinkin että lähinnä juuri jettaan. Mietin vain että tuntuu olevan aika paljon huonoja kokemuksia porukalla tuosta koneesta ja sen kestävyydestä. Vai oliko tässäkin että ensimmäisissä koneissa vaan ollut jotka sittemmin korjailtu pois?
DSG olisi varmaan parempi/mukavampi, ainakin mitä nyt -04 2.4 A6 audissa olevalla tipillä ajanut niin siinä vaihdot ei nyt aivan niitä pehmeimpiä olleet. Millaines kone tuo perus vapari 2.0 on? Nykyisessä pasuunassa on 1.8t ja ainakin paperilla tuon pitäisi olla suht samanlainen niin kulutukseltaan kuin tehoiltaankin tuon 2.0fsi:n kanssa. Öljyä tuo 2.0fsi kuuluu ainakin syövän.
DSG olisi varmaan parempi/mukavampi, ainakin mitä nyt -04 2.4 A6 audissa olevalla tipillä ajanut niin siinä vaihdot ei nyt aivan niitä pehmeimpiä olleet. Millaines kone tuo perus vapari 2.0 on? Nykyisessä pasuunassa on 1.8t ja ainakin paperilla tuon pitäisi olla suht samanlainen niin kulutukseltaan kuin tehoiltaankin tuon 2.0fsi:n kanssa. Öljyä tuo 2.0fsi kuuluu ainakin syövän.
-
- uusi tulokas
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”