T5 ja starttispray ym T5 liittyvää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

T5 ja starttispray ym T5 liittyvää

ViestiKirjoittaja peeki » 4.8.2012 22:39

Ostin vanhan poliisiauton, pikkuvikaisen, ja kaiken selvittelyn jälkeen sain laakkoselta selville että puristukset eivät ole ok ko autossa. Auto ei luonnollisesti lähde käyntiin, vikakoodeja ei ole.

Konetta olen etsiskellyt mutta tuo axe kone eli 174hp tuntuu olla joko tosi kallis, vaikea löytää tai molempia. Noita postiauton 131hp axd koneita löytyy vähän edullisemmin ja helpommin. Ilmeisesti sama kone, softa, turbo ja suuttimet eri 174hp koneessa? Korjatkaa jos olen väärässä

Saa tarjota/vihjata jos jollain on ylimääräisenä ko kone

Tuo kone joka on autossa kiinni lupailee hiukan mutta ei starttaa, naftalle haisee kylläkin. Ajattelin avustaa vähän starttispraylla, onko joku kokeillut dieslelkoneeseen tuota ainetta? Vai löytyisikö jotain miedompaa, yhden kk laakerin rikkoneena vois kokeilla jotain muutakin jos löytyy...?
Viimeksi muokannut peeki, 8.8.2012 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.8.2012 8:02

Yksi mielipide vain. Vaikka sen pilotilla saisitkin käyntiin (sen käyttö on vähän riskialtista nykymoottoreissa), niin silti siinä on jotain erittäin pahasti vikana. Mikä kyseisen toimenpiteen/kokeilun hyöty siis olisi?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 5.8.2012 12:19

Jos sen käyntiin haluat, niin mun muistaakseni jossain olivat käyttäneet kikkaa, että pistäneet sylintereihin hieman öljyä, joka nostaa puristuksia.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 5.8.2012 12:34

Jos nyt kuitenkin olis järkevintä kattoa ensin mitä siellä koneessa on vikana ettei lähde käyntiin? :D Sen jokatapauksessa joutuu korjaamaan, ja jos se ei startilla normaalisti käynnisty niin tuskin se starttipilotin avullakaan kauan pyörii. Ihan hölömön hommaa alkaa kikkailemaan, enempi vain saattaa aiheuttaa korjattavaa.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 5.8.2012 21:44

Olette varmaan oikeassa, ajatuksena oli jos kuuluisi jumalaton kolina niin tietäisi että on paljonkin rikki. Tietysti jos ensin avaisi kannen niin näkisi on mäntiä palanut, hajonnut, venttileitä palanut. Venttiileiden paininkupit paskana?

Tosi hankalaa löytää sopivan hintaista konetta tähän ja remppaaminenkin maksaa maltaita... Vihjeitä tulemaan jos jollain axe tai axd kone tiedossa...

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 7.8.2012 23:02

Onko tarjolla tohon koneeseen kiinteää vauhtista/kytkinpakettia vai tuleeko mahdoton ajettava? Ajattelin kuitenkin findieselille viedä ohjelmoitavaksi ensi keväänä...

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 8.8.2012 21:59

Käykö seuraava myös 174hp : http://www.ebay.co.uk/itm/VW-TRANSPORTE ... 210wt_1195

En löytänyt juuri axe koneeseen eli 174heppaiseen tarkoitettua settiä

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 10.8.2012 21:30

Saako noita suuttimia (kunnostettuja tai uusia) edullisesti? Muualta kuin englannista? Suutimien vaaosanro on 070130073n.
Ajattelin lähinnä olisiko tuolla dieselkonttorilla?

Kun nyt tuohon omaan joutuu varmaan tuon koneen vaihtamaan niin ainakin suuttimet, turbo,2-massavauhtis ja kytkinpaketti vaihdetaan ettei heti rupee porsimaan.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 14.8.2012 0:25

Voisko joku tarkistaa etkasta: onko 131 ja 174hp vauhtipyörässä ja kytkimessä eroja?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa